mojeID w SANBanku
Mając konto w SANBanku załatwisz sprawy urzędowe i medyczne przez Internet.
Od lipca br. Klienci Nadsańskiego Banku Spółdzielczego korzystają z usługi mojeID, która służy do zdalnego potwierdzenia tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych.
Dzięki usłudze Klienci Banku bez wychodzenia z domu załatwiają wszelkie formalności przez Internet, np. wygodnie składają wnioski urzędowe, podpisują umowy na odległość z dostawcą energii, czy firmą telekomunikacyjną, umawiają wizyty lekarskie, pobierają e-recepty, rozliczają wsparcie z programów rządowych „Czyste Powietrze” i „Mój Prąd” oraz wiele innych.
Usługa jest dostępna dla pełnoletnich klientów, którzy posiadają konto w Nadsańskim Banku Spółdzielczym z dostępem do bankowości internetowej.
Jak to działa?
1. Wejdź na stronę https://obywatel.gov.pl/ i wybierz usługę, która Cię interesuje,
np. jeśli chcesz szybko i bezpiecznie sprawdzić informacje o zdrowiu lub przejrzeć swoje recepty wejdź na stronę https://pacjent.gov.pl/,
2. Załóż Profil Zaufany wybierając sposób potwierdzenia danych za pomocą Nadsańskiego Banku Spółdzielczego.
3. Po zalogowaniu do iB@nku wracasz automatycznie na stronę urzędu, gdzie możesz sprawdzić status swojej sprawy lub wypełnić wniosek.
Przykładowe sprawy jakie załatwisz z mojeID:
• złożysz wniosek o dowód osobisty
• złożysz wniosek o dowód osobisty dla dziecka lub podopiecznego
• otworzysz działalność gospodarczą
• złożysz wniosek o dotację do instalacji fotowoltaicznej w programie "Mój Prąd"
• złożysz wniosek o dofinansowanie w ramach programu "Czyste Powietrze"
• zalogujesz się do serwisu obywatel.gov.pl (e-puap)
• zalogujesz się do serwisu pacjent.gov.pl (e-recepty, historia wizyt, skierowania itp.)
• sprawdzisz czy dowód osobisty jest unieważniony lub zawieszony
• złożysz wniosek o zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami
• złożysz wniosek o niezaleganiu z płatnościami do ZUS
Aktualna lista wszystkich usług publicznych znajduje na stronie obywatel.gov.pl, natomiast lista podmiotów komercyjnych znajduje się na stronie www.mojeid.pl
Bezpieczeństwo
Usługa mojeID zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przekazywania danych. Nadsański Bank Spółdzielczy usługę wprowadził dzięki współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR).
Szczegółowe zasady korzystania z usługi określa Regulamin usługi mojeID dostępny na stronie https://sanbank.pl/klienci-indywidualni/pozostale-uslugi/mojeid/#tab-id-3
Komentarze