Rozstrzygnięto konkurs z gigantycznym dofinansowaniem. Dotyczy on mobilnego MOF-u, projektu komunikacyjnego zakładającego zakup autobusów i budowę infrastruktury komunikacyjnej.
- Jest rozstrzygnięcie i zaproszenie Miasta Stalowej Woli do podpisania umowy na dofinansowanie tego projektu. Cały projekt, którego liderem jest Miasto Stalowa Wola opiewa na kwotę ponad 52,5 mln zł. Dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, za sprawą marszałka pana Władysława Ortyla, wynosi 37 mln zł- mówi Lucjusz Nadbereżny.
Projekt ten prowadzony jest przy współpracy z gminami, które są w stalowowolskim MOF- ie: Gminą Pysznica i Gminą Nisko. Współpraca partnerska umożliwiła pozyskanie gigantycznych środków finansowych dla Stalowej Woli.
- Z tej kwoty 52,5 mln zł, ponad 48 mln zł to część projektu dotycząca Miasta Stalowej Woli. Jeżeli chodzi o dofinansowanie- to, które bezpośrednio dotyczy miasta, to jest to kwota 34 mln zł. W debacie publicznej pojawiły się nieodpowiedzialne zarzuty tworząc złą atmosferę, że kwota tych ponad 14 mln zł zostanie pokryta właśnie z budżetu miasta. Pojawił się zarzut nieodpowiedzialnego przygotowania projektu unijnego. Wśród tych pieniędzy, które są pozyskane, które będą w tej całej inwestycji, wkład własny budżetu Miasta Stalowej Woli, który jest potwierdzony we wszystkich uchwałach budżetowych, które były głosowane w wieloletnim planie finansowym miasta, to jest 6 mln zł. Chciałbym spytać publicznie, czy ktoś jest w stanie za 6 mln zł zakupić 19 nowych autobusów, z czego 10 elektrycznych (6 dużych i 3 mniejsze), gdzie cena jednego autobusu elektrycznego to jest ok. 1,8 mln zł?- mówi Lucjusz Nadbereżny.
Dużo się zmieni w komunikacji miejskiej, bo na kilkudziesięciu przystankach Stalowej Woli będzie działał elektroniczny system informacji pasażerskiej, oprócz tego funkcjonować ma elektroniczny bilet miejski z całym oprogramowaniem, z infrastrukturą informatyzacji. W skład zadania wejdzie budowa turboronda w ulicy Energetyków bezpośrednio prowadzącego do strefy ekonomicznej i obwodnicy poprzez łącznik.
- Kwota tej inwestycji to jest 4,5 mln zł. W ramach tego projektu również jest budowana ta część drogowa, a więc są to chyba najlepiej pozyskane środki na część drogową. Dofinansowanie wynosi 85% z kwalifikowanym VAT-em w tej części zadania drogowego- wyjaśnia prezydent.
Lucjusz Nadbereżny wyjaśnił też kwestię podatku VAT.
- W projekcie pojawia się VAT, tj. 8 mln zł, ale VAT nie może być dzisiaj kwalifikowany w środkach europejskich. VAT podlega rozliczeniom na zasadach skarbowych.
Włodarz miasta odniósł się również do zarzut osób, które krytykują fakt korzystania ze środków unijnych i uważają, że mobilny MOF jest dla Stalowej Woli niekorzystny.
- Apeluję do tych, którzy chcą komentować „środki europejskie”, którzy chcą komentować składane projekty unijne, jeżeli chcą się wypowiadać w tych tematach to niech posiadają elementarną wiedzę na temat konstrukcji projektów unijnych, w przeciwnym razie głoszenie takich opinii jest całkowicie nieodpowiedzialne. To jest naprawdę rekordowy projekt, rekordowy nie tylko z punktu widzenia Stalowej Woli. Na 8 MOF- ów te 54 mln zł to jest największy projekt i największe dofinansowanie w województwie podkarpackim, a jednocześnie najlepsza ocena tego projektu. Mieliśmy 91 punktów na 100. Kolejny samorząd miał około 80 punktów. To też świadczy o jakości i poziomie tego projektu- mówił Lucjusz Nadbereżny.
STW24.PL 30 GRUDNIA 2016
Od 1 stycznia wejdą w życie zmiany w kursowaniu autobusów, częstotliwości kursów oraz przebiegu tras linii Miejskiej Komunikacji Samochodowej ze Stalowej Woli. Najważniejszą informacją dla mieszkańców gminy jest fakt, że przedłużone zostaną kursy autobusów do Chwałowic, które obecnie kursują tylko do Woli Rzeczyckiej.
Nowe połączenia do Chwałowic zostaną wprowadzone na wniosek gminy Radomyśl nad Sanem, który wcześniej został pozytywnie zaopiniowany przez dwie Komisje Stałe Rady Gminy: Komisję Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa oraz Komisję Rewizyjną. Nowa linia do Chwałowic to efekt osiągniętego porozumienia pomiędzy Gminą Radomyśl nad Sanem, a Gminą Stalowa Wola. Porozumienie jest wynikiem uchwał radomyskiej Rady Gminy z 2010 roku oraz uchwały Rady Miejskiej w Stalowej Woli z 2015 roku w sprawie zawarcia porozumienia miedzy gminnego w zakresie lokalnego transportu zbiorowego. Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej pasażerom będą przysługiwały przejazdy ulgowe i bezpłatne. Uprawnienia do przejazdów bezpłatnych mają m.in.: dzieci do momentu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej; dzieci które nie ukończyły 16 roku życia, dotknięte inwalidztwem i niepełnosprawne; osoby, które ukończyły 16 rok życia, a nie ukończyły 24 roku życia dotknięte inwalidztwem i niepełnosprawne, uczęszczające do szkól gimnazjalnych, ponad gimnazjalnych, policealnych; rodzice lub opiekunowie prawni, dziadkowie i rodzeństwo w/w dzieci niepełnosprawnych; osoby, które ukończyły 70 roku życia; osoby całkowicie niezdolne do pracy i niezdolne do samodzielnej egzystencji, osoby stale lub długotrwałe niezdolne do pracy w gospodarstwie rolnym, z prawem do zasiłku pielęgnacyjnego; osoby całkowicie niezdolne do służby i niezdolne do pracy, niezdolne do samodzielnie egzystencji (dot. służb mundurowych); ociemniali o znacznym i umiarkowanym stopniu niepełnosprawności; honorowi dawcy krwi; zasłużeni dawcy przeszczepu, umundurowani funkcjonariusze policji. Ponadto uprawnienia do ulgowych przejazdów (50 % ceny biletu normalnego) mają: uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponad gimnazjalnych i policealnych, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia; emeryci i renciści; studenci studiów doktoranckich; inwalidzi słuchu o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Na pokrycie kosztów przejazdów ulgowych i bezpłatnych w przyszłym roku nasza gmina wyasygnuje 147 tys. zł.
STW24.PL 30 GRUDNIA 2016
Od 1 stycznia wejdą w życie zmiany w kursowaniu autobusów, częstotliwości kursów oraz przebiegu tras linii Miejskiej Komunikacji Samochodowej ze Stalowej Woli. Najważniejszą informacją dla mieszkańców gminy jest fakt, że przedłużone zostaną kursy autobusów do Chwałowic, które obecnie kursują tylko do Woli Rzeczyckiej.
Nowe połączenia do Chwałowic zostaną wprowadzone na wniosek gminy Radomyśl nad Sanem, który wcześniej został pozytywnie zaopiniowany przez dwie Komisje Stałe Rady Gminy: Komisję Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa oraz Komisję Rewizyjną. Nowa linia do Chwałowic to efekt osiągniętego porozumienia pomiędzy Gminą Radomyśl nad Sanem, a Gminą Stalowa Wola. Porozumienie jest wynikiem uchwał radomyskiej Rady Gminy z 2010 roku oraz uchwały Rady Miejskiej w Stalowej Woli z 2015 roku w sprawie zawarcia porozumienia miedzy gminnego w zakresie lokalnego transportu zbiorowego. Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej pasażerom będą przysługiwały przejazdy ulgowe i bezpłatne. Uprawnienia do przejazdów bezpłatnych mają m.in.: dzieci do momentu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej; dzieci które nie ukończyły 16 roku życia, dotknięte inwalidztwem i niepełnosprawne; osoby, które ukończyły 16 rok życia, a nie ukończyły 24 roku życia dotknięte inwalidztwem i niepełnosprawne, uczęszczające do szkól gimnazjalnych, ponad gimnazjalnych, policealnych; rodzice lub opiekunowie prawni, dziadkowie i rodzeństwo w/w dzieci niepełnosprawnych; osoby, które ukończyły 70 roku życia; osoby całkowicie niezdolne do pracy i niezdolne do samodzielnej egzystencji, osoby stale lub długotrwałe niezdolne do pracy w gospodarstwie rolnym, z prawem do zasiłku pielęgnacyjnego; osoby całkowicie niezdolne do służby i niezdolne do pracy, niezdolne do samodzielnie egzystencji (dot. służb mundurowych); ociemniali o znacznym i umiarkowanym stopniu niepełnosprawności; honorowi dawcy krwi; zasłużeni dawcy przeszczepu, umundurowani funkcjonariusze policji. Ponadto uprawnienia do ulgowych przejazdów (50 % ceny biletu normalnego) mają: uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponad gimnazjalnych i policealnych, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia; emeryci i renciści; studenci studiów doktoranckich; inwalidzi słuchu o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Na pokrycie kosztów przejazdów ulgowych i bezpłatnych w przyszłym roku nasza gmina wyasygnuje 147 tys. zł.
@Rumcajs
Znajdź mi w dowód na wpłaty tych gmin na rzecz komunikacji. Nie ma! O ile Pysznica gdzieś się przewija, o tyle znane jest oficjalne stanowisko Ozimka, które w skrócie można streścić: mam to gdzieś, jak nie wy, to PKS.
I daj sobie siana z wytłuszczaniem i sugerowaniem,że ponownie dezinformuję, bo to żałosne. Tak się zachowuje przyparty do muru manipulator, a nie rozsądny człowiek.
@Rumcajs
Przystanki powinny być:
-Dworzec Rozwadów - na ul. Dąbrowskiego
-Rondo Orląt Lwowskich - na wylotach z ronda
-Piaskowa - tuż za skrzyżowaniem
-Toyota - przesunąć albo przejście, albo przystanki, obecnie trzeba nadrobić kilkaset metrów, żeby dostać się na ten przeciwległy
- Straż pożarna
- Pławo - na wysokości przejścia obok Stokrotki
- Centrum*
- Bazylika*
- Narutowicza*
- Mickiewicza*
- Stadion lekkoatletyczny - obok Manhattanu, dobudowa po drugiej stronie.
Przystanki powinny być jak najbliżej przejść dla pieszych, żeby były dostępne dla pasażerów po obydwu stronach Alei. Uwzględniają rejony o największych zagęszczeniach ludności obecnie pozbawione racjonalnego dostępu do komunikacji: stadion lekkoatletyczny po stronie liceum, Bazylika po stronie kościoła, Pławo po obydwu stronach, Piaskowa,
* - dwa do wyboru, kryterium: liczba potencjalnych pasażerów
I co z tego że wydadzą kasę a i tak ludzie pracujący w systemie czterobeygadowym nie mogą w weekend dojechać mksem do pracy i wrócić do domu.Zrobiona linia P a to jest śmieszne dwa kursy rano , stalowa nie jest bogatym miastem żeby autobusy woziły powietrze. Wystarczy żeby linia nr 5 jeździła 7dni w tygodniu wg rozkładu jak teraz i będzie dobrze. P Prezydencie niech odpowiedzialni ludzie wezmą się za robotę
I co z tego że wydadzą kasę a i tak ludzie pracujący w systemie czterobeygadowym nie mogą w weekend dojechać mksem do pracy i wrócić do domu.Zrobiona linia P a to jest śmieszne dwa kursy rano , stalowa nie jest bogatym miastem żeby autobusy woziły powietrze. Wystarczy żeby linia nr 5 jeździła 7dni w tygodniu wg rozkładu jak teraz i będzie dobrze. P Prezydencie niech odpowiedzialni ludzie wezmą się za robotę
Skoro tak jak mariusz pisze bylo, to tempo przetargu ekspresowe, jednak się da ;) a druga sprawa to może nie ksenony, bo to światła lat 90-tych ubiegłego stulecia, a światła wykonane w całości w technologii LED? W VW łatwo je rozpoznać, bo widać 2 punkty świetlne na lampę.
Widzialem dzisiaj Zarzecznego jak pod szpitalem z nowiuskiej czarnej Jetty wysiadal. Czyzby to bylo to auto ktore spelnilo wysrubowane potrzeby urzednikow starostwa ktorzy jak wiadomo kasy za wiele na inwestycje nie maja?
Ksenony byly, klima trojstrefowa pewnie tez. Bylo to na parkingu, wiec nie widzialem jak startuje spod swiatel, ale wierze ze pare kucy pod maska ma. Ciekawa sprawa, bo artykul o przetargu zostal przez pisowcow ze stalowegomiasta usuniety. Czyzby polecenie takie bylo?
@Rumcajs
Kto zapłaci za uruchomienie połączeń? Przecież do tej pory ani Zaleszany, ani Nisko nie miały najmniejszego zamiaru dopłacać do autobusów. Wręcz przeciwnie, najchętniej pobieraliby opłaty za korzystanie z przystanków autobusowych na ich terenie. MOF daje grosze na autobusy, ile będzie kosztowało utrzymanie tego PÓŁGODZINNEGO TAKTU? Przy obecnym kształcie sieci przystanków autobusowych linia 4 nie będzie rentowna.
Transport autobusem na baterie nie będzie tańszy od diesla, bo żaden elektrolobbysta nie wlicza kosztów wymiany akumulatora, który stanowi lwią część ceny autobusy na prąd. Niskie koszty eksploatacji miałby lekki pociąg kursujący z Zaleszan do Niska.
Zwracam uwagę na wprowadzenie taktu PÓŁGODZINNEGO w godzinach od 5:30 do 23:30 na głównej trasie w ramach mobilnego MOF'u liczącej ok. 25 km z Niska do Zaleszan prowadzącej po drodze krajowej nr 77 z małym odchyleniem do stacji kolejowej Stalowa Wola Rozwadów i potem WYJAZD przy MUZEUM i znów po drodze krajowej nr 77 przy niedługo budowanym PERONIE dla pociągów m.in. pośpiesznych w CHARZEWICACH aż do Zaleszan.
Pracownicy mieszkający od Niska po Zaleszany i pracujący w Elektrowni Stalowa Wola, Uniwheels, Armatoora w Nisku byliby szczęśliwi z powodu taktu PÓŁGODZINNEGO np. od 5:30 do 23:30 pod drodze krajowej nr 77. Pasażerowie kolei RÓWNIEŻ.
Jeśli będzie na tej bezpośredniej trasie z Niska do Zaleszan częstotliwość dowozu do dworca PKP Stalowa Wola Rozwadów i do peronu w Charzewicach w wymiarze CO PÓŁ GODZINY, a być może, że taka częstotliowość będzie dzięki działaniom podjętym przy okazji projektu MOF, to SKOMUNIKOWANIE samo się ZROBI pod każdy regionalny czy pośpieszny pociąg BEZ WZGLĘDU na zmieniający się kilka razy w roku rozkład jazdy pociągów.
Co na to powiesz, kierowco MZK?
Ta wspomniana u góry trasa to główna oś komunikacyjna przecinająca centra 3 z 4 gmin biorących udział w mobilnym projekcie MOF, czyli Gminy Nisko, Stalowa Wola i Zaleszany, które to gminy zgodnie z MOF będą współfinansować miejską komunikację publiczną przy pomocy MZK między sobą, przy której to osi mieszka w sumie w tych miejscowościach ok. 80 - 85 tys. osób.
STAĆ NAS NA TAKI TAKT NA GŁÓWNEJ LINII Z TAKĄ LICZBĄ MIESZKAŃCÓW.
Co wy macie z tymi autobusami.
Jak można zaobserwować jestem Kierowca w tym całym MZK i jak woze powietrze cały dzień na durne 6 to szlag człowieka trafia.
Poza tym jakie zakłamanie jest z kosztami które już wogole się nie liczy. Kierowcy uśmiechnięci. Pasażerowie też. Alle luja
Potrafią tylko obrażać poprzedników... ale co jest złego w tym że sądzą drzewka... bo to PO sadzi... myślę że wszyscy jesteśmy tacy sami tylko będą u władzy w dupach się przewraxa
Poniżej... o jakiej matematyce piszesz...
Z artykułów wychodzi ze remont kładki jest prawie równoległy z kosztami wykonania wypasionego pl. Pilsudskiego
A ja myślę że obecnie nie PKS się wypisać tynkiem na gm.Radomysl i w d... ie ma wozenie tam mieszkańców. Miasto ma super autobusy i kasy kupa to jeździ 18.
Zapewne biurokraci nie wyjdą zza biurek i nie zobaczą tych pustych przejazdów. A my kierowcy jak barani za rzeź jeździmy tam. Napisali że w lutym przywieźli 1870 pasażerów.. w tym 1600 w mieście.
Szkoda że nie ma opozycji i nie wybije im tego pomysłu. PKS ma w d...pie ta trasa to wysyła MZK.
Poza tym ten MOF nie powstanie bo nie spełniamy warunków. Nie ma odpowiedniej ilości osób już jeżdżących.
A może by tak przestać wydawać pieniądze i zająć się zwiększeniem wpływów? Ale tego już nie potraficie Panie Aborygen. Gdzie Twoje zapowiadane inwestycje i nowe miejsca pracy w mieście? Ludzi systematycznie ubywa a tutaj inwestuje się w komunikację miejską. BRAWO dla tego Pana.
@Rumcajs
Przecież gmina Radomyśl, do której kursują autobusy od niedawna, nie będzie w MOF Stalowa Wola. Nie będzie też dokładać do tych linii. Pytanie więc brzmi, dlaczego podatnik stalowowolski ma dopłacać podatnikowi radomyskiemu do przejazdów. Chciał mieszkać z dala od miasta, niech płaci za przejazdy.
Druga sprawa. PKS nie przestanie nagle po uruchomieniu MOF zatrzymywać się na przystankach i konkurować z MZK. Obecnie PKS zamiast współpracy z MZK (a najlepiej połączeniu tych dwóch przewoźników) tworzy sztuczną konkurencję zamiast wzajemnego uzupełnienia oferty. Jeśli PKS nie opłaca się jazda do Chwałowic czy Antoniowa, to tym bardziej nie będzie się ona opłacała MZK. Po co uruchamiać tak nierentowne połączenie, skoro nie rozwiąże problemów miasta?
Jeszcze raz powtarzam: obudź się ze snu. Nawet jeśli dotacja pokryje koszty modernizacji i zakupu nowych autobusów, kto zapłaci za ich uruchomienie?
@Rumcajs
Nie czytasz ze zrozumieniem. PKS ma środki i dofinansowanie z województwa na kursy do miejscowości odległych od ośrodków miejskich. Dlaczego nie jeździ do Chwałowic czy Antoniowa? Dlaczego gmina ma pokrywać z własnego budżetu transport dla osób, którym zachciało się mieszkać na wsi. 4 mogłaby jeździć co kwadrans i byłaby rentowna, ale to wymagałoby zmianę lokalizacji przystanków.
Czy Ci co tu wpisują komentarze to choćby jeden jeździ Miejską Komunikacją?.Na pewno to NIE! To proszę się nie wypowiadać. I posiedzieć na ławeczkach w parku za tyle kasiory.
A przyjdzie i taki czas dla Was ,że sobie pojeździsz. Wciąż tylko kasa,kasa.CO to za naród !!!!
@Rumcajs
Po co jeździć do wszystkich wsi miejskimi autobusami, skoro PKS swoich turystycznych nie wykorzystuje? Żeby wydać pieniądze? Nie potrzebujemy nowych autobusów, żeby mieć stały takt. To można zrobić dużo mniejszym kosztem i w zasadzie od ręki, trzeba tylko wyrzucić beton z zarządu. Jak dotąd autobusy miały jeździć zamiast wozić pasażerów. MOF tego archaicznego podejścia do komunikacji nie zmieni, bo dalej autobusy będą wozić powietrze.
ŻEBY było dobrze, to do przygotowywanego z programu MOF CENTRUM PRZESIADKOWEGO przy dworcu w Rozwadowie i budowanego za rok peronu w CHARZEWICACH, PRZY KTÓRYM będzie przystanek MZK i autobus miejski powinien się zatrzymywać CO PÓŁ GODZINY np. z linii Nisko - Zaleszany (tak, tak, Zaleszany, dzięki projektowi MOF, który to projekt jest właśnie realizowany), to musi być rozkład jazdy autobusów miejskich, który jest cykliczny i posiadający regularny takt czasowy z dużą częstotliwością kursów oraz skomunikowany z pociągami regionalnymi i pośpiesznymi.
Jeśli będzie to częstotliwość dowozu do dworca PKP Stalowa Wola Rozwadów i do Charzewic w wymiarze CO PÓŁ GODZINY, a być może, że taki będzie, to SKOMUNIKOWANIE ZROBI się samo pod każdy regionalny czy pośpieszny pociąg BEZ WZGLĘDU na zmieniający się kilka razy w roku rozkład jazdy pociągów.
KRAJE EUROPY ZACHODNIEJ od wielu lat stosują w komunikacji publicznej rozkład jazdy ZARÓWNO dla pociągów jak i autobusów, który jest CYKLICZNY i posiadający REGULARNY TAKT CZASOWY z ODPOWIEDNIĄ CZĘSTOTLIWOŚCIĄ kursów uzależnioną od gęstości zaludnienia oraz SKOMUNIKOWANIA między różnymi środkami transportu publicznego.
TO JEST PODSTAWA SUKCESU w czasach, gdy wiele rodzin ma po 2 czy nawet 3 auta.
Np. Niemiec czy Holender pojedzie autobusem miejskim, który kursuje cyklicznie i w regularnym takcie z dużą częstotliwością kursów i dzięki temu dowiezie go pod dworzec kolejowy, a pociąg regionalny też kursuje cyklicznie i w takcie.
WYOBRAŻACIE SOBIE, że w Niemczech nawet pociągi regionalne i pośpieszne kursują w regularnym takcie? W zależności od gęstości zaludnienia między punktami A i B np. w takcie co godzinę albo co pół godziny? SZOK, nie? Nie szok, ale komunikacja publiczna, która powoduje, że bogaci Niemcy mają średnio nie 600 aut na 1000 mieszkańców jak w Polsce, ale 350. Szok? Nie. Nowoczesne i mądre społeczeństwo, które wiedziało, jak należy urządzić komunikację publiczną, żeby zachęcała ona do 350 aut na 1000 mieszkańców...a nie jak w Polsce 600...
Komentarze
Autobusy MZK będą kursowały do Chwałowic
STW24.PL 30 GRUDNIA 2016
Od 1 stycznia wejdą w życie zmiany w kursowaniu autobusów, częstotliwości kursów oraz przebiegu tras linii Miejskiej Komunikacji Samochodowej ze Stalowej Woli. Najważniejszą informacją dla mieszkańców gminy jest fakt, że przedłużone zostaną kursy autobusów do Chwałowic, które obecnie kursują tylko do Woli Rzeczyckiej.
Nowe połączenia do Chwałowic zostaną wprowadzone na wniosek gminy Radomyśl nad Sanem, który wcześniej został pozytywnie zaopiniowany przez dwie Komisje Stałe Rady Gminy: Komisję Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa oraz Komisję Rewizyjną. Nowa linia do Chwałowic to efekt osiągniętego porozumienia pomiędzy Gminą Radomyśl nad Sanem, a Gminą Stalowa Wola. Porozumienie jest wynikiem uchwał radomyskiej Rady Gminy z 2010 roku oraz uchwały Rady Miejskiej w Stalowej Woli z 2015 roku w sprawie zawarcia porozumienia miedzy gminnego w zakresie lokalnego transportu zbiorowego. Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej pasażerom będą przysługiwały przejazdy ulgowe i bezpłatne. Uprawnienia do przejazdów bezpłatnych mają m.in.: dzieci do momentu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej; dzieci które nie ukończyły 16 roku życia, dotknięte inwalidztwem i niepełnosprawne; osoby, które ukończyły 16 rok życia, a nie ukończyły 24 roku życia dotknięte inwalidztwem i niepełnosprawne, uczęszczające do szkól gimnazjalnych, ponad gimnazjalnych, policealnych; rodzice lub opiekunowie prawni, dziadkowie i rodzeństwo w/w dzieci niepełnosprawnych; osoby, które ukończyły 70 roku życia; osoby całkowicie niezdolne do pracy i niezdolne do samodzielnej egzystencji, osoby stale lub długotrwałe niezdolne do pracy w gospodarstwie rolnym, z prawem do zasiłku pielęgnacyjnego; osoby całkowicie niezdolne do służby i niezdolne do pracy, niezdolne do samodzielnie egzystencji (dot. służb mundurowych); ociemniali o znacznym i umiarkowanym stopniu niepełnosprawności; honorowi dawcy krwi; zasłużeni dawcy przeszczepu, umundurowani funkcjonariusze policji. Ponadto uprawnienia do ulgowych przejazdów (50 % ceny biletu normalnego) mają: uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponad gimnazjalnych i policealnych, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia; emeryci i renciści; studenci studiów doktoranckich; inwalidzi słuchu o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Na pokrycie kosztów przejazdów ulgowych i bezpłatnych w przyszłym roku nasza gmina wyasygnuje 147 tys. zł.
Autobusy MZK będą kursowały do Chwałowic
STW24.PL 30 GRUDNIA 2016
Od 1 stycznia wejdą w życie zmiany w kursowaniu autobusów, częstotliwości kursów oraz przebiegu tras linii Miejskiej Komunikacji Samochodowej ze Stalowej Woli. Najważniejszą informacją dla mieszkańców gminy jest fakt, że przedłużone zostaną kursy autobusów do Chwałowic, które obecnie kursują tylko do Woli Rzeczyckiej.
Nowe połączenia do Chwałowic zostaną wprowadzone na wniosek gminy Radomyśl nad Sanem, który wcześniej został pozytywnie zaopiniowany przez dwie Komisje Stałe Rady Gminy: Komisję Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa oraz Komisję Rewizyjną. Nowa linia do Chwałowic to efekt osiągniętego porozumienia pomiędzy Gminą Radomyśl nad Sanem, a Gminą Stalowa Wola. Porozumienie jest wynikiem uchwał radomyskiej Rady Gminy z 2010 roku oraz uchwały Rady Miejskiej w Stalowej Woli z 2015 roku w sprawie zawarcia porozumienia miedzy gminnego w zakresie lokalnego transportu zbiorowego. Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej pasażerom będą przysługiwały przejazdy ulgowe i bezpłatne. Uprawnienia do przejazdów bezpłatnych mają m.in.: dzieci do momentu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej; dzieci które nie ukończyły 16 roku życia, dotknięte inwalidztwem i niepełnosprawne; osoby, które ukończyły 16 rok życia, a nie ukończyły 24 roku życia dotknięte inwalidztwem i niepełnosprawne, uczęszczające do szkól gimnazjalnych, ponad gimnazjalnych, policealnych; rodzice lub opiekunowie prawni, dziadkowie i rodzeństwo w/w dzieci niepełnosprawnych; osoby, które ukończyły 70 roku życia; osoby całkowicie niezdolne do pracy i niezdolne do samodzielnej egzystencji, osoby stale lub długotrwałe niezdolne do pracy w gospodarstwie rolnym, z prawem do zasiłku pielęgnacyjnego; osoby całkowicie niezdolne do służby i niezdolne do pracy, niezdolne do samodzielnie egzystencji (dot. służb mundurowych); ociemniali o znacznym i umiarkowanym stopniu niepełnosprawności; honorowi dawcy krwi; zasłużeni dawcy przeszczepu, umundurowani funkcjonariusze policji. Ponadto uprawnienia do ulgowych przejazdów (50 % ceny biletu normalnego) mają: uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponad gimnazjalnych i policealnych, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia; emeryci i renciści; studenci studiów doktoranckich; inwalidzi słuchu o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Na pokrycie kosztów przejazdów ulgowych i bezpłatnych w przyszłym roku nasza gmina wyasygnuje 147 tys. zł.
My stoimy jak głupi szary Polaczek na kolegę pod zakładem pracy bo jakiś fiut nie puści 12 na trzy zmiany w każde dni tygodnia
Dla czego wstydzić się że macie nieudolnie zarządzanie i wasze pomysły z rozrost ilości autobusów przynosi kolosalne straty
Co wam da ukryć fakt że gm.Radomysl dopłaca 147tysiecy rocznie by włożone było 0 powtarzam 0 ludzi do Chwalowic
Do stalowemiasto. Pl
Dla czego usuwanie jest wpisów?
Wszyscy wiedzą że MKS bez dotacji nie ma prawa bytu
@Rumcajs
Znajdź mi w dowód na wpłaty tych gmin na rzecz komunikacji. Nie ma! O ile Pysznica gdzieś się przewija, o tyle znane jest oficjalne stanowisko Ozimka, które w skrócie można streścić: mam to gdzieś, jak nie wy, to PKS.
I daj sobie siana z wytłuszczaniem i sugerowaniem,że ponownie dezinformuję, bo to żałosne. Tak się zachowuje przyparty do muru manipulator, a nie rozsądny człowiek.
@Rumcajs
Przystanki powinny być:
-Dworzec Rozwadów - na ul. Dąbrowskiego
-Rondo Orląt Lwowskich - na wylotach z ronda
-Piaskowa - tuż za skrzyżowaniem
-Toyota - przesunąć albo przejście, albo przystanki, obecnie trzeba nadrobić kilkaset metrów, żeby dostać się na ten przeciwległy
- Straż pożarna
- Pławo - na wysokości przejścia obok Stokrotki
- Centrum*
- Bazylika*
- Narutowicza*
- Mickiewicza*
- Stadion lekkoatletyczny - obok Manhattanu, dobudowa po drugiej stronie.
Przystanki powinny być jak najbliżej przejść dla pieszych, żeby były dostępne dla pasażerów po obydwu stronach Alei. Uwzględniają rejony o największych zagęszczeniach ludności obecnie pozbawione racjonalnego dostępu do komunikacji: stadion lekkoatletyczny po stronie liceum, Bazylika po stronie kościoła, Pławo po obydwu stronach, Piaskowa,
* - dwa do wyboru, kryterium: liczba potencjalnych pasażerów
Jeszcze nie odjechał??????
I co z tego że wydadzą kasę a i tak ludzie pracujący w systemie czterobeygadowym nie mogą w weekend dojechać mksem do pracy i wrócić do domu.Zrobiona linia P a to jest śmieszne dwa kursy rano , stalowa nie jest bogatym miastem żeby autobusy woziły powietrze. Wystarczy żeby linia nr 5 jeździła 7dni w tygodniu wg rozkładu jak teraz i będzie dobrze. P Prezydencie niech odpowiedzialni ludzie wezmą się za robotę
I co z tego że wydadzą kasę a i tak ludzie pracujący w systemie czterobeygadowym nie mogą w weekend dojechać mksem do pracy i wrócić do domu.Zrobiona linia P a to jest śmieszne dwa kursy rano , stalowa nie jest bogatym miastem żeby autobusy woziły powietrze. Wystarczy żeby linia nr 5 jeździła 7dni w tygodniu wg rozkładu jak teraz i będzie dobrze. P Prezydencie niech odpowiedzialni ludzie wezmą się za robotę
Skoro tak jak mariusz pisze bylo, to tempo przetargu ekspresowe, jednak się da ;) a druga sprawa to może nie ksenony, bo to światła lat 90-tych ubiegłego stulecia, a światła wykonane w całości w technologii LED? W VW łatwo je rozpoznać, bo widać 2 punkty świetlne na lampę.
Ja troszke o innych kolkach napisze.
Widzialem dzisiaj Zarzecznego jak pod szpitalem z nowiuskiej czarnej Jetty wysiadal. Czyzby to bylo to auto ktore spelnilo wysrubowane potrzeby urzednikow starostwa ktorzy jak wiadomo kasy za wiele na inwestycje nie maja?
Ksenony byly, klima trojstrefowa pewnie tez. Bylo to na parkingu, wiec nie widzialem jak startuje spod swiatel, ale wierze ze pare kucy pod maska ma. Ciekawa sprawa, bo artykul o przetargu zostal przez pisowcow ze stalowegomiasta usuniety. Czyzby polecenie takie bylo?
@Rumcajs
Kto zapłaci za uruchomienie połączeń? Przecież do tej pory ani Zaleszany, ani Nisko nie miały najmniejszego zamiaru dopłacać do autobusów. Wręcz przeciwnie, najchętniej pobieraliby opłaty za korzystanie z przystanków autobusowych na ich terenie. MOF daje grosze na autobusy, ile będzie kosztowało utrzymanie tego PÓŁGODZINNEGO TAKTU? Przy obecnym kształcie sieci przystanków autobusowych linia 4 nie będzie rentowna.
Transport autobusem na baterie nie będzie tańszy od diesla, bo żaden elektrolobbysta nie wlicza kosztów wymiany akumulatora, który stanowi lwią część ceny autobusy na prąd. Niskie koszty eksploatacji miałby lekki pociąg kursujący z Zaleszan do Niska.
@Rumcajs
Nie czytam Twoich past. Wklejasz to samo, a nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie: kto za to zapłaci?
@rst..38
CO POWIESZ KIEROWCO ZMK NA TO:
Zwracam uwagę na wprowadzenie taktu PÓŁGODZINNEGO w godzinach od 5:30 do 23:30 na głównej trasie w ramach mobilnego MOF'u liczącej ok. 25 km z Niska do Zaleszan prowadzącej po drodze krajowej nr 77 z małym odchyleniem do stacji kolejowej Stalowa Wola Rozwadów i potem WYJAZD przy MUZEUM i znów po drodze krajowej nr 77 przy niedługo budowanym PERONIE dla pociągów m.in. pośpiesznych w CHARZEWICACH aż do Zaleszan.
Pracownicy mieszkający od Niska po Zaleszany i pracujący w Elektrowni Stalowa Wola, Uniwheels, Armatoora w Nisku byliby szczęśliwi z powodu taktu PÓŁGODZINNEGO np. od 5:30 do 23:30 pod drodze krajowej nr 77. Pasażerowie kolei RÓWNIEŻ.
Jeśli będzie na tej bezpośredniej trasie z Niska do Zaleszan częstotliwość dowozu do dworca PKP Stalowa Wola Rozwadów i do peronu w Charzewicach w wymiarze CO PÓŁ GODZINY, a być może, że taka częstotliowość będzie dzięki działaniom podjętym przy okazji projektu MOF, to SKOMUNIKOWANIE samo się ZROBI pod każdy regionalny czy pośpieszny pociąg BEZ WZGLĘDU na zmieniający się kilka razy w roku rozkład jazdy pociągów.
Co na to powiesz, kierowco MZK?
Ta wspomniana u góry trasa to główna oś komunikacyjna przecinająca centra 3 z 4 gmin biorących udział w mobilnym projekcie MOF, czyli Gminy Nisko, Stalowa Wola i Zaleszany, które to gminy zgodnie z MOF będą współfinansować miejską komunikację publiczną przy pomocy MZK między sobą, przy której to osi mieszka w sumie w tych miejscowościach ok. 80 - 85 tys. osób.
STAĆ NAS NA TAKI TAKT NA GŁÓWNEJ LINII Z TAKĄ LICZBĄ MIESZKAŃCÓW.
Co wy macie z tymi autobusami.
Jak można zaobserwować jestem Kierowca w tym całym MZK i jak woze powietrze cały dzień na durne 6 to szlag człowieka trafia.
Poza tym jakie zakłamanie jest z kosztami które już wogole się nie liczy. Kierowcy uśmiechnięci. Pasażerowie też. Alle luja
Potrafią tylko obrażać poprzedników... ale co jest złego w tym że sądzą drzewka... bo to PO sadzi... myślę że wszyscy jesteśmy tacy sami tylko będą u władzy w dupach się przewraxa
Poniżej... o jakiej matematyce piszesz...
Z artykułów wychodzi ze remont kładki jest prawie równoległy z kosztami wykonania wypasionego pl. Pilsudskiego
A ja myślę że obecnie nie PKS się wypisać tynkiem na gm.Radomysl i w d... ie ma wozenie tam mieszkańców. Miasto ma super autobusy i kasy kupa to jeździ 18.
Zapewne biurokraci nie wyjdą zza biurek i nie zobaczą tych pustych przejazdów. A my kierowcy jak barani za rzeź jeździmy tam. Napisali że w lutym przywieźli 1870 pasażerów.. w tym 1600 w mieście.
Szkoda że nie ma opozycji i nie wybije im tego pomysłu. PKS ma w d...pie ta trasa to wysyła MZK.
Poza tym ten MOF nie powstanie bo nie spełniamy warunków. Nie ma odpowiedniej ilości osób już jeżdżących.
"czy ktoś jest w stanie za 6 mln zł zakupić 19 nowych autobusów, z czego 10 elektrycznych (6 dużych i 3 mniejsze),"
Może nie jestem orłem z matmy, ale 6+3=9, a nie 10.
I bardzo dobrze że się udało, a opozycja niech dalej sadzi sobie drzewka...
A może by tak przestać wydawać pieniądze i zająć się zwiększeniem wpływów? Ale tego już nie potraficie Panie Aborygen. Gdzie Twoje zapowiadane inwestycje i nowe miejsca pracy w mieście? Ludzi systematycznie ubywa a tutaj inwestuje się w komunikację miejską. BRAWO dla tego Pana.
Masz na myśli ławeczkę dla zakochanych za ponad 40tys zł...
A o ile dobrze pamiętam to Nadbereżny zerzucał,że przepłacil za ławki w parku a ten lekką ręką wydaje około czterdzieści tysięcy na jedną ławkę.
@Rumcajs
Przecież gmina Radomyśl, do której kursują autobusy od niedawna, nie będzie w MOF Stalowa Wola. Nie będzie też dokładać do tych linii. Pytanie więc brzmi, dlaczego podatnik stalowowolski ma dopłacać podatnikowi radomyskiemu do przejazdów. Chciał mieszkać z dala od miasta, niech płaci za przejazdy.
Druga sprawa. PKS nie przestanie nagle po uruchomieniu MOF zatrzymywać się na przystankach i konkurować z MZK. Obecnie PKS zamiast współpracy z MZK (a najlepiej połączeniu tych dwóch przewoźników) tworzy sztuczną konkurencję zamiast wzajemnego uzupełnienia oferty. Jeśli PKS nie opłaca się jazda do Chwałowic czy Antoniowa, to tym bardziej nie będzie się ona opłacała MZK. Po co uruchamiać tak nierentowne połączenie, skoro nie rozwiąże problemów miasta?
Jeszcze raz powtarzam: obudź się ze snu. Nawet jeśli dotacja pokryje koszty modernizacji i zakupu nowych autobusów, kto zapłaci za ich uruchomienie?
@Rumcajs
Nie czytasz ze zrozumieniem. PKS ma środki i dofinansowanie z województwa na kursy do miejscowości odległych od ośrodków miejskich. Dlaczego nie jeździ do Chwałowic czy Antoniowa? Dlaczego gmina ma pokrywać z własnego budżetu transport dla osób, którym zachciało się mieszkać na wsi. 4 mogłaby jeździć co kwadrans i byłaby rentowna, ale to wymagałoby zmianę lokalizacji przystanków.
m34
Masz na myśli ławeczkę dla zakochanych za ponad 40tys zł czy kontenerosmietnikosanfrancisco ławeczkę ?
Czy Ci co tu wpisują komentarze to choćby jeden jeździ Miejską Komunikacją?.Na pewno to NIE! To proszę się nie wypowiadać. I posiedzieć na ławeczkach w parku za tyle kasiory.
A przyjdzie i taki czas dla Was ,że sobie pojeździsz. Wciąż tylko kasa,kasa.CO to za naród !!!!
@Rumcajs
Po co jeździć do wszystkich wsi miejskimi autobusami, skoro PKS swoich turystycznych nie wykorzystuje? Żeby wydać pieniądze? Nie potrzebujemy nowych autobusów, żeby mieć stały takt. To można zrobić dużo mniejszym kosztem i w zasadzie od ręki, trzeba tylko wyrzucić beton z zarządu. Jak dotąd autobusy miały jeździć zamiast wozić pasażerów. MOF tego archaicznego podejścia do komunikacji nie zmieni, bo dalej autobusy będą wozić powietrze.
ŻEBY było dobrze, to do przygotowywanego z programu MOF CENTRUM PRZESIADKOWEGO przy dworcu w Rozwadowie i budowanego za rok peronu w CHARZEWICACH, PRZY KTÓRYM będzie przystanek MZK i autobus miejski powinien się zatrzymywać CO PÓŁ GODZINY np. z linii Nisko - Zaleszany (tak, tak, Zaleszany, dzięki projektowi MOF, który to projekt jest właśnie realizowany), to musi być rozkład jazdy autobusów miejskich, który jest cykliczny i posiadający regularny takt czasowy z dużą częstotliwością kursów oraz skomunikowany z pociągami regionalnymi i pośpiesznymi.
Jeśli będzie to częstotliwość dowozu do dworca PKP Stalowa Wola Rozwadów i do Charzewic w wymiarze CO PÓŁ GODZINY, a być może, że taki będzie, to SKOMUNIKOWANIE ZROBI się samo pod każdy regionalny czy pośpieszny pociąg BEZ WZGLĘDU na zmieniający się kilka razy w roku rozkład jazdy pociągów.
KRAJE EUROPY ZACHODNIEJ od wielu lat stosują w komunikacji publicznej rozkład jazdy ZARÓWNO dla pociągów jak i autobusów, który jest CYKLICZNY i posiadający REGULARNY TAKT CZASOWY z ODPOWIEDNIĄ CZĘSTOTLIWOŚCIĄ kursów uzależnioną od gęstości zaludnienia oraz SKOMUNIKOWANIA między różnymi środkami transportu publicznego.
TO JEST PODSTAWA SUKCESU w czasach, gdy wiele rodzin ma po 2 czy nawet 3 auta.
Np. Niemiec czy Holender pojedzie autobusem miejskim, który kursuje cyklicznie i w regularnym takcie z dużą częstotliwością kursów i dzięki temu dowiezie go pod dworzec kolejowy, a pociąg regionalny też kursuje cyklicznie i w takcie.
WYOBRAŻACIE SOBIE, że w Niemczech nawet pociągi regionalne i pośpieszne kursują w regularnym takcie? W zależności od gęstości zaludnienia między punktami A i B np. w takcie co godzinę albo co pół godziny? SZOK, nie? Nie szok, ale komunikacja publiczna, która powoduje, że bogaci Niemcy mają średnio nie 600 aut na 1000 mieszkańców jak w Polsce, ale 350. Szok? Nie. Nowoczesne i mądre społeczeństwo, które wiedziało, jak należy urządzić komunikację publiczną, żeby zachęcała ona do 350 aut na 1000 mieszkańców...a nie jak w Polsce 600...