Dlaczego na przystanku Stalowa Wola Charzewice nie zatrzymują się pociągi? Prowokacja medialna czy grubsza sprawa?
Piękny, nowoczesny przystanek kolejowy, do niego droga dojazdowa z prawdziwego zdarzenia i duża gotówka, która za tym poszła… Sprawa jest dziwna, bo przecież miało to być prawdziwe cacko, duma całej okolicy, a nie jest. Na razie wyszło jak wyszło, a śmieją się już z nas w całej Polsce, bo wybudowaliśmy sobie peron dla samego posiadania peronu, a przystanek widmo podróżni mogą podziwiać jedynie przez szybę śmigającego pociągu.
O tym, że na przystanku Stalowa Wola Charzewice przestały zatrzymywać się pociągi, w sobotę 26 grudnia mogli usłyszeć mieszkańcy całej Polski. Informacja ta znalazła się w Rankingu Mazura. Program można obejrzeć w tvn24. My, mieszkańcy powiatu dowiedzieliśmy się o tym z nowego rozkładu jazdy. Jakież było zdumienie podróżnych, gdy kilkakrotnie przeczesując tabelkę próżno szukali Charzewic.
Od połowy marca 2020 roku mieszkańcy Stalowej Woli mogli korzystać z nowego przystanku kolejowego Stalowa Wola Charzewice. Peron został wyposażony w wiaty, ławki, tablice z rozkładami jazdy. Ułożono tam antypoślizgową nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi oraz pochylnię dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przystanek Stalowa Wola Charzewice powstał w ramach ogromnej inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pn. „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów”, której wartość to aż 447,2 mln zł netto, z czego dofinansowanie unijne wyniosło 322,6 mln zł.
Po tym jak 13 grudnia br. wszedł w życie nowy rozkład jazdy, na przystanku Stalowa Wola Charzewice przestały zatrzymywać się pociągi. Zwróciliśmy się z pytaniem w tej sprawie do rzecznika prasowego PKP Intercity S.A. Jaka jest prawda? Czy będziemy mogli korzystać z nowoczesnej infrastruktury?
- W rozkładzie jazdy 2020/21 PKP Intercity nie obsługuje przystanku w Charzewicach ponieważ na linii nr 71 nadal trwają prace inwestycyjne zarządcy infrastruktury związane z jej elektryfikacją. W związku z oddaniem trakcji elektrycznej na linii nr 68 do obsługi ciągu Lublin – Rzeszów skierowano lokomotywy elektryczne, a jedyny możliwy ciąg umożliwiając kursowanie pociągów trakcją elektryczną między tymi miastami prowadzi przez Stalową Wolę Rozwadów i Leżajsk. Tym samym pociągi PKP Intercity obsługują obecnie stację zlokalizowaną w centrum miasta- wyjaśnia Katarzyna Grzduk, Rzecznik prasowy PKP Intercity S.A.
Jak nas zapewniono, docelowo spółka planuje przywrócić obsługę przystanku w Charzewicach po zakończeniu elektryfikacji linii nr 71. Wówczas to pociągi z Warszawy do Lublina i Rzeszowa zostaną skierowane trasą przez stację Stalowa Wola Charzewice.
Komentarze