Szybciej i lepiej z PKP?

Image

Z Lublina do Stalowej Woli pociągiem będzie jechało się szybciej i wygodniej. Wszystko to dzięki elektryfikacji linii kolejowych…

Podniesienie standardu podróży, skrócenie czasu przejazdu na trasach regionalnych i międzyregionalnych oraz polepszenie warunków dla przewozu towarów – to główne założenia modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej łączącej Lublin ze Stalową Wolą. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę, której realizacja znacząco poprawi infrastrukturę kolejową Magistrali Wschodniej.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację i elektryfikację linii kolejowej pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą. Modernizowana linia wchodzi w skład Magistrali Wschodniej, która łączy kluczowe ciągi o charakterze międzynarodowym, umożliwiając lepszy dostęp regionów Polski Wschodniej do głównych korytarzy transportowych. Zelektryfikowana linia zapewni szybsze połączenie pomiędzy stolicami województw Polski Wschodniej: Olsztynem, Białymstokiem, Lublinem, Rzeszowem i Kielcami.

– Polska Wschodnia potrzebuje nowych inwestycji w infrastrukturę transportową. Dzięki modernizacji poprawi się jakość połączeń międzynarodowych oraz pomiędzy miastami wojewódzkimi, co wpłynie na lepszą dostępność transportową wschodnich województw. W rezultacie planowanych inwestycji zwiększy się konkurencyjność ekonomiczna regionów, co przełoży się na ich szybszy wzrost gospodarczy, a zarazem na poprawę jakości życia mieszkańców – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Elektryfikacja linii pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą stworzy nowe możliwości dla regionalnych i dalekobieżnych przewozów pasażerskich. Wpłynie zarówno na lepszą obsługę ruchu m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa – Lublin – Dorohusk, jak i na usprawnienie i przyspieszenie transportu towarów.

- Przebudowa i elektryfikacja trasy wpłynie nie tylko na lepsze przewozy pasażerskie w regionie i między województwami, ale także na usprawnienie i przyspieszenie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance a elektrownią węglową w Połańcu, a także w kierunku wschodniej granicy – podkreśla Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Elektryczna kolej wygodniejsza i szybsza

Rezultatem modernizacji będzie skrócenie czasu podróży, m.in. w relacji Lublin - Stalowa Wola – Rzeszów o ok. 20 min., wzrost poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz zwiększenie dostępności linii dla ruchu towarowego.

– Podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120km/h skróci czas przejazdu na 100 km trasie. Chcemy, aby pasażerowie mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie podróżować na trasie Rzeszów – Stalowa Wola – Lublin i dalej na trasie z Lublina do Warszawy. Wymiana torów oraz elektryfikacja linii stworzy nowe możliwości dla przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym i międzyregionalnym, podniesie standard podróży, wpłynie na wzrost bezpieczeństwa – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach oraz 20 przebudowanych stacji i przystanków to istotny efekt prac dla podróżujących koleją. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostosują też obiekty do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ponadto zadanie na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów obejmuje zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na 75 przejazdach kolejowo-drogowych. Podróże i przewóz ładunków usprawni remont 46 i przebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Projekt jest największą inwestycją finansowaną w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Jego całkowita wartość w Krajowym Programie Kolejowym to ponad 460 mln zł.

– Kolej na Podkarpaciu cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dzięki budowie dwóch nowych przystanków kolejowych w Zaklikowie i Charzewicach mieszkańcy regionu zyskają lepszy dostęp do kolei. Elektryfikacja trasy pozwoli także na szybsze połączenia z Rzeszowa w kierunku Lublina – zaznacza Piotr Pilch, wicewojewoda podkarpacki.

Realizacja zadania przewiduje od lipca do grudnia 2017 r. na odcinku Lublin – Lublin Zemborzyce prace na jednym torze, a od grudnia 2017 do marca 2018 r. na sąsiednim.

Od marca 2018 r. do lipca 2019 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują większy zakres prac wymagający całkowitego zamknięcia linii. W tym czasie będzie zorganizowana zastępcza komunikacja autobusowa.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~cccc

a linia przez Leżajsk do zaorania, bo nie pojedzie nią nic dalekobieżnego

maszynista

Elektryfikacja lini do Lublina tylko dla pociagow pasazerskich jest nie oplacalna,wiec jak juz to pod pociagi towarowe.Co do czasu podrozy to dwa razy musiałem isc pieszo z Pilchowa do Stalowej.Stracilem na to godzine czasu.Łaczny czas to dwie godziny dwadziescia minut z Lublina pociagiem pospiesznym.Lepiej jechac świniobusem ,bo mozna wysiasc w centrum Stalowej i nie trzeba tyle isc pieszo.Czy przystanek w Charzewicach chca po to zrobic zeby szynobus nie jechal do centrum?

~aaaa

@osioek przez remont linii Rzeszów-Ocice Stalowa pozbawiona jest i będzie połączeń dalekobieżnych, bo nikt o zdrowych zmysłach nie będzie dymał do Charzewic, tak jak nie dyma do Pilchowa tylko wybiera PKS z centrum miasta

osioek

Tak, pamiętam, że na starych naklejkach-mapach w wagonach ta linia była już "awansem" zaznaczona jako zelektryfikowana (obok, bodajże dwóch innych odcinków: Korsze-Ełk i Ostbahnu). Wkopano już nawet trochę słupów za Rozwadowem

maszynista

W latach 90 tych w Zaklikowie działala stacja z polaczonych kontenerow z kasa ,wc i z poczekalnia.Ale wielkie mi rzeczy teraz w Zaklikowie bedzie wiata przeciw deszczowa z rozkladem jazdy bez kasy biletowej,be wc i bez poczekalni .Czym oni chwala sie.W latach 1988 linia do Lublina miala byc elektryfikowana ale ,,okragly stół "z Mazowieckim zamknał ten projekt.

~00-26

A z powrotem to juz szybciej nie pojedziemy?

~Krzysiek

Dwa przystanki PKP w Zaklikowie

Takiego luksusu myślałem, że nigdy nie dożyję !

maszynista

To wszystko jest pod zblizajace sie wybory,nie wierze w pkp ktore cos dla nas zrobi za darmo.Jesli trzeba bedzie wsiadac w pociag do Lublina w Charzewicach to ja mam gdzies taka nowoczesnosc.Złosliwi urzednicy zamkneli nam toalety,kasy biletowe i poczekalnie na dworcu.Wszystko bylo za rzadu tuska,ktory ma gdzies podatnikow.

~Oglądacz

Aleś się - zyzy - na pracował ! Tylko mam jedno pytanie . Po co o Nowaku w tym miejscu ? To czy on pracuje czy nie to już nie nasz problem . Niech martwi się o to ten co mu płaci . Widocznie budżet ukraiński stać na taką rozrzutność .

~zyzy

Kolej jak widać się rozwija a polski spec od transportu no i oczywiście od zegarków - niejaki Sławomir Nowak , po tym jak go w Polsce wywalono z rządu i powołano na speca budowy dróg na Ukrainie dostał lenia. Jak donosi artykuł w "SUPER EXPRESIE" - Sławomir Nowak, były minister transportu w rządzie PO-PSL, a od zeszłego roku szef Ukwotoru, państwowej ukraińskiej agencji drogowej, już niedługo może stracić pracę. Ukraińskie media zwracają uwagę, że polityk bardzo rzadko przychodzi do pracy i najzwyczajniej się „leni”.
Były minister i poseł PO był swego czasu określany mianem „złotego dziecka Platformy Obywatelskiej”. Nowak utracił swą pozycję w partii na skutek wybuchu „afery zegarkowej”, a następnie „afery taśmowej”, dzięki której upubliczniono nagrania z rozmów z udziałem polityka, podczas których wyrażał obawy wobec działań Urzędu Skarbowego, a także używał niecenzuralnych zwrotów. Pomimo poważnych strat wizerunkowych, Nowak otrzymał obywatelstwo Ukrainy i został szefem państwowej agencji drogowej Ukwotwor.
„Nowak powinien być zwolniony za nieobecności” – brzmi tytuł z jednej z ukraińskich gazet. Dziennikarze informują, że Sławomir Nowak może nie pojawiać się w pracy nawet przez cały tydzień. Jak wynika z ustaleń ukraińskich mediów, w listopadzie zeszłego roku Sławomir Nowak nie pracował we wszystkie poniedziałki. Z kolei w grudniu, oprócz poniedziałków polityk zapowiedział, że nie będzie pracował również w piątki. Jak podaje „Super Express”, granice zostały przekroczone w styczniu, kiedy Nowaka nie było w pracy łącznie przez 11 dni.
Co ciekawe praca Sławomira Nowaka została wówczas nagrodzona premią przyznaną przez ukraińskiego ministra infrastruktury Włodymyra Omelana. Polityk PO otrzymał wówczas premię „stymulującą aktywność”, która wyniosła ok. 300 proc. standardowego uposażenia speca budowy dróg na Ukrainie dostał lenia.
HE,HE- chopaki z PEŁO, może w Donbasie mu teraz załatwicie posadkę. Tam wojna, wiec jak nie przyjdzie do roboty zawsze może powiedzieć, ze był na froncie troszkę postrzelać. Ale mamy " eksportowe elity"- co nie chopaki z PEŁO?.

osioek

Gładkie słowa, papier wszystko przyjmie.
Krótko mówiąc, nie uwierzę, póki nie zobaczę = wszak linię Rzeszów-Ocice modernizują i elektryfikują już 10 lat w okładem, a po trakcji ani śladu.
Inna sprawa, pytanie o zasadność tej elektryfikacji - czy ta bardzo kosztowna inwestycja przyniesie należyty efekt. Czasy pełnych BIP na tej linii (co pamietam)odeszły, moim zdaniem, bezpowrotnie

~bbbbbb

NOWY PRZYSTANEK W CHARZEWICACH BĘDZIE PRZY SAMYM PRZEJEŹDZIE KOLEJOWYM MIĘDZY Rozwadowem a Agatówką, gdzie kursuje np. miejski autobus nr 4 z Niska do Agatówki, a niedługo do Zaleszan, a przystanek będzie przy samym przystanku kolejowym w Charzewicach.


Liczba miejskich autobusów z Niska do Zaleszan będzie większa niż obecnie z Niska do Agatówki, czyli będzie średnio co pół godziny, więc jeśli ktoś będzie chciał pojechać pośpiesznym pociągiem z Charzewic do Warszawy Centralnej, dokąd po remontach linii kolejowych Rozwadów - Lublin i Lublin - Warszawa BĘDZIE MOŻNA dojechać w 3 godziny, a nie jak teraz z Pilchowa do Warszawy w 4 godziny, to będzie mógł wygodnie pojechać miejskim autobusem relacji Nisko - Zaleszany za parę zł i potem w 3 godziny do Warszawy, a że ma być DZIENNIE minimum 4 pary pośpiesznych z Rzeszowa przez Charzewice, LUBLIN I DO WARSZAWY, a docelowo nawet 6 lub 7, z czego większość tych pośpiesznych pojedzie bezpośrednio przez Warszawę nawet dalej, np. do Szczecina, Piły przez Bydgoszcz oraz na Hel przez Gdańsk Osowę i Gdynię, to będzie SUPER. Gdy będzie 7 par dziennie z Charzewic, to 1 na pewno planowany jest przez Lublin do Białegostoku i być może nawet do Ełku i Olsztyna, ale raczej wtedy z pominięciem Warszawy.

TRICK

Wyborca. Każdy korzysta z pkp czy autobusów e bez przesady. Co miesiąc takie same artykuły... remonty torów. Nowe dworce i zakup elektrycznych autobusów. Tylko dla kogo i za co? Po co takie głupoty pisać. Kup zelekryfikuj i wówczas będą cie chwalić a tak... piszecie głupoty i o niczym

Wyborca.. nie denerwuj sie

wyborca

@TRICK: Jak ci się samochód zepsuje, a będziesz miał pilną podróż, to pierwszy polecisz na pociąg.

TRICK

Macie jebla na punkcie pkp i autobusów.
Kogo macie niby wozić.

~Login

Wątpie żeby elektryfikacja linii Rozwadów- Lublin znacząco przyczyniła się do skrócenia czasu przejazdu . Co z tego że pociąg pojedzie szybciej , jak i tak na pośrednich przystankach będzie musiał czekać na pociągi jadące w odwrotnym kierunku . Jedynie budowa drugiego toru pozwoli na rzeczywiste zmniejszenie czasu przejazdu . Ale budowa drugiego toru wymagałaby budowy między innymi wzniesienia nowego mostu na Sanie w Kępie Rzeczyckiej , a na to według planów narazie się nie zanosi !

mokasyn

Gdzie w Charzewicach może być przystanek kolejowy?