Małe zainteresowanie mieszkańców Stalowej Woli przebiegiem S74

Image

Trwają konsultacje w sprawie S74

W maju br. została podpisana umowa z firmą z Gdańska na wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno- Środowiskowego (STEŚ) dla S74 na odcinku Opatów- Nisko. Wartość umowy to 10272960 zł. Droga ekspresowa S74 ma mieć ok. 71 km, będzie przebiegać przez 2 województwa. Ma ona mieć swój początek na obwodnicy Opatowa, a koniec w rejonie Niska. W przypadku województwa świętokrzyskiego będzie prowadzić przez powiaty: opatowski (Opatów, Lipnik), sandomierski (Obrazów, Samborzec i Sandomierz). Z kolei, jeśli chodzi o Podkarpacie będzie szła przez powiaty: tarnobrzeski (Gorzyce, Grębów, Tarnobrzeg), stalowowolski (Zaleszany, Radomyśl nad Sanem, Pysznica, Stalowa Wola), niżański (Nisko).

Obecnie na terenach gmin gdzie planowana jest budowa S74 prowadzone są konsultacje z mieszkańcami. W czwartek 16 czerwca stalowowolanie mieli okazję dowiedzieć się o 4 przygotowanych wariantach, jakimi może przebiegać droga oraz wnieść swoje uwagi. Frekwencja była mizerna, do MDK przyszło zaledwie kilkanaście osób, w tym większość to pracownicy magistratu i media.

4 warianty przebiegu drogi

Wariant W1, który na mapce zaznaczony jest kolorem czerwonym, rozpoczyna się na obszarze gminy Zaleszany, od węzła Turbia, przechodzi przez obszar gminy Stalowa Wola kierując się w kierunku północno- wschodnim do skrzyżowania z DW 855, do węzła Radomyśl nad Sanem, a następnie kieruje się na południowy- wschód do węzła Pysznica, mieszczącym się na skrzyżowaniu z drogą powiatową.

Wariant TGD (kolor pomarańczowy na mapce), jest bardzo podobny do wariantu 1. Rozpoczyna się od węzła Turbia, kierując się do węzła Radomyśl nad Sanem na skrzyżowaniu z DW 855, następnie przebiega przez północną część Jastkowic w kierunku południowo-wschodnim.

Wariant W3 (kolor zielony) rozpoczyna się od gminy Zaleszany w miejscowości Turbia, w miejscu gdzie mija się lotnisko po stronie północnej, następnie kieruje się poniżej osiedla Sochy do skrzyżowania z drogą wojewódzką na ul. Brandwickiej, gdzie jest projektowany węzeł, później przekracza rzekę San i idzie na wschód.

Wariant W4 (kolor fioletowy), jest oddalony w kierunku południowym od wariantu zielonego. W tym wariancie również projektowany jest węzeł z DW 855. Później droga przekracza San kierując się na wschód i przechodzi w sąsiedztwie ogródków działkowych, jednak w nie nie ingeruje.

Plany wobec drogi S74 sięgają 2028 roku. II- IV kwartał 2021 związany będzie z uzyskaniem Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU). W dalszej kolejności, między IV kwartałem 2021 a IV kwartałem 2023 roku będzie opracowywana Koncepcja Programowa (KP). Realizacja robót wraz z opracowaniem projektu budowlanego i uzyskaniem decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) ma nastąpić między II kwartałem 2025 roku a II kwartałem 2028 roku.

Przewiń do komentarzy










Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =