GDDKiA wybuduje nowe chodniki
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wykona kilka inwestycji drogowych związanych z wymianą chodników. Będą one realizowane w kilku miejscach na terenie: DK77, DK94 i DK9.
W gminie Zaleszany (powiat stalowowolski)
Jedno z zadań planowanych przez GDDKiA dotyczy wykonania zatoki autobusowej wraz z chodnikiem w ciągu DK77 w miejscowości Motycze Szlacheckie.
W stanie istniejącym ruch pieszy odbywa się poboczem lub chodnikiem znajdującym się po południowej stronie DK77. Zadanie polegać będzie na budowie pełnowymiarowej zatoki autobusowej oraz chodnika o dł. ponad 100 m. Chodnik będzie posiadał szerokość 1,5 m, a na długości zatoki autobusowej będzie bezpośrednio do niej przylegał, natomiast na dalszym odcinku, umiejscowiony zostanie tuż za rowem przydrożnym. Będzie on poprowadzony do skrzyżowania DK77 z drogą gminną nr 101504R. Ponadto zaprojektowany zostanie chodnik prowadzący do przejścia dla pieszych, zapewniający komunikację z istniejącym już traktem pieszym. Ze względu na konieczność doprowadzenia przebudowywanego odcinka do normatywnej szerokości pasa ruchu 3,5 m, wykonane zostanie także poszerzenie jezdni drogi krajowej nr 77.
W gminie Rudnik nad Sanem (powiat niżański)
Kolejne zadanie dotyczy wykonania dwóch przejść dla pieszych oraz budowy i przebudowy zatok autobusowych w ciągu DK77 w miejscowości Kopki.
Zadanie polegać będzie na budowie chodnika w miejscowości Kopki w ciągu DK77 o łącznej długości 2 km. Obecnie droga krajowa nr 77 ma przekrój szlakowy i 2 pasy ruchu, jezdnia szeroka jest na 6 m. Są też obustronne rowy przydrożne i pobocze gruntowo- kamienne o szerokości 1,2 m (strona lewa i prawa). Aktualna szerokość pasa drogowego wynosi od 14 do 16 m.
Ponadto GDDKiA planuje także wykonanie chodników w: ciągu DK94 w miejscowości Trzciana, w ciągu DK9 w miejscowościach Kupno i Widełka, w ciągu DK77 w miejscowości Ruda Łańcucka.
Planowane inwestycje mają na celu poprawę bezpieczeństwa i komfortu pieszych i innych niechronionych uczestników ruchu korzystających z odcinków dróg krajowych, a także poruszających się samochodami, dzięki uporządkowaniu ruchu pieszych poza jezdnią, a także zwiększeniu bezpieczeństwa pasażerów komunikacji zbiorowej i ruchu autobusów.
Na podstawie GDDKiA, fot. GDDKiA
Komentarze