Czyszczenie magazynów i kampanie reklamowe – tak wygląda Black Friday 2019
Czy w tym roku kulminacja przedświątecznego szaleństwa nastąpi 29 listopada, czyli w dzień słynnego już Black Friday? Wszystko wskazuje na to, że w tym roku ciekawe promocje przyciągną do sklepów rekordową ilość konsumentów. Pierwszy piątek po Dniu Dziękczynienia, czyli Black Friday już na stałe zagościł w polskich sklepach stacjonarnych i internetowych. Sprawdź jak sklepy przygotowują się do tego ważne dnia.
Black Friday od kuchni w polskich sklepach
Jak zauważają eksperci z wrocławskiej Agencji EACTIVE, promocje organizowane przez sklepy w Black Friday przyciągają rekordowe liczby klientów. Statystyki mówią jasno, że wzrosty aktywności konsumentów w tym dniu są ogromne! W 2018 r. owa aktywność była większa o 663% od standardowego dnia w roku. Przyjmuje się, że w Black Friday Polacy wydarzą średnio blisko 770 zł. Czy polskie sklepy są na to przygotowane? Sprawdźmy.
29 listopada to dla wielu sklepów doskonały moment, by zweryfikować statystyki sprzedaży. W tym czasie często sprawdzane są magazyny pod kątem dostępności najpopularniejszych produktów. To także dobry moment na tzw. wietrzenie magazynów. Dlatego, z towarów, których sprzedaż jest bardzo niska, tworzone są atrakcyjne cenowo zestawy. Często sklepy stosują również gratisy, aby przyciągnąć klientów do tych mniej atrakcyjnych produktów. Jednocześnie priorytetem jest uzupełnienie magazynów o najpopularniejsze towary, tak aby nie zabrakło ich już w pierwszych chwilach piątkowej wyprzedaży.
Przygotowania oferty opiera się również na racjonalnym ustaleniu wysokości rabatów oraz przygotowaniu planu akcji promocyjnej. Punkty stacjonarne stawiają na tradycyjne formy reklamy, takie jak: banery, ulotki, ogłoszenia w gazetach. Dodatkowo coraz chętniej inwestują w marketing internetowy. Natomiast sklepy internetowe często wysyłają specjalnie przygotowany na tę okazję newsletter oraz publikują odpowiednie kreacje w mediach społecznościowych. Nie brakuje również reklam w ramach kampanii Google Ads.
Black Friday – ten dzień to dopiero początek promocji
Ogromne zyski, jakie rok do roku notują polscy przedsiębiorcy w ramach Black Friday zachęcają ich do organizowania kolejnych, atrakcyjnych akcji promocyjnych. Dlatego wielu przedsiębiorców przedłuża promocyjne szaleństwo o kilka następnych dni. Tym samym łowcy promocji mają okazję kupić produkty w rewelacyjnych cenach także w pierwszy poniedziałek po Black Friday. Wtedy to ma miejsce Cyber Monday.Gratka dla wielbicielki zakupów elektroniki i oprogramowania.
Chociaż głównym celem Black Friday i tym podobnych akcji, jest przyciągnięcie klientów jak najniższą ceną produktu, to nie można zapomnieć, że dla przedsiębiorców jest to także idealna okazja do zbudowania bazy klientów oraz wizerunku swojej marki. "Wpadka" tego dnia może kosztować każdy biznes nie tylko utratę potencjalnych klientów, ale przede wszystkich nadszarpnąć zaufanie klientów do marki, co może mieć długoterminowe konsekwencje dla przedsiębiorstwa.
Komentarze