Pozycjonowanie Białoruś
Rynki wschodnie to coraz częstszy kierunek ekspansji wielu firm. Drzemie w nich olbrzymi potencjał, a wpływ na to ma między innymi rozwój gospodarczy i technologiczny. Z racji tego, że nie ma na nich zbyt dużej konkurencji w sieci, zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa mogą szybko wypozycjonować własne strony firmowe, na których znajdują się oferty produktów lub usług. Na co zwrócić uwagę podczas pozycjonowania na Białorusi?
Pozycjonowanie Białoruś a rozwój rynku wschodniego
Na Białorusi tak jak na pozostałych rynkach wschodnich, informatyzacja postępuje w bardzo szybkim tempie. Obywatele tego kraju coraz aktywniej korzystają z internetu, robią zakupy w sieci i portali społecznościowych. Czynniki te mają wydatny wpływ na większe zapotrzebowanie związane z usługami dostępnymi przez Internet, co w efekcie powoduje, że wzrasta także popularność działań SEO. Niezwykle istotne staje się więc obranie takiej strategii, która pozwoli przyciągnąć potencjalnych klientów do sklepów i firm. Optymalizacja techniczna strony internetowej, content marketing, linkbuilding, to tylko kilka aspektów spośród wielu, które należy uwzględnić podczas pozycjonowania stron i sklepów internetowych w Google. Skuteczne działania marketingowe mają bardzo istotne znaczenie w każdej branży. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania w Google, dla konkretnych słów kluczowych, to synonim prestiżu i szybszego zwiększania sprzedaży oraz pozyskiwania nowych klientów.
Pozycjonowanie na Białorusi w Google i Yandex
Google i Yandex to dwie wyszukiwarki, które najczęściej są wykorzystywane w krajach wschodniej Europy. Holendersko-rosyjskie przedsiębiorstwo zaczyna jednak coraz więcej tracić do amerykańskiej wyszukiwarki. Wpływ na to ma głównie fakt, że mieszkańcy Białorusi niechętnie podchodzą do korzystania z rosyjskich produktów i usług. Oczywiście obie wyszukiwarki mają swoje wady i zalety, a na dodatek z powodzeniem mogą być wykorzystywane do promocji marki. Czynnikiem, który warto uwzględniać podczas pozycjonowania strony na Białorusi jest niewątpliwie popularność wyszukiwarki. Jeśli nasza firma działa lokalnie, dobrym wyborem będzie Yandex, którego algorytmy duży nacisk kładą na geolokalizację i ułatwiają pozycjonowanie na Białorusi lokalnie. W ten sposób premiują one strony, które prosperują w pobliżu użytkownika. Dzięki temu firmy mogą podbijać w szybki i prosty sposób rynki lokalne, kierując swoje usługi do potencjalnych klientów.
Na co zwrócić uwagę uwzględniając copywriting na Białorusi?
Pozycjonowanie stron zarówno w Google, jak i Yandex musi uwzględniać copywriting i content marketing. Wysokiej jakości i merytoryczne treści, a także dobrze dobrane frazy kluczowe, wpływają nie tylko na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce, ale także zyskują pozytywny odbiór ze strony klientów. Jakie czynniki powinny być uwzględnione, jeśli w naszym planie jest pozycjonowanie na Białorusi przy wykorzystaniu marketingu treści? Szczególną uwagę powinno się skupić na doborze języka, ponieważ na Białorusi występują dialekty. Ponadto mieszkańcy tego kraju na co dzień posługują się mieszanką rosyjskiego i białoruskiego języka. Jeśli naszym celem będzie dotarcie do jak największej liczby użytkowników, to wybór języka rosyjskiego będzie najlepszym rozwiązaniem. Do stworzenia treści dla mieszkańców konkretnego regionu warto zatrudnić native speakera. Pozycjonowanie i SEO to nie wszystko. Należy także pamiętać o social media, które także są świetnym źródłem pozyskiwania klientów i bardzo dobrym kanałem komunikacji.
Pozycjonowanie stron na Białorusi. Co jeszcze uwzględnić? Od czego zacząć?
Skuteczne pozycjonowanie witryny www na Białorusi powinno przede wszystkim zawierać się w dobrze dopracowanej strategii marketingowej firmy. Na jej podstawie można wybrać wyszukiwarkę do swoich działań, określić grupę docelową i przygotować kampanie reklamowe AdWords w internecie. Swoją prac powinno zaczynać się od optymalizacji SEO, która jest bardzo często pomijana. Dobrze zaprojektowana struktura witryny i szybko ładująca się strona mogą znacznie wpłynąć na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania Google. SEO to również link building, który opiera się na pozyskiwaniu wartościowych linków prowadzących do naszego sklepu internetowego. Ponadto istotna jest także reklama oraz jej stała optymalizacja. Dzięki AdWords można szybko dotrzeć do klientów, zwiększyć ruch na stronie, a także osiągnąć konwersję celu, jaki sobie założyliśmy.
Komentarze