Trwają ostatnie prace przy budowie poziomego przejścia przez tory. Wykonawca ma czas do końca maja na ukończenie zadania...
Na realizację tej inwestycji trzeba było czekać kilka lat. W końcu jednak udało się załatwić wszystkie formalności i po starej, zardzewiałej kładce nie ma już śladu. Poziome przejście przez tory jest dużą dogodnością dla mieszkańców.
- Przejście zostało odebrane przez zarządców kolejowych. Ten długo oczekiwany projekt został w końcu zrealizowany. Nie tylko poprawiliśmy kwestię codziennego życia mieszkańców i takiej praktyki pokonywania tych torów, poprawiło to również kwestię bezpieczeństwa. Wpłynęło to też na estetykę tego miejsca. W jakimś szerszym planie jest to etap modernizacji Placu Piłsudskiego, bo nowy plac będzie łączył się z tym przejściem- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.
Jak podkreśla włodarz Stalowej Woli poziome przejście przez tory ułatwi mieszkańcom dotarcie na teren targu, który również ma przejść modernizację. Miasto czeka na ocenę wniosku o dofinansowanie w tej sprawie.
Realizacja tej inwestycji została powierzona firmie z Lublina. Z budżetu miasta na ten cel poszło 1,5 mln zł. W najbliższych dniach będą wykonywane jeszcze ostatnie prace m.in. dotyczące uprzątnięcia terenu wokół poziomego przejścia. Zrobione zostanie też nowe ogrodzenie torów.
Mam pytanie dlaczego od strony Metalowca chodnik w stronę tego przejscia nie jest łagodnie zakonczony, czy tak ciężko złagodzić podjazd zeby rowerzysta czy tez matka z dziećmi w wózku, jak również inwalidzi nie mieli problemu z pokonaniem tego kraweznika.
Rumcajs chyba coś wie, bo na stronie skyscrapercity pojawiła się informacja o "dokumentacji przedprojektowej" tej linii, chociaż linia mielecka takich dokumentacji i różnych "studiów wykonalności" miała wiele i pewnie jeszcze wiele mieć będzie
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
@Rumcajs
Oczywiście, że jej nie zaorają - węgiel z Bogdanki w końcu trzeba jakoś dowozić. Tylko co z tego, jeśli dalej do pociągu pospiesznego dalej trzeba będzie wsiadać gdzieś w polach...
Głupoty wypisujesz. Kolbuszowskie lobby jest słabsze od stalowowolskiego lobby w tym względzie, ponieważ nie znasz pewnych faktów przemawiających za tym, dlaczego odcinek kolejowy Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk nie jest do zaorania.
@Rumcajs
Wraz z mostem na Wisłoku - który był w tragicznym stanie technicznym i jednocześnie jedyną zelektryfikowaną linią z kopalni Bogdanka do Rzeszowa - wyremontowano kilometr toru. Wspaniałe osiągnięcie! Zostało tylko 74 km.
Budowa mostu w Nowej Sarzynie też wiele nie zmienia. Ot, pociągi do tej pory czekające na przejazd zyskają kilka minut.
A jak nie było pociągów, tak nie ma...
Ten odcinek nie czeka na zgodę. Czeka na pieniądze i istnieje ryzyko, że nie doczeka.
Na odcinku kolejowym Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk powstał w zeszłym roku nowy most kolejowy w okolicach Tryńczy o możliwości przejazdu po nim z prędkością 100 km/h. Za chwilę będzie budowany nowy dwutorowy most w Nowej Sarzynie. Stopniowo ten odcinek jest remontowany i czeka na zgodę na:
Remont w ramach projektu zawartego w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia "Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk" wycenionego szacunkowo na 343 mln zł, mimo że jest na liście rezerwowej tego programu.
Stanowczo domagam się łagodnego zjazdu dla rowerów po pokonaniu poziomego przejścia od strony targu, tu gdzie kończy się ta piękna kostka, pomiędzy ogrodzeniem pizzerii a metalowcem. Dlaczego za każdym razem muszę zsiadać z roweru? Krawężnik jest zbyt wysoki. Przejście jest niefunkcjonalne, wszak Stalowa to miasto rowerów czyż nie? Zróbcie to dla nas panowie fachowcy!
Na odcinku kolejowym Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk powstał w zeszłym roku nowy most kolejowy w okolicach Tryńczy o możliwości przejazdu po nim z prędkością 100 km/h. Za chwilę będzie budowany nowy dwutorowy most w Nowej Sarzynie. Stopniowo ten odcinek jest remontowany i czeka na zgodę na:
Remont w ramach projektu zawartego w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia "Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk" wycenionego szacunkowo na 343 mln zł, mimo że jest na liście rezerwowej tego programu.
Na odcinku kolejowym Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk powstał w zeszłym roku nowy most kolejowy w okolicach Tryńczy o możliwości przejazdu po nim z prędkością 100 km/h. Za chwilę będzie budowany nowy dwutorowy most w Nowej Sarzynie. Stopniowo ten odcinek jest remontowany i czeka na zgodę na:
Remont w ramach projektu zawartego w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia "Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk" wycenionego szacunkowo na 343 mln zł, mimo że jest na liście rezerwowej tego programu.
Cytat z innego forum:
"Jesteśmy miastem (złośliwi twierdzą, że tylko osiedlem) co najmniej specyficznym. Co więcej... jak okiem sięgnąć władze miast i miasteczek w Polsce w ciągu ostatnich kilkunastu lat zagospodarowały/zrewitalizowały centra swoich miast. Stalowa Wola kolejny raz w tej kwestii (podobnie jak w wielu innych) jawi się czarną dziurą na mapie Polski. Pozostajemy jedynym w swoim rodzaju miastem, gdzie określenia rynek używa się w odniesieniu do miejscowego targowiska. Los dał nam w prezencie w centrum miasta ogromny plac, który był doskonałym polem do popisu dla architektów. Miejsce idealne, które łączy śródmieście z blokowiskami. Można było praktycznie od zera stworzyć tętniącą życiem centralną tkankę miejską (podzielić na kwartały, wprowadzić zabudowę pierzejową, etc...). A zostało bezmyślnie zabudowane i jest praktycznie martwe... Teraz zamiast nowoczesnej galerii handlowej z dworcem i podziemnym przejściem spinającym miasto w całość, powstało przejście poziome (w centrum miasta [sic!]). Rewitalizację terenu przed MDK powinno się rozpatrywać wyłącznie w kontekście kompleksowego zagospodarowania centrum miasta, a przejście podziemne pod torami jest warunkiem sine qua non! "
przestań Rumcajs kopiować i wklejać to samo, tylko napisz coś konkretnego, czy np planowane są na tej linii jakieś bieżące remonty i konserwacji by utrzymać to co jest, czyli obraz nędzy i rozpaczy. Ale obiektywnie, linia przez Biłgoraj nie figuruje na żadnej liście, a przechodzi kapitalny remont
@Rumcajs
Dla kogo ten dworzec w Rozwadowie, skoro pojedzie raptem 4 pociągi dalekobieżne dziennie? Regionalnych nie liczę, bo opłaca się nimi jeździć tylko studentom i kolejarzom. Żadnych atrakcji turystycznych w postaci parowozu kursującego rozkładowo też nie będzie. Więc sztuka dla sztuki?
Co my mamy z tej "woli politycznej"? Obietnice dla naiwnych mikoli w województwie o najniższym w Polsce odsetku jeżdżących koleją pomimo całkiem niezłej sieci. W dodatku - w większości wyremontowanej lub w przetargu. Listy rezerwowe to właśnie taka gra na czas: nie mamy kasy ani nie potrafimy wykorzystać potencjału, ale wpiszemy w jakiś plan i będziemy udawać zainteresowanie szybkim remontem.
Jedyną szansą dla umocnienia kolejowej pozycji Stalowej Woli to albo nagły wzrost liczby pociągów Warszawa-Przemyśl, albo budowa linii kolejowej z Niska do Rzeszowa.
Komentarze
Do okulisty. Problem Ci się rozwiąże. Linia idzie do zaorania. Ważniejsza jest Kolbuszowa.
Mam pytanie dlaczego od strony Metalowca chodnik w stronę tego przejscia nie jest łagodnie zakonczony, czy tak ciężko złagodzić podjazd zeby rowerzysta czy tez matka z dziećmi w wózku, jak również inwalidzi nie mieli problemu z pokonaniem tego kraweznika.
Rumcajs chyba coś wie, bo na stronie skyscrapercity pojawiła się informacja o "dokumentacji przedprojektowej" tej linii, chociaż linia mielecka takich dokumentacji i różnych "studiów wykonalności" miała wiele i pewnie jeszcze wiele mieć będzie
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
Do rumaka, gdyby lobby staropolskie było tak silne,jak piszesz to by załatwiło pociągi z Przemyśla do Warszawy przez Leżajsk, a nie przez peron na zakupy, z którego nikt nie będzie korzystać
@Rumcajs
Oczywiście, że jej nie zaorają - węgiel z Bogdanki w końcu trzeba jakoś dowozić. Tylko co z tego, jeśli dalej do pociągu pospiesznego dalej trzeba będzie wsiadać gdzieś w polach...
@aaaa
Głupoty wypisujesz. Kolbuszowskie lobby jest słabsze od stalowowolskiego lobby w tym względzie, ponieważ nie znasz pewnych faktów przemawiających za tym, dlaczego odcinek kolejowy Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk nie jest do zaorania.
@~Rumcajs kolbuszowskie lobby jest zbyt silne by dopuściło do remontu linii, która podważa sens istnienia linii przez Kolbuszową
@~Rumcajs doczeka się , doczeka chyba godota
Kolbuszowskiego lobby działa, linia idzie do zabrania
@Rumcajs
Wraz z mostem na Wisłoku - który był w tragicznym stanie technicznym i jednocześnie jedyną zelektryfikowaną linią z kopalni Bogdanka do Rzeszowa - wyremontowano kilometr toru. Wspaniałe osiągnięcie! Zostało tylko 74 km.
Budowa mostu w Nowej Sarzynie też wiele nie zmienia. Ot, pociągi do tej pory czekające na przejazd zyskają kilka minut.
A jak nie było pociągów, tak nie ma...
Ten odcinek nie czeka na zgodę. Czeka na pieniądze i istnieje ryzyko, że nie doczeka.
@aaaa
Na odcinku kolejowym Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk powstał w zeszłym roku nowy most kolejowy w okolicach Tryńczy o możliwości przejazdu po nim z prędkością 100 km/h. Za chwilę będzie budowany nowy dwutorowy most w Nowej Sarzynie. Stopniowo ten odcinek jest remontowany i czeka na zgodę na:
Remont w ramach projektu zawartego w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia "Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk" wycenionego szacunkowo na 343 mln zł, mimo że jest na liście rezerwowej tego programu.
Stanowczo domagam się łagodnego zjazdu dla rowerów po pokonaniu poziomego przejścia od strony targu, tu gdzie kończy się ta piękna kostka, pomiędzy ogrodzeniem pizzerii a metalowcem. Dlaczego za każdym razem muszę zsiadać z roweru? Krawężnik jest zbyt wysoki. Przejście jest niefunkcjonalne, wszak Stalowa to miasto rowerów czyż nie? Zróbcie to dla nas panowie fachowcy!
@aaaa
Na odcinku kolejowym Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk powstał w zeszłym roku nowy most kolejowy w okolicach Tryńczy o możliwości przejazdu po nim z prędkością 100 km/h. Za chwilę będzie budowany nowy dwutorowy most w Nowej Sarzynie. Stopniowo ten odcinek jest remontowany i czeka na zgodę na:
Remont w ramach projektu zawartego w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia "Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk" wycenionego szacunkowo na 343 mln zł, mimo że jest na liście rezerwowej tego programu.
@aaaa
Na odcinku kolejowym Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk powstał w zeszłym roku nowy most kolejowy w okolicach Tryńczy o możliwości przejazdu po nim z prędkością 100 km/h. Za chwilę będzie budowany nowy dwutorowy most w Nowej Sarzynie. Stopniowo ten odcinek jest remontowany i czeka na zgodę na:
Remont w ramach projektu zawartego w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia "Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk" wycenionego szacunkowo na 343 mln zł, mimo że jest na liście rezerwowej tego programu.
@aaaa
Tam nie miało być dworca PKP, tylko AUTOBUSOWY !
"wiata i słupek z rozkładem" ?
Nie zapominajmy, że to jest centrum !
Błagam: nie ośmieszajmy tego miasta ...
@anex na obsługe 2 tlk i 4 osobówek dworzec nie jest potrzebny, bo wystarczy wiata i słupek z rozkładem, co już jest
Cytat z innego forum:
"Jesteśmy miastem (złośliwi twierdzą, że tylko osiedlem) co najmniej specyficznym. Co więcej... jak okiem sięgnąć władze miast i miasteczek w Polsce w ciągu ostatnich kilkunastu lat zagospodarowały/zrewitalizowały centra swoich miast. Stalowa Wola kolejny raz w tej kwestii (podobnie jak w wielu innych) jawi się czarną dziurą na mapie Polski. Pozostajemy jedynym w swoim rodzaju miastem, gdzie określenia rynek używa się w odniesieniu do miejscowego targowiska. Los dał nam w prezencie w centrum miasta ogromny plac, który był doskonałym polem do popisu dla architektów. Miejsce idealne, które łączy śródmieście z blokowiskami. Można było praktycznie od zera stworzyć tętniącą życiem centralną tkankę miejską (podzielić na kwartały, wprowadzić zabudowę pierzejową, etc...). A zostało bezmyślnie zabudowane i jest praktycznie martwe... Teraz zamiast nowoczesnej galerii handlowej z dworcem i podziemnym przejściem spinającym miasto w całość, powstało przejście poziome (w centrum miasta [sic!]). Rewitalizację terenu przed MDK powinno się rozpatrywać wyłącznie w kontekście kompleksowego zagospodarowania centrum miasta, a przejście podziemne pod torami jest warunkiem sine qua non! "
przestań Rumcajs kopiować i wklejać to samo, tylko napisz coś konkretnego, czy np planowane są na tej linii jakieś bieżące remonty i konserwacji by utrzymać to co jest, czyli obraz nędzy i rozpaczy. Ale obiektywnie, linia przez Biłgoraj nie figuruje na żadnej liście, a przechodzi kapitalny remont
Olo stachu rumcajs,
Od kiedy ty sie pociagami interesujesz? Cytryn zes sie ozarl czy co?
@Rumcajs
Dla kogo ten dworzec w Rozwadowie, skoro pojedzie raptem 4 pociągi dalekobieżne dziennie? Regionalnych nie liczę, bo opłaca się nimi jeździć tylko studentom i kolejarzom. Żadnych atrakcji turystycznych w postaci parowozu kursującego rozkładowo też nie będzie. Więc sztuka dla sztuki?
Co my mamy z tej "woli politycznej"? Obietnice dla naiwnych mikoli w województwie o najniższym w Polsce odsetku jeżdżących koleją pomimo całkiem niezłej sieci. W dodatku - w większości wyremontowanej lub w przetargu. Listy rezerwowe to właśnie taka gra na czas: nie mamy kasy ani nie potrafimy wykorzystać potencjału, ale wpiszemy w jakiś plan i będziemy udawać zainteresowanie szybkim remontem.
Jedyną szansą dla umocnienia kolejowej pozycji Stalowej Woli to albo nagły wzrost liczby pociągów Warszawa-Przemyśl, albo budowa linii kolejowej z Niska do Rzeszowa.
@~Rumcajs w 2020 roku linia przez Leżajsk nie będzie się nadawała do trasowania pociągów dalekobieżnych , jeśli nie będzie na niej żadnych remontów