Czyja ta obwodnica i co się dziać będzie wokół niej
Miesiąc temu została otwarta obwodnica Stalowej Woli i Niska. Na sesji Rady Miejskiej radny Damian Marczak zapytał prezydenta: do kogo będzie należeć nowa droga? Przy okazji odpowiedzi włodarz Stalowej Woli zdradził swoje plany dotyczące dróg w sąsiedztwie galerii.
- Obwodnica w całym ciągu staje się drogą krajową. Droga Jana Pawła II, Energetyków, Staszica, cały ten pas drogi do Niska, staje się drogą wojewódzką. W tej chwili trwają jeszcze prace uzgodnieniowe dotyczące ulicy Chopina tak, aby to był jednorodny ciąg drogi wojewódzkiej. Jedynie drogi manewrowe, które zostały wybudowane w ramach obwodnicy, przede wszystkim droga biegnąca od VIVO do ulicy Działkowej, to jest droga, która będzie drogą miasta. Tam będziemy chcieli poszerzyć zakres tej drogi, przy okazji wykonania ulicy Działkowej. Od strony galerii chcielibyśmy wybudować ciąg pieszo- rowerowy- mówi Lucjusz Nadbereżny.
Jak zaznacza prezydent droga, która urywa się obok VIVO, obok myjni samochodowej znajdującej się na wysokości przejścia dla pieszych, będzie „kontynuowana” do wyjazdu. W tym roku miasto chce wykonać projekt w tym zakresie, zaś w kolejnych latach przystąpić do realizacji. Będzie stanowiła istotne połączenie z nowym układem drogowym, planowanym w ramach budowy trzeciego mostu na Sanie.
- Trwają bardzo intensywne prace projektowe dotyczące przebiegu trzeciego mostu na Sanie, na wysokości galerii VIVO. Mamy tu dość skomplikowaną sytuację między zjazdem z mostu a rondem w obwodnicy tak, aby odpowiednio skomunikować galerię, a jednocześnie, aby też w odpowiedni sposób skomunikować nieużytki, które są po drugiej stronie drogi- nazwijmy ją- „mostowej. Jest to dość istotny teren inwestycyjny, który mógłby się również otworzyć dzięki inwestycją w tym terenie- mówi Lucjusz Nadbereżny.
Jakiś czas temu pojawił się pomysł, aby od strony ul. Poniatowskiego stworzyć kładkę prowadzącą od drogi do VIVO. Chodzi o to, aby mieszkańcy nie chcieli przebiegać przez obwodnicę, by pieszo dostać się do galerii. Koszt realizacji kładki to około 2 mln zł. Na razie nie ma konkretnych planów w tym zakresie.
Komentarze