Dlaczego nie ma kas i dworców kolejowych

Image

Są tory, jadą pociągi, są rozkłady jazdy. Nie ma gdzie poczekać, nie ma WC, nie ma gdzie kupić biletu. Seniorzy pytają dlaczego?

Kiedyś w mieście mieliśmy stacje kolejowe z prawdziwego zdarzenia. Mieszkańcy w średnim wieku pamiętają jeszcze duże pomieszczenia i kilka kas czynnych i czekających na podróżnych, przy których zawsze ktoś stał, by zakupić bilet. Czasy się zmieniły, stacje pozamykano, kas nie ma, a podróżni zmuszeni są stać na peronach w oczekiwaniu na pociąg bez biletu, bo ten kupić można albo przez Internet, albo bezpośrednio u konduktora.

- To jest polityka PKP, przez kilkanaście lat niszczeniu ulegała infrastruktura. Zamykane były punkty dworcowe, czyli kasy, poczekalnie. To wszystko spowodowało, że teraz odbudowanie tego jest bardzo trudne- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Równocześnie, jak zapewnił seniorów włodarz miasta, w temacie kolejowym ma się nieco zmienić, bo wkrótce doczekamy się modernizacji dworca w Rozwadowie z funduszy europejskich. Oprócz tego Mamy modernizację linii Rozwadów- Lublin co ma wpłynąć na jakość i szybkość połączeń (np. żeby wsiąść do pociągu z i do Warszawy teraz trzeba dojechać do Pilchowa, wkrótce będzie można do stolicy wyruszyć pociągiem z Charzewic, co w sumie za wiele nie zmieni). Pierwsze prace przy przebudowie peronów w Rozwadowie rozpoczną się już w lipcu. Mają one za zadanie uatrakcyjnienie i unowocześnienie trakcji, dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób niepełnosprawnych. Projekt modernizacji dworca PKP ma być przygotowywany jeszcze w tym roku. W 2018 r. powinny rozpocząć się prace wykonawcze. Dworzec odzyska blask i nadane mu będą nowe funkcje.

- Jest problem z funkcjami kolejowymi w tych obiektach, tzn. z kasą i poczekalnią. Poczekalnia na dworcu Stalowa Wola, która znajduje się przy ulicy Mickiewicza, jest opłacana i utrzymywana przez Miasto Stalowa Wola- mówi Lucjusz Nadbereżny.

PKP nie było zainteresowane zmianami, choć dało zgodę na działania gminy.

- Płacimy za dzierżawę, za prąd i za sprzątanie. To jest również kwestia problemu ubikacji, którą również miasto miało budować i która stanie troszeczkę dalej, w parku miejskim, natomiast kasa biletowa jest prowadzona przez agencje zewnętrzne. PKP nie prowadzi samodzielnie sprzedaży biletów, daje możliwość sprzedaży, ale ta osoba musiałaby sama na siebie zarobić. Jeżeli pracownik miałby opłacić czynsz na dworcu za kasę, swoje składki i jeszcze coś na tym zarobić, to ile on musiałby sprzedać biletów? My to liczyliśmy- mówi prezydent.

Jak nietrudno się domyśleć opłacalne to by nie było. Miasto nawet zastanawiało się nad tym, czy by nie przenieść punktu MZK, w którym sprzedawane są bilety miesięczne na miejską komunikację na teren dworca głównego. Wówczas, przy okazji, i pasażerowie kolei mogliby kupować bilety na pociąg. Niestety, jak mówi prezydent, „tego się nie da w żaden sposób uzasadnić finansowo”. Bilet bez prowizji można w końcu kupić u konduktora.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~pol

Jak możesz pisać, że obecny rząd zagwarantował coś na lata 2020-25, skoro wtedy tego rządu na 100% już nie będzie? Będą nowe wybory w 2019 roku, zmieni się układ sił i zmienią się priorytety. Dlatego dobrze tutaj piszą, że to koncert życzeń a nie realne plany.

~aaaa

@pol


CYTAT
Sam pisałeś, że ta komunikacja kolejowa aby się ziściła w 33% musieliby ją sponsorować kierowcy w cenie paliw



Ja pisałem to odnośnie komunikacji kolejowej, ale nie międzywojewódzkiej, ale REGIONALNEJ. Tak jest w Niemczech i u nas też mogłoby być kiedyś, że komunikacja kolejowa REGIONALNA jest dofinansowana w 33% procentach z budżetu państwa, w 33 % z budżetu województwa i reszta z biletów. Dzięki dofinansowaniu z budżetu państwa w 33% pociągi REGIO jeżdżą w Niemczech w takcie 2, 1 lub półgodzinnym.



A przecież my piszemy tutaj o pociągach pośpiesznych w Polsce, a te mają zapisane finansowanie w poruszanym planie transportowym MIB na lata 2020 - 2025, co sprawia, że zatwierdzony plan MIB jest realny. W Polsce pociągi międzywojewódzkie, które są w poruszanym planie transportowym MIB na lata 2020 - 2025 mają finansowanie w budżetu państwa, co stawia Twoją tezę, że:

CYTAT
nic takiego nie będzie z uwagi na brak kasy państwowej


w NIEPRAWDZIWYM ŚWIETLE.


Proszę więc o NIE sianie kłamstw, ale czytanie tego, co piszę, bo to jest PRAWDA.

~aaaa

@pol


CYTAT
Sam pisałeś, że ta komunikacja kolejowa aby się ziściła w 33% musieliby ją sponsorować kierowcy w cenie paliw



Ja pisałem to odnośnie komunikacji kolejowej, ale nie międzywojewódzkiej, ale REGIONALNEJ. Tak jest w Niemczech i u nas też mogłoby być kiedyś, że komunikacja kolejowa REGIONALNA jest dofinansowana w 33% procentach z budżetu państwa, w 33 % z budżetu województwa i reszta z biletów. Dzięki dofinansowaniu z budżetu państwa w 33% pociągi REGIO jeżdżą w Niemczech w takcie 2, 1 lub półgodzinnym.



A przecież my piszemy tutaj o pociągach pośpiesznych w Polsce, a te mają zapisane finansowanie w poruszanym planie transportowym MIB na lata 2020 - 2025, co sprawia, że zatwierdzony plan MIB jest realny. W Polsce pociągi międzywojewódzkie, które są w poruszanym planie transportowym MIB na lata 2020 - 2025 mają finansowanie w budżetu państwa, co stawia Twoją tezę, że:

CYTAT
nic takiego nie będzie z uwagi na brak kasy państwowej


w NIEPRAWDZIWYM ŚWIETLE.


Proszę więc o sianie kłamstw, ale czytanie tego, co piszę, bo to jest PRAWDA.

~aaaa

@pol

CYTAT
Sam pisałeś, że ta komunikacja kolejowa aby się ziściła w 33% musieliby ją sponsorować kierowcy w cenie paliw


Ja pisałem to odnośnie komunikacji kolejowej, ale REGIONALNEJ. Tak jest w Niemczech i u nas też mogłoby być kiedyś.

A przecież piszemy o pociągach pośpiesznych, a te mają zapisane finansowanie w poruszanych planie MIB na lata 2020 - 2025.

~pol

No nie na temat, bo już nie chodzi o to którędy toto ma jeździć tylko o fakt, że nic takiego nie będzie z uwagi na brak kasy państwowej. W tej chwili pojawiają się pogłoski o podniesieniu opłaty paliwowej o 20 groszy niby na remonty dróg lokalnych samorządowych. W komentarzach na portalach, fejsbukach zrobiła się burza, też wśród osób dotychczas głosujących na PiS. Raczej ten pomysł upadnie, tak jak poszło do zamrażarki uszczelnienie abonamentu RTV (kablówki miały przekazywać dane). Nie wiadomo, czy ta ustawa wejdzie do końca kadencji, bo PiS boi się spadku poparcia. Sam pisałeś, że ta komunikacja kolejowa aby się ziściła w 33% musieliby ją sponsorować kierowcy w cenie paliw. Jeśli o 20 groszy jest burza to o 1/3 ceny więcej za litr paliwa byłaby chyba rewolucja.

~aaaa

@pol

Piszę na temat. Wkurzające są wpisy osób, które piszą np.:

CYTAT
To w takim razie po co ten remont tej ruiny w rozwadowie, jeśli caly Ruch ma iść przez peron w Charzewicach, a linia na Przeworsk ma być zlikwidowana, bo nie będzie na niej żadnych remontów.


Przecież to nieprawdziwe stwierdzenia, że np. cały ruch ma iść przez preon w Charzewicach. Czytają moje wpisy, a i tak zaprzeczają potem temu, co napisałem, a co jest oparte o zatwierdzone plany.

Jedyną więc odpowiedzią na takie dyrdymały, jest ten mój długi tekst.

~pol

Po co odpisujecie temu botowi aaa? Przecież od początku tematu wkleja jedno i to samo i jest odporny na jakiekolwiek kontrargumenty? Ta dyskusja przypomina rozmowę zdenerwowanego klienta jakiejś firmy z jej BOKiem, który to BOK wkleja w odpowiedzi wyuczone regułki, często nie na temat.

~bbbb

aaaa nie potrafi odpowiedzieć na pytanie dlaczego linia na Przeworsk wylądował na tzw "liście rezerwowej" i kto się o to postarał

~Merry

Z głową to ty masz coś nie tak rumcajsie. Takiego maniaka próżno szukać gdzie indziej.

Pisze: pociąg, nieważne czy kolejowy czy jakiegoś dziadka do babci. A ty już piszesz o parach pociągów jak to będą jeździwy po stacjach w szczerych polach.

~aaaa

@Bonn i Bbbb

Czytajcie ze zrozumieniem.

CYTAT
To w takim razie po co ten remont tej ruiny w rozwadowie, jeśli caly Ruch ma iść przez peron w Charzewicach, a linia na Przeworsk ma być zlikwidowana, bo nie będzie na niej żadnych remontów.


Czy macie coś z głową czy się zgrywacie?

Wielokrotnie było tu już napisane, że:

Do tego jest w planie transportowym MIB na lata 2020 - 2025: 4 pary pociągów pośpiesznych dziennie jadące przez Centrum Stalowej Woli, czyli 2 pary z południa Podkarpacia w kierunku Sandomierza i Ostrowca do Warszawy oraz 2 pary z Zamościa przez Kraków do Wrocławia )

Jaki więc cały ruch ma być przez peron w Charzewicach?

W Charzewicach maja według tego planu 5 do 7 pat dziennie DODATKOWYCH pośpiesznych.

~Bonn

Autobus jest z centrum miasta, a nie z wygwizdowa, dlatego nikt o zdrowych zmysłach nie będzie tam dymal

~Bonn

Autobus jest z centrum miasta, a nie z wygwizdowa, dlatego nikt o zdrowych zmysłach nie będzie tam dymal

~Bbbb

To w takim razie po co ten remont tej ruiny w rozwadowie, jeśli caly Ruch ma iść przez peron w Charzewicach, a linia na Przeworsk ma być zlikwidowana, bo nie będzie na niej żadnych remontów.

~Bbbb

To w takim razie po co ten remont tej ruiny w rozwadowie, jeśli caly Ruch ma iść przez peron w Charzewicach, a linia na Przeworsk ma być zlikwidowana, bo nie będzie na niej żadnych remontów.

~Bbbb

To w takim razie po co ten remont tej ruiny w rozwadowie, jeśli caly Ruch ma iść przez peron w Charzewicach, a linia na Przeworsk ma być zlikwidowana, bo nie będzie na niej żadnych remontów.

~Bbbb

To w takim razie po co ten remont tej ruiny w rozwadowie, jeśli caly Ruch ma iść przez peron w Charzewicach, a linia na Przeworsk ma być zlikwidowana, bo nie będzie na niej żadnych remontów.

~pipi

@Bonn

Ludzie wiedząc, że na peron w Charzewicach dowiezie ich autobus miejski w takcie PÓŁGODZINNYM OD 5 RANO DO 23 i pociąg do Warszawy (5 do 7 par dziennie, w tym 5 par dziennie do Warszawy i bez przesiadki dalej do Gdyni/Helu przez Bydgoszcz, do Szczecina przez Poznań, do Piły przez Bydgoszcz, a 2 pary dziennie do Olsztyna z pominięciem Warszawy przez Lubartów, Parczew, Białystok, Ełk) pojedzie w około 3 godziny 15 minut z toaletą i możliwością chodzenia po nim w celu rozprostowania nóg wybiorą pociąg z peronu w Charzewicach, a nie bus czy autobus do Warszawy i o zgrozo np. autobus czy bus do Gdańska czy Szczecina...


Do tego będzie: 4 pary pociągów pośpiesznych dziennie jadące przez Centrum Stalowej Woli ( 2 pary z południa Podkarpacia w kierunku Sandomierza i Ostrowca do Warszawy oraz 2 pary z Zamościa przez Kraków do Wrocławia )

~pipi

@Bonn

PIEPRZYSZ GŁUPOTY, nie będąc blisko tematu.

~Bonn

Z peronu w Charzewicach nikt nie będzie korzystał. W 2020 roku będzie nowy minister i napiszą nowy plan transportowy. Tarnobrzeg się postarał, żeby linia przez Leżajsk była do zaorania

~Bonn

Z peronu w Charzewicach nikt nie będzie korzystał. W 2020 roku będzie nowy minister i napiszą nowy plan transportowy. Tarnobrzeg się postarał, żeby linia przez Leżajsk była do zaorania

~Bonn

Z peronu w Charzewicach nikt nie będzie korzystał. W 2020 roku będzie nowy minister i napiszą nowy plan transportowy. Tarnobrzeg się postarał, żeby linia przez Leżajsk była do zaorania

manukun

@aaa
Co jest takiego w Tarnobrzegu, co pozwala uniknąć jazdy przez Leżajsk, Rudnik, Nową Sarzynę i Nisko? Przecież te ośrodki mają więcej ludności niż te byłe miasto wojewódzkie, a mimo to usilnie forsuje się jazdę przezeń 7 pociągów dalekobieżnych.

~Bbbb

Lobby tarnobrzekie jest silne, ta wiocha musi być dowartosciowana w połączeniach dalekobieznych, a linia przez Leżajsk musi iść do zaorania. By Tarnobrzeg miał połączenia.

~Bbbb

Lobby tarnobrzekie jest silne, ta wiocha musi być dowartosciowana w połączeniach dalekobieznych, a linia przez Leżajsk musi iść do zaorania. By Tarnobrzeg miał połączenia.

~Bbb

Jakie to tarnobrzesko kolbuszowskie lobby jest silne

manukun

@aaaa
Gdyby pociągi kursowały przez centrum miasta, możnaby się przesiąść na DWORCU. Ten twój "wspaniały" plan zakłada tymczasem przesiadki w dwóch różnych miejscach...

~cccc

@~Cezar aaaa nie potrafi wyjaśnić, dlaczego linia leżajska jest na liście rezerwowej

~Cezar

Nie zlapales sensu wypowiedzi, sprobuj jeszcze raz...

~Olo

to teoretycznie miasto i coraz gorzej

~aaaa

@Cezar

Akurat z Zamościa do Charzewic nie będzie można dojechać pośpiesznym. umiech