Nie dajmy się oszukać na BLIK-A!

Image

Policjanci ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych (BLIK). W ostatnich dniach, kolejna osoba powiadomiła funkcjonariuszy o przypadku kradzieży pieniędzy z konta za pomocą wyłudzonych kodów płatności. Oszust, na portalu społecznościowym, podszył się pod 42-letnią mieszkankę gminy Ulanów i zwrócił się z pilną prośbą o pożyczkę do kilku jej znajomych. Na szczęście tylko jedna z tych osób straciła czujność podając kod BLIK na kwotę blisko 100 złotych. Przypominamy, by nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych.

W poniedziałek, policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie metodą "na BLIK". Mieszkanka gminy Ulanów poinformowała policjantów, że ktoś włamał się na jej konto na portalu społecznościowym, a następnie podszywając się pod nią, skontaktował się poprzez komunikator z jej znajomymi i poprosił o szybką pożyczkę pieniędzy przy pomocy kodu BLIK. W ten sposób oszust doprowadził jednego znajomego zgłaszającej do utraty 100 złotych. Reszta osób wykazała się ostrożnością.

Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała, lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =