Dobranie kuriera dla małej firmy. Czym się kierować?

Materiał zewnętrzny Image

Sklep internetowy ma to do siebie, że nie musi mieć fizycznej placówki (poza magazynem). Z tego względu nawet niewielka, jednoosobowa czy kilkuosobowa działalność, może obsługiwać dziesiątki czy setki klientów. Wiele zależy oczywiście od asortymentu i stopnia rozpoznawalności, ale niezależnie od liczby zamówień, bardzo ważna jest dobra umowa z przewoźnikiem. Podpowiadamy, jak najlepiej dobrać kuriera dla małej firmy!

Jaki kurier dla małej firmy?

Mała firma może wysyłać miesięcznie kilka, ale też i kilkaset paczek. Przedsiębiorcy z branży e-commerce muszą więc znaleźć kuriera, który najlepiej wpisze się w ich potrzeby i zaoferuje najbardziej opłacalne warunki współpracy.

Mogłoby się wydawać, że najwygodniej i najtaniej podpisać umowę z jednym przewoźnikiem. Nie jest to jednak do końca prawda. W zależności od tego, jaki asortyment się sprzedaje, cennik nie zawsze musi być korzystny (np. będzie świetny w przypadku większych paczek, ale nie wypadnie już tak przystępnie przy mniejszych).

Warto też pamiętać, że e-klienci lubią mieć przynajmniej 2-3 opcje do wyboru. Niektórzy mają awersję do konkretnej firmy kurierskiej (np. mieli w przeszłości przykre doświadczenia) albo uważają, że w jej przypadku koszty wysyłki są zbyt wysokie. Z tego względu nawet mali przedsiębiorcy z branży e-commerce powinni wziąć pod uwagę opcję współpracy z kilkoma kurierami.

Na co zwrócić uwagę wybierając kuriera dla małego sklepu internetowego?

Przy wyborze kuriera dla małego sklepu internetowego trzeba kierować się oczywiście nie tylko cennikiem. Ogromne znaczenie mają warunki współpracy, m.in. kwestia tego, jakie produkty nie mogą być przewożone. Najważniejsze, by polityka firmy była dostosowana do artykułów, które się sprzedaje. W jednych przypadkach najlepiej sprawdzi się dostawca obsługujący głównie małe przesyłki, a w innych ten wyspecjalizowany w zróżnicowanym transporcie, m.in. niestandardowych gabarytów czy palet.

Warto zwrócić uwagę również na kwestie związane z ubezpieczeniem paczek oraz rozstrzyganiem wszystkich zagadnień związanych z m.in. zwrotami czy wymianą, ale też zgubieniem lub uszkodzeniem towaru. Dobrze jest poszukać opinii w internecie i zorientować się, jak dana firma zachowuje się w takich sytuacjach. Cennym źródłem danych są także rankingi, np. najbardziej zaufanych przewoźników w danym roku.

Jak znaleźć najlepszego kuriera dla małej firmy e-commerce?

Masz problem ze znalezieniem najlepszego kuriera? Przede wszystkim skorzystaj ze specjalnego portalu działającego jak porównywarka. Sprawdź na przykładowych zamówieniach, które firmy proponują najlepsze stawki i warunki. Jeśli jednak potrzebujesz dodatkowego wsparcia w organizacji procesu wysyłki, możesz wejść we współpracę z operatorem logistycznym. Jedną z najlepszych ofert proponuje Apaczka – przesyłki kurierskie dla firm. Nie tylko pomaga wybrać najlepszych przewoźników, ale też znacznie przyspiesza realizację zamówień – pozwala w prosty sposób załatwiać formalności i dbać o komunikację z klientami.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =