Jak targetować posty sponsorowane?

Materiał zewnętrzny Image

Reklamy na Facebooku są niezwykle popularnym narzędziem marketingowym, z którego chętnie korzystają firmy o globalnym zasięgu, jak i mniejsi przedsiębiorcy. Aby były skuteczne, muszą być skrupulatnie przemyślane i dobrze dopasowane do grupy odbiorców. Jak targetować posty sponsorowane? Oto kilka wskazówek!

Czym są posty sponsorowane?

Posty sponsorowane stanowią jeden z typów reklam na Facebooku. Można wybrać je wówczas, gdy naszym celem jest Aktywność. Wówczas jako typ aktywności można wybrać Aktywność dotyczącą posta (czyli właśnie post sponsorowany), ale też Polubienie strony (czyli pozyskiwanie nowych fanów) lub Reakcje na zaproszenie na wydarzenia (czyli promocja wydarzeń). Promowany post to post na osi czasu, który dzięki środkom pieniężnym może dotrzeć do szerszego grona odbiorców – również tych, którzy nie lubią lub nie obserwują Twojego fanpage. Stanowią one najprostszy sposób reklamowania się na Facebooku.

Jak targetować posty sponsorowane – wskazówki

Stwórz grupy docelowe

Najpierw wejdź do Menedżera Reklam. Tam zyskasz dodatkowe opcje targetowania, by docierać do najlepszej w danej sytuacji grupy docelowej. Wybierz ze znajdującego się w lewym górnym rogu ekranu menu zakładkę "Odbiorcy" – tam możesz tworzyć i zapisywać przeróżne grupy docelowe, które następnie wykorzystasz w reklamach;

Poznaj swoich odbiorców

Powodzenie kampanii na Facebooku w dużej mierze zależy od prawidłowego dobrania grupy docelowej, stąd też warto poznać swoich odbiorców. Pomogą Ci w tym narzędzia do analizy grupy docelowej – np. Facebook Audience Insights, Brand24. Im bardziej zróżnicowana oferta firmy, tym więcej grup docelowych warto stworzyć, by odnotować wyższą skuteczność postów sponsorowanych;

Pamiętaj o wykluczeniach

Gdy tworzysz post sponsorowany, wyklucz użytkowników, którzy polubili Twój fanpage. Dlaczego? Ponieważ Facebook często kwalifikuje osoby, które lubią Twoją stronę do grupy odbiorców, który zaprezentuje reklamę. Tym samym post zamiast organicznie dotrzeć do fanów strony, części z nich zostanie wyświetlony jako post sponsorowany;

Testuj szerokie i wąskie grupy odbiorców

Reklamy na Facebooku dają możliwość docierania do precyzyjnych, czyli ściśle zawężonych grup docelowych, ale nie zawsze trzeba się na takie rozwiązanie decydować. Zalecamy również korzystanie z szerokiego targetowania, które potrafi przynieść spektakularne efekty. Algorytmom Facebooka zyskuje wówczas możliwość przetestowania różnych wariantów i wybiera tę część, która reaguje najlepiej na reklamę;

Nie bój się zawężania grupy docelowej

Gdy zastanawiasz się, jak targetować posty sponsorowane, nie zapominaj o tym, że warto dopasować grupę docelową do tego, jaki typ komunikatu przekazujesz. Niektóre posty zdecydowanie bardziej zainteresują młode kobiety, inne mężczyzn po 50-tce. Nie wszystkie produkty i usługi (ani przekazy o nich) są odpowiednie dla wszystkich. Stąd też warto zawężać grupę docelową pod kątem postu, co pozwoli nie przepalić budżetu.

Chcesz wiedzieć więcej? Agencja Influencerska TEARS OF JOY w Kopalni Wiedzy przedstawia wiele cennych treści na temat marketingu internetowego!

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =