Lepsze połączenia kolejowe

Image

Poprawa komunikacji w południowo- wschodniej Polsce, skrócenie czasu przejazdu pociągów, budowa 3 nowych przystanków, lepsza obsługa na stacjach i przystankach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do przebudowy 66 - kilometrowej trasy Stalowa Wola – Tarnobrzeg / Sandomierz – Ocice / Padew. Ogłoszony jest prze-targ na dokumentację projektową dla inwestycji szacowanej na ponad 330 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej trzy linie kolejowe: nr 25 na odcinku Sandomierz – Padew Narodowa (linia jednotorowa), nr 74 na odcinku Sobów – Stalowa Wola Rozwadów (linia dwutorowa) oraz nr 78 na odcinku Sandomierz – Grębów (linia jednotorowa), to łącznie ponad 66 km linii. Inwestycja jest planowana do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

- Modernizacja linii kolejowych we wschodniej Polsce stanowi jeden z ważnych celów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. W Krajowym Programie Kolejowym na liście podstawowej jest dziewięć projektów finansowanych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia o wartości prawie 2,2 mld zł. Efektem prac na trasie od Stalowej Woli do Sandomierza i Tarnobrzega oraz dalej w kierunku Ocic, do stacji Padew będzie większa dostępność mieszkańców do kolei, łatwiejszy dojazd do szkół i do pracy– mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

3 nowe przystanki – Sobów, Kępie Zaleszańskie, Ocice

PLK planują budowę 3 nowych przystanków w miejscowościach: Sobów, Kępie Zaleszańskie oraz Ocice. Nowe lokalizacje peronów umożliwią mieszkańcom okolicznych gmin i osiedli sprawniejszy dostęp do pociągów. Podróżujący koleją w regionie skorzystają także z 8 przebudowanych stacji i przystanków, m.in. w Tarnobrzegu, Chmielowie i Baranowie Sandomierskim. Perony będą wyższe, przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Komfort podróżowania poprawią montowane na peronach wiaty, ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy.

Większe możliwości kolei w regionie

Po zakończeniu realizacji inwestycji możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na odcinkach Padew Narodowa – Chmielów oraz z Sandomierza do Grębowa przez linię kolejową nr 78. Czas przejazdu najszybszych pociągów między stacjami Padew Narodowa i Stalowa Wola Rozwadów Towarowa wyniesie nieco ponad 30 min. Składy pasażerskie pojadą z prędkością max. 120 km/h, a składy towarowe 80 km/h.

Do prowadzenia ruchu z wyższą prędkością zostaną dostosowane obiekty inżynieryjne - zmodernizowane zostaną 4 mosty i 63 przepusty. Kolejne 11 obiektów będzie podlegać remontowi. Dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowie przejazdów kolejowo- drogowych poprawi się poziom bezpieczeństwa. Liczba przejazdów oraz zakres planowanych prac zostaną określone na etapie dokumentacji projektowej.

Prace projektowe dla projektu pn. "Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew" zaplanowano na lata 2018 – 2020, a budowlane na lata 2021 – 2022. Koszt dokumentacji projektowej oszacowano na ok. 15 mln zł. Wartość całego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia wynosi ponad 330 mln zł.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
manukun

@abcdef
Terefere-kuku. Most w Sarzynie jest budowany dla zwiększenia przepustowości linii kolejowej dla pociągów towarowych. Ruchu dalekobieżnego dalej tam praktycznie nie będzie.

Ile ci płacą za wychwalanie tego bezwartościowego dokumentu zwanego planem transportowym?

~abcdef

@ssss


Linia kolejowa ze Stalowej Woli do Przeworska będzie stopniowo remontowana między innymi pod pociągi dalekobieżne, czego przykładem będzie niedługo budowa drugiego mostu równolegle do obecnego mostu w Nowej Sarzynie w celu stworzenia szlaku 2 torowego,ponieważ obecnie jest tam odcinek 1 torowy z powodu istnienia tylko tego 1 mostu z 1 torem.

W planie w perspektywie czasowej 2020 - 2025 są 2 pary połączeń DALEKOBIEŻNYCH dziennie z Przemyśla/Rzeszowa do Warszawy właśnie przez Leżajsk, Sandomierz, Ostrowiec Św.

CZYLI nie tylko pociągi towarowe mają tamtędy jeździć.

~ssss

a linia przez Leżajsk i tak idzie do zaoramia, bo jest na liście rezerwowej i nie będzie na niej żadnych remontów

~abcdef

@ssss

Remont peronów w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie (i tyle osobówek obecnie kursuje na dzień) oraz, co bardzo ważne, dla planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy. Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4 dziennie, czyli będzie pod 20 osobówek dziennie i 4 pośpieszne przez Stalową Wolę Rozwadów.

~ssss

i po co ten remont peronów w Rozwadowie na obsługę kilku sobówek wystarczy wiata, jak na przystanku MKS

~bbbb

Rumcajs znowu skopiował i wkleił to samo

~abcdef

A co do pośpiesznych kursów przez Sandomierz na Ostrowiec Św., to JEDYNIE w wariancie najlepszym dla Stalowej Woli, czyli przez Leżajsk, Nisko i Stalową Wolę. Czyli DOKŁADNIE tak, jak jest to zapisane w PLANIE TRANSPORTOWYM ministerstwa MIB na lata 2020 – 2025. I taki wariant ma być również utrzymywany nawet po remoncie odcinka Radom - Warszawa.

Nie ma więc niebezpieczeństwa, że jakiś pośpieszny pojedzie z Przemyśla/Rzeszowa przez Tarnobrzeg w kierunku Sandomierza i na Ostrowiec Św. czyli z 30 km ominięciem Stalowej Woli.

Tak jest to planowane, jeśli chodzi o Stalową Wolę.

manukun

Pociąg w Charzewicach zatrzyma się tylko do momentu wyremontowania trasy przez Radom. Później pociągi z Podkarpacia na północ nie będą wcale jeździć przez Stalową Wolę...

~feniks

Co tak tu ucichło?

A było tak ciekawie...


abcdef ma rację, a reszta ujada nie mając racji....

~feniks

Nieźle...

~abcdef

@aaaa


aaaa, o to Twoje słowa:

CYTAT
ten plan transportowy uwzględnia w całości lobby tarnobrzeskich kacyków, aby wszystko było trasowane przez Tarnobrzeg


Pisałem wiele razy, że wg. PLANU TRANSPORTOWEGO ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 planowane jest tak:


2 pośpieszne dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy


Jak widzisz, ŁŻESZ JAK "BURA SUKA SPOD JAMNICY", ponieważ powyższe 2 pośpieszne mają być trasowane 15 km od Tarnobrzega, czyli przez Sandomierz.


@bbbb

Stalowa Wola popełniłaby WIELKI BŁĄD, gdyby przystała na opcję, która była w latach 80 - tych, czyli nawet 3 pośpieszne dziennie od strony Leżajska przez Centrum Stalowej Woli, a reszta od strony Kolbuszowej przez Tarnobrzeg i o zgrozo na Sandomierz w stronę Ostrowca Św., CZYLI z 30 km OMINIĘCIEM Stalowej Woli.


PODSUMOWUJĄC jeszcze raz wielkie brawo dla ministerstwa MIB za uwzględnienie stworzenia odpowiedniej konkurencji dla drogi ekspresowej S-19 na odcinku Rzeszów – Lublin i przy okazji tym samym za uwzględnienie interesów największego miasta na północy Podkarpackiego w postaci WSZYSTKICH POŚPIESZNYCH KURSÓW z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego, a nie tylko w postaci części z nich, gdyby doszło do 30 km pominięcia Stalowej Woli z powodu pośpiesznych jadących z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg w kierunku Sandomierza i na Ostrowiec Św

~aaaa

ten plan transportowy uwzględnia w całości lobby tarnobrzeskich kacyków, aby wszystko było trasowane przez Tarnobrzeg

~bbbbb

@train i abcdef jaka walka tu się toczyła? Kto z kim walczył i o co? O peron na wygwizdiwiu w szczerym polu, z którego nikt nie będzie korzystał?

~train

Dodam jeszcze, że powinno się w przyszłości dopilnować, żeby NIGDY nie doszło do tego (przy obecnym przebiegu linii kolejowych od Rzeszowa na północ województwa podkarpackiego), że jakiś/jakieś pociąg/pociągi pośpieszny jadący z kierunku Rzeszowa czy z Przemyśla przez Rzeszów będzie trasowany z 30 km pominięciem Stalowej Woli przez Kolbuszową, Tarnobrzeg w kierunku Sandomierza i na Ostrowiec Św., ponieważ nie może być tak, że TŁUMACZENIE, że z RZESZOWA przez Kolbuszową, Sandomierz i Ostrowiec Św. i Radom jest kolejowo bliżej do Warszawy niż przez Kolbuszową, Tarnobrzeg, Stalowa Wola Charzewice i Lublin, Dęblin, SPOWODUJE, że jakiś/jakieś pociąg/pociągi pośpieszny jadący z kierunku Rzeszowa czy z Przemyśla przez Rzeszów będzie trasowany ze wspomnianym u góry 30 km pominięciem Stalowej Woli, bo LICZY SIĘ TYLKO duża liczba pośpiesznych kursów ( czyli WSZYSTKIE w danych czasach, przy obecnym przebiegu linii kolejowych od Rzeszowa na północ województwa podkarpackiego) z kierunku Rzeszowa przez Kolbuszową, Tarnobrzeg, Charzewice do Lublina i dalej, bo TYLKO TO będzie stanowić konkurencję dla drogi ekspresowej S-19 na odcinku Rzeszów – Lublin, a PRZY OKAZJI uwzględni interesy największego miasta na północy Podkarpackiego w postaci WSZYSTKICH POŚPIESZNYCH KURSÓW z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego, a nie tylko w postaci części tych kursów, gdyby doszło do 30 km pominięcia Stalowej Woli z powodu pośpiesznych jadących z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg w kierunku Sandomierza i na Ostrowiec Św.



Tak więc przy obecnym przebiegu linii kolejowych od Rzeszowa na północ województwa podkarpackiego musi być zawsze tak, jak zostało zatwierdzone w grudniu 2016 r. w PLANIE TRANSPORTOWYM ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 dającym Stalowej Woli WSZYSTKIE POŚPIESZNE KURSY z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego, bo TYLKO takie rozwiązanie uwzględnia interesy największego miasta na północy Podkarpackiego w postaci WSZYSTKICH POŚPIESZNYCH KURSÓW z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego, a nie tylko części z nich, gdyby doszło do 30 km pominięcia Stalowej Woli z powodu pośpiesznych z kierunku Rzeszowa czy z Przemyśla przez Rzeszów trasowanych przez Tarnobrzeg w kierunku Sandomierza i na Ostrowiec Św. i do tego TYLKO duża liczba pośpiesznych kursów ( czyli wszystkie w danych czasach, przy obecnym przebiegu linii kolejowych od Rzeszowa na północ województwa podkarpackiego ) z kierunku Rzeszowa przez Kolbuszową, Tarnobrzeg, Charzewice do Lublina i dalej będzie stanowić właściwą konkurencję dla drogi ekspresowej S-19 na odcinku Rzeszów - Lublin.



A co do pośpiesznych kursów przez Sandomierz na Ostrowiec Św., to JEDYNIE w wariancie najlepszym dla Stalowej Woli, czyli przez Leżajsk, Nisko i Stalową Wolę. Czyli DOKŁADNIE tak, jak jest to zapisane w PLANIE TRANSPORTOWYM ministerstwa MIB na lata 2020 – 2025.



PODSUMOWUJĄC jeszcze raz brawo dla ministerstwa MIB za uwzględnienie stworzenia odpowiedniej konkurencji dla drogi ekspresowej S-19 na odcinku Rzeszów – Lublin i przy okazji tym samym za uwzględnienie interesów największego miasta na północy Podkarpackiego w postaci WSZYSTKICH POŚPIESZNYCH KURSÓW z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego, a nie tylko w postaci części z nich, gdyby doszło do 30 km pominięcia Stalowej Woli z powodu pośpiesznych jadących z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg w kierunku Sandomierza i na Ostrowiec Św.[/quote]

~abcdef

Tu walka toczyła się o WSZYSTKIE POŚPIESZNE KURSY dla Stalowej Woli z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego, a nie tylko o część z nich, bo pozostała część nich z 30 km ominięciem Stalowej Woli z powodu pośpiesznych jadących z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg w kierunku Sandomierza i na Ostrowiec Św.


Zrozumiałeś już? Mamy dzięki takiemu, a nie inny PLANOWI TRANSPORTOWEMU na lata 2020 - 2025 WSZYSTKIE POŚPIESZNE KURSY z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego, a nie tylko części z nich, bo pozostała część z nich z 30 km pominięciem Stalowej Woli z powodu pośpiesznych jadących z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg w kierunku Sandomierza i na Ostrowiec Św.

manukun

Ile razy można maglować, że jedyną szansą na zwiększenie frekwencji w pociągach jest zatrzymywanie ich w centrum miasta. Zamiast tego mamy cieszyć się peronem pośrodku niczego. Tak wspaniały plan transportowy uchwalił rząd...

~abcdef

@train

umiech Święta racja.

~abcdef

@train

umiech)))))))))))

~train

Potwierdzam, że to, co stwierdza abcdef jest najlepsze dla Stalowej Woli:


CYTAT
NAJLEPSZY dla Stalowej Woli w kontekście kolejowego ruchu pośpiesznego jest PLAN TRANSPORTOWY ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 dający Stalowej Woli WSZYSTKIE POŚPIESZNE KURSY z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego.



Dzięki takiemu PLANOWI TRANSPORTOWEMU zatwierdzonemu w grudniu 2016 r. żaden pociąg pośpieszny z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego nie ominie Stalowej Woli, ponieważ 2 pośpieszne pojadą przez Stalową Wolę Centrum w kierunku Ostrowca Św., a 3 do 4 lub 5 do 7 przez CHARZEWICE w kierunku Lublina, czyli żaden pociąg pośpieszny z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego nie ominie Stalowej Woli.

Nie ma więc niebezpieczeństwa, że jakiś pośpieszny pojedzie z Przemyśla/Rzeszowa przez Tarnobrzeg w kierunku Sandomierza i na Ostrowiec Św. czyli z 30 km ominięciem Stalowej Woli.

Brawo ministerstwo za uwzględnienie interesów największego miasta na północy Podkarpackiego w postaci WSZYSTKICH POŚPIESZNYCH KURSÓW z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego, a nie tylko części z nich, bo z 30 km pominięciem Stalowej Woli z powodu pośpiesznych jadących z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg w kierunku Sandomierza i na Ostrowiec Św.

~abcdef

Elektryfikacja linii Rzeszów - Ocice (KOŁO TARNOBRZEGA) zakończy się w 2020 r., a elektryfikacja linii Stalowa Wola Rozwadów - Lublin Zemborzyce w 2019 r. i według PLANU TRANSPORTOWEGO ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 planowane jest tak, jak już to było tu napisane, czyli:


1. 2 pośpieszne dziennie z Zamościa przez Stalową Wolę do Krakowa/Wrocławia oraz 2 pośpieszne dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy

ORAZ

2. Od 3 do 4 ALBO od 5 do 7 pośpiesznych dziennie z Rzeszowa/Przemyśla przez Tarnobrzeg, nowy przystanek CHARZEWICE w kierunku Lublina i dalej.



PODSUMOWUJĄC powyższe 2 punkty:


NAJLEPSZY dla Stalowej Woli w kontekście kolejowego ruchu pośpiesznego jest PLAN TRANSPORTOWY ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 dający Stalowej Woli WSZYSTKIE POŚPIESZNE KURSY z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego.


A do NOWEGO PRZYSTANKU w Charzewicach dowiezie autobus miejski MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany.

~fffff

w czerwcu 88 roku zabrano stalowej połączenia dalekobieżne i przetrasowano przez tarnobrzeg, obecnie tarnobrzeskie lobby robi to samo

~bbbb

do Charzewic nikt nie będzie dymał nawet autobusem miejskim w takcie tylko wybierze PKS z centrum miasta

~abcdef

@bbbb

I powtarzam, że:

Do Charzewic nie będziesz musiał, jak to ująłeś, dymać, ponieważ autobus miejski MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany dowiezie Cię tam.

~abcdef

@bbbb


Elektryfikacja linii Rzeszów - Ocice (KOŁO TARNOBRZEGA) zakończy się w 2020 r., więc Twoje słowa:

CYTAT
jeżeli pkp ic nie chce trasować pociągów liniami bez druta, to realny wydaje się być wariant, że z przemyśla do warszawy będą pociągi przez Leżajsk i przez Lublin wbrew wszelkim planom transportowym


SĄ NIEPRAWDZIWE, bo w 2020 r. zarówno odcinek Stalowa Wola Rzowadów - Lublin Zemborzyce jak i odcinek Rzeszów - Ocice będą zelektryfikowane, a wtedy wg PLANU TRANSPORTOWEGO ministerstwa MIB będzie tak, jak już to było tu napisane, czyli:

1. 2 pośpieszne dziennie z Zamościa przez Stalową Wolę do Krakowa/Wrocławia oraz 2 pośpieszne dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy

ORAZ

2. Od 3 do 4 ALBO od 5 do 7 pośpiesznych dziennie z Rzeszowa/Przemyśla przez Tarnobrzeg, CHARZEWICE w kierunku Lublina i dalej.

PODSUMOWUJĄC najlepszy dla Stalowej Woli w kontekście kolejowego ruchu pośpiesznego jest PLAN TRANSPORTOWY ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 dający Stalowej Woli WSZYSTKIE POŚPIESZNE KURSY z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego.

~bbbb

jeżeli ktoś będzie korzystał z pociągów to tych jadących przez stalową wolę, a do charzewic tak ja obecnie do pilchowa nikt nie będzie dymał. Popiszmy o rzeczach realnych, jeżeli pkp ic nie chce trasować pociągów liniami bez druta, to realny wydaje się być wariant, że z przemyśla do warszawy będą pociągi przez Leżajsk i przez Lublin wbrew wszelkim planom transportowym

~abcdef

@bbbb

5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska, które obecnie kursują przez Stalową Wolę Rozwadów to nie jest kilka, ale 14, czyli kilkanaście. Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4 dziennie. Czyli będzie pod 20 osobówek dziennie.

Oraz, co bardzo ważne, jest planowane 2 pośpiesznych dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy.

Biorąc powyższe pod uwagę, będzie około 20 kilka pociągów pasażerskich dziennie przez Stalową Wolę Rozwadów, czyli remont dworca i peronów jest zasadny.

Do Charzewic nie będziesz musiał dymać z ciężkim bagażem, ponieważ autobus miejski MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany dowiezie Cię tam.

~bbbb

@abcdef akurat dla kilku osobówek dziennie by ktoś perony remontował, za zadupupie do Charzewic i tak nikt nie będzie dymał

~abcdef

@aaaa



Remont peronów w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie (i tyle osobówek obecnie kursuje na dzień) oraz, co bardzo ważne, dla planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy. Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4 dziennie.

~aaaa

remont peronów i stacji w Rozwadowie ma taki sam sens lub brak sensu jak remont stacji w Sandomierzu w 2013 roku, na dzień dzisiejszy nie zatrzymuje się tam ani jeden pociąg.

~bbbb

przez aspiracje tarnobrzeskich kacyków linia leżajska znalazła się na liście rezerwowej