Nowocześnie na kolejowym szlaku
Trwają prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją. I właśnie o tych i innych inwestycjach kolejowych mówiono dziś podczas konferencji.
Podczas konferencji kolejowej zorganizowanej w Muzeum Regionalnym w Rozwadowie obecni byli samorządowcy, parlamentarzyści, Andrzej Bittel (podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa), Adam Hamryszczak (podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju), Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.).
Krajowy Program Kolejowy na lata 2014- 2020 zakłada, że łączna wartość inwestycji w tym okresie wyniesie aż 66 mld zł (ponad 220 kolejowych projektów inwestycyjnych w całej Polsce i modernizacja ponad 9 tys. torów kolejowych).
- Realizujemy Krajowy Program Kolejowy, którego wartość to prawie 67 mld zł. W ramach tego programu mamy fundusze z programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, z instrumentu „Łącząc Europę”, z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”, no i nasze własne środki krajowe- mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
Atrakcyjna magistrala to: krótszy czas podróży i większa przepustowość linii, parkingi typu Park & Ride oraz węzły przesiadkowe, większe bezpieczeństwo podróży dzięki nowoczesnym systemom sterowania ruchem kolejowym, budowa nowych i modernizacja istniejących przejazdów kolejowo- drogowych, modernizacja rozjazdów, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych (przepusty, mosty, wiadukty) oraz urządzeń telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych, wygodna infrastruktura dworcowa.
Na trasie Lublin- Stalowa Wola czas podróży pociągami regionalnymi skróci się z 1h50min do ok. 1h25min, a pociągami międzyregionalnymi z możliwością jazdy trakcją elektryczną- z 1h20min do 1h5min. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 6 umów (w tym na remont odcinka Lublin- Stalowa Wola Rozwadów) w ramach Programu Operacyjnego „Polska Wschodnia”, na łączną kwotę 2 mld zł. Modernizacja trasy Lublin- Stalowa Rozwadów wraz z elektryfikacją (linie nr 68: Lublin Stalowa Wola Rozwadów i 565: Charzewice- Rozwadów Towarowy) obejmuje 105 km odcinek linii kolejowych. Zmiany to: 20 przebudowanych stacji i przystanków, 2 nowe przystanki, 20 minut krótsza podróż w relacji Lublin- Stalowa Wola- Rzeszów, 92 km zelektryfikowanej linii kolejowej, 105 km zmodernizowanej linii kolejowej, 75 przebudowanych przejazdów kolejowo- drogowych, 46 wyremontowane i 24 przebudowane obiekty inżynieryjne. Obecnie w Rozwadowie przebudowano tory: 1, 3, 5, 51, wykonano nowy peron i wymieniono 7 rozjazdów.
Prace są nie tylko wykonywane czasowo, ale szereg zadań jest „wyprzedzanych”, co gwarantuje finisz wszystkich robót w terminie, a może nawet i przed czasem.
- Trzeba jasno powiedzieć, że tempo prac jest naprawdę imponujące. Wyprzedziliśmy harmonogram o prawie rok. To jest roczne przyspieszenie w zakresie zarówno inwestycji realizowanych na linii L68 Stalowa Wola- Lublin, ale także na inwestycjach związanych ze wschodnią magistralą kolejową, współfinansowanych z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”. To bardzo dobra wiadomość zarówno dla przedsiębiorców, którzy będą z tej linii korzystać, ale także również dla mieszkańców. Liczymy na to, że mieszkańcy województwa lubelskiego i podkarpackiego będą częściej korzystać z inwestycji, która zostanie tutaj zrealizowana. Taki jest nasz podstawowy cel- mówi Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Nowoczesna infrastruktura kolejowa jest przyjazna człowiekowi, dostosowana również do potrzeb osób niepełnosprawnych. O bardzo istotnym aspekcie linii- elektryfikacji opowiedział podczas konferencji Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.). Omówił również zakres robót wykonywanych obecnie na terenie całej Polski. Podkreślił, że dobrym rozwiązaniem jest współpraca z PKP S.A., spółką która realizuje program dworcowy. Łącznie więc prace jakie toczą się na kolei są kompleksowe. Prezes zachęcał też podróżujących do korzystania z oferty kolejowej. Skrócony czas podróży i bardziej komfortowe warunki jazdy spowodowały, że na tym polu wyraźnie poprawiły się statystyki. Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy podróżowania po Polsce (wzrost klientów o kilkanaście procent).
Komentarze
Złodzieje zeniszczyli wielki węzeł kolejonwy jakim był kiedyś Rozwadów a teraz są dumni z modernizacji koleji która od kilku czy kilkunastu lat przestała być rentowna i oplacalna. Żyjemy w kraju debili gdzie jeden głupszy od drugiego...
A swoja pisowska propagande rodem z PRLu że jest dobrze i coraz lepiej wsadźcie sobie sprzedawczyki w TYLEK!
@Marek
W Niemczech jest 350 aut na 1000 mieszkańców....u nas 500 aut na 1000 mieszkańców. Niemcy mają takt w połączeniach kolejowych. Dbają o to, żeby transport publiczny był na wysokim poziomie i dlatego statystyczny Niemiec jeździ średnio 8 częściej niż Polak pociągiem w ciągu roku...DLATEGO Marek nie gadaj głupot typu: Nie ma co ukrywać przewozy pasażerskie PKP przy łatwym dostępie do samochodów osobowych straciły na atrakcyjności....bo pewnie, że straciły względem auta, ale cały w tym problem, żeby zbliżyć się do standardu Niemiec...
Na wszystkich wskazanych szlakach kolejowych skrócenie przejazdu pociągów przy zbudowaniu trakcji elektrycznej o maksymalnie 20 !!! minut nie powala na kolana. Jedyny dobry plus to nowe przyjazne dla pasażerów przystanki. Znając jednak życie to zostanie to szybciutko zniszczone, rozkradzione. Kto dzisiaj korzysta z przewozów kolejowych. Wystarczy spojrzeć na przejeżdźajàce przez miasto puste składy pasażerskie. Nie ma co ukrywać przewozy pasażerskie PKP przy łatwym dostępie do samochodów osobowych straciły na atrakcyjności.
Już wiem co tak śmierdzi, na mieście. To Weber znowu otworzył swoją gębę, tyle razy proszono "Pana", "panie" Weber, żeby nie otwierał "Pan" swej, jebiącej zgniłym jajem i hipokryzją, mordy.
Stalowa Wola może być .Nowoczesna
U rzednicy sa smieszni i probuja nas oszukac.Elektryfikacja lini do Lublina była zaczeta w 1989 roku.Jednak byly inne wazniejsze trasy wiec ta linie czasowo nie elektryfikowali.Balcerowicz z podejrzanymi typami skutecznie zablokowali elektyfikacje,a nakazali rozbiorke wszystkiego na złom.Prawie 30 lat trzeba bylo czekac na dokonczenie elektyfikacji.Jak by nie zlodziejstwo i draństwo polityków w latach 90 ytch to linia do Lublina byłaby juz dawno zrobiona.