Nowocześnie na kolejowym szlaku

Image

Trwają prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją. I właśnie o tych i innych inwestycjach kolejowych mówiono dziś podczas konferencji.

Podczas konferencji kolejowej zorganizowanej w Muzeum Regionalnym w Rozwadowie obecni byli samorządowcy, parlamentarzyści, Andrzej Bittel (podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa), Adam Hamryszczak (podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju), Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.).

Krajowy Program Kolejowy na lata 2014- 2020 zakłada, że łączna wartość inwestycji w tym okresie wyniesie aż 66 mld zł (ponad 220 kolejowych projektów inwestycyjnych w całej Polsce i modernizacja ponad 9 tys. torów kolejowych).

- Realizujemy Krajowy Program Kolejowy, którego wartość to prawie 67 mld zł. W ramach tego programu mamy fundusze z programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, z instrumentu „Łącząc Europę”, z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”, no i nasze własne środki krajowe- mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Atrakcyjna magistrala to: krótszy czas podróży i większa przepustowość linii, parkingi typu Park & Ride oraz węzły przesiadkowe, większe bezpieczeństwo podróży dzięki nowoczesnym systemom sterowania ruchem kolejowym, budowa nowych i modernizacja istniejących przejazdów kolejowo- drogowych, modernizacja rozjazdów, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych (przepusty, mosty, wiadukty) oraz urządzeń telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych, wygodna infrastruktura dworcowa.

Na trasie Lublin- Stalowa Wola czas podróży pociągami regionalnymi skróci się z 1h50min do ok. 1h25min, a pociągami międzyregionalnymi z możliwością jazdy trakcją elektryczną- z 1h20min do 1h5min. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 6 umów (w tym na remont odcinka Lublin- Stalowa Wola Rozwadów) w ramach Programu Operacyjnego „Polska Wschodnia”, na łączną kwotę 2 mld zł. Modernizacja trasy Lublin- Stalowa Rozwadów wraz z elektryfikacją (linie nr 68: Lublin Stalowa Wola Rozwadów i 565: Charzewice- Rozwadów Towarowy) obejmuje 105 km odcinek linii kolejowych. Zmiany to: 20 przebudowanych stacji i przystanków, 2 nowe przystanki, 20 minut krótsza podróż w relacji Lublin- Stalowa Wola- Rzeszów, 92 km zelektryfikowanej linii kolejowej, 105 km zmodernizowanej linii kolejowej, 75 przebudowanych przejazdów kolejowo- drogowych, 46 wyremontowane i 24 przebudowane obiekty inżynieryjne. Obecnie w Rozwadowie przebudowano tory: 1, 3, 5, 51, wykonano nowy peron i wymieniono 7 rozjazdów.

Prace są nie tylko wykonywane czasowo, ale szereg zadań jest „wyprzedzanych”, co gwarantuje finisz wszystkich robót w terminie, a może nawet i przed czasem.

- Trzeba jasno powiedzieć, że tempo prac jest naprawdę imponujące. Wyprzedziliśmy harmonogram o prawie rok. To jest roczne przyspieszenie w zakresie zarówno inwestycji realizowanych na linii L68 Stalowa Wola- Lublin, ale także na inwestycjach związanych ze wschodnią magistralą kolejową, współfinansowanych z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”. To bardzo dobra wiadomość zarówno dla przedsiębiorców, którzy będą z tej linii korzystać, ale także również dla mieszkańców. Liczymy na to, że mieszkańcy województwa lubelskiego i podkarpackiego będą częściej korzystać z inwestycji, która zostanie tutaj zrealizowana. Taki jest nasz podstawowy cel- mówi Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Nowoczesna infrastruktura kolejowa jest przyjazna człowiekowi, dostosowana również do potrzeb osób niepełnosprawnych. O bardzo istotnym aspekcie linii- elektryfikacji opowiedział podczas konferencji Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.). Omówił również zakres robót wykonywanych obecnie na terenie całej Polski. Podkreślił, że dobrym rozwiązaniem jest współpraca z PKP S.A., spółką która realizuje program dworcowy. Łącznie więc prace jakie toczą się na kolei są kompleksowe. Prezes zachęcał też podróżujących do korzystania z oferty kolejowej. Skrócony czas podróży i bardziej komfortowe warunki jazdy spowodowały, że na tym polu wyraźnie poprawiły się statystyki. Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy podróżowania po Polsce (wzrost klientów o kilkanaście procent).

Przewiń do komentarzy








Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~obserwator

Złodzieje zeniszczyli wielki węzeł kolejonwy jakim był kiedyś Rozwadów a teraz są dumni z modernizacji koleji która od kilku czy kilkunastu lat przestała być rentowna i oplacalna. Żyjemy w kraju debili gdzie jeden głupszy od drugiego...
A swoja pisowska propagande rodem z PRLu że jest dobrze i coraz lepiej wsadźcie sobie sprzedawczyki w TYLEK!

~erere

@Marek

W Niemczech jest 350 aut na 1000 mieszkańców....u nas 500 aut na 1000 mieszkańców. Niemcy mają takt w połączeniach kolejowych. Dbają o to, żeby transport publiczny był na wysokim poziomie i dlatego statystyczny Niemiec jeździ średnio 8 częściej niż Polak pociągiem w ciągu roku...DLATEGO Marek nie gadaj głupot typu: Nie ma co ukrywać przewozy pasażerskie PKP przy łatwym dostępie do samochodów osobowych straciły na atrakcyjności....bo pewnie, że straciły względem auta, ale cały w tym problem, żeby zbliżyć się do standardu Niemiec...

~Marek

Na wszystkich wskazanych szlakach kolejowych skrócenie przejazdu pociągów przy zbudowaniu trakcji elektrycznej o maksymalnie 20 !!! minut nie powala na kolana. Jedyny dobry plus to nowe przyjazne dla pasażerów przystanki. Znając jednak życie to zostanie to szybciutko zniszczone, rozkradzione. Kto dzisiaj korzysta z przewozów kolejowych. Wystarczy spojrzeć na przejeżdźajàce przez miasto puste składy pasażerskie. Nie ma co ukrywać przewozy pasażerskie PKP przy łatwym dostępie do samochodów osobowych straciły na atrakcyjności.

~Alan

Już wiem co tak śmierdzi, na mieście. To Weber znowu otworzył swoją gębę, tyle razy proszono "Pana", "panie" Weber, żeby nie otwierał "Pan" swej, jebiącej zgniłym jajem i hipokryzją, mordy.

~mieszkaniec

Stalowa Wola może być .Nowoczesna

maszynista

U rzednicy sa smieszni i probuja nas oszukac.Elektryfikacja lini do Lublina była zaczeta w 1989 roku.Jednak byly inne wazniejsze trasy wiec ta linie czasowo nie elektryfikowali.Balcerowicz z podejrzanymi typami skutecznie zablokowali elektyfikacje,a nakazali rozbiorke wszystkiego na złom.Prawie 30 lat trzeba bylo czekac na dokonczenie elektyfikacji.Jak by nie zlodziejstwo i draństwo polityków w latach 90 ytch to linia do Lublina byłaby juz dawno zrobiona.