Akademia PR Commplace na tropie dobrych treści
Żaden marketing nie istnieje bez odpowiedniej treści. Dzięki Akademii PR Commplace dowiesz się, czym jest wartościowy tekst i jak tworzyć komunikaty spójne ze strategią długofalową marki. Poznaj sposoby, aby zamienić swoich potencjalnych klientów na świadomych konsumentów, którzy chcą poznawać nie tylko Twoje produkty, ale również być przyjaciółmi całej marki.
Sprzedaż czy relacja?
Zastanów się na początek, jakie działania są Ci bliższe – budowanie relacji z klientami i zatrzymanie ich na dłużej, czy raczej jednorazowa sprzedaż i szukanie kolejnych odbiorców. Tym właśnie charakteryzują się marketing transakcyjny, skupiony na pojedynczej transakcji zakupowej oraz marketing relacyjny, stanowczo stawiający na budowanie więzi z klientem. W obu przypadkach techniki te polegają na dokładnym zogniskowaniu poszczególnych działań. Jakich? Dowiesz się więcej w artykule Marketing transakcyjny czy marketing relacyjny – co sprawdza się lepiej? W zależności od rodzaju usługi czy produktu, a także określonej przez firmę strategii, możesz dokonać odpowiedniego dla siebie wyboru. Obierz więc taki kurs, który będzie najlepszy dla marki.
Bazuj na opiniach
Aby dokładnie dopasować działania, warto zaczerpnąć opinii klientów, którzy już nabyli Twój produkt. Na ich podstawie możesz poznać wszystkie zalety i wady, które wskazali konsumenci. Następnie w treściach prezentowanych swojej grupie odbiorców, skup się na tych zaletach, które najczęściej podkreślali klienci. Możesz także zaprezentować ich opinie na forum, aby zachęcić kolejnych potencjalnych nabywców i przekonać ich do zakupu. Będą mieli wtedy jasny obraz sytuacji, czy warto wypróbować to, co oferujesz. Zobacz, jaką wagę mają opinie klientów, we wpisie Czy opinie klientów mogą inspirować?
Dobry content – co to takiego?
Treść może być ogromną siłą marki. Kierunek, w którym pójdzie słowo pisane, będzie charakterystyczne dla Twojej firmy i odbiorcy pewne komunikaty będą kojarzyli wyłącznie z nią. Dlatego warto pisać i umieszczać dobre, wartościowe treści, które w 100 procentach będą spełniały oczekiwania odbiorców. Dobra treść musi nieść za sobą jakieś przesłanie, mieć początek i koniec oraz spełniać obietnicę z tytułu. Tekst nie może zawieźć klientów, którzy szukają w nim indywidualnych cech produktu lub usługi. Każdy, kto czyta Twój przekaz, liczy na coś wyjątkowego i to właśnie powinien otrzymać. Dowiedz się więc, jak tworzyć wartościowy content i jak pozyskiwać z niego leady w Content marketing, czyli ile treści jest w Twojej treści?
Opowiedz swoją historię
Twoja historia to unikatowy emblemat, towarzyszący marce od początku do końca. Każdy odbiorca szuka w usługach czy produktach czegoś wyjątkowego, co wyróżni je na tle konkurencji. To Twoja szansa na opowiedzenie czegoś nietuzinkowego, co postawi Twoją markę w zupełnie nowym świetle. Storytelling, bo o nim mowa, to idealne narzędzie do przedstawienia swojej firmy w sposób unikatowy. Jeśli chcesz przekazać coś więcej, niż tylko same zalety Twojej marki, zerknij w artykuł Storytelling – przykład. Jak budować wyjątkowe relacje? Przeczytasz w nim wiele porad, jak zbudować historię swojej marki oraz jakie narzędzia mogą pomóc Ci w jej opowiedzeniu.
E- mail marketing – czy zawsze się sprawdza?
Działania kierowane do szerokiej grupy odbiorców sprawdzają się znakomicie. Są natomiast takie narzędzia, które umożliwiają bliższy kontakt marki z klientem. Jednym z nich jest e-mail marketing, który polega na korelacji z potencjalnym klientem, który wyraził chęć kontaktu drogą elektroniczną. To świetna okazja do zainteresowania go marką. Tu pole do popisu jest ogromne, ogranicza nas tylko własna wyobraźnia. Dobra treść jest bardzo ważna w e-mail marketingu. Zobacz jak wykorzystać słowo w Email marketing – czym jest i jak działa? Słowa mają wielką moc – dobrze wykorzystane potrafią zdziałać naprawdę wiele dobrego dla wizerunku i promocji marki.
Komentarze