Burger King ze specjalną nagrodą na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions

Materiał zewnętrzny Image

Międzynarodowa sieć restauracji Burger King otrzymała w tym roku nagrodę specjalną na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, który odbył się w czerwcu na południu Francji. Nagroda to dowód na to, że często dobry pomysł znaczy więcej niż największy nawet budżet. Za pomocą sprytnego pomysłu marce udało się zaangażować do ich promocji największe sławy światowego futbolu.

Za co Burger King otrzymał nagrodę?

Firma otrzymała nagrodę za unikatową kampanię "Stevenage Challenge", za którą odpowiadała agencja reklamowa DAVID, a konkretnie jej oddziały w Madrycie i Miami. Nagrodzony pomysł polegał na sponsoringu nieznanej wcześniej szerszej publiczności, czwartoligowej angielskiej drużyny Stevenage FC i umieszczeniu logotypu marki na koszulkach jej piłkarzy, a następnie wypromowaniu cyfrowej wersji tej drużyny w popularnej grze komputerowej EA Sports FIFA 20. Gracze grający jako Stevenage FC zostali zaproszeni do realizacji szeregu zadań, a efektami swoich działań mieli dzielić się w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Twitterze. W zamian otrzymywali punkty, które z kolei pozwalały im otrzymywać kupony na darmowe kanapki w sieciach restauracji Burger King. Dzięki tym działaniom niepozorna drużyna z angielskiego Hertfordshire zyskała ogromną popularność w grze FIFA (i nie tylko), a koszulki z logo Burger King wyprzedały się natychmiast. Aktualne oferty promocyjne sieci znajdują się między innymi na stronie https://www.gazetkowo.pl. Jeśli też jesteś fanem Burger Kinga, spodoba Ci się szczególnie nowa gazetka Burger King.

Co wynika z nagrody Cannes Lions?

Co z tego miała marka? W związku z ogromną popularnością gry FIFA, logo sieci miało szansę pojawić się na koszulkach cyfrowych legend piłkarskich, takich jak Leo Messi, Cristiano Ronaldo, Kylian Mpabbe czy Neymar. Wydarzyło się więc coś, za co w realnym świecie firma musiałaby zapłacić nieporównywalnie większe pieniądze. Do tego najwyraźniej pomysł chwycił, a podekscytowani użytkownicy chętnie dzielili się nagraniami wideo z co ciekawszych akcji z udziałem e-piłkarzy niszowego klubu. Oczywiście za każdym razem z wielkim logo marki na piersi. Osiągnięto więc coś, co po przeliczeniu na tzw. ekwiwalent reklamowy (czyli ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na emisję, gdyby był on typową reklamą) kosztowałoby fortunę. Tymczasem udało się to zrobić dużo mniejszym kosztem.

Obrazek


Kto stoi za sukcesem kampanii?

Pomysłodawcami "Stevenage Challenge" jest agencja reklamowa DAVID, której założyciele - jak sami o sobie piszą - są duchowymi spadkobiercami legendy branży reklamowej Davida Ogilvy'ego. Ich ambicją jest tworzyć pionierskie kampanie, która angażują odbiorców w prawdziwy dialog pomiędzy konsumentami a korporacjami. Ich misją jest generowanie pomysły, jakich jeszcze nie było na rynku. Oddziały firmy działają w pięciu krajach na kilku kontynentach: w Kolumbii, USA, Hiszpanii, Brazylii i Argentynie. W czasie tegorocznego festiwalu w Cannes agencja DAVID otrzymała łącznie 29 nagród, w tym 4 Grand Prix, 6 złotych, 9 srebrnych i 9 brązowych Lwów.

Czym jest festiwal w Cannes?

Międzynarodowy Festiwal Kreatywności, znany bardziej powszechnie jako Cannes Lions, jest jednym z najważniejszych wydarzeń w świecie komunikacji i reklamy. Co roku do konkursu zgłaszane jest ponad 36 000 prac z całego świata. Laureaci utrzymują statuetkę złotego lwa. Prace nagradzane są w kilkunastu kategoriach. Festiwal jest także miejsce spotkań przedstawicieli branży reklamowej z całego świata. Podczas trwającego tydzień wydarzenia, do Cannes zjeżdża ponad 12 000 osób.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =