Nawet 30 tysięcy złotych kary za jazdę rowerem po alkoholu

Image

Weekendowy grill na działce, a potem podróż do domu rowerem, choć wypiło się kilka piwek? Podinspektor Krzysztof Gawlas, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowy Policji w Stalowej Woli przekonuje, że takie łamanie przepisów zakończyć się może nawet grzywną w wysokości 30 tysięcy złotych. Jakim cudem?

Wspólnie z naszym gościem staramy się przybliżyć niuanse nowego taryfikatora mandatów. Obowiązuje on od 1 stycznia 2022 roku. Tym, którzy łamią drogowe przepisy grożą surowe kary finansowe.

Jak nowy taryfikator mandatów ocenia nasz gość? Jak się okazuje nie tylko kierowcy mają zastrzeżenia, w pewnych elementach nie do końca podoba się on także funkcjonariuszom drogówki. Dlaczego?

Naszego gościa pytamy także o to, jak na zmianę stawek za mandaty zareagowali kierowcy? Czy rzeczywiście jeździmy nieco wolniej, zgodnie z przepisami? Jak to widzą policjanci z drogówki po pierwszych 2 tygodniach? Co pokazały te pierwsze dni po zmianach?

Dla wielu kierowców taryfikator to po prostu drakońska podwyżka mandatów. Podinspektora Gawlasa pytamy czy w myśl nowelizacji coś takiego jak pouczenie jeszcze funkcjonuje?

Jak się okazuje z taryfikatora zniknęły takie wykroczenia jak: nieustąpienie pierwszeństwa pojazdowi podczas włączania się do ruchu, nieustąpienie pierwszeństwa podczas zmiany pasa ruchu czy uniemożliwienie włączenia się do ruchu autobusowi. Dotychczas były to wykroczenia karane mandatem w wysokości 200- 300 złotych. A jak jest teraz? Odpowiemy za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy Prawo o ruchu drogowym nieokreślonym w taryfikatorze i kara grzywny może wynieść… 3000 złotych.

W myśl nowych zapisów nawet 1500 zł mandatu dostają ci, którzy jeżdżą na rowerach lub hulajnogach elektrycznych bez uprawnień, czyli np. karty rowerowej. Czy karanie 17- latka takim mandatem, to nie jest - kolokwialnie mówiąc - przegięcie?

W 2021 roku w wypadkach drogowych na polskich drogach zginęło 2212 osób. Dla porównania w 2020 roku było to 2491 osób. Uważa się, że do spadku tych złych statystyk mogły się przyczynić m.in. zmiany przepisów dotyczące pierwszeństwa dla pieszych. Czy na poprawę sytuacji na polskich drogach wpływ będą mieć także „słone” i nieuchronne mandaty z nowego taryfikatora? Zapraszamy do obejrzenia ciekawego wywiadu.

Materiał video

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
W tym artykule komentarze ukażą się po akceptacji moderatora.