Jak zarejestrowany znak towarowy wpływa na wartość firmy?
Po stworzeniu firmy od podstaw i rozpoczęciu działalności wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy warto zastrzec znak towarowy. Rejestracja nazwy, czy logo biznesu jest szczególnie istotne przy budowaniu dobrego wizerunku oraz sporych nakładach finansowych na marketing. Chroni to bowiem firmę przed działaniem nieuczciwej konkurencji oraz pozwala zyskać zaufanie wśród konkurentów. Wpływa również na wartość przedsiębiorstwa. Sprawdź, dlaczego warto zastrzec znak towarowy.
Po co rejestrować znak towarowy?
Zastrzeżenie nazwy firmy czy logo zapobiega oznaczaniu nimi konkurencyjnych produktów i korzystaniu z dobrego wizerunku Twojej marki. W końcu ponoszone wydatki na promowanie własnych produktów lub usług mają służyć Twojemu przedsiębiorstwu. Zarejestrowany znak towarowy wzbudza także wśród konsumentów większe zaufanie, co wpływa na wzrost sprzedaży. Im bardziej rozpoznawalny, tym większa jest także wartość firmy. Na początku działalności rzadko, który przedsiębiorca myśli o sprzedaży działalności, ale wycena (https://volante.pl/wycena-firmy/) może być również niezbędna przy przekształceniach, wyodrębnieniu zorganizowanej części, a także zmianach formy prawnej biznesu, czy sporach sądowych. W takich sytuacjach określenie wartości firmy warto powierzyć specjalistom z Volante (https://volante.pl/). Doradcy dobiorą odpowiednią metodę, uwzględniając posiadane aktywa i pomniejszając je o pasywa, mnożniki rynkowe albo prognozowane przepływy pieniężne.
Wycena znaku towarowego
Oszacowanie znaku towarowego jest istotne nie tylko przy transakcjach dotyczących całego przedsiębiorstwa. Firmy posiadające całe katalogi różnych produktów często decydują się na poddanie potrzebom transakcyjnych niektórych z nich w celu optymalizacji podatkowej, bądź przy planach przeniesienia ponoszonych wydatków na promowanie innego dobra. Niekiedy powodem sprzedaży produktu jest korzystna oferta, złożona przez inne przedsiębiorstwa lub problemy finansowe firmy, która szuka funduszy, umożliwiającej jej przetrwanie trudnego czasu. Produkt ma tym większą wartość, im lepiej kojarzony jest przez konsumentów. Jego cena rynkowa rośnie więc w miarę stopnia popularności widniejącej nazwy, designu opakowania czy logo. Profesjonaliści w Volante przeprowadzając wycenę znaku towarowego (https://volante.pl/wycena-marki-i-znaku-towarowego/), uwzględniają najistotniejsze czynniki wpływające na jego wartość, między innymi analizę behawioralną, prawną i ekonomiczną. Dzięki doborze najlepszej metody, zastosowaniu międzynarodowych standardów, oraz dużym doświadczeniu, możesz mieć pewność, że cena transferowana nazwy, czy logo Twojego przedsiębiorstwa zostanie rzetelnie określona i na pewno zostanie uznana za podmioty weryfikujące. Postaw na profesjonalne doradztwo biznesowe i nawiąż współpracę już dziś!
Komentarze