W przyszłym tygodniu powinny rozpocząć się prace związane budową nowego przejścia przez tory oraz rozbiórką starej kładki...
Wielu mieszkańców z dużą niecierpliwością czeka na rozpoczęcie tej inwestycji. Otrzymaliśmy w sprawie rozpoczęcia tego zadania kilka pytań od czytelników.
Przypomnijmy, że inwestycja została powierzona firmie z Lublina, która wygrała przetarg. Zadanie będzie kosztować około 1,5 mln zł. Ze względu na to, że prace będą odbywały się na czynnej linii kolejowej został przygotowany regulamin prowadzenia ruchu pociągów na czas prowadzenia robót, zatwierdzony przez Zakład Linii Kolejowych w Lublinie.
Prace dotyczące budowy przejścia przez tory będą odbywać się z zachowaniem ciągłości ruchu kolejowego na p.o. Stalowa Wola Centrum. W drugiej połowie marca będą zamykane poszczególne tory, w tym czasie zaplanowane zostały roboty związane z: korektą niwelety torów i ich podbiciem, zabudową płyt przejścia w poziomie szyn, skróceniem o 50 m istniejącego peronu i demontażem istniejącej kładki dla pieszych.
Demontaż kładki będzie się odbywał w 2 etapach. Pierwszy z nich będzie dotyczyć części nad torem nr 1 i 41. W drugim etapie prace będą realizowane nad torem nr 2. Kładka będzie wyłączona z ruchu pieszych na tydzień przed planowanym demontażem ze względu na konieczność przygotowania jej konstrukcji do rozbiórki.
Wszystkie prace dotyczące tej inwestycji zostaną ukończone do końca maja 2017 r.
@No i ?????
Twoje wywody zaczynają być nudne... Od jakiegoś czasu zamieszczasz w zasadzie ten sam tekst pod kilkoma nickami... Poza tym trochę przypominasz mi nakręcaną katarynkę... Rzeczowe argumenty, widzę, nie przemawiają, więc sfolguj już sobie. Po prostu. Pozdrawiam.
@no i???
Skończ ten bełkot. Które władze sfinansują te pociągi? Marszałek województwa? Ten, który żąda składek gmin, bo za dużo na urzędasów wydaje i brakuje mu na uruchomienie komunikacji międzymiastowej?
Plan przedstawiony na BILLBOARDZIE z 3 przejściami podziemnymi z przyszłej KILKUPIĘTROWEJ galerii handlowej na Plac Piłsudskiego jest aktualny, mimo że właśnie za chwilę zaczyna się budowa przejścia poziomego w miejscu burzonej kładki. Będzie i przejście poziome i są nadal AKTUALNE I MOŻLIWE DO REALIZACJI mimo budowanego przejścia poziomego 3 przejścia podziemne.
W 2015 r. Państwo Kołkowie byli gotowi budować PARTEROWĄ galerię handlową z PKS i na to mieli zgodę. Całe szczęście, że "uparli się" budować KILKUPIĘTROWĄ galerię z PKS i wnioskowali urzędowo niedawno ten zamiar i obecnie czekają w tym celu na zmianę Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego celem budowy KILKUPIĘTROWEJ, a nie PARTEROWEJ galerii handlowej, co zwiększy liczbę sklepów TRZYKROTNIE, jeśli będą 3 piętra i dzięki trzykrotnie większej liczbie powierzchni handlowo - usługowej w CENTRUM miasta będzie ta galeria trzykrotnie POWAŻNIEJSZĄ konkurencją dla VIVO niż PARTEROWA GALERIA, co z kolei może dać impuls dla władz do finansowania ZWIĘKSZENIA z OBECNYCH 4 par dziennie do minimum 8 par dziennie a najlepiej do 12 par dziennie kolejowych połączeń REGIONALNYCH: Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk.
Szkoda będzie mi tej starej i walącej się kładki. Ponadto czy ktoś wziął to pod uwagę, że przy jej wyburzeniu zginą miliardy bakterii, które w tym obiekcie zagnieździły się od lat?
@No i ?????
Przecież wiem, że przejście poziome będzie robione. Ale wystarczy pomyśleć czy też byłoby ono robione, w dodatku za monstrualną kasę 1,5 miliona złotych, gdyby władze miasta miały rzeczywiście w planie budowę przejścia podziemnego, w dodatku raptem kilkadziesiąt metrów dalej...
A co do stosunku władz miasta do Państwa Kołków, to zauważ, że czekają od 2015 roku. Przecież ich plan zakładał rozpoczęcie budowy jesienią 2015 roku. W międzyczasie nastąpiła zmiana na stołkach. A żadna to tajemnica, że akurat za współpracą z tymi inwestorami przedstawiciele partii rządzącej nie przepadają...
Przecież budowa poziomego przejścia w miejscu kładki zaczyna się "za chwilę".
Chodzi o to, że oprócz tego poziomego przejścia MOGĄ BYĆ jeszcze według wspomnianego projektu z billboardu ustawionego przez Miasto Stalowa Wola stojącego między Metalowcem a budami 3 tunele łączące wybudowaną za 2 do 3 lata KILKUPIĘTROWĄ, a nie PARTEROWĄ galerię handlową w połączeniu z dworcem PKS jak chce inwestor i właśnie czeka TEN INWESTOR na zmianę Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego celem budowy KILKUPIĘTROWEJ, a nie PARTEROWEJ galerii handlowej, bo tylko KILKUPIĘTROWA galeria, a nie PARTEROWA galeria w centrum miasta może być konkurencją dla VIVO, co z kolei może dać impuls dla władz do finansowania zwiększenia z OBECNYCH 4 par dziennie do minimum 8 par dziennie a najlepiej do 12 par dziennie kolejowych połączeń REGIONALNYCH z Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk.
Wynika z tego, że obecna opcja polityczna sprzyja inwestorowi, ponieważ właśnie TEN INWESTOR czeka na zmianę Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego w celu budowy KILKUPIĘTROWEJ galerii handlowej w połączeniu z dworcem PKS, a nie PARTEROWEJ.
@No i?????
Wcale nie twierdzę, że budowa tuneli podziemnych przerasta możliwości takiego miasta jak St. Wola. Niedawno, gdy już też był artykuł na temat tej kładki, nawet sam proponowałem właśnie tunel, a nie przejście ze szlabanami. Tym razem mam głównie na myśli to, kto "kieruje" miastem. Dlatego nie spodziewałbym się.... A galeria z dworcem to pomysł ludzi reprezentujących przeciwną obecnym władzom miasta i nie tylko miasta opcję polityczną, więc nie ułatwia się im zadania...
@No i?????
Tymi billboardami to tak zbytnio nie radziłbym się podniecać... Faktycznie niektóre propozycje mogą coś fajnego i wartościowego pod względem estetycznym, funkcjonalnym czy architektonicznym lub jakimkolwiek innym wnosić. Tylko co z tego, skoro to tylko takie sobie mżonki... No niestety. Studenci, szczególnie na wydziałach architektury, mają takie zajęcia i dobrze, że takie mają. Ale to nie znaczy że ich projekty kiedykolwiek wejdą do realizacji. A tak nawiasem, wydaje mi się, że jesteś bardzo młodym człowiekiem. Pewnie też wrażliwym. A do tego idealistą. To chyba nie grzech... Sam właśnie taki byłem :-) A nawet trochę wciąż jestem, więc może też dlatego rozumiem... Ale czas uczy dystansu, pokory (oo, chyba niechcąco zacytowałem Rynkowskiego...), i realnej oceny możliwości realizacji, nie tylko w kwestiach urbanistyczno - architektonicznych... :-) Pozdrawiam.
@no i???
Zejdź z tego bilbordu na ziemię. Miasta nie stać na budowę jednego tunelu dla pieszych, a Ty o trzech marzysz. Ja mam plany na budowę portu rzecznego nad Sanem, i co z tego? Mogę nawet grafikę zrobić, tylko dalej nie zbliża to do budowy tego portu. Palcem na mapie można wszystko zrobić.
Gdzie jest oszczednosc pieniedzy,urzedasy podobnie jak w filmie ,,Miś" chca jak najwiecej wydać ,bo wtedy maja wieksze premie.Głupota wydawac na przejscie poziome przez tory w nowym miejscu ,bo stare przejscie poziome jest tylko trzeba dolozyc 5 plyt i bedzie calosc.Ale dla nich tanie rozwiazania to złe rozwiazania.Wydawanie kasy na podniesienie toru do huty tylko po to zeby inwalida nie zjechal wozkiem na tor?Co za bezsens.Gdzie jest przejscie poziome przez do szkoły budowlanki?tam najwiecej mlodych przechodzi.Policja i SOK robia tam łapanki.
Marcin
Rozwalą peron do kładki razem z wejściem w poziomie dotąd istniejącym. Zbudują przejście w poziomie, rozwalą jeszcze i podniosą kilkaset metrów toru. Jak skończą, rozwalą kładkę. 1,5 mln zmarno... pardon, zainwestowane w budowę KOLIZYJNEGO przejścia kolejowego w miejsce bezkolizyjnego. Skrócenie peronu to chyba tylko po to, żeby całkiem zawiesić pociągi dalekobieżne. W czyim interesie jest to wariactwo?
Gdyby zależało na przejściu w poziomie, dołożonoby kilka płyt do obecnego wejścia na peron. Kilkunastokrotnie niższym kosztem. Ale przecież tu chodzi o wydawanie pieniędzy.
Gdyby zaś zależało na "profesjonalnym" rozwiązaniu problemu - powstałoby przejście podziemne między placem Piłsudskiego i projektowaną galerią. Przejście wygodne i bezpieczne, bo bez schodów i wchodzeni pod pociągi. Inwestor byłby zainteresowany współpracą, więc koszty byłyby dzielone.
Czyli w którym dokładnie miejscu będzie to przejście??? Tutaj gdzie było to wejście na peron??? To gdzie ten niby dojazd dla karetek??? Może ktos to wytłumaczyć???
Prawda jest tak ze przejscie poziome przez tory istnieje od ponad 20 lat tylko przez jeden tor,urzedasy specjalnie nie dokonczyli tego przejscia zeby sokisci mogli łapac ludzi przechodzacych nielegalnie.Mogli przeciez zrobic takich przejsc kilka juz dawno tylko ze wzgledu na SOK nie zrobili.Dzisiaj widzialem jak stali przy garazach obok wiaduktu i obserwowali wracajacych z pracy przez tory.Ruch pociagow jest tak maly ,ze to jest glupota karac kogo kolwiek.Urzedasy zgotowali nam ten los i teraz wydadza sporo kasy na zniszczenie kładki.A niech sobie stoi i to jest problem pkp a nie miasta.Skad takie ceny na glupie przejscie poziome przez tory,gdzie sa jakies konkretne wyliczenia co ile kosztuje?
Wyburzenie kładki i poziome przejście przez tory, a do tego za 2 do 3 lat nie PARTEROWA, ale KILKUPIĘTROWA galeria handlowa w połączeniu z dworcem PKS jak zabiega inwestor i właśnie czeka w tym celu na zmianę Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. A KILKUPIĘTROWA galeria handlowa w połączeniu z dworcem PKS ożywi też transport publiczny m.in. kolejowy, PONIEWAŻ da impuls do zwiększenia z OBECNYCH 4 par do minimum 8 par dziennie a najlepiej do 12 par dziennie kolejowych połączeń regionalnych z Rozwadowa do Przeworska. W bogatych krajach i nawet w polskich większych miastach, które mają linię kolejową przecinającą miasto na pół buduje się dworce PKS i PKP w połączeniu z galeriami handlowymi. Całe osiedla buduje się na terenach przy torach kolejowych w celu pobudzenia ekologicznego pasażerskiego transportu kolejowego. Firmy lokują swoją działalność przy liniach kolejowych. Tak to wygląda w mądrze zarządzanych krajach. Gdyby do tego zrewitalizowany Plac Piłsudskiego był połączony z tą galerią jak na BILLBOARDZIE, który stoi przy Metalowcu i przedstawia projekt studentów Politechniki Lubelskiej i Krakowskiej, według którego byłyby 3 przejścia podziemne z Placu Piłsudskiego do tej galerii, to byłoby super.
Szkoda! WIELKA szkoda! Zamiast nowoczesnego podziemnego dworca PKP/PKS połączonego z galerią handlową, łączącego podzielone linią kolejową dwie części miasta. Będziemy mieli skrócony peron i przejście poziome rodem z gminnej Wólki ....
Komentarze
@No i ?????
Twoje wywody zaczynają być nudne... Od jakiegoś czasu zamieszczasz w zasadzie ten sam tekst pod kilkoma nickami... Poza tym trochę przypominasz mi nakręcaną katarynkę... Rzeczowe argumenty, widzę, nie przemawiają, więc sfolguj już sobie. Po prostu. Pozdrawiam.
@no i???
Skończ ten bełkot. Które władze sfinansują te pociągi? Marszałek województwa? Ten, który żąda składek gmin, bo za dużo na urzędasów wydaje i brakuje mu na uruchomienie komunikacji międzymiastowej?
bardzo dobrze że ją wybużą
Idąc wczoraj przez tą kładkę ,zastanawiałam się właśnie kiedy to nastąpi jej rozbiórka.A tu proszę ...
@MrRopuch:
Plan przedstawiony na BILLBOARDZIE z 3 przejściami podziemnymi z przyszłej KILKUPIĘTROWEJ galerii handlowej na Plac Piłsudskiego jest aktualny, mimo że właśnie za chwilę zaczyna się budowa przejścia poziomego w miejscu burzonej kładki. Będzie i przejście poziome i są nadal AKTUALNE I MOŻLIWE DO REALIZACJI mimo budowanego przejścia poziomego 3 przejścia podziemne.
W 2015 r. Państwo Kołkowie byli gotowi budować PARTEROWĄ galerię handlową z PKS i na to mieli zgodę. Całe szczęście, że "uparli się" budować KILKUPIĘTROWĄ galerię z PKS i wnioskowali urzędowo niedawno ten zamiar i obecnie czekają w tym celu na zmianę Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego celem budowy KILKUPIĘTROWEJ, a nie PARTEROWEJ galerii handlowej, co zwiększy liczbę sklepów TRZYKROTNIE, jeśli będą 3 piętra i dzięki trzykrotnie większej liczbie powierzchni handlowo - usługowej w CENTRUM miasta będzie ta galeria trzykrotnie POWAŻNIEJSZĄ konkurencją dla VIVO niż PARTEROWA GALERIA, co z kolei może dać impuls dla władz do finansowania ZWIĘKSZENIA z OBECNYCH 4 par dziennie do minimum 8 par dziennie a najlepiej do 12 par dziennie kolejowych połączeń REGIONALNYCH: Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk.
spalić szpecące budy
Szkoda będzie mi tej starej i walącej się kładki. Ponadto czy ktoś wziął to pod uwagę, że przy jej wyburzeniu zginą miliardy bakterii, które w tym obiekcie zagnieździły się od lat?
@No i ?????
Przecież wiem, że przejście poziome będzie robione. Ale wystarczy pomyśleć czy też byłoby ono robione, w dodatku za monstrualną kasę 1,5 miliona złotych, gdyby władze miasta miały rzeczywiście w planie budowę przejścia podziemnego, w dodatku raptem kilkadziesiąt metrów dalej...
A co do stosunku władz miasta do Państwa Kołków, to zauważ, że czekają od 2015 roku. Przecież ich plan zakładał rozpoczęcie budowy jesienią 2015 roku. W międzyczasie nastąpiła zmiana na stołkach. A żadna to tajemnica, że akurat za współpracą z tymi inwestorami przedstawiciele partii rządzącej nie przepadają...
@MrRopuch:
Przecież budowa poziomego przejścia w miejscu kładki zaczyna się "za chwilę".
Chodzi o to, że oprócz tego poziomego przejścia MOGĄ BYĆ jeszcze według wspomnianego projektu z billboardu ustawionego przez Miasto Stalowa Wola stojącego między Metalowcem a budami 3 tunele łączące wybudowaną za 2 do 3 lata KILKUPIĘTROWĄ, a nie PARTEROWĄ galerię handlową w połączeniu z dworcem PKS jak chce inwestor i właśnie czeka TEN INWESTOR na zmianę Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego celem budowy KILKUPIĘTROWEJ, a nie PARTEROWEJ galerii handlowej, bo tylko KILKUPIĘTROWA galeria, a nie PARTEROWA galeria w centrum miasta może być konkurencją dla VIVO, co z kolei może dać impuls dla władz do finansowania zwiększenia z OBECNYCH 4 par dziennie do minimum 8 par dziennie a najlepiej do 12 par dziennie kolejowych połączeń REGIONALNYCH z Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk.
Wynika z tego, że obecna opcja polityczna sprzyja inwestorowi, ponieważ właśnie TEN INWESTOR czeka na zmianę Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego w celu budowy KILKUPIĘTROWEJ galerii handlowej w połączeniu z dworcem PKS, a nie PARTEROWEJ.
@No i?????
Wcale nie twierdzę, że budowa tuneli podziemnych przerasta możliwości takiego miasta jak St. Wola. Niedawno, gdy już też był artykuł na temat tej kładki, nawet sam proponowałem właśnie tunel, a nie przejście ze szlabanami. Tym razem mam głównie na myśli to, kto "kieruje" miastem. Dlatego nie spodziewałbym się.... A galeria z dworcem to pomysł ludzi reprezentujących przeciwną obecnym władzom miasta i nie tylko miasta opcję polityczną, więc nie ułatwia się im zadania...
Widzę że sami eksperci się wypowiadają...
nie niszczyc budek na placu Pilsudskiego!
@No i?????
Tymi billboardami to tak zbytnio nie radziłbym się podniecać... Faktycznie niektóre propozycje mogą coś fajnego i wartościowego pod względem estetycznym, funkcjonalnym czy architektonicznym lub jakimkolwiek innym wnosić. Tylko co z tego, skoro to tylko takie sobie mżonki... No niestety. Studenci, szczególnie na wydziałach architektury, mają takie zajęcia i dobrze, że takie mają. Ale to nie znaczy że ich projekty kiedykolwiek wejdą do realizacji. A tak nawiasem, wydaje mi się, że jesteś bardzo młodym człowiekiem. Pewnie też wrażliwym. A do tego idealistą. To chyba nie grzech... Sam właśnie taki byłem :-) A nawet trochę wciąż jestem, więc może też dlatego rozumiem... Ale czas uczy dystansu, pokory (oo, chyba niechcąco zacytowałem Rynkowskiego...), i realnej oceny możliwości realizacji, nie tylko w kwestiach urbanistyczno - architektonicznych... :-) Pozdrawiam.
Te pytania zalecam zadawać prezydentowi miasta. Ja nie jestem menadżerem miasta ani nadgorliwym działaczem.
@no i???
Wybacz, ale czy Ty urodziłeś się wczoraj? Nie wiesz, że największy kit można wcisnąć za pomocą propagandy w głowy ludzi?
@no i???
Zejdź z tego bilbordu na ziemię. Miasta nie stać na budowę jednego tunelu dla pieszych, a Ty o trzech marzysz. Ja mam plany na budowę portu rzecznego nad Sanem, i co z tego? Mogę nawet grafikę zrobić, tylko dalej nie zbliża to do budowy tego portu. Palcem na mapie można wszystko zrobić.
Gdzie jest oszczednosc pieniedzy,urzedasy podobnie jak w filmie ,,Miś" chca jak najwiecej wydać ,bo wtedy maja wieksze premie.Głupota wydawac na przejscie poziome przez tory w nowym miejscu ,bo stare przejscie poziome jest tylko trzeba dolozyc 5 plyt i bedzie calosc.Ale dla nich tanie rozwiazania to złe rozwiazania.Wydawanie kasy na podniesienie toru do huty tylko po to zeby inwalida nie zjechal wozkiem na tor?Co za bezsens.Gdzie jest przejscie poziome przez do szkoły budowlanki?tam najwiecej mlodych przechodzi.Policja i SOK robia tam łapanki.
Marcin
Rozwalą peron do kładki razem z wejściem w poziomie dotąd istniejącym. Zbudują przejście w poziomie, rozwalą jeszcze i podniosą kilkaset metrów toru. Jak skończą, rozwalą kładkę. 1,5 mln zmarno... pardon, zainwestowane w budowę KOLIZYJNEGO przejścia kolejowego w miejsce bezkolizyjnego. Skrócenie peronu to chyba tylko po to, żeby całkiem zawiesić pociągi dalekobieżne. W czyim interesie jest to wariactwo?
Gdyby zależało na przejściu w poziomie, dołożonoby kilka płyt do obecnego wejścia na peron. Kilkunastokrotnie niższym kosztem. Ale przecież tu chodzi o wydawanie pieniędzy.
Gdyby zaś zależało na "profesjonalnym" rozwiązaniu problemu - powstałoby przejście podziemne między placem Piłsudskiego i projektowaną galerią. Przejście wygodne i bezpieczne, bo bez schodów i wchodzeni pod pociągi. Inwestor byłby zainteresowany współpracą, więc koszty byłyby dzielone.
Powstaje bubel za grube pieniądze...
Czyli w którym dokładnie miejscu będzie to przejście??? Tutaj gdzie było to wejście na peron??? To gdzie ten niby dojazd dla karetek??? Może ktos to wytłumaczyć???
Prawda jest tak ze przejscie poziome przez tory istnieje od ponad 20 lat tylko przez jeden tor,urzedasy specjalnie nie dokonczyli tego przejscia zeby sokisci mogli łapac ludzi przechodzacych nielegalnie.Mogli przeciez zrobic takich przejsc kilka juz dawno tylko ze wzgledu na SOK nie zrobili.Dzisiaj widzialem jak stali przy garazach obok wiaduktu i obserwowali wracajacych z pracy przez tory.Ruch pociagow jest tak maly ,ze to jest glupota karac kogo kolwiek.Urzedasy zgotowali nam ten los i teraz wydadza sporo kasy na zniszczenie kładki.A niech sobie stoi i to jest problem pkp a nie miasta.Skad takie ceny na glupie przejscie poziome przez tory,gdzie sa jakies konkretne wyliczenia co ile kosztuje?
anex masz rację, szkoda, ale pipidówka to pipidówka.
postawią przy przejściu jeszcze ławkę z kontenera na śmiecie i będzie cacy
Wyburzenie kładki i poziome przejście przez tory, a do tego za 2 do 3 lat nie PARTEROWA, ale KILKUPIĘTROWA galeria handlowa w połączeniu z dworcem PKS jak zabiega inwestor i właśnie czeka w tym celu na zmianę Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. A KILKUPIĘTROWA galeria handlowa w połączeniu z dworcem PKS ożywi też transport publiczny m.in. kolejowy, PONIEWAŻ da impuls do zwiększenia z OBECNYCH 4 par do minimum 8 par dziennie a najlepiej do 12 par dziennie kolejowych połączeń regionalnych z Rozwadowa do Przeworska. W bogatych krajach i nawet w polskich większych miastach, które mają linię kolejową przecinającą miasto na pół buduje się dworce PKS i PKP w połączeniu z galeriami handlowymi. Całe osiedla buduje się na terenach przy torach kolejowych w celu pobudzenia ekologicznego pasażerskiego transportu kolejowego. Firmy lokują swoją działalność przy liniach kolejowych. Tak to wygląda w mądrze zarządzanych krajach. Gdyby do tego zrewitalizowany Plac Piłsudskiego był połączony z tą galerią jak na BILLBOARDZIE, który stoi przy Metalowcu i przedstawia projekt studentów Politechniki Lubelskiej i Krakowskiej, według którego byłyby 3 przejścia podziemne z Placu Piłsudskiego do tej galerii, to byłoby super.
@anex możesz podziękować za to wszystko naszej betonowej nieśmiertelnej administracyjnej machinie państwowej.
i to są te wielkie inwestycje!!!!!!!!!!!!!!!
Przecież kolej to Państwo w Państwie Prawie nie do ruszenia PKP- Płać Kolego i Płacz
Taniej i szybciej byłoby to wysadzić w powietrze.
Szkoda! WIELKA szkoda! Zamiast nowoczesnego podziemnego dworca PKP/PKS połączonego z galerią handlową, łączącego podzielone linią kolejową dwie części miasta. Będziemy mieli skrócony peron i przejście poziome rodem z gminnej Wólki ....
Za kilka dni ? Miało się zacząć 1 Marca.
A tu chyba dopiero w Kwietniu coś ruszy...