Interwencja Czytelnika: Wydział Komunikacji

Image

Urzędy otwarte od niedawna, a w nich wiele osób chcących załatwić swoje sprawy. Po dłuższej przerwie i wprowadzonych obostrzeniach ze względu na koronawirusa, wiele formalności dopełnić jest trudniej, a wszystko trwa dłużej niżbyśmy chcieli. Nie każdy też potrafi lub ma możliwość działania przez Internet. Czy można usprawnić pracę urzędów? Czytelnicy zwracają uwagę na pewne fakty i proszą o wyjaśnienia.

Wczoraj stałem przed Starostwem w kolejce ponad godzinę w pełnym słońcu i prawie nie ruszyłem do przodu. W kolejce było wiele osób starszych zmuszonych do stania w upale a Starostwo ma w nosie petenta. Nie ma ławki, zadaszenia dostępu do wody czy ubikacji. Zgłosiłem problem telefonicznie Pani Sekretarz oraz Zastępcy Wydziału Komunikacji. Panie obiecały zadziałać w celu poprawy. Sam zrezygnowałem z oczekiwania ponieważ z rozmowy telefonicznej o godzinie 13:20 dowiedziałem się od urzędnika że marne szanse abym dziś był obsłużony. Dziś z samego rana 7:15 przed Starostwem ustawiłem się w ogonku sięgającym bramy wjazdowej na parking. Żadnych zmian na lepsze nie zauważyłem. Zauważyłem natomiast urzędników przychodzących do pracy o godzinie 7:28 - 7:30 i kliku o 7:40. Jak przychodząc do pracy na 2 minuty przed otwarciem Starostwa można przygotować się na czas do obsługi petentów? Ile spóźnień w dniu dzisiejszym odnotowano na listach obecności i jakie wyciągnięto z tego konsekwencje? Ponadto! Dlaczego Pracownicy Starostwa przemieszczając się pomiędzy pokojami na korytarzu i klatce schodowej nie zakładają maseczek? Ja nie zgadam się na moja obecność w Starostwie przy takich standardach. Skąd mogę wiedzieć czy któryś z nich nie zaraża? Poza tym jeśli ja mam mieć maseczkę to domagam się aby pracownik Starostwa w chwili kiedy odchodzi ze swojego miejsca pracy jakie jest za szybą zakładał maseczki. Zauważyłem że podczas mojej obecności w wydziale wdrażane są pewne zmiany organizacyjne za co dziękuję.- pisze do nas Czytelnik.

Na pewno fakt, że odeszliśmy z kwitkiem jest irytujący. Zwróciliśmy więc się do starostwa powiatowego o wyjaśnienie, dlaczego są tak duże kolejki i co się dzieje, że trzeba aż tyle czekać?

Wraz ze znoszeniem obostrzeń wprowadzonych w związku z epidemią COVID-19 w Polsce, postaraliśmy się jak najlepiej jest to możliwe zorganizować pracę w Starostwie Powiatowym, chroniąc zdrowie petentów oraz pracowników. Chcąc sprostać wymogom reżimu sanitarnego uruchomiliśmy wszystkie możliwe kanały dostępu elektronicznego z wydziałami starostwa, aby większość spraw obsługiwać w trybie zdalnym, dokumenty można także przesyłać pocztą, bądź składać bezpośrednio w kancelarii ogólnej.

Wydział Komunikacji i Transportu, który jest wspominany w skardze, to od zawsze najbardziej oblegany wydział w całym starostwie. I to nie tylko w Stalowej Woli, bo podobnie jest z wydziałami komunikacji w całym kraju. Zapewniamy, że mimo epidemii jego pracownicy robią wszystko, aby obsługa petentów przebiegała sprawnie i profesjonalnie. Najlepszym tego dowodem są liczby – każdego dnia we wspomnianym wydziale obsługiwanych jest średnio ok. 250 osób. A przecież oprócz interesantów, którzy zgłaszają się osobiście, pracownicy wydziału muszą codziennie przygotowywać wiele odpowiedzi na korespondencję nadchodzącą pocztą, w tym liczne zapytania i wnioski z takich instytucji jak np. Sądy, Policja czy Prokuratura. Aby jednak jeszcze usprawnić obsługę mieszkańców, w Wydziale Komunikacji i Transportu zorganizowane zostało dodatkowe stanowisko do załatwiania tzw. „szybkich spraw”.

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z ustawą o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, w okresie obowiązywania stanu epidemii (od 20.03.2020 r.), ważność uprawnień i dokumentów (np. prawo jazdy) ulega przedłużeniu do dnia upływu 60 dni od dnia odwołania stanu epidemii.

Zgodnie ze wspomnianą ustawą, nastąpiła również zmiana terminu na zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z Unii Europejskiej oraz zgłoszenie sprzedaży lub nabycia pojazdu. W związku z tym do 180 dni - jednak nie później, niż do dnia 31 grudnia 2020 roku został wydłużony termin:

• na zgłoszenie sprzedaży lub nabycia pojazdu zarejestrowanego w Polsce – dotyczy pojazdów zakupionych/sprzedanych po 29 lutego 2020 r.;

• na zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej - dotyczy pojazdów sprowadzonych po 29 lutego 2020 r.

[i]Stąd też nie ma aktualnie obowiązku bezzwłocznego załatwiania wyżej wymienionych spraw. Informujemy również, że zgodnie z art. 85 ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U. poz. 695) pozwolenia czasowe, których termin ważności upłynął po 13 marca 2020 r. zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.

Co do kolejki, która ustawia się przed budynkiem, to przed wybuchem epidemii ustawiała się ona wewnątrz, ale dzisiaj ze względu na obowiązek zapewnienia dystansu społecznego między oczekującymi, tak duża liczba osób na ciasnym korytarzu byłaby niedopuszczalna. Natomiast w kwestii sugestii, że niektórzy pracownicy Starostwa Powiatowego spóźniają się do pracy, informujemy, że wszyscy przychodzą do pracy bez spóźnień. Trzeba jednocześnie zaznaczyć, że nie wszyscy pracują w systemie pracy 7:30 – 15:30, gdyż część pracowników ma indywidualny czas pracy.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =