Nowy peron na stacji Stalowa Wola - Rozwadów już gotowy
Kolejne zmiany na stacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Pasażerowie korzystają z nowego peronu nr 2. Są nowe wiaty, ławki i informacja pasażerska. Na stacji wymieniono tory. Jest nowa sieć trakcyjna. Postępuje przebudowa trasy Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, odcinka Kraśnik – Zaklików. Efektem największego projektu POPW, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą m.in. krótsze podróże.
W Stalowej Woli Rozwadowie zakończyły się prace na 300 m peronie nr 2. Pasażerowie zyskali wyższy komfort obsługi. Obiekt wyposażono w nowe ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz pochylnie umożliwiające swobodne dojście do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach przebudowy stacji Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już dwa perony. Od wiosny podróżnym służy peron nr 1.
Gotowe są także tory. Łącznie na stacji wymieniono ponad 4 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 15 nowych rozjazdów, które umożliwiają sprawne manewry i przejazdy pociągów.
Teraz kolej na budowę nowego przystanku Stalowa Wola Charzewice. Wykonawca planuje zakończyć prace w sierpniu 2019 r.
Od połowy września br. podróżni korzystają z efektów inwestycji. To m.in. wygodne perony na odcinku Lublin – Kraśnik w: Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku.
Budowa nowych torów i peronów od Kraśnika do Zaklikowa
Od września br. trwają prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Roboty obejmują modernizację ok. 35 km torów i sieci trakcyjnej. Na stacjach Szastarka i Rzeczyca kończy się układanie ścianek peronów dwukrawędziowych. Na przystankach Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Potok Kraśnicki widać już konstrukcje peronów jednokrawędziowych. Montowane jest oświetlenie.
Roboty na odcinku Kraśnik – Zaklików obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej.
Na stacji Kraśnik są 4 nowe tory oraz 7 rozjazdów. Montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
W stacji Szastarka i Rzeczyca zamontowano nowe rozjazdy, budowane są tory. Między Kraśnikiem a Szastarką wymieniono podkłady. Od Kraśnika do Zaklikowa ukończono podstawowe prace przy obiektach inżynieryjnych.
Efektem prac na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepszą komunikację, będą dwa nowe przystanki Stalowa Wola Charzewice i Zaklików Miasto. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Większy poziom bezpieczeństwa zapewni m.in. przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana rozjazdów oraz remont obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Dzięki elektryfikacji trasy pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h a składy towarowe do 80 km/h. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.
Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł.
Komentarze