Prawie 37 mln na rewolucję komunikacyjną

Image

Stalowa Wola dostała dofinansowanie na rewolucję komunikacyjną. Będzie nowe turborondo, centrum przesiadkowe i nowe autobusy.

- Otrzymaliśmy rekordowe dofinansowanie w wysokości blisko 37 milionów złotych, dzięki czemu dokonamy pozytywnej rewolucji w komunikacji miejskiej! Wspólnie z partnerami samorządowymi zainwestujemy ponad 52,5 mln zł!- informuje prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Stalowa Wola, jako lider projektu Mobilny MOF, otrzyma gigantyczne dofinansowanie w wysokości blisko 37 mln zł.

Cały projekt ma kosztować 52,5 mln zł. Z pieniędzy tych miasto zakupi 19 nowych autobusów, w tym 10 elektrycznych. Powstanie też turborondo prowadzące do strefy gospodarczej w ul. Energetyków i centra przesiadkowe, elektroniczny system informacji pasażerskiej, a także ścieżki rowerowe.

Projekt prowadzony jest przy współpracy z Niskiem, Pysznicą i Zaleszanami i obejmuje również przystanki wraz z parkingami oraz ścieżki rowerowe w terenie.

Zobacz również:

+ 3 Centra Przesiadkowe w mieście


Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~8 marca

Minister sprawiedliwości Niemiec Heiko Maas przedstawił projekt ustawy przewidującej wysokie kary finansowe dla administratorów portali społecznościowych zwlekających z usuwaniem komentarzy nawołujących do nienawiści i nieprawdziwych wiadomości (fake news); przedstawicielom administratorów groziłyby grzywny do 5 mln euro, a koncernom jako osobom prawnym - do 50 mln euro.

~jkl

~Czesio To po Szlęzaku jakieś pieniądze zostały? Tak samo brał kredyty na inwestycje, bo dopłacano z różnych funduszy. Gdyby nie brał trzebaby budować w 100% za własne. Oczywiście to może być pułapką i obudzimy się kiedyś z dużym zadłużeniem trudnym do spłaty.

~li2

super, zeby wozic emerytow. wszystko ok ale potrzebni sa
nowi inwestorzy i miejsca pracy.

~picasso

Trick w radomiu mieszkasz i zal Ci tylek sciska ze radom nie dostanie pieniedzy a czepiles sie ludzi w stalowej ? Bo zeby pieniadze dostac trzeba pisać projekt a zeby pisac projekt trzeba mieć checi widocznie nikt tam nie pokwapil. Popisali sie lotniskiem i nie chca im kasy juz dawać: P

~kierowca

dlaczego w pksie nikt nie stara sie o nowy tabor ????????????????? autobusy staja ledwie wyjada ze stalowej, musza podstawiac kolejnym wysłużonym gratem

~Rumcajs

Będzie planowany NOWY PRZYSTANEK MZK W CHARZEWICACH PRZY SAMYM PRZEJEŹDZIE KOLEJOWYM (drugim przejeździe kolejowym, tym bliżej Agatówki) między Rozwadowem a Agatówką, czyli przy już zakontraktowanym i w myśl kontraktu wybudowanym za 2 lata PERONIE Z PRZYSTANKIEM DLA POCIĄGÓW POŚPIESZNYCH i dlatego dzięki temu miejski autobus z Niska do Agatówki (niedługo dzięki wspominanemu w powyższym artykule programowi MOF również do Zaleszan) dowiezie na pociągi pośpieszne. A kursów miejskich autobusów w stronę Agatówki i Zaleszan będzie dużo, więc nie trzeba będzie długo czekać na pociąg pośpieszny przy peronie czy na autobus miejski po przyjeździe pociągu pośpiesznego.


LICZBA KURSÓW MIEJSKICH AUTOBUSÓW z Niska do Zaleszan będzie DUŻO większa niż obecnie z Niska do Agatówki, czyli będzie ŚREDNIO CO PÓŁ GODZINY, więc jeśli ktoś będzie chciał pojechać pośpiesznym pociągiem z Charzewic do Warszawy Centralnej, dokąd po remontach linii kolejowych Rozwadów - Lublin i Lublin - Warszawa BĘDZIE MOŻNA dojechać w 3 GODZINY, a nie jak teraz z Pilchowa do Warszawy w 4 GODZINY, to będzie mógł wygodnie pojechać miejskim autobusem relacji Nisko - Zaleszany za parę zł i potem w 3 godziny do Warszawy Centralnej, a jeśli będzie jechała jednostka z 2 kabinami sterowniczymi typu jak obecne Dart lub Flirt, to w Lublinie wystarczy wtedy 10 minut na zmianę kierunku jazdy i czas z Charzewic do Warszawy Centralnej wyniesie ok. 2 godziny 45 minut!!!!, a że ma być DZIENNIE minimum 4 pary pośpiesznych pociągów z Rzeszowa przez Tarnobrzeg, CHARZEWICE, LUBLIN i do WARSZAWY, a docelowo nawet 6 lub 7, z czego większość tych pośpiesznych pojedzie bezpośrednio przez Warszawę nawet dalej, np. do Szczecina PRZEZ POZNAŃ, do Piły przez Bydgoszcz oraz na Hel przez Gdańsk Osowę i Gdynię.


Gdy będzie 6 lub 7 par pośpiesznych dziennie z Charzewic, to na pewno 1 para planowana jest przez Lublin do Białegostoku i być może nawet dalej do Ełku i Olsztyna, ale w takiej relacji raczej z pominięciem Warszawy, żeby było szybciej do Białegostoku.

To wszystko co dotyczy wymienionych pociągów pośpiesznych oraz peronu z przystankiem kolejowym w Charzewicach po remontach kolejowych odcinków Stalowa Wola Rozwadów - Lublin i Lublin - Warszawa, czyli najwcześniej w rozkładzie jazdy 2020/2021.

~OPS

@ TRICK - a co żal tyłeczek ci ściska?
Radom ma już lotnisko smiech2

~OPS

@ TRICK - a co żal tyłeczek ci ściska?
Radom ma już lotnisko smiech2

~Czesio

A znasz jackeman przypadek w ktorym ten malosprytny slugus naczelnika sfinansowal cos z pieniedzy ktore zarobil a nie z tych co mu zostaly po Szlezaku lub z kredytu bankowego?

~???

@TRICK:

Kto to jest Pan A.C ???

~jackerman

Proszę o litość i wybaczenie!!Niestety,jestem idiota:(

TRICK

Dla czego niby to Stalowa WOLA ma dostać takie pieniądze a nie miasta w których komunikacja jest na wysokim poziomie a czekają na pieniądze by polepszyć jej stan. Np. Radom. Autobusy stare. Mieszane. Stare Miasto. Smog a tam nie będzie kupna elektrycznych autobusów.
U nas pięć ulic na krzyż... ludzi by położył na palcach. Mks ma 35 autobusów a wystarczyło by 20 ... ma 54 kierowców a powinno być 32 więc kiedy ktoś walnie w stół i zakończy ta bicie piany?
czy ktoś wogole się tym interesuje prócz znanego Pana A.C. który pisze ty w pięciu osobach?
W piątek jadąc linia nr 5 do pracy widać jak dbają o klienta.
A komunikacja miała być darmowa?
Co to za centra przesiadki we mają być?.to niby co. Jadąc z Poniatowskiego podjadę pod hsw i będę się przesiadki by dojechać do Alutec u?

~jackerman

Czyli kolejny kredycik?

~aaaaaaaaaaa

@Andrzej_2.0:

Kraje Europy Zachodniej od wielu lat stosują rozkład jazdy dla pociągów ale i autobusów, który jest cykliczny i posiadający regularny takt czasowy z dużą częstotliwością kursów oraz skomunikowania między różnymi środkami transportu publicznego.


TO JEST PODSTAWA SUKCESU w czasach, gdy każdy rodziny mają po 2 auta.

Niemiec pojedzie autobusem miejskim, który kursuje cyklicznie i w regularnym takcie z dużą częstotliwością kursów i dzieki temu dowiezie go pod dworzec kolejowy, a pociąg regionalny też kursuje cyklicznie i w takcie.

WYOBRAŻACIE SOBIE, że w Niemczech nawet pociągi regionalne i pośpieszne kursują w regularnym takcie? W zależności od gęstości zaludnienia między punktami A i B np. w takcie co godzinę albo co pół godziny?

SZOK, nie? Nie szok, ale komunikacja publiczna, która powoduje, że bogaci Niemcy mają średnio nie 600 aut na 1000 mieszkańców jak w Polsce, ale 350. Szok? Nie. Nowoczesne i mądre społeczeństwo, które wiedziało, jak należy urządzić komunikację publiczną, żeby zachęcała ona do 350 aut na 1000 mieszkańców...a nie jak w Polsce 600...

~ehh

do Andrzej_2.0: W pełni się zgadzam. Potrzebny jest rozkład z odpowiednim taktem kursowania, ale też uproszczenie linii żeby nie tracić czasu "zwiedzanie miasta". Przykładem jest linia nr "10" która strasznie dużo nadrabia kilometrów żeby podjechać pod Vivo i bardzo często nikogo stamtąd nie zabrać.
Żeby tak jeszcze wprowadzili przystanki na żądanie na tych mniej uczęszczanych.

~aaaaaaaaaa

@Andrzej_2.0:


Odpowiedni rozkład jazdy wymaga cykliczności i regularnego taktu czasowego. To można uzyskać dzięki dyscyplinie w zarządzaniu rozkładem jazdy, ale i warunkiem koniecznym jest odpowiednia liczba autobusów i kierowców, czyli ZAPLECZA.


Tak to jest w Niemczech, Szwajcarii i Austrii oraz Belgii, Holandii itd....

Andrzej_2.0

~ehh wystarczy zrobić odpowiedni rozkład jazdy.

~Andrzejek

Olo!!Podobno mnie zdradziłeś z Lichwiarzem!!!Zemszczę się!!A zemsta pedała jest straszna.Przysięgałeś mi wierność i posłuszeństwo bez granic.....

~Wally

Hehe zabawnie patrzeć jak jakiś jeden zgorzkniały snob pisze komentarze pare minut po sobie. Chłopie wypij sobie melisie, zjedz czekoladę i daj na luz. Nic Ci nie pasuje co robią, stadion nie, drogi za drogie, autobusy beee. Według ciebie to najlepiej wybudować bibliotekę i zamówić książki dla shreka, a w mieście niechbsie krowy pasa na trawce....

Reasumując jestes śmiesznym pyszałkiem który bardzo krzyczy w internecie, a w realu malutkim nieśmiałym pisiorem ....

Nara

~Jacek

I co jest jeszcze k...a nie tak?

~Jaworzno

U nas za taka kasę, to można sprawdzić, gdziejestmojakupa.pl

~janek82

będą nowe autobusy do wożenia powietrza! super! PiS wie jak marnotrawić pieniądze!

~olga

Do MrRopuch: Ja tylko ekonomicznie przejrzała na oczy.

~ehh

Wożenie powietrza autobusami elektrycznymi jest swego rodzaju innowacją.

~fakt

popieram taką inicjatywę,bo już wkrótce wszyscy mieszkańcy będą jeździli komunikacją miejską nieodpłatnie- mądre posunięcie z elektrycznymi autobusami
ślązak niech już nie wraca,bo dla niego korytko wyschło bezpowrotnie

Andrzej_2.0

10 elektryków? a dlaczego nie 19? Co jest przeszkodą?

umarly

Panie Prezydencie Szlęzak ma Pan mój głoś w najbliższych wyborach.

umarly

Kolejna wspaniała "inwestycja" Panie Prezydencie Nadbereżny. Tyle że zamiast przynosić wpływy do budżetu miasta, trzeba będzie je znowu zadłużać - fantastyczny tok rozumowania. W mieście stale ubywa mieszkańców a inwestuje się z komunikacje miejską którą niebawem nie będzie miał kto jeździć, super pomysł... Każdy potrafi wydawać cudze pieniądze, to żadne osiągniecie !!!

stalwola

Głosowanie na PiS w Stalowej Woli to głosowanie na PiS w Polsce, tą bandę niszczycieli "Misiewiczów", ludzi bez kompetencji, bez matury jak przewodniczący rady STANISŁAW SOBIERAJ Z RADY MIEJSKIEJ, trzeba potępiać w samorządach i nie głosować na nich. Karierowicze. Inaczej ten smród PiS - będzie śmierdział i niszczył Polskę.

~Karol29

Brawo nie chach się dzieję - na plus...!!!