Podpisano umowę na budowę obwodnicy
Za blisko 200 milionów zł. konsorcjum firm: Mostostal Warszawa i Acciona Construcción S.A. zrealizuje obwodnicę Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77. Umowa na realizację zadania w formule „zaprojektuj i wybuduj” została podpisana 30 sierpnia br. Termin zakończenia wszystkich prac to połowa 2021r.
W ramach inwestycji Wykonawca zaprojektuje i wybuduje obwodnicę Stalowej Woli i Niska o długości 15,3 km. Oznacza to, że przed przystąpieniem do prac budowlanych, niezbędne będzie opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji, a także opracowanie dokumentacji powykonawczej i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. W zakres prac wchodzi również przygotowanie infrastruktury towarzyszącej (obiekty inżynierskie, drogi zjazdowe, system odwodnienia, oznakowanie, etc) wraz z usunięciem tych elementów infrastruktury technicznej, które kolidują z inwestycją (np. demontaż słupów wysokiego napięcia). Rozpoczęcie robót przewidziane jest na IV kwartał 2018 r.
Przebieg obwodnicy
Początek obwodnicy Stalowej Woli i Niska zlokalizowany będzie w Stalowej Woli w miejscu skrzyżowania ulicy Podskarpowej i Chopina (nieopodal galerii Vivo!). Stąd obwodnica będzie przebiegać wzdłuż wałów rzeki San, czyli po północno-wschodniej granicy miasta Niska. Ponownie zostanie włączona w ciąg drogi krajowej nr 77 w miejscowości Przędzel przed węzłem Rudnik. Docelowo trasa połączy się również z drogą ekspresową S19 stanowiącą część międzynarodowego szlaku Via Carpatia, poprzez włączenie do planowanego węzła Rudnik .
Znaczenie inwestycji w regionie
Droga krajowa nr 77 jest jednym z ważniejszych korytarzy transportowych Podkarpacia jak i całego kraju, ponieważ prowadzi ruch pojazdów m.in. do przejść granicznych w Korczowej i Medyce. Obecnie DK77 przebiega przez tereny o ścisłej zabudowie mieszkaniowej Stalowej Woli i Niska. Wysokie natężenie ruchu w tych miastach powoduje duże utrudnienia dla mieszkańców. Do tego dochodzi również ograniczony ruch pojazdów pow. 3,5 tony przez centrum miasta Niska, co utrudnia rozwój lokalnym przedsiębiorcom. Obwodnica usprawni więc komunikację drogową pomiędzy miejscowościami, zwiększy przepustowość dróg, wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum miast a przede wszystkim wpłynie na poprawę komfortu życia mieszkańców obu miast i poprawi bezpieczeństwo ruchu.
Projekt przewidziany do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej.
Komentarze
~Pajac - nie rozumiem porównania S19 z obwodnicą, niby co jedno ma z drugim wspólnego? Obwodnica to nie droga ekspresowa. Problemem naszej obwodnicy to jest jej umiejscowienie jak już.
Ta mapka faktycznie oddaje projekt obwodnicy? Czy to taki pic?
Czas odpalicc swieczki pod sadem
A czego chcecie, skoro S19 koło Rzeszowa jest z mijankami, to i obwodnica będzie prowizorką.
@adriam
Nie będzie
JAKA STALOWA WÓLKA TAKA OBWODNICZKA
Ciekawe czy na Czarnieckiego zrobią zjazd z obwodnicy i wjazd na obwodnice.
Ja protestuję! Ze świeczkami pod sądem, z kanisterkiem pod stacją paliw i z drzewkiem przed mediami!
Z ta obwodnica to mozecie oszukiwac prostakow,ja tu widze droge obok miasta.Obwodnica ,czyli obwód wokol miasta.
A mógł być most na Sanie w przedłużeniu ul. Chopina...
@obwodnica pojedzie dokladnie przed parkingiem vivo.
'Obwodnica będzie biegła wzdłuż wału rzeki San" czyli co, będzie biegła za galerią Vivo, za wałem? Bo przecież za galerią do samego wału zlokalizowany jest MZK, więc możliwości są dwie: obwodnica za wałem, lub obwodnica przed galerią Vivo, a wtedy kicha, mam chodzić do galerii przez ruchliwą obwodnice.
franek, puknij się w czoło, Lucjusz tez nic nie zrobi przy obwodnicy, bo budowa będzie w następnej kadencji.
skoro obwodnica poleci przy Sanie to po jaką cholerę robi się tam te tzw. plaże? gdybym miał drążyć dalej to dlaczego planuje się taką inwestycję na tak beznadziejnym obszarze po starym korycie rzeki, czyżby pieniążki nie miały znaczenia? dziś 200 milionów a za 10 lat góry, dolinki, pęknięcia jak na obwodnicy ładnie zrobionej przez STRABAG
zgadzam się z polakiem mamy wielu swietnych sportowcow wyszkolonych w stalowej woli chociaż mateusz argasinski czy joanna jóżwik oraz danuta urbanik i trzeba rozwijać ten potencjał tak jak to robia za naszą wschodnią granicą .Takiue ikony sportu jak robertl lewandowski idol świata futbolu czy nasza młociarka anita włodarczyk muszą mieć zastępców godnych.Tak jak to robią w de. Jak coś nie wyjdzie to armie do obrony kraju będziemy mieć niezła bo islam nie śpi i trzeba ich powstrzymać jak karol młot w bitwie pod politiers
moim zdanie m te dzialki to owinni spalic i zbudowac kompleksy sportowe tak jak mają w niemczech i realu madryt
Każdy kilometr będzie kosztował średnio 13 milionów złotych.
Budowa ruszy w 2018 roku, a zostanie zakończona gdzieś w 2030.
Sukcesem będzie hałas zniszczona natura i dziesiątki działek. Zbudowane będzie na terenie zagrożonym powodziach bo San nie jest uregulowany. Franek jebnij się w łeb
To może "pisownica"
@franek
Sukcesem nazywasz zaoranie działek i odcięcie miasta od błoń nadsańskich? Kilkadziesiąt hektarów terenów zielonych zostanie zepsutych, żeby tranzyt przenieść z jednej strony osiedla na drugie.
W przyszłym roku skończą może projektować tę "obwodnicę". Główkuj, jak odkręcić głupotę. Może pomysł Twojego ulubionego Szlęzaka z budową mostu na Sanie i przerzucenie tej drogi na drugi brzeg Sanu rozwiąże problem?
Podziękowania kieruj do Rzegockiego - podpisał tajny aneks z GDDKiA, w którym zrezygnował z budowy obwodnicy aż do węzła z ul. Energetyków.
Proponuję aby ta obwodnica nosiła nazwę jaroslawa kaczynskiego lub lucjusza nadbereżnego
@franek
Zauważyliście w tym waszym biurze propagandowym, że od 3 lat Szlęzak nie udziela się politycznie? Może czas najwyższy przestać zasłaniać nim swoje niepowodzenia?
PAN PREZYDENT L.N. po raz kolejny pokazał jaki jest skuteczny w odróżnieniu od SZLĘZAKA który tylko wszystko planował a nic nie robuił.