Roll up, czyli jak zaprezentować firmę na targach
Mówi się, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Zwykle bardzo trudno jest je zmienić. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, kiedy w ogóle nie mamy takiej możliwości. Sprawienie dobrego pierwszego wrażenia jest istotne nie tylko w przypadku ludzi, ale także całych firm. Miejscem, w którym możemy zaprezentować swoją firmę i wywrzeć dobre lub złe wrażenie na potencjalnych i dotychczasowych klientach są różnego rodzaju targi branżowe. Jak w takim razie możesz odpowiednio zaprezentować firmę?
Przygotuj swoje stoisko – wyróżnij się!
Pierwsze co zobaczy klient, i co będzie miało wpływ na jego ocenę twojej firmy, to oczywiście twoje stoisko targowe. Jak powinno wyglądać? Dużo zależy od twojej branży. Ale jedno jest pewne – powinno się wyróżniać. Żeby wyglądało profesjonalnie każdy element musi być głęboko przemyślany. Całość ma się prezentować estetycznie, czytelnie i miło. Ma przyciągać, a nie straszyć. Zadbaj więc o to, żeby wszystko do siebie pasowało. Wybierz jeden motyw przewodni, jedno hasło i góra dwa główne kolory. Czego unikać? Bardzo ważne jest, żeby unikać chaosu. Zadbaj o to, żeby na twoim stanowisku nie było zbyt wielu kolorów i grafik. Przecież nie chcesz wywoływać skojarzeń z lokalnym bazarem? To nie byłoby profesjonalne.
Roll up pomoże przyciągnąć uwagę
Świetnym i sprawdzonym elementem udanego stoiska na targach jest roll up. Jego konstrukcja nie zajmuje wiele miejsca, a do tego jest dość lekka. Dzięki temu łatwo ci będzie znaleźć dla niego odpowiednie miejsce. Dobrze przemyśl, co ma przedstawiać plakat. Masz do dyspozycji sporą powierzchnię, mądrze to wykorzystaj. Jeśli właściwie dobierzesz grafikę i hasło, twój plakat już z daleka będzie ściągał wzrok przechodniów. Niech więc to będzie coś intrygującego. Prosto, z klasą i bez przeładowania informacjami. Od przekazania informacji są przede wszystkim ludzie, którzy będą reprezentować twoją firmę na stoisku. Ale do tego wątku jeszcze wrócimy.
Najlepiej projektowanie plakatu, a także wszelkich innych materiałów reklamowych, zlecić profesjonalistom. Oni naprawdę dobrze wiedzą jak je przygotować, żeby skutecznie działały na klientów.
A wracając do reklam roll up, jego zaletą jest też to, że można go używać wielokrotnie. Natomiast kiedy akurat nie jest w użyciu, składa się do małego rozmiaru, więc łatwo go przechowywać.
Wybierz odpowiednich ludzi
A teraz przejdźmy do kolejnej kluczowej sprawy – do personelu. Jeśli nawet samo stoisko stworzy dobre pierwsze wrażenie, źle dobrany personel może je szybko zburzyć. Zadbaj więc o to, żeby na targach reprezentowali Cię ludzi kompetentni. Niech to będą osoby kulturalne, uśmiechnięte, opanowane i w pełni przygotowane merytorycznie. Tacy pracownicy będą pracować na dobre imię twojej firmy. Nigdy nie lekceważ wyboru odpowiednich osób! To naprawdę równie ważne jak dobre zaplanowanie samego stanowiska.
Daj się zapamiętać na dłużej
Na sam koniec warto jeszcze wspomnieć o czymś, co pomoże Ci pozostać na dłużej w pamięci klientów. Co to takiego? Bardzo ostatnio popularne gadżety reklamowe. Jeśli osobom, które podejdą do stoiska i postanowią dowiedzieć się czegoś więcej o twojej firmie, wręczysz przemyślany, praktyczny upominek wzmocnisz ich pozytywne odczucia i do tego sprawisz, że dużo dłużej będą o tobie pamiętać.
Tych kilka zasad stanowi przepis na sukces twojego stoiska na targach. Jeśli będziesz o nich pamiętał z pewnością wywrzesz dobre pierwsze wrażenie. Zresztą nie tylko pierwsze ;)
Komentarze