Automatyczna kontrola prędkości Jamnica- Stalowa Wola! Bilans ostatnich lat? 8 osób nie żyje, 26 rannych

Image

Wypadki, także te ze skutkiem śmiertelnym, to niemal codzienność na zakręcie śmierci mieszczącym się na trasie Stalowa Wola- Tarnobrzeg, w lesie, nieopodal miejscowości Jamnica. Wystarczył niewielki deszczyk, by jakieś auto wypadło z drogi i wpadło do pobliskiego rowu. Krzyż, który symbolizował miejsce śmierci, ostatnio został staranowany przez kolejnego kierowcę. Nieszczęść już dość! Nie pomagały drastyczne zdjęcia z miejsca wypadków, nie pomagały opisy zdarzeń. Kierowcy wciąż pędzili tam na złamanie karku powodując wypadki z udziałem innych użytkowników ruchu. To, że ktoś jechał po tej trasie powoli, z dostosowaniem prędkości do aktualnych warunków, nie gwarantowało mu bezpieczeństwa. Znaleziono wreszcie sposób na piratów drogowych.

- GITD wykonał analizę techniczną i potwierdził że nie będzie problemu z podłączeniem łączy potrzebnych do zasilania i można zainstalować odcinkowy pomiar prędkości. A zasadność instalacji potwierdziły statystyki z ostatnich lat. Od 2015 roku na tym odcinku drogi wojewódzkiej życie straciło aż 8 osób, a 26 zostało rannych. To bardzo dużo, za dużo. Jako Ministerstwo Infrastruktury staramy się niwelować takie niebezpieczne miejsca. Tutaj najodpowiedniejszym narzędziem jest odcinkowy pomiar prędkości. Urządzenie zostanie zainstalowane jeszcze w tym roku- mówi wiceminister infrastruktury Rafał Weber, który monitoruje sprawę.

O to, co jest obecnie czynione w tym temacie spytaliśmy w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego, Wydział Komunikacji. Otrzymaliśmy wyczerpującą odpowiedź.

Po przeprowadzonych analizach bezpieczeństwa, wizjach lokalnych oraz uzgodnieniach przeprowadzonych w ramach Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, wytypowano do kontroli odcinek drogi o długości ok. 6,5 km. Automatyczną kontrolą średniej prędkości zostanie objęty odcinek pomiędzy Stalową Wolą a Jamnicą w ciągu drogi wojewódzkiej nr 871. Kontrole będą prowadzone w obu kierunkach ruchu. Kamery zostaną zamontowane nad jezdnią na tzw. bramownicach. System kamer automatycznie określi czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi, a to pozwoli wyliczyć średnią prędkość z jaką poruszał się pojazd. Łączność urządzenia z systemem centralnym CANARD będzie prowadzona za pomocą transmisji GSM. Kluczową zaletą opp jest jego zasięg i możliwość nakłonienia kierowców do przestrzegania przepisów na dłuższym odcinku drogi. Kończą się już prace przygotowawcze, m.in. dotyczące zaprojektowania zmian w organizacji ruchu i zlokalizowania przyłącza energetycznego. Konieczne było ujednolicenie dopuszczalnej prędkości. Zgodnie z ustaleniami z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, na kontrolowanym odcinku drogi wojewódzkiej nr 871, kierowcy będą mogli jechać z maksymalną prędkością– 80 km/h. Zgodnie z przyjętym harmonogramem, montaż niezbędnej infrastruktury i samych urządzeń rozpocznie się w grudniu. CANARD GITD planuje uruchomić urządzenia w grudniu tego roku. Ostateczny termin uruchomienia jest uzależniony od wykonania podłączenia do sieci energetycznej przez zakład energetyczny- informuje StaloweMiasto.pl Biuro Informacji i Promocji, Wydział Komunikacji, Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

Czy sprawi to, że na tej drodze będzie mniej wypadków? Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =