Rusza budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Będą utrudnienia w ruchu
Po latach niepewności i różnych zmianach w koncepcji obwodnicy Stalowej Woli i Niska w końcu ruszają prace. Będą utrudnienia w ruchu!
Są decyzje z rygorem natychmiastowej wykonywalności
Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli, skrzyżowania Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie Niska. Powstanie droga jednojezdniowa, dwupasmowa, ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren. Jak podkreśla prezydent miasta Lucjusz Nadbereżny prace przy budowie obwodnicy będą prowadzone równolegle od strony Stalowej Woli i Niska.
- Cieszymy się z wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej w postaci budowy obwodnicy. Jest to decyzja, która ma rygor natychmiastowej wykonalności. Z informacji, które posiadam generalny wykonawca będzie niezwłocznie przystępował do organizacji placu budowy. Musimy mieć jednak świadomość, że w czasie realizacji tej inwestycji, w kilku obszarach będą występowały duże utrudnienia w ruchu- mówi prezydent miasta.
Dodatkowe zjazdy i połączenia
W toku prowadzonych prac projektowych, na wniosek lokalnych samorządów, zostały naniesione zmiany w zakresie wykonania dodatkowego połączenia obwodnicy z drogą powiatową nr 1024R. Wykonawca zaprojektował dodatkowy węzeł w celu połączenia ulicy Czarnieckiego z nowo projektowaną obwodnicą.
- Jeżeli chodzi o zjazd z ul. Czarnieckiego, to w momencie kiedy w roku 2017 zostały już podpisane dokumenty i zostały zlecone opracowania przetargowe, kiedy byliśmy już pewni, że został już zawarty kontrakt, że realizacja inwestycji sama w sobie jest niezagrożona, rozpoczęliśmy walkę o rozszerzenie zakresu, który został wcześniej obcięty. Ten zjazd w ul. Czarnieckiego jest istotny z kilku względów. Tak naprawdę wcześniej przygotowany projekt zakładał, że włączenie się ruchu do obwodnicy Stalowej Woli i Niska byłoby na dwóch krańcach miasta, czyli przy Vivo od Chopina i w łączniku od Energetyków. Dalej centrum miasta, wjazd bardzo dużej liczby samochodów, również transportu od strony Pysznicy powodowałby bezpośredni wjazd do miasta- mówi Lucjusz Nadbereżny.
Utrudnienia, zamknięta droga na Pysznicę
Wszystko przekłada się na to, że mieszkańcy gminy Pysznicy będą musieli liczyć się z trwającymi kilka miesięcy utrudnieniami drogowymi. Wykonanie dojazdu do ul. Czarnieckiego, przełożenie sieci kanalizacji sanitarnej, wykonanie podziemnego przejścia zajmie 6- 9 miesięcy.
- Stanowisko miasta, powiatu i gminy Pysznica jest jednoznaczne. Dołożymy wszelkich starań, aby nie było długiego zamknięcia odcinka. Nie jest to oczywiście możliwe, żeby nie zamknąć tego odcinka wcale. Prace odbywałyby się w okresie wakacyjnym- mówi prezydent miasta.
W ramach budowy powstanie węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego), 4 ronda łączące obwodnicę ze Stalową Wolą, Hutą Stalowa Wola, Niskiem oraz z DK19. Obwodnica przecina ogród działkowy Hutnik I i przechodzi przez dzisiejsze przejście przez wał, niejako „wyginając się” w stronę skarpy. Obwodnica nie wchodzi na teren błoni nadsańskich.
Wszystkie prace powinny zakończyć się w marcu 2021 r. Inwestycję w systemie Projektuj i wybuduj realizuje Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. (lider) i Acciona Construccion S.A. (partner). Wartość kontraktu to prawie 200 mln zł.
Komentarze