Marketing suplementu diety - czyli jak reklamować swoją markę suplementu?
Badania dowodzą, że rynek suplementów diety stale się rozszerza. W 2020 roku notował on wzrost na poziomie aż trzech procent, co w zestawieniu rok do roku, jest dużą wartością. Co głównie wpłynęło na ów wzrost? Po pierwsze - wzrost świadomości zdrowotnej Polaków, a po drugie - wzrost działań marketingowych w obrębie tego segmentu. Jak zatem przekuć zainteresowanie suplementami diety na sukces i wypromować własną markę?
Radio i telewizja - największe platformy marketingowe
Reklama suplementu diety w telewizji może być opłacalna, ale tylko w przypadku dużych graczy, którzy mają do dyspozycji budżet na kreację wideo i zakup mediów masowych. Takie działanie może przynieść pokaźną sprzedaż i wzrost świadomości marki. Co jednak, jeśli nasz brand dopiero się pojawił i mamy do wykorzystania niewielkie środki na start?
Strona internetowa
Jeśli nie mamy dużego budżetu, to marketing warto rozpocząć od działań online. Zacznijmy od strony internetowej i sklepu. Co ważne - nie róbmy jej samodzielnie. W Sieci można znaleźć mnóstwo witryn, które zostały zaprojektowane przez początkujących webdevloperów. Efekt ich starań jest... różny, co oczywiście przedkłada się na niskie zyski. Tworząc dedykowaną wybranemu produktowi stronę internetową, warto zwrócić uwagę na:
• UX,
• dostosowanie do urządzeń mobilnych,
• implementację kodów śledzących,
• optymalizację pod wyszukiwarki internetowe,
• content marketing i rzetelne informacje, które przyciągną klientów,
• podanie dokładnego składu i opisu produktu,
• dodanie atrakcyjnych zdjęć - użytkownicy często "kupują oczami".
Czas budować zaufanie
Dobry marketing suplementu diety powinien rozpocząć się od budowania zaufania wśród potencjalnych klientów. Konieczne będzie postawienie na wysoką jakość treści (artykuły sponsorowane, wpisy eksperckie), ale też na kampanie reklamowe (np. w Google Ads). Chcąc zbudować pozytywne wrażenie wśród przyszłych odbiorców, nie należy skupiać się stricte na działaniu reklamowym. Treści mogą dotyczyć ogólnie pojętego zdrowia i diety.
Na co uważać?
Producenci suplementów diety nie mogą prowadzić działań marketingowych w dowolny sposób. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, producent / sprzedawca suplementów nie może m.in.:
• wskazywać suplementów diety jako alternatywnej formy leczenia schorzeń,
• używać pojęć, które jednoznacznie kojarzone są z lekami,
• wykorzystywać do promocji produktu wizerunku osób, które są związane z wybranym segmentem medycyny,
• odnosić się w swej ofercie do konkretnych chorób.
Wskazane jest również, by w materiałach marketingowych przedstawiać suplementy wyłącznie jako dodatek do zoptymalizowanej i zbilansowanej diety. Suplementów nie można traktować (ani opisywać) jako jej zamiennika!
Agencja marketingowa - czy warto?
Do promocji własnej marki suplementów warto wykorzystać pomoc podmiotu zewnętrznego, który specjalizuje się w reklamie suplementów. Agencja marketingowa, taka jak Warszawska Grupa Mediowa to firma, która nie tylko zna się na prowadzeniu działań promocyjnych, ale też posiada doświadczenie w realizowaniu marketingu suplementów.
Komentarze