Miasto z dala od TEN-T? Niekoniecznie
TEN-T to Transeuropejska Sieć Transportowa. Nasze miasto nie jest w nią włączone, ale kolej już tak. I to właśnie dzięki tej sieci będzie możliwe np. skomunikowanie strefy ekonomicznej.
Transeuropejska Sieć Transportowa – TEN-T jest instrumentem służącym koordynacji oraz zapewnieniu spójności i komplementarności inwestycji infrastrukturalnych. W jej skład wchodzą: szlaki drogowe, kolejowe, lotnicze, morskie oraz rzeczne stanowiące najważniejsze połączenia z punktu widzenia rozwoju Unii Europejskiej, a także punktowe elementy infrastruktury w postaci portów morskich, lotniczych, śródlądowych i terminali drogowo-kolejowych. Ponadto, jej integralnym składnikiem są również inteligentne systemy transportowe, których wdrażanie przyczynia się do poprawy przepustowości sieci, bezpieczeństwa ruchu i zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska przez transport.
Stalowa Wola, jako gmina nie ma dostępu do tej sieci.
- Akurat Stalowa Wola nie ma tego szczęścia jak Dębica, jak chociażby nawet Nisko. My nie leżymy bezpośrednio przy którejkolwiek z sieci TEN-T, ani przy żadnej autostradzie, ani przy drodze ekspresowej. Najbliżej mamy S19, tak że tutaj Nisko jest w bezpośrednim sąsiedztwie sieci TEN-T drogowej. Spryt tego projektu polega na tym, że my mamy wielką determinację, żeby pozyskiwać środki europejskie, więc stworzyliśmy projekt dojazdu do sieci TEN-T, ale kolejowej- mówi Lucjusz Nadbereżny.
W sieci korytarza europejskiego znajduje się linia relacji Przeworsk- Rozwadów. I właśnie dlatego miasto mogło pozyskać fundusze na działający dworzec kolejowy przy ul. Ofiar Katynia. Intencją projektu jest dobre skomunikowanie strefy ekonomicznej, stąd tworzenie nowych dróg i rond w mieście i wyprowadzenie ruchu do przyszłej obwodnicy.
Komentarze
po elektryfikacji linii z tarnobrzega do rzeszowa to tory w stalowej i tak pójdą do zaorania, jeździć będą tylko kible do przeworska z debilnie ułożonym rozkładem
I co z tego, że jest w sieci TENT skoro jest na tzw "liście rezerwowej" i prawdopodobnie nie pojedzie nią nic dalekobieżnego, a napisany w ministerstwie plan transportowy należy traktować jako zbiór pobożnych życzeń
Czy warunkiem inwestora z TBG w partycypacji kosztów budowy faktycznie lepszego przejścia podziemnego pod torami koło dworca PKS nie jest przypadkiem budowa przez tego inwestora kilkupiętrowego centrum handlowego?
Czy to prawda, że nie ma on zgody miasta na galerię kilkupiętrową, a jedynie parterową, co ogranicza liczbę powierzchni handlowej i tym samym liczbę sklepów kilkukrotnie i dlatego nie chce budować parterowej galerii, ani tym bardziej przejścia podziemnego pod torami?
Co stoi na przeszkodzie wydania zgody inwestorowi z TBG na galerię kilkupiętrową w tym miejscu? Przecież kilkukrotnie większa powierzchnia handlowa pociągnie za sobą większą liczbę klientów i wygeneruje tym samym to, co jest ważne w wielu miastach na świecie budujących przy samych torach osiedla, firmy i galerie handlowe czy obiekty sportowe. Co? Pasażerski ruch kolejowy.
Tak się buduje na świecie albo np. w Krakowie czy Trójmieście.
Przy torach dla pobudzenia pasażerskiego ruchu kolejowego.
W takiej Gdyni są 2 wielkie galerie handlowe przy torach, a w Gdańsku Wrzeszczu przy samych torach są 2 wielkie galerie handlowe NAPRZECIWKO SIEBIE, z czego jedna z nich ma wybudowała specjalny peron dla siebie.
W Krakowie jest wielka Galeria Krakowska połączona z dworcem PKP.
Tylko brać przykład z nich i wtedy będzie bodziec np. na ożywienie kolejowego ruchu regionalnego na linii kolejowej ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska.
Kolejne mgliste obietnice i stwarzanie wrażenia, że COŚ się robi.
cyt."Spryt tego projektu polega na tym, że my mamy wielką determinację, żeby pozyskiwać środki europejskie, więc stworzyliśmy projekt dojazdu do sieci TEN-T, ale kolejowej- mówi Lucjusz Nadbereżny.".
Wy macie nasrane już z tymi gałęziami... dworca mi... PKS...mks...PKP... przestańcie już.
Zajmij ie się ludźmi. Dać pracę.
Kto wozi towary pociągami że stref ekonomicznych jak pociąg towarowy do Warszawy jedzie 12...14h
Poza tym. Strefy ekonomiczne robią na rzecz zachodu. I już widzę jak szwed chce części z alutec u przywiezione pociągiem miesiąc po wyprodukowania. Ale blazenada.
Z transportu wystarczą nam autobusy. W zatłoczonym autobusie stoi lekko zawiany jegomość, który co pewien czas mówi
głośno "O k..wa!". Pasażerowie zwracają mu uwagę, ale on nie reaguje, tylko
powtarza swoje. W końcu kierowca zatrzymuje autobus, podchodzi do faceta i
grozi, że jesli nie przestanie, to zawiezie go na policję. Na to facet nachyla
się, mówi kierowcy kilka słów na ucho. Kierowca pobladł gwałtownie i mówi:
- O k..wa! Ja bardzo państwa przepraszam, ale żona tego pana urodziła wczoraj
bliźniaki i dała im na imię Lech i Jarosław.
- O k..wa! - zgodnie chórem odpowiedzieli pasażerowie.
~heniu: Powinno powstać łączone centrum komunikacyjne PKS i PKP w ramach nowej galerii handlowej (kilkupiętrowej, a nie parterowej!)
~heniu Mogli zrobić ogrzewane jak przystanek na JPII przy straży ;-)
Prezes PKP kazal nam postawic dwie nowe wiaty na przystanku w Centrum.Zamiast dworca mamy takie dworcopodobne wiaty jak na wsi.Ciekawe czy wytrzymacie godzinke w takiej wiacie przy tej temperaturze co teraz ,minus 15 C.Oby go sranie wzieło za ten jego prezent noworoczny.Cofamy sie w sredniowiecze,minimum powinien byc ogrzewany barak z kasa biletowa i toaleta,to minimum dla miasta.Co nam prezes sknera dal to ponizanie nas wszystkich.
Pomniki, parki, pierdołki, No i dworzec dla meneli. Zero sensownych inwestycji.
Brak srania i brak jedzenia.
tylko zakladow pkp niewiele zostalo
Tylko łozmawia i łozmawia jakim spłytem się wykazuje. A ja się pytam gdzie bocznica kolejowa do Ikei która była szansą na zwiększenie produkcji, a co za tym idzie zatrudnienia? Szlęzak rozwijał miasto, a tu mamy szopkę z tym co to nie zostanie złobione...
U nas nie ma szerokiego toru,wiec co nas to obchodzi.Zlodzieje z PKP niech sie tam podpinaja ,najlepiej niech prezes i kolesie odjada tymi torami na Syberie,tam ich miejsce.
... nie no, jeżeli dwie wiaty i śmietnik to szczyt możliwości uzyskanych dotacji, to zajebiście...
... co wy macie z tymi ociągami, dworcami i połaczeniami... kto niby ma jeżdzić tymi pociągami?
... nie zrozumiałe jest, że na ul. Wojska Polskiego jest ciemno jak w dupie u murzyna a wy nic tylko, remonty dworców, budowa peronów w lesie i przystanki podgrzewane...
... macie tam jakies dziwne podejście... zero dla mieszkańców, tylko propaganda jak za komuny...
Wczoraj słyszałem że uruchomiono bezpośrednie połączenie kolejowe z Pekinu do Londynu, biegnące również przez Polskę.
Dystans 12 tysięcy kilometrów, pociągi towarowe będą pokonywać w ciągu 18 dni, ze średnią prędkością 28 km/h.
Rosyjska kolej trans-syberyjska jest trochę szybsza: 7 tysięcy kilometrów w ciągu 9 dni, ze średnią prędkością 32 km/h.