Ekologia łączy. Ludzie sportu i aktorzy w walce o środowisko
We współczesnych czasach ekologia jest jednym z ważniejszych tematów poruszanych m.in. w mediach. Do tych dyskusji włączają się również aktorzy, sportowcy, dziennikarze, politycy, influencerzy oraz piosenkarze. Wspólnie starają się walczyć o ochronę środowiska. Ich działania są skierowane do zwykłych ludzi, którzy nawet małymi gestami mogą przyczyniać się do poprawy stanu naszej planety. Promują np. ograniczenie zużycia plastiku, ochronę rezerwatów przyrody czy odnawialne źródła energii.
Fotowoltaika - ekologiczne źródło energii na topie
Inwestycja w odnawialne źródła energii to kluczowa część troski o środowisko naturalne oraz istotny element bezpieczeństwa energetycznego współczesnych państw. Dziś zauważają to także rodziny, stawiając na fotowoltaikę - mikroinstalacje generujące czystą energię ze słońca.
Jedną z gwiazd, która wybrała fotowoltaikę, jest Anita Lipnicka. Piosenkarka postanowiła zainwestować w instalację fotowoltaiczną, która pozwoliła jej rodzinie na obniżenie rachunków za prąd oraz zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego.
Nad inwestycją w fotowoltaikę zastanawia się również prezenter telewizyjny - Filip Chajzer. To osoba, która od wielu lat walczy o ochronę środowiska, m.in. promuje ekologiczne działania na prowadzonych przez siebie profilach społecznościowych, nawołując innych do zmiany swojego zachowania względem przyrody oraz zwierząt. Chajzer zastanawia się także nad zakupem auta elektrycznego, które miałoby być zasilane energią pozyskiwaną z własnej instalacji fotowoltaicznej, co pozwoliłoby na znaczną oszczędność pieniędzy oraz ochronę środowiska.
Popularne kampanie edukacyjno-społeczne
W zwiększaniu świadomości społecznej na temat współczesnych problemów środowiskowych pomocne są również kampanie edukacyjne, takie jak "Pierwsza doba bez smogu". Akcja skupia się głównie na walce z zanieczyszczeniem powietrza. Udział w niej biorą różne gwiazdy: Julia Wieniawa, Magda Gessler, Małgorzata Foremniak, czy też Mateusz Damięcki.
Uwagę przykuwa również kampania "Lepiej bez smogu", która szczególny nacisk kładzie na problem zanieczyszczania powietrza pod kątem nieefektywności energetycznej budynków, np. domów jednorodzinnych lub obiektów użyteczności publicznej. Rozwiązaniem problemu jest kompleksowe ocieplenie, czyli termomodernizacja. Wśród ambasadorów kampanii znajdują się osoby, takie jak: trenerka Anna Dziedzic, skoczek Kamil Stoch oraz żużlowiec Antonio Lindback.
Coraz częściej zwraca się również uwagę na to, aby ograniczyć w codziennym życiu zużywanie groźnych dla środowiska tworzyw sztucznych, w tym plastiku, który w ogromnym stopniu zanieczyszcza światowe morza i oceany.
Komentarze