Zbliża się ku końcowi remont najdłuższej ulicy w mieście. Obecnie robotnicy układają już warstwę ścieralną…
Od wczoraj na tej ulicy trwają szczególne utrudnienia. Robotnicy kładą warstwę ścieralną na drodze, a to oznacza, że definitywnie kończy się remont tej ulicy. Ruch odbywa się miejscami w sposób wahadłowy, zrobiły się korki. Lepiej więc omijać póki co tę ulicę jeśli to możliwe.
Remont bowiem wszedł w ostatnią fazę. Inwestycja jest realizowana na odcinku ulicy Poniatowskiego o łącznej długości 1 558 metrów- od ronda Rotmistrza Witolda Pileckiego (skrzyżowanie ul. Czarnieckiego, Żwirki i Wigury, Poniatowskiego) do skrzyżowania z drogą dojazdową do kościoła pw. Opatrzności Bożej. Dodatkowo wykonywany jest zjazd z ulicy Czarnieckiego w ulicę Poniatowskiego w prawo co pozwoli na ominięcie ronda im. Witolda Pileckiego.
Inwestycja miały być ukończona do 10 listopada, ale termin został wydłużony do początku grudnia.
Przebudowa ul. Poniatowskiego kosztuje 9,73 miliona złotych. Inwestycja jest dofinansowana z budżetu państwa w ramach „Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016- 2019” w kwocie 3 mln zł. 3,5 mln zł z własnego budżetu da powiat stalowowolski. Drugie tyle dołożyło Miasto Stalowa Wola.
@banaeba
W Stalowej Woli panuje niezrozumiała dla mnie mania chwalenia się posiadanymi szrotami. Im więcej, tym lepiej. O ile jestem w stanie zrozumieć mieszkańców osiedli czy miejscowości pozbawionych sensownej komunikacji zbiorowej - bo wtedy samochód staje się koniecznością, o tyle posiadanie kilku aut przy mieszkaniu w centrum miasta staje się nieporozumieniem. Do sklepu kilkadziesiąt metrów dalej - samochód, do kościoła - samochód, do apteki - samochód. Jeżdżą samochodem nawet do siłowni, chociaż pieszo byłoby szybciej. I tak stary szrot staje się symbolem luksusu i stanu posiadania.
Rzecz jasna, mówimy o Stalowej Woli, gdzie z centrum pól godziny zajmuje spacer do granic zabudowy. I to tempem spacerowym.
Tymczasem Janusze chcą jeździć ulicami miasta jak autostradami, choć mowa o ulicy osiedlowej. Padały nawet pomysły budowy kładki dla pieszych nad ul. Poniatowskiego -czysty absurd. To myśl urbanistów, ale z sprzed 50 lat. Podobnie jak budowy hektarów parkingów, które zachęcają do kupna jeszcze większej ilości szrotów.
Niestety pól wieku doświadczeń zagranicznych niczego nie nauczyło. Decydenci dalej rozbudowaują infrastrukturę dla samochodów, a reszta - piesi, rowerzyści, rolkarze, deskarze itd. - niech siedzą cicho i nie przeszkadzają rządzić. Nieważne, że zachód likwiduje parkingi i z powrotem tworzy parki, bo w samym betonie nie da żyć.
Czy jest jakaś wykonana inwestycja w mieście, której etatowi na tej stronie malkontenci by nie skrytykowali? Każda inwestycja jest be, wszystko złe! Nowe lub modernizowane drogi - źle!, nowe plac zabaw - źle!, nowe żłobki czy przedszkola - źle!, atrakcje kulturalne dla mieszkanców -źle, uroczyste, podniosłe obchodzenie świąt narodowych - żle! Czy jest coś, co może was zadowolić? Chyba tylko słuchanie kociokwiku totalnej opozycji i obserwacja brukselskiej działalność rudego oszusta - "króla Europy". Na szczęście dla nas - mieszkańców miasta Stalowa Wola,(szkodliwy) wpływ tych degeneratów na dalszy rozwój naszego miasta jest zerowy.
Zniesmaczony ok,spoko ale napisz swoje zdanie w bardziej cywilizowany sposób,no chyba że nie umiesz?szerokość nowego chodnika i ścieżki wynosi obecnie 3m (1.5m na ścieżkę i tyle samo na chodnik) i po obu stronach-poprzednio były chodniki po obu stronach o szer 2m. Nie byłem w okolicach dentiki,a zaraz za nią nie było chodnika-nie wiem jak to wygląda obecnie,więc nie będe się wypowiadać. Dodatkowo wygospodarowane zostało 107 miejsc parkingowych na całej długości drogi. Trakt chodnikowy oraz rowerzystów jest o wymiarach identycznych jak na JPII,czy Okulickiego-zresztą w każdym innym miejscu w Stalowej są dokładnie te same wymiary. Jeśli wszędzie można spokojnie spacerować to czemu na Poniatowskiego miało by być inaczej? Zakaz 10t powinien wrócić. Stara ulica była niebezpieczna,mało tam było wypadków z pieszymi i rowerzystami? Poza tym będzie nowa,równa,bezpieczna i ogólnie chyba fajna droga,wiec co was tak boli? Co wy byście tam chcieli-autostradę? Jak nie robili drogi to pałaliście że wypadki,itp,itd. Natomiast jak jezdnia wyremontowana lada chwila będzie to macie jakieś inne problemy-nie dogodzi
do baenaba i innych : przeczytaj jeszcze raz co napisałem, tylko ze zrozumieniem. Pisałem głównie o szerokości nowego chodnika i ścieżki rowerowej. Powtarzam, w szerokości starego chodnika zrobiono teraz chodnik i ścieżkę rowerową!!!!! Był to trakt pieszy bardzo uczęszczany przez mieszkańców, do tego z wózkami z dziećmi, dzieci na rowerkach, ogólnie dużo spacerujących. Teraz idąc w dwie osoby nie da się minąc z innymi pieszymi bez wchodzenia na scieżkę. Akurat "stara" ulica była na tyle szeroka, że wyprzedzanie rowerzystów nie stanowiło żadnego problemu. Ponadto tam był zakaz powyżej 10 ton !!!! Do ~jana: jak nie wiesz gdzie ktoś mieszka to nie wypowiadaj takich osądów.
... może wreszcie będzie koniec tego bajzlu.... żadnej organizacji, żadnej informacji, żadnego oznakowania, wjazd od Lidla w kierunku BGŻ jest, za pół godziny nie ma bo stoi przebieraniec z lizakiem albo stoją wysokie pachołki, dzień wcześniej wjechałem do przychodni jednokierunkową między blokami 21 i 19 ale nie mogłem wyjechać bo przed Lidlem właśnie koparka zaczęła ryć rów w poprzek drogi, kobieta na tablicach sandomierskich błądziła po budowie bo wjechała za nim koparka zaczęła ryć i nie mogła się wydostać.... porządek będzie przy przecinaniu wstęgi, wszystko będzie zapięte na ostatni guzik, będzie poseł, senatorka, proboszcz, telewizja ....
p.s. znowu ktoś niżej podszywa się pod mojego nicka.
Nareszcie ulice naszego miasta staja sie w standardzie europejskim.Cala cywilizowana Europa ma tak jak Polska Autostrady,obwodnice miast,drogi szybkiego ruchu i....ulice miejskie .Ulice miejskie wlasnie w takim standarcie.I super ze nareszcie .Tylko jeszcze wasze polskie móżdżki sa w standarcie ukrainskim,bialoruskim czy ruskim.
Za to twój "polski móżdżek" nie jest w "standarcie" szkoły podstawowej...
Z taką stylistyką wypowiedzi i ortografią nie dziwie się, że emigrowałeś bo takiego półmózga to bym nawet do zamiatania nie zatrudnił.
Nareszcie ulice naszego miasta staja sie w standardzie europejskim.Cala cywilizowana Europa ma tak jak Polska Autostrady,obwodnice miast,drogi szybkiego ruchu i....ulice miejskie .Ulice miejskie wlasnie w takim standarcie.I super ze nareszcie .Tylko jeszcze wasze polskie móżdżki sa w standarcie ukrainskim,bialoruskim czy ruskim.
@ zniesmaczony, hejterze ty chyba nigdy tam na tej ulicy nie byłeś bo wypociłeś takie idiotyzmy że całe miasto się z ciebie śmieje. Gdybyś miał choć odrobinę pojęcia to byś wiedział że jak jest inwestycja do finasowana przez U.E. to unia decyduje jaką szerokość może mieć remontowana ulica.
"Przebudowa ul. Poniatowskiego kosztuje 9,73 miliona złotych":
"z budżetu państwa 3 mln,3,5 mln zł z własnego budżetu da powiat stalowowolski. Drugie tyle dołożyło Miasto Stalowa Wola."
Jak by nie liczyć mnie wychodzi 3mln+3,5mln+2x3,5mln=13 mln.
To ile w końcu kosztuje ten remont?
Zniesmaczony wyrażają swoje zdanie, ale bez obrazania innych. Codziennie tamtędy jadę bo mieszkam na Czarnieckiego. Droga owszem będzie węższa-to prawda ale zauważ że rowerzyście będą ,,przeniesieni" na drogi rowerowe i nie trzeba będzie ich omijać. Co już jest sporym krokiem do bezpieczeństwa. Na Poniatowskiego był zakaz dla pojazdów powyżej 3,5t czyli 7m powinno wystarczyć do normalnej i bezpiecznej jazdy.
do baenaba i innych "slepych" i kretynów: przejdź się i zobacz te nowe ścieżki rowerowe i chodniki. Koszmar!!!!! Na szerokości starego chodnika zrobiono po połowie nowy chodnik i ścieżki!!!! Więc nie pisz głupot, że po to zwężano ulicę. Są tragicznie wąskie! Oj będzie się tam działo!!!! Totalna fuszerka!!! Jaki komfort, jakie bezpieczeństwo!!!!
Własnie,cała ta robota jest ustawiona na wyłudzenie kasy unijnej.Bedziemy sie czuli na jezdni jak w klatce. Dokola slupki i lancuchy. Na razie ladne kolorowe ale jak przyjdzie plucha. Brrrr. A piesi i tak beda lazili na skróty, az ktoregos rozmamla. Beda wypadki i to z trupami.
@Kosmitier - ścieżki rowerowe są do skrzyżowania z Chopina, może nie asfaltowe od "iglo", ale są. Tymczasem wielu kretynów na rowerach dalej jeździ ulicą.
Karetka ani straż pożarna nie przejedzie środkiem, ponieważ na środku jest szeroki, wyniesiony chodniczek ze słupkami, do których prawdopodobnie zostaną doczepione łańcuchy.
Bedziemy sie czuli na jezdni jak w klatce. Dokola slupki i lancuchy. Na razie ladne kolorowe ale jak przyjdzie plucha. Brrrr. A piesi i tak beda lazili na skróty, az ktoregos rozmamla.
@emmsi
w przypadku jazdy karetki kierowca ma obowiązek zjechać jak najbliżej krawędzi jezdni. Nie jest nigdzie napisane, że ma cały czas jechac jak jeden i drugi zrobią co do nich należy to karetka środkiem przejedzie bez problemu
@ lilijo jak chca przechodzić niech przechodzą to jest tzw naturalna selekcja głupoty
Droga jest teraz waska ,wiec ktos bedzie jechał rowerem to juz nie wyminie sie bez wjezdzania na drugi pas
Odezwał się jeden z większych kretynów na portalu...
Człowieku aż cieżko mi sobie wyobrazić jak taki pacan przeżył na tej ziemi tyle lat bez szwanku.
Drogi są zwężane na rzecz ŚCIEŻEK ROWEROWYCH!!! Teraz żaden rower nie ma prawa jechać ulicą poniatowskiego bo ma eleganckie ASFALTOWE ŚCIEŻKI ROWEROWE od kościoła opatrzności bożej aż do ronda Pileckiego.....
Teraz twoja pusta makówa zajarzyła w jakim celu ulice są zwężane?
I teraz żadnego szarżowania i wyprzedzania nie będzie bo nie ma na to miejsca i możliwości.
Jeszcze remont sie nie skonczyl a juz ludzie przechodza przez ulice tam gdzie byly pasy kolo Justyny. Wszyscy mowili ze tak bedzie, teraz dopiero beda ginac ludzie w tamtym miejscu
Co w przypadku godzin szczytu ( korek ) i przejazdu karetki ulica poniatowskiego? Gdzie ma zjechać kierowca mając po dwóch stronach wysokie kraweżniki i słupki, które całkiem uniemożliwiają zjechanie z drogi?
~anka a co ci ten kolor tak przeszkadza? Mnie się podoba bo jest ,,Polski". Widzisz to kwestia gustu-ty wolisz szare,ja takie jakie są. Ulica będzie świetna,i w końcu bezpieczniejsza-a to najważniejsze. Niuanse jakimi są kolory to akurat nie mają znaczenia. Ważne że będzie komfortowo i bezpiecznie.
Mamy afere,poniewaz przejscie do Lidla zostało zamkniete i trzeba chodzic na około.Za tyle pieniedzy to powinno byc przejscie nad ulica,a tak dalej beda tu wypadki.Droga jest teraz waska ,wiec ktos bedzie jechał rowerem to juz nie wyminie sie bez wjezdzania na drugi pas.Trzeba zgłosic fuszerke i to przejscie do sklepow powinno byc,a najlepiej nad jezdnia.
Komentarze
@banaeba
W Stalowej Woli panuje niezrozumiała dla mnie mania chwalenia się posiadanymi szrotami. Im więcej, tym lepiej. O ile jestem w stanie zrozumieć mieszkańców osiedli czy miejscowości pozbawionych sensownej komunikacji zbiorowej - bo wtedy samochód staje się koniecznością, o tyle posiadanie kilku aut przy mieszkaniu w centrum miasta staje się nieporozumieniem. Do sklepu kilkadziesiąt metrów dalej - samochód, do kościoła - samochód, do apteki - samochód. Jeżdżą samochodem nawet do siłowni, chociaż pieszo byłoby szybciej. I tak stary szrot staje się symbolem luksusu i stanu posiadania.
Rzecz jasna, mówimy o Stalowej Woli, gdzie z centrum pól godziny zajmuje spacer do granic zabudowy. I to tempem spacerowym.
Tymczasem Janusze chcą jeździć ulicami miasta jak autostradami, choć mowa o ulicy osiedlowej. Padały nawet pomysły budowy kładki dla pieszych nad ul. Poniatowskiego -czysty absurd. To myśl urbanistów, ale z sprzed 50 lat. Podobnie jak budowy hektarów parkingów, które zachęcają do kupna jeszcze większej ilości szrotów.
Niestety pól wieku doświadczeń zagranicznych niczego nie nauczyło. Decydenci dalej rozbudowaują infrastrukturę dla samochodów, a reszta - piesi, rowerzyści, rolkarze, deskarze itd. - niech siedzą cicho i nie przeszkadzają rządzić. Nieważne, że zachód likwiduje parkingi i z powrotem tworzy parki, bo w samym betonie nie da żyć.
Czy jest jakaś wykonana inwestycja w mieście, której etatowi na tej stronie malkontenci by nie skrytykowali? Każda inwestycja jest be, wszystko złe! Nowe lub modernizowane drogi - źle!, nowe plac zabaw - źle!, nowe żłobki czy przedszkola - źle!, atrakcje kulturalne dla mieszkanców -źle, uroczyste, podniosłe obchodzenie świąt narodowych - żle! Czy jest coś, co może was zadowolić? Chyba tylko słuchanie kociokwiku totalnej opozycji i obserwacja brukselskiej działalność rudego oszusta - "króla Europy". Na szczęście dla nas - mieszkańców miasta Stalowa Wola,(szkodliwy) wpływ tych degeneratów na dalszy rozwój naszego miasta jest zerowy.
Zniesmaczony ok,spoko ale napisz swoje zdanie w bardziej cywilizowany sposób,no chyba że nie umiesz?szerokość nowego chodnika i ścieżki wynosi obecnie 3m (1.5m na ścieżkę i tyle samo na chodnik) i po obu stronach-poprzednio były chodniki po obu stronach o szer 2m. Nie byłem w okolicach dentiki,a zaraz za nią nie było chodnika-nie wiem jak to wygląda obecnie,więc nie będe się wypowiadać. Dodatkowo wygospodarowane zostało 107 miejsc parkingowych na całej długości drogi. Trakt chodnikowy oraz rowerzystów jest o wymiarach identycznych jak na JPII,czy Okulickiego-zresztą w każdym innym miejscu w Stalowej są dokładnie te same wymiary. Jeśli wszędzie można spokojnie spacerować to czemu na Poniatowskiego miało by być inaczej? Zakaz 10t powinien wrócić. Stara ulica była niebezpieczna,mało tam było wypadków z pieszymi i rowerzystami? Poza tym będzie nowa,równa,bezpieczna i ogólnie chyba fajna droga,wiec co was tak boli? Co wy byście tam chcieli-autostradę? Jak nie robili drogi to pałaliście że wypadki,itp,itd. Natomiast jak jezdnia wyremontowana lada chwila będzie to macie jakieś inne problemy-nie dogodzi
do baenaba i innych : przeczytaj jeszcze raz co napisałem, tylko ze zrozumieniem. Pisałem głównie o szerokości nowego chodnika i ścieżki rowerowej. Powtarzam, w szerokości starego chodnika zrobiono teraz chodnik i ścieżkę rowerową!!!!! Był to trakt pieszy bardzo uczęszczany przez mieszkańców, do tego z wózkami z dziećmi, dzieci na rowerkach, ogólnie dużo spacerujących. Teraz idąc w dwie osoby nie da się minąc z innymi pieszymi bez wchodzenia na scieżkę. Akurat "stara" ulica była na tyle szeroka, że wyprzedzanie rowerzystów nie stanowiło żadnego problemu. Ponadto tam był zakaz powyżej 10 ton !!!! Do ~jana: jak nie wiesz gdzie ktoś mieszka to nie wypowiadaj takich osądów.
... może wreszcie będzie koniec tego bajzlu.... żadnej organizacji, żadnej informacji, żadnego oznakowania, wjazd od Lidla w kierunku BGŻ jest, za pół godziny nie ma bo stoi przebieraniec z lizakiem albo stoją wysokie pachołki, dzień wcześniej wjechałem do przychodni jednokierunkową między blokami 21 i 19 ale nie mogłem wyjechać bo przed Lidlem właśnie koparka zaczęła ryć rów w poprzek drogi, kobieta na tablicach sandomierskich błądziła po budowie bo wjechała za nim koparka zaczęła ryć i nie mogła się wydostać.... porządek będzie przy przecinaniu wstęgi, wszystko będzie zapięte na ostatni guzik, będzie poseł, senatorka, proboszcz, telewizja ....
p.s. znowu ktoś niżej podszywa się pod mojego nicka.
Ciekawe jak rozwiążą temat uskoku poziomu chodnika wzdłuż BGŻ.
~Gengar ale oczywiscie wiesz ze jestes DEBILEM?
@UKemigrant
Za to twój "polski móżdżek" nie jest w "standarcie" szkoły podstawowej...
Z taką stylistyką wypowiedzi i ortografią nie dziwie się, że emigrowałeś bo takiego półmózga to bym nawet do zamiatania nie zatrudnił.
i już edek, jan i uk dostali wytyczne z centrali i chwalenia nie będzie końca. oczywiście do 15.
Jakie twoje, ty podcierasz dupy w uk
Nareszcie ulice naszego miasta staja sie w standardzie europejskim.Cala cywilizowana Europa ma tak jak Polska Autostrady,obwodnice miast,drogi szybkiego ruchu i....ulice miejskie .Ulice miejskie wlasnie w takim standarcie.I super ze nareszcie .Tylko jeszcze wasze polskie móżdżki sa w standarcie ukrainskim,bialoruskim czy ruskim.
@ zniesmaczony, hejterze ty chyba nigdy tam na tej ulicy nie byłeś bo wypociłeś takie idiotyzmy że całe miasto się z ciebie śmieje. Gdybyś miał choć odrobinę pojęcia to byś wiedział że jak jest inwestycja do finasowana przez U.E. to unia decyduje jaką szerokość może mieć remontowana ulica.
Po skończeniu tego remontu to będzie jedna z najładniejszych ulic w naszym mieście. Dziękujemy PANIE STAROSTO i PANIE PREZYDENCIE L.N.
"Przebudowa ul. Poniatowskiego kosztuje 9,73 miliona złotych":
"z budżetu państwa 3 mln,3,5 mln zł z własnego budżetu da powiat stalowowolski. Drugie tyle dołożyło Miasto Stalowa Wola."
Jak by nie liczyć mnie wychodzi 3mln+3,5mln+2x3,5mln=13 mln.
To ile w końcu kosztuje ten remont?
Zniesmaczony wyrażają swoje zdanie, ale bez obrazania innych. Codziennie tamtędy jadę bo mieszkam na Czarnieckiego. Droga owszem będzie węższa-to prawda ale zauważ że rowerzyście będą ,,przeniesieni" na drogi rowerowe i nie trzeba będzie ich omijać. Co już jest sporym krokiem do bezpieczeństwa. Na Poniatowskiego był zakaz dla pojazdów powyżej 3,5t czyli 7m powinno wystarczyć do normalnej i bezpiecznej jazdy.
do baenaba i innych "slepych" i kretynów: przejdź się i zobacz te nowe ścieżki rowerowe i chodniki. Koszmar!!!!! Na szerokości starego chodnika zrobiono po połowie nowy chodnik i ścieżki!!!! Więc nie pisz głupot, że po to zwężano ulicę. Są tragicznie wąskie! Oj będzie się tam działo!!!! Totalna fuszerka!!! Jaki komfort, jakie bezpieczeństwo!!!!
Własnie,cała ta robota jest ustawiona na wyłudzenie kasy unijnej.Bedziemy sie czuli na jezdni jak w klatce. Dokola slupki i lancuchy. Na razie ladne kolorowe ale jak przyjdzie plucha. Brrrr. A piesi i tak beda lazili na skróty, az ktoregos rozmamla. Beda wypadki i to z trupami.
@Kosmitier - ścieżki rowerowe są do skrzyżowania z Chopina, może nie asfaltowe od "iglo", ale są. Tymczasem wielu kretynów na rowerach dalej jeździ ulicą.
Karetka ani straż pożarna nie przejedzie środkiem, ponieważ na środku jest szeroki, wyniesiony chodniczek ze słupkami, do których prawdopodobnie zostaną doczepione łańcuchy.
Bedziemy sie czuli na jezdni jak w klatce. Dokola slupki i lancuchy. Na razie ladne kolorowe ale jak przyjdzie plucha. Brrrr. A piesi i tak beda lazili na skróty, az ktoregos rozmamla.
@emmsi
w przypadku jazdy karetki kierowca ma obowiązek zjechać jak najbliżej krawędzi jezdni. Nie jest nigdzie napisane, że ma cały czas jechac jak jeden i drugi zrobią co do nich należy to karetka środkiem przejedzie bez problemu
@ lilijo jak chca przechodzić niech przechodzą to jest tzw naturalna selekcja głupoty
@maszynista
Odezwał się jeden z większych kretynów na portalu...
Człowieku aż cieżko mi sobie wyobrazić jak taki pacan przeżył na tej ziemi tyle lat bez szwanku.
Drogi są zwężane na rzecz ŚCIEŻEK ROWEROWYCH!!! Teraz żaden rower nie ma prawa jechać ulicą poniatowskiego bo ma eleganckie ASFALTOWE ŚCIEŻKI ROWEROWE od kościoła opatrzności bożej aż do ronda Pileckiego.....
Teraz twoja pusta makówa zajarzyła w jakim celu ulice są zwężane?
I teraz żadnego szarżowania i wyprzedzania nie będzie bo nie ma na to miejsca i możliwości.
kiedy konferencja prasowa? chętnie przyjdę
Zgadzam sie, niektorym nie przetlumaczysz ze takie ryzyko nie poplaca.
~Lilijo możliwe,i będą sami sobie winni. Przejście jest jakieś 20-30m od tego starego. Jaki więc problem?
Jeszcze remont sie nie skonczyl a juz ludzie przechodza przez ulice tam gdzie byly pasy kolo Justyny. Wszyscy mowili ze tak bedzie, teraz dopiero beda ginac ludzie w tamtym miejscu
a ło któryj bedom zwija go na noc
Co w przypadku godzin szczytu ( korek ) i przejazdu karetki ulica poniatowskiego? Gdzie ma zjechać kierowca mając po dwóch stronach wysokie kraweżniki i słupki, które całkiem uniemożliwiają zjechanie z drogi?
~anka a co ci ten kolor tak przeszkadza? Mnie się podoba bo jest ,,Polski". Widzisz to kwestia gustu-ty wolisz szare,ja takie jakie są. Ulica będzie świetna,i w końcu bezpieczniejsza-a to najważniejsze. Niuanse jakimi są kolory to akurat nie mają znaczenia. Ważne że będzie komfortowo i bezpiecznie.
Mamy afere,poniewaz przejscie do Lidla zostało zamkniete i trzeba chodzic na około.Za tyle pieniedzy to powinno byc przejscie nad ulica,a tak dalej beda tu wypadki.Droga jest teraz waska ,wiec ktos bedzie jechał rowerem to juz nie wyminie sie bez wjezdzania na drugi pas.Trzeba zgłosic fuszerke i to przejscie do sklepow powinno byc,a najlepiej nad jezdnia.