Przez obwodnicę będzie głośno? Czy powstaną ekrany akustyczne?

Image

Wielkimi krokami zbliża się finisz prac przy budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Czy nagle zrobi się głośno? Mieszkańcy bloków usytuowanych po sąsiedzku, a także działkowcy z Rodzinnych Ogrodów Działkowych Hutnik I mają coraz więcej obaw.

W ramach budowy powstał węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz 4 skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) łączące nową drogę ze Stalową Wolą, ze strefą przemysłową, z Niskiem oraz z DK19:

- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu ul. Podskarpowej z ul. Chopina i projektowaną drogą wojewódzką nr 855,

- trzywlotowe rondo na skrzyżowaniu z projektowaną drogą gminną (łącznikiem do istniejącej DK77),

- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z ul. Podsanie i projektowaną ul. Modrzewiową,

- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z DK19.

Obwodnica ma w sumie 15,3 km długości. W przypadku powiatu stalowowolskiego ekrany akustyczne zostały przewidziane na trasie 200 metrów.

- Ilość ekranów, które są instalowane w ramach obwodnicy Stalowej Woli i Niska wynika z decyzji środowiskowej, która została wydana na tą inwestycję jeszcze za czasów Platformy Obywatelskiej i PSL-u. Później ta decyzja została jeszcze zoptymalizowana, bo w 2013 roku zmieniło się prawo, które określa, w jakich miejscach stawiać tego typu infrastrukturę- mówi minister infrastruktury Rafał Weber.

Ważną informacją dla mieszkańców jest to, że rok po udostępnieniu obwodnicy Stalowej Woli i Niska rozpocznie się tzw. analiza porealizacyjna, z której dowiemy się czy hałas generowany przez tę drogę uprawnia do zainstalowania w tzw. wrażliwych miejscach dodatkowych ekranów akustycznych. Dopiero wówczas będzie wiadomo czy dobudowane zostaną kolejne takie ekrany.

- Za kilka lat obwodnica straci swoją funkcję. Już nie będzie drogą obwodową, tylko będzie drogą o charakterze bardziej lokalnym. Taką pełnowymiarową, pełnowartościową obwodnicą będzie droga S74, która przejmie cały tranzyt z południa, ale też i z północy. Ona będzie łączyła się z Via Carpatią, S19 w okolicach Niska. To będzie droga, która będzie obsługiwać tranzyt, pojazdy ciężkie, przez co pojazdów już na samej obwodnicy będzie dużo mniej- mówi Rafał Weber.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =