Stalowa Wola dostała dofinansowanie na rewolucję komunikacyjną. Będzie nowe turborondo, centrum przesiadkowe i nowe autobusy.
- Otrzymaliśmy rekordowe dofinansowanie w wysokości blisko 37 milionów złotych, dzięki czemu dokonamy pozytywnej rewolucji w komunikacji miejskiej! Wspólnie z partnerami samorządowymi zainwestujemy ponad 52,5 mln zł!- informuje prezydent Lucjusz Nadbereżny.
Stalowa Wola, jako lider projektu Mobilny MOF, otrzyma gigantyczne dofinansowanie w wysokości blisko 37 mln zł.
Cały projekt ma kosztować 52,5 mln zł. Z pieniędzy tych miasto zakupi 19 nowych autobusów, w tym 10 elektrycznych. Powstanie też turborondo prowadzące do strefy gospodarczej w ul. Energetyków i centra przesiadkowe, elektroniczny system informacji pasażerskiej, a także ścieżki rowerowe.
Projekt prowadzony jest przy współpracy z Niskiem, Pysznicą i Zaleszanami i obejmuje również przystanki wraz z parkingami oraz ścieżki rowerowe w terenie.
Minister sprawiedliwości Niemiec Heiko Maas przedstawił projekt ustawy przewidującej wysokie kary finansowe dla administratorów portali społecznościowych zwlekających z usuwaniem komentarzy nawołujących do nienawiści i nieprawdziwych wiadomości (fake news); przedstawicielom administratorów groziłyby grzywny do 5 mln euro, a koncernom jako osobom prawnym - do 50 mln euro.
~Czesio To po Szlęzaku jakieś pieniądze zostały? Tak samo brał kredyty na inwestycje, bo dopłacano z różnych funduszy. Gdyby nie brał trzebaby budować w 100% za własne. Oczywiście to może być pułapką i obudzimy się kiedyś z dużym zadłużeniem trudnym do spłaty.
Trick w radomiu mieszkasz i zal Ci tylek sciska ze radom nie dostanie pieniedzy a czepiles sie ludzi w stalowej ? Bo zeby pieniadze dostac trzeba pisać projekt a zeby pisac projekt trzeba mieć checi widocznie nikt tam nie pokwapil. Popisali sie lotniskiem i nie chca im kasy juz dawać: P
dlaczego w pksie nikt nie stara sie o nowy tabor ????????????????? autobusy staja ledwie wyjada ze stalowej, musza podstawiac kolejnym wysłużonym gratem
Będzie planowany NOWY PRZYSTANEK MZK W CHARZEWICACH PRZY SAMYM PRZEJEŹDZIE KOLEJOWYM (drugim przejeździe kolejowym, tym bliżej Agatówki) między Rozwadowem a Agatówką, czyli przy już zakontraktowanym i w myśl kontraktu wybudowanym za 2 lata PERONIE Z PRZYSTANKIEM DLA POCIĄGÓW POŚPIESZNYCH i dlatego dzięki temu miejski autobus z Niska do Agatówki (niedługo dzięki wspominanemu w powyższym artykule programowi MOF również do Zaleszan) dowiezie na pociągi pośpieszne. A kursów miejskich autobusów w stronę Agatówki i Zaleszan będzie dużo, więc nie trzeba będzie długo czekać na pociąg pośpieszny przy peronie czy na autobus miejski po przyjeździe pociągu pośpiesznego.
LICZBA KURSÓW MIEJSKICH AUTOBUSÓW z Niska do Zaleszan będzie DUŻO większa niż obecnie z Niska do Agatówki, czyli będzie ŚREDNIO CO PÓŁ GODZINY, więc jeśli ktoś będzie chciał pojechać pośpiesznym pociągiem z Charzewic do Warszawy Centralnej, dokąd po remontach linii kolejowych Rozwadów - Lublin i Lublin - Warszawa BĘDZIE MOŻNA dojechać w 3 GODZINY, a nie jak teraz z Pilchowa do Warszawy w 4 GODZINY, to będzie mógł wygodnie pojechać miejskim autobusem relacji Nisko - Zaleszany za parę zł i potem w 3 godziny do Warszawy Centralnej, a jeśli będzie jechała jednostka z 2 kabinami sterowniczymi typu jak obecne Dart lub Flirt, to w Lublinie wystarczy wtedy 10 minut na zmianę kierunku jazdy i czas z Charzewic do Warszawy Centralnej wyniesie ok. 2 godziny 45 minut!!!!, a że ma być DZIENNIE minimum 4 pary pośpiesznych pociągów z Rzeszowa przez Tarnobrzeg, CHARZEWICE, LUBLIN i do WARSZAWY, a docelowo nawet 6 lub 7, z czego większość tych pośpiesznych pojedzie bezpośrednio przez Warszawę nawet dalej, np. do Szczecina PRZEZ POZNAŃ, do Piły przez Bydgoszcz oraz na Hel przez Gdańsk Osowę i Gdynię.
Gdy będzie 6 lub 7 par pośpiesznych dziennie z Charzewic, to na pewno 1 para planowana jest przez Lublin do Białegostoku i być może nawet dalej do Ełku i Olsztyna, ale w takiej relacji raczej z pominięciem Warszawy, żeby było szybciej do Białegostoku.
To wszystko co dotyczy wymienionych pociągów pośpiesznych oraz peronu z przystankiem kolejowym w Charzewicach po remontach kolejowych odcinków Stalowa Wola Rozwadów - Lublin i Lublin - Warszawa, czyli najwcześniej w rozkładzie jazdy 2020/2021.
A znasz jackeman przypadek w ktorym ten malosprytny slugus naczelnika sfinansowal cos z pieniedzy ktore zarobil a nie z tych co mu zostaly po Szlezaku lub z kredytu bankowego?
Dla czego niby to Stalowa WOLA ma dostać takie pieniądze a nie miasta w których komunikacja jest na wysokim poziomie a czekają na pieniądze by polepszyć jej stan. Np. Radom. Autobusy stare. Mieszane. Stare Miasto. Smog a tam nie będzie kupna elektrycznych autobusów.
U nas pięć ulic na krzyż... ludzi by położył na palcach. Mks ma 35 autobusów a wystarczyło by 20 ... ma 54 kierowców a powinno być 32 więc kiedy ktoś walnie w stół i zakończy ta bicie piany?
czy ktoś wogole się tym interesuje prócz znanego Pana A.C. który pisze ty w pięciu osobach?
W piątek jadąc linia nr 5 do pracy widać jak dbają o klienta.
A komunikacja miała być darmowa?
Co to za centra przesiadki we mają być?.to niby co. Jadąc z Poniatowskiego podjadę pod hsw i będę się przesiadki by dojechać do Alutec u?
Kraje Europy Zachodniej od wielu lat stosują rozkład jazdy dla pociągów ale i autobusów, który jest cykliczny i posiadający regularny takt czasowy z dużą częstotliwością kursów oraz skomunikowania między różnymi środkami transportu publicznego.
TO JEST PODSTAWA SUKCESU w czasach, gdy każdy rodziny mają po 2 auta.
Niemiec pojedzie autobusem miejskim, który kursuje cyklicznie i w regularnym takcie z dużą częstotliwością kursów i dzieki temu dowiezie go pod dworzec kolejowy, a pociąg regionalny też kursuje cyklicznie i w takcie.
WYOBRAŻACIE SOBIE, że w Niemczech nawet pociągi regionalne i pośpieszne kursują w regularnym takcie? W zależności od gęstości zaludnienia między punktami A i B np. w takcie co godzinę albo co pół godziny?
SZOK, nie? Nie szok, ale komunikacja publiczna, która powoduje, że bogaci Niemcy mają średnio nie 600 aut na 1000 mieszkańców jak w Polsce, ale 350. Szok? Nie. Nowoczesne i mądre społeczeństwo, które wiedziało, jak należy urządzić komunikację publiczną, żeby zachęcała ona do 350 aut na 1000 mieszkańców...a nie jak w Polsce 600...
do Andrzej_2.0: W pełni się zgadzam. Potrzebny jest rozkład z odpowiednim taktem kursowania, ale też uproszczenie linii żeby nie tracić czasu "zwiedzanie miasta". Przykładem jest linia nr "10" która strasznie dużo nadrabia kilometrów żeby podjechać pod Vivo i bardzo często nikogo stamtąd nie zabrać.
Żeby tak jeszcze wprowadzili przystanki na żądanie na tych mniej uczęszczanych.
Odpowiedni rozkład jazdy wymaga cykliczności i regularnego taktu czasowego. To można uzyskać dzięki dyscyplinie w zarządzaniu rozkładem jazdy, ale i warunkiem koniecznym jest odpowiednia liczba autobusów i kierowców, czyli ZAPLECZA.
Tak to jest w Niemczech, Szwajcarii i Austrii oraz Belgii, Holandii itd....
Hehe zabawnie patrzeć jak jakiś jeden zgorzkniały snob pisze komentarze pare minut po sobie. Chłopie wypij sobie melisie, zjedz czekoladę i daj na luz. Nic Ci nie pasuje co robią, stadion nie, drogi za drogie, autobusy beee. Według ciebie to najlepiej wybudować bibliotekę i zamówić książki dla shreka, a w mieście niechbsie krowy pasa na trawce....
Reasumując jestes śmiesznym pyszałkiem który bardzo krzyczy w internecie, a w realu malutkim nieśmiałym pisiorem ....
popieram taką inicjatywę,bo już wkrótce wszyscy mieszkańcy będą jeździli komunikacją miejską nieodpłatnie- mądre posunięcie z elektrycznymi autobusami
ślązak niech już nie wraca,bo dla niego korytko wyschło bezpowrotnie
Kolejna wspaniała "inwestycja" Panie Prezydencie Nadbereżny. Tyle że zamiast przynosić wpływy do budżetu miasta, trzeba będzie je znowu zadłużać - fantastyczny tok rozumowania. W mieście stale ubywa mieszkańców a inwestuje się z komunikacje miejską którą niebawem nie będzie miał kto jeździć, super pomysł... Każdy potrafi wydawać cudze pieniądze, to żadne osiągniecie !!!
Głosowanie na PiS w Stalowej Woli to głosowanie na PiS w Polsce, tą bandę niszczycieli "Misiewiczów", ludzi bez kompetencji, bez matury jak przewodniczący rady STANISŁAW SOBIERAJ Z RADY MIEJSKIEJ, trzeba potępiać w samorządach i nie głosować na nich. Karierowicze. Inaczej ten smród PiS - będzie śmierdział i niszczył Polskę.
Komentarze
Minister sprawiedliwości Niemiec Heiko Maas przedstawił projekt ustawy przewidującej wysokie kary finansowe dla administratorów portali społecznościowych zwlekających z usuwaniem komentarzy nawołujących do nienawiści i nieprawdziwych wiadomości (fake news); przedstawicielom administratorów groziłyby grzywny do 5 mln euro, a koncernom jako osobom prawnym - do 50 mln euro.
~Czesio To po Szlęzaku jakieś pieniądze zostały? Tak samo brał kredyty na inwestycje, bo dopłacano z różnych funduszy. Gdyby nie brał trzebaby budować w 100% za własne. Oczywiście to może być pułapką i obudzimy się kiedyś z dużym zadłużeniem trudnym do spłaty.
super, zeby wozic emerytow. wszystko ok ale potrzebni sa
nowi inwestorzy i miejsca pracy.
Trick w radomiu mieszkasz i zal Ci tylek sciska ze radom nie dostanie pieniedzy a czepiles sie ludzi w stalowej ? Bo zeby pieniadze dostac trzeba pisać projekt a zeby pisac projekt trzeba mieć checi widocznie nikt tam nie pokwapil. Popisali sie lotniskiem i nie chca im kasy juz dawać: P
dlaczego w pksie nikt nie stara sie o nowy tabor ????????????????? autobusy staja ledwie wyjada ze stalowej, musza podstawiac kolejnym wysłużonym gratem
Będzie planowany NOWY PRZYSTANEK MZK W CHARZEWICACH PRZY SAMYM PRZEJEŹDZIE KOLEJOWYM (drugim przejeździe kolejowym, tym bliżej Agatówki) między Rozwadowem a Agatówką, czyli przy już zakontraktowanym i w myśl kontraktu wybudowanym za 2 lata PERONIE Z PRZYSTANKIEM DLA POCIĄGÓW POŚPIESZNYCH i dlatego dzięki temu miejski autobus z Niska do Agatówki (niedługo dzięki wspominanemu w powyższym artykule programowi MOF również do Zaleszan) dowiezie na pociągi pośpieszne. A kursów miejskich autobusów w stronę Agatówki i Zaleszan będzie dużo, więc nie trzeba będzie długo czekać na pociąg pośpieszny przy peronie czy na autobus miejski po przyjeździe pociągu pośpiesznego.
LICZBA KURSÓW MIEJSKICH AUTOBUSÓW z Niska do Zaleszan będzie DUŻO większa niż obecnie z Niska do Agatówki, czyli będzie ŚREDNIO CO PÓŁ GODZINY, więc jeśli ktoś będzie chciał pojechać pośpiesznym pociągiem z Charzewic do Warszawy Centralnej, dokąd po remontach linii kolejowych Rozwadów - Lublin i Lublin - Warszawa BĘDZIE MOŻNA dojechać w 3 GODZINY, a nie jak teraz z Pilchowa do Warszawy w 4 GODZINY, to będzie mógł wygodnie pojechać miejskim autobusem relacji Nisko - Zaleszany za parę zł i potem w 3 godziny do Warszawy Centralnej, a jeśli będzie jechała jednostka z 2 kabinami sterowniczymi typu jak obecne Dart lub Flirt, to w Lublinie wystarczy wtedy 10 minut na zmianę kierunku jazdy i czas z Charzewic do Warszawy Centralnej wyniesie ok. 2 godziny 45 minut!!!!, a że ma być DZIENNIE minimum 4 pary pośpiesznych pociągów z Rzeszowa przez Tarnobrzeg, CHARZEWICE, LUBLIN i do WARSZAWY, a docelowo nawet 6 lub 7, z czego większość tych pośpiesznych pojedzie bezpośrednio przez Warszawę nawet dalej, np. do Szczecina PRZEZ POZNAŃ, do Piły przez Bydgoszcz oraz na Hel przez Gdańsk Osowę i Gdynię.
Gdy będzie 6 lub 7 par pośpiesznych dziennie z Charzewic, to na pewno 1 para planowana jest przez Lublin do Białegostoku i być może nawet dalej do Ełku i Olsztyna, ale w takiej relacji raczej z pominięciem Warszawy, żeby było szybciej do Białegostoku.
To wszystko co dotyczy wymienionych pociągów pośpiesznych oraz peronu z przystankiem kolejowym w Charzewicach po remontach kolejowych odcinków Stalowa Wola Rozwadów - Lublin i Lublin - Warszawa, czyli najwcześniej w rozkładzie jazdy 2020/2021.
@ TRICK - a co żal tyłeczek ci ściska?
Radom ma już lotnisko
@ TRICK - a co żal tyłeczek ci ściska?
Radom ma już lotnisko
A znasz jackeman przypadek w ktorym ten malosprytny slugus naczelnika sfinansowal cos z pieniedzy ktore zarobil a nie z tych co mu zostaly po Szlezaku lub z kredytu bankowego?
@TRICK:
Kto to jest Pan A.C ???
Proszę o litość i wybaczenie!!Niestety,jestem idiota:(
Dla czego niby to Stalowa WOLA ma dostać takie pieniądze a nie miasta w których komunikacja jest na wysokim poziomie a czekają na pieniądze by polepszyć jej stan. Np. Radom. Autobusy stare. Mieszane. Stare Miasto. Smog a tam nie będzie kupna elektrycznych autobusów.
U nas pięć ulic na krzyż... ludzi by położył na palcach. Mks ma 35 autobusów a wystarczyło by 20 ... ma 54 kierowców a powinno być 32 więc kiedy ktoś walnie w stół i zakończy ta bicie piany?
czy ktoś wogole się tym interesuje prócz znanego Pana A.C. który pisze ty w pięciu osobach?
W piątek jadąc linia nr 5 do pracy widać jak dbają o klienta.
A komunikacja miała być darmowa?
Co to za centra przesiadki we mają być?.to niby co. Jadąc z Poniatowskiego podjadę pod hsw i będę się przesiadki by dojechać do Alutec u?
Czyli kolejny kredycik?
@Andrzej_2.0:
Kraje Europy Zachodniej od wielu lat stosują rozkład jazdy dla pociągów ale i autobusów, który jest cykliczny i posiadający regularny takt czasowy z dużą częstotliwością kursów oraz skomunikowania między różnymi środkami transportu publicznego.
TO JEST PODSTAWA SUKCESU w czasach, gdy każdy rodziny mają po 2 auta.
Niemiec pojedzie autobusem miejskim, który kursuje cyklicznie i w regularnym takcie z dużą częstotliwością kursów i dzieki temu dowiezie go pod dworzec kolejowy, a pociąg regionalny też kursuje cyklicznie i w takcie.
WYOBRAŻACIE SOBIE, że w Niemczech nawet pociągi regionalne i pośpieszne kursują w regularnym takcie? W zależności od gęstości zaludnienia między punktami A i B np. w takcie co godzinę albo co pół godziny?
SZOK, nie? Nie szok, ale komunikacja publiczna, która powoduje, że bogaci Niemcy mają średnio nie 600 aut na 1000 mieszkańców jak w Polsce, ale 350. Szok? Nie. Nowoczesne i mądre społeczeństwo, które wiedziało, jak należy urządzić komunikację publiczną, żeby zachęcała ona do 350 aut na 1000 mieszkańców...a nie jak w Polsce 600...
do Andrzej_2.0: W pełni się zgadzam. Potrzebny jest rozkład z odpowiednim taktem kursowania, ale też uproszczenie linii żeby nie tracić czasu "zwiedzanie miasta". Przykładem jest linia nr "10" która strasznie dużo nadrabia kilometrów żeby podjechać pod Vivo i bardzo często nikogo stamtąd nie zabrać.
Żeby tak jeszcze wprowadzili przystanki na żądanie na tych mniej uczęszczanych.
@Andrzej_2.0:
Odpowiedni rozkład jazdy wymaga cykliczności i regularnego taktu czasowego. To można uzyskać dzięki dyscyplinie w zarządzaniu rozkładem jazdy, ale i warunkiem koniecznym jest odpowiednia liczba autobusów i kierowców, czyli ZAPLECZA.
Tak to jest w Niemczech, Szwajcarii i Austrii oraz Belgii, Holandii itd....
~ehh wystarczy zrobić odpowiedni rozkład jazdy.
Olo!!Podobno mnie zdradziłeś z Lichwiarzem!!!Zemszczę się!!A zemsta pedała jest straszna.Przysięgałeś mi wierność i posłuszeństwo bez granic.....
Hehe zabawnie patrzeć jak jakiś jeden zgorzkniały snob pisze komentarze pare minut po sobie. Chłopie wypij sobie melisie, zjedz czekoladę i daj na luz. Nic Ci nie pasuje co robią, stadion nie, drogi za drogie, autobusy beee. Według ciebie to najlepiej wybudować bibliotekę i zamówić książki dla shreka, a w mieście niechbsie krowy pasa na trawce....
Reasumując jestes śmiesznym pyszałkiem który bardzo krzyczy w internecie, a w realu malutkim nieśmiałym pisiorem ....
Nara
I co jest jeszcze k...a nie tak?
U nas za taka kasę, to można sprawdzić, gdziejestmojakupa.pl
będą nowe autobusy do wożenia powietrza! super! PiS wie jak marnotrawić pieniądze!
Do MrRopuch: Ja tylko ekonomicznie przejrzała na oczy.
Wożenie powietrza autobusami elektrycznymi jest swego rodzaju innowacją.
popieram taką inicjatywę,bo już wkrótce wszyscy mieszkańcy będą jeździli komunikacją miejską nieodpłatnie- mądre posunięcie z elektrycznymi autobusami
ślązak niech już nie wraca,bo dla niego korytko wyschło bezpowrotnie
10 elektryków? a dlaczego nie 19? Co jest przeszkodą?
Panie Prezydencie Szlęzak ma Pan mój głoś w najbliższych wyborach.
Kolejna wspaniała "inwestycja" Panie Prezydencie Nadbereżny. Tyle że zamiast przynosić wpływy do budżetu miasta, trzeba będzie je znowu zadłużać - fantastyczny tok rozumowania. W mieście stale ubywa mieszkańców a inwestuje się z komunikacje miejską którą niebawem nie będzie miał kto jeździć, super pomysł... Każdy potrafi wydawać cudze pieniądze, to żadne osiągniecie !!!
Głosowanie na PiS w Stalowej Woli to głosowanie na PiS w Polsce, tą bandę niszczycieli "Misiewiczów", ludzi bez kompetencji, bez matury jak przewodniczący rady STANISŁAW SOBIERAJ Z RADY MIEJSKIEJ, trzeba potępiać w samorządach i nie głosować na nich. Karierowicze. Inaczej ten smród PiS - będzie śmierdział i niszczył Polskę.
Brawo nie chach się dzieję - na plus...!!!