Niepewna inwestycja?

Image

Od tego, czy miasto otrzyma dofinansowanie do remontu 2,5 km odcinka drogi w starej części HSW, będzie uzależniony los przetargu ogłoszonego przez miasto. Wszystko zależy więc od wojewody…

Miasto ogłosiło przetarg na budowę drogi, którą przejęło od Huty Stalowa Wola, a znajdującej się przy ulicy Centralnego Okręgu Przemysłowego. Dzięki temu, że przetarg w ogóle ogłoszono, wzrasta szansa na dofinansowanie zadania.

- Projekt jest złożony i został ogłoszony przetarg, który liczy się do punktacji u marszałka. Ogłosiliśmy przetarg z zastrzeżeniem, że jeżeli nie otrzymamy dofinansowania, to przetarg zostanie unieważniony- mówi prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny.

Program jest ogłoszony w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”. Wyłoniona w przetargu firma zajmie się więc ewentualnie nie tylko projektowaniem ulicy (Etap I- Sporządzenie na podstawie programu funkcjonalno – użytkowego projektu budowlanego oraz projektu wykonawczego, uzyskanie wymaganych prawem uzgodnień i decyzji oraz przygotowanie wniosku o wydanie decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej), ale też ją wyremontuje (Etap II- Na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej – wykonanie robót budowlanych oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).

- Projekt zakłada wymianę oświetlenia, zrobienie drogi na całym przebiegu o szerokości 6 metrów. Niestety, tutaj nie da się zrobić szerszej drogi, bo mamy tutaj działki, zakłady i zabudowę, ciągi piesze, rowerowe i asfaltowe. Projekt będzie taki drogi, bo zakłada przełożenie wszystkich sieci, zarówno Enesty, wodociągów Huty Stalowa Wola i wszystkich inwestorów i mediów- mówi prezydent.

Firma, która wygra przetarg dokonać będzie musiała całkowitej rozbiórki istniejącej konstrukcji drogi, usunie drzewa kolidujące z projektowaną rozbudową, przebuduje lub zabezpieczy istniejące sieci uzbrojenia podziemnego kolidujące z drogą, wybuduje kanalizację deszczową, oświetlenie uliczne, stworzy nową konstrukcję drogi i ciągi pieszo- rowerowe wraz ze skrzyżowaniami i zjazdami, zamontuje też oznakowanie i nasadzi zieleń.

Dofinansowanie od marszałka do tego zadania może wynieść nawet 10 mln zł. Do pełnego „remontu” trzeba będzie z kasy miejskiej dołożyć dodatkowo 3 mln zł.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~tola

Może by miasto kupiło całkiem zbyteczny i zaniedbany dawny Ośrodek naukowy(OBRMZiT)? Jego chyba za grosze będzie można kupić. Jakąś filię urzędu miasta by tam mógł wepchnąć czy jakiś nowy punkt pozyskiwania pieniędzy unijnych. Panie prezydencie niech pan nie przegapi okazji, ona się może juz nie powtórzyć!

~trix

Bardzo się cieszymy, wreszcie ta dziurawa pożal się Boże droga będzie wyglądała jak należy. Po 23-ciej zabić się tam można na rowerze po ciemku.

~Buuuu

Ten kto pisze artykuły niech się trochę doszkoli i niech przeczyta najpierw to co publikuje.... wniosek o dofinansiwanie złożony do Marszalka a redaktor pisze ze decyzja zależy od Wojewody.... a co ty Wojewoda ma do powiedzenia skoro projekt złożony został do Urzędu Marszałkowskiego?

umarly

Czyli znowu wydawanie pieniędzy. Kiedy Prezydent znajdzie sposób na zwiększanie wpływów do budżetu miasta z wyjątkiem podnoszenia podatków? Gdzie obiecywani, nowi inwestorzy ??? Dlaczego ciągle słyszy się o wydawaniu co potrafi przecież każdy ???

~bic

zamieszanie z którego nic nie wyniknie dla miasta,a miasto się roluje-to widać,słychać i czuć.

~anna

propaganda,propaganda-jeżeli ta droga ma pozwolić na zdobycie nowych inwestorów to Prezydent nie powinien uzależniać inwestycji od dofinansowania,tylko wykonać zadanie za wszelką cenę i jak najprędzej.

~JANUSZ

tylko po co!!!!!!!