Jest wykonawca, jest też zapewnienie, że przejście przez tory wreszcie zostanie wybudowane. Do tej pory miasto borykało się z formalnościami, z przetargami i propozycjami kosmicznych cen za realizację zadania.
Z likwidacją starej, pordzewiałej kładki przez tory było sporo problemów. Sprawa ciągnie się już od kilku lat. Rozmowy z kolejarzami trwały bardzo długo. Kiedy wszelkie formalności zostały załatwione i wydawało się, że wszystko zmierza ku finalizacji zadania, okazało się, że inwestycja będzie droższa niż zakładano, a zakładano, że na to zadanie wystarczy 800 tys. zł. Ostatecznie kwotę trzeba było podnieść i to znacząco i zabezpieczyć na ten cel więcej pieniędzy. W końcu na szczęście udało się też znaleźć wykonawcę, który na terenie kolejowym poradzi sobie jak należy.
- Przejście poziome przez tory jest już w formie wykonawczej. Są podpisane umowy. W tej chwili wykonawca otrzymuje wszelkie uzgodnienia. Jak tylko warunki pogodowe pozwolą rozpocznie się proces rozbiórki starej kładki. Do końca maja inwestycja musi być wykonana i rozliczona- mówi Lucjusz Nadbereżny.
Włodarz Stalowej Woli zapewnia, że firma, która będzie realizować zadanie jest solidna, sam wykonawca posiada doświadczenie w pracach realizowanych w przestrzeni kolejowej.
- W tym zakresie nie powinno być żadnych problemów- mówi prezydent.
Na zadanie pod nazwą „Budowa przejścia przez tory kolejowe pomiędzy dworcem PKS-u a budynkiem Metalowiec” w budżecie miasta na 2017 zabezpieczono 1 mln 360 tys. zł.
@wyborca
Pomimo wniosku inwestora o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego miasta nie dokonano zmian. Dotychczasowy przewidywał budowę jednopietrowego obiektu usługowo-handlowego.
Czy jednak władze miasta będą kierować się zdrowym rozsądkiem i rozpoczną współpracę z inwestorem o innych poglądach politycznych? Nie wiem.
Przed budową vivo Nadbereżny bardzo psioczył na obcy -cokolwiek by miało to znaczyć - kapitał i niszczenie lokalnego handlu. Teraz w ramach wsparcia przedsiębiorców blokuje rodzimy kapitał i uniemożliwia mu konkurencję z kapitałem zagranicznym.
Ja Tylko zadaję pytanie, czy prawdą jest krążąca informacja, że nie ma zgody na kilkupiętrową galerię połączoną z obecnym dworcem PKS, która będzie konkurencją dla VIVO, bo tylko kilkupiętrowa galeria połączona z PKS i PKP może być konkurencją dla VIVO, której dodatkowym i niesamowicie ważnym efektem w przyszłości byłby impuls dla pobudzenia władz do organizacji większej liczby kursów kolejowych na linii Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk z obecnych 4 par dziennie do np. 12 czy 16 par dziennie z taktem co godzinę dla pasażerów (w jakiejś mierze klientów tej galerii), jak to się robi w Trójmieście, Krakowie, w Rzeszowie (Galeria Rzeszów w centrum przy torach i niedaleko dworca PKP i PKS) i innych miastach w Polsce i na tzw. Zachodzie.
~aaaaaa: Ty twierdzisz, że miasto sprzeciwia się budowie kilkupiętrowej galerii, dlatego pytam, skąd o tym wiesz. Też sądzę, że trzeba zbudować prawdziwe centrum komunikacyjne - kilkupiętrową galerię, a w niej połączony dworzec PKS i PKP.
Kurna kawałek szlabanu, kawałek kabla żeby go zamykać razem z tym na przejściu co jest 500 metrów dalej, to jakieś 100000 by było dużo a nie miliony wywalać na czort wie co.
Ile można zaoszczczędzić na zwykłym płaskim przejsciu ,w miejscu istniejącego przejscia na pierwszy peron,bez wyburzania kładki? Chodzi o to przejscie poziome na końcu peronu,można przedłużyć dalej przez drugi i trzeci tor ,będzie gotowe już na wiosne.
I co się dowiedziałeś? Wydzadzą zgodę na kilkupiętrową galerię, która będzie konkurencją dla VIVO, bo tylko kilkupiętrowa galeria połączona z PKS i PKP może być konkurencją dla VIVO i tym samym dodatkowym efektem w przyszłości będzie impuls dla pobudzenia władz do organizacji większej liczby kursów kolejowych na linii Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk dla pasażerów (w dużej mierze klientów galerii).
Czy warunkiem inwestora z TBG w partycypacji kosztów budowy faktycznie lepszego przejścia podziemnego pod torami koło dworca PKS nie jest przypadkiem budowa przez tego inwestora kilkupiętrowego centrum handlowego?
Czy to prawda, że nie ma on zgody miasta na galerię kilkupiętrową, a jedynie parterową, co ogranicza liczbę powierzchni handlowej i tym samym liczbę sklepów kilkukrotnie i dlatego nie chce budować parterowej galerii, ani tym bardziej przejścia podziemnego pod torami?
Co stoi na przeszkodzie wydania zgody inwestorowi z TBG na galerię kilkupiętrową w tym miejscu? Przecież kilkukrotnie większa powierzchnia handlowa pociągnie za sobą większą liczbę klientów i wygeneruje tym samym to, co jest ważne w wielu miastach na świecie budujących przy samych torach osiedla, firmy i galerie handlowe czy obiekty sportowe. Co? Pasażerski ruch kolejowy.
Tak się buduje na świecie albo np. w Krakowie czy Trójmieście. Przy torach dla pobudzenia pasażerskiego ruchu kolejowego.
W takiej Gdyni są 2 wielkie galerie handlowe przy torach, a w Gdańsku Wrzeszczu przy samych torach są 2 wielkie galerie handlowe NAPRZECIWKO SIEBIE, z czego jedna z nich ma wybudowała specjalny peron dla siebie.
W Krakowie jest wielka Galeria Krakowska połączona z dworcem PKP.
Tylko brać przykład z nich i wtedy będzie bodziec np. na ożywienie kolejowego ruchu regionalnego na linii kolejowej ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska.
Dla slabo widzacych,stancie na gorze kładki i zobaczycie na koncu peronu przejscie poziome przez jeden tor.Wiec trzeba troche wysiłku i przedłuzyc to przejscie dalej przez dwa tory.Mozna dolozyc swiatlo z pobliskiego przejazdu i bedzie dobrze i tanio.Po co marnowac tyle kasy?Napewno da sie przedłuzyc to przejscie przez tory za jakies 15 tys plus przewod z przejazdu i swiatła.Chodnik Do przejscia nie bedzie potrzebny bo po drugiej stronie jest sciezka.
~aaaaaaaa: Czy masz jakieś źródła, że miasto nie zgodziło się na kilkupiętrową galerię? To dla nas, mieszkańców miasta, bardzo ważne. To świadczy o tym, że władza nie chce metropolii, gdzie będą powstawać nowoczesne kompleksy handlowe, nowe miejsca pracy; miasta, które będzie się rozwijać, a biednego prowincjonalnego miasteczka, skąd młodzi uciekają i gdzie zostaną tylko emeryci.
@Feniks
Bardzo dobry plan... marnowania publicznych pieniędzy.
Tymczasowo można było wynegocjować zlokalizowanie przejścia poziomego w miejscu, gdzie obecnie wchodzi się na peron. Wystarczy dołożyć rogatki, monitoring i nową nawierzchnię. Ćwierć mln zł by wystarczyło. Niestety, niedasie. Trzeba wydać sześciokrotnie więcej
Ludzie maja gdzies pomysly glupich urzednikow ,po co jakies przejscie?Sami sobie stworzyli przejscie wyrywajac przesło z płotu.WSZYSCY SOBIE PRZECHODZA .Tylko mogliby wyrwac ten płot caly zeby mozna latwiej przejsc przez tory.Ludzie nie potrzebuja przejscia wiec po co urzedasy chca wydawac kase?chyba tylko po to zeby zarobic na tym.Cos musza robic zeby brac kase co miesiac.
Zróbcie zwykłe płaskie przejscie z zaporami. Prosto tanio i skutecznie. Niech coś raz będzie dla ludzi a nie tylko aby cokolwiek zrobić i przy okazji zarobić.
Przy okazji- proszę o kilkanaście ławek zwykłych nie takich badziewiastych w parku z fontanną. Niech to będzie miejsce dla ludzi .
@rap
Projekt jest źle przemyślany. Trzeba zburzyć 50m peronu, kładkę i kilkuset metrów toru kolejowego. Tor podnieść o jakieś 20-30 cm, co łącznie da nawet kilkanaście wagonów tłucznia. Następnie zbudować przejście w poziomie, które zlokalizowane na końcu peronu kosztowałoby pewnie połowę mniej. Ktoś się uparł na taką kosztowną lokalizację, która niewiele dobrego przyniesie. Jesteśmy bardzo bogatym miastem, jeśli stać nas na takie fanaberie
Ludzie jaki macie problem? Załóżcie firmę, kupcie sobie odpowiedni sprzęt(a zaręczam że taki do najtańszych nie należy),i działajcie ostro. Startujcie w przetargach-a wygrywa najtańsza oferta niemalże w każdym ogłoszonym przetargu. Zobaczymy jacy mądrzy jesteście.
do ~fryy i MiXXer,pomyślcie trochę.
Za 1 360 000 zł można wybudować dwa,dość duże domy jednorodzinne ( każdy po około 140 metrów kwadratowych),wykończone i gotowe do zamieszkania.
Gołym okiem widać,że są to obiekty nieporównywanie bardziej kosztowne niż
przejście dla pieszych przez tory.
Mają fundamenty,ściany,dach,stropy żelbetonowe,schody,drzwi,okna ,bramy garażowe,podłogi,kafelki,łazienki,instalację wodną,sanitarną,gazową,wentylacyjną,centralne ogrzewanie itd.
Tego wszystkiego nie ma scieżka przez tory ,a tyle samo kosztuje.
Ja rozumiem,że tam będą jeszcze jakieś barierki,szlabany i sygnalizacja świetlna,ale to są typowe, przemysłowe produkty, z seryjnej produkcji fabrycznej,wiec nie mogą być drogie.
Czy nie warto się zastanowić,co spowodowało,że prosta rzecz kosztuje nas tak wielkie pieniądze?
Ja mam swoje podejrzenia,ale co Wy na to?
Jeśli chodzi o koszt rozbiórki kładki,nie sadzę żeby to były duże pieniądze,bo odzyskany złom może mieć wartość od 20 do 40 tysięcy złotych.
Ale ci urzednicy sa glupi,ludzie od dawna chodza przez tory,wyrwali nie jeden raz plot i takie przejscie istnieje.Tylko ze jest nie zameldowane i SOK moga lapac.Trzeba te przejscia niezameldowane oznaczyc i zameldowac.Koszt bedzie prawie zerowy,bo znaki trzeba oplacic.Jakie miliony na przejscie?urzedasy sa pazerni na kase.Lepiej niech nic nie robia to miasto nie bedzie zadluzone.
Inwestor galerii handlowej chciał zbudować przejście podziemne. To byłoby znacznie lepsze i bardziej cywilizowane, niż likwidacja bezkolizyjnego przejścia przez tak naprawdę magistralę kolejową. To regres.
Tymczasem władze miasta w ramach "realizacji programu wyborczego" nie dość, że na siłę budują te bezsensowne przejście poziomie, skracają peron, to jeszcze blokują inwestora, który mógłbyby partycypować w kosztach nowego przejścia bezkolizyjnego. Niedasie, bo sympatyzuje z inną opcją polityczną. Więc w imię jedynej słusznej partii udupimy tak ambitny projekt.
Dlatego tak drogo, ze jak pisali w poprzednich artykułach to teren kolejowy i rządzi się swoimi prawami, wymaga wielu rozmów z kolejarzami i opłatami które trzeba uiscic, z kolejarzami rozmawia sie ciezko, czas zgłoszenia tego remontu od momentu gdy jest cala dokuemntacja wynosi cos ponad 100 dni! Tam sa ciezkie zasady, musza to robic w zasadzie firmy zwiazane z takimi zadaniami, ktore juz maja doswiadczenie w tym temacie, Miasto tez myslalo, ze za 800 tys da sie wszystko zrobic, a dopiero w praniu sie okazalo, ze po dwóch przetargach to maja takich chetnych ze trzeba dac 3 razy tyle, stad to tyle trwalo. Dali wiec ogłoszenia na kolejowe strony, gdzie takie firmy są. Szlezak juz próbował ugryzc temat ale sie mu nie udalo, Lucek tez sie o mordował z koleja zanim sie mu udalo...
@ Rap - czy ty będziesz tam miał kładzione 300 metrów kostki tylko?
Albo liczne prace nad dostosowaniem terenu do poziomu torów, albo podniesienie samych torów, rozbiórka kładki, wstawienie specjalnych barierek, etc...
Ja rozumem dobry z ciebie robol, na układaniu się znasz, ale ten temat ewidentnie ciebie i twoje możliwości umysłowe przerósł
Po co pisać tak kretyńskie komentarze, kompromitować jeśli na przykład nie wie się co to takiego dla kolejarzy jest przejazd Mirosław? (i nie jest to tania rzecz)
Proponuję wybrać się do Katowic na dworzec PKP. Jak coś robić to tak aby było na przynajmniej na dziesiątki lat .
A nie znowu prowizorka szkoda kasy i zachodu >
Trybunę na stadionie firma z Mielca rozebrała w dwa tygodnie ,posprzątała teren i bez względu na warunki atmosferyczne.Ale wszyscy na wyrost zaznaczali ze ma czas do przyszlego roku.A tu pare słupków i takie dyskusje.buuuuuuuuu
Miała być nowoczesna galeria handlowa z dworcem PKS i PKP z przejściem podziemnym, a będzie parterowy przydworcowy park handlowy i przejście poziome przez tory... Czy to nie jest ośmieszanie miasta ?
Dlaczego tak kosmicznie drogo?
300 metrów kwadratowych kostki to około 36 000 zł i to jest podstawowa rzecz w takim przejsciu.
A na co reszta?
Może ktoś widział projekt i kosztorys?
Komentarze
@wyborca
Pomimo wniosku inwestora o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego miasta nie dokonano zmian. Dotychczasowy przewidywał budowę jednopietrowego obiektu usługowo-handlowego.
Czy jednak władze miasta będą kierować się zdrowym rozsądkiem i rozpoczną współpracę z inwestorem o innych poglądach politycznych? Nie wiem.
Przed budową vivo Nadbereżny bardzo psioczył na obcy -cokolwiek by miało to znaczyć - kapitał i niszczenie lokalnego handlu. Teraz w ramach wsparcia przedsiębiorców blokuje rodzimy kapitał i uniemożliwia mu konkurencję z kapitałem zagranicznym.
Taki mamy klimat
@wyborca:
Ja Tylko zadaję pytanie, czy prawdą jest krążąca informacja, że nie ma zgody na kilkupiętrową galerię połączoną z obecnym dworcem PKS, która będzie konkurencją dla VIVO, bo tylko kilkupiętrowa galeria połączona z PKS i PKP może być konkurencją dla VIVO, której dodatkowym i niesamowicie ważnym efektem w przyszłości byłby impuls dla pobudzenia władz do organizacji większej liczby kursów kolejowych na linii Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk z obecnych 4 par dziennie do np. 12 czy 16 par dziennie z taktem co godzinę dla pasażerów (w jakiejś mierze klientów tej galerii), jak to się robi w Trójmieście, Krakowie, w Rzeszowie (Galeria Rzeszów w centrum przy torach i niedaleko dworca PKP i PKS) i innych miastach w Polsce i na tzw. Zachodzie.
~aaaaaa: Ty twierdzisz, że miasto sprzeciwia się budowie kilkupiętrowej galerii, dlatego pytam, skąd o tym wiesz. Też sądzę, że trzeba zbudować prawdziwe centrum komunikacyjne - kilkupiętrową galerię, a w niej połączony dworzec PKS i PKP.
Kurna kawałek szlabanu, kawałek kabla żeby go zamykać razem z tym na przejściu co jest 500 metrów dalej, to jakieś 100000 by było dużo a nie miliony wywalać na czort wie co.
Uważam, że należy zbudować nową kładkę na miejscu starej, taką nowoczesną, z windami, żeby mogły wjechać osoby niepełnosprawne i rodzice z wózkami.
Ile można zaoszczczędzić na zwykłym płaskim przejsciu ,w miejscu istniejącego przejscia na pierwszy peron,bez wyburzania kładki? Chodzi o to przejscie poziome na końcu peronu,można przedłużyć dalej przez drugi i trzeci tor ,będzie gotowe już na wiosne.
@wyborca:
I co się dowiedziałeś? Wydzadzą zgodę na kilkupiętrową galerię, która będzie konkurencją dla VIVO, bo tylko kilkupiętrowa galeria połączona z PKS i PKP może być konkurencją dla VIVO i tym samym dodatkowym efektem w przyszłości będzie impuls dla pobudzenia władz do organizacji większej liczby kursów kolejowych na linii Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk dla pasażerów (w dużej mierze klientów galerii).
~aaaaaa: Pytałem o źródła tych doniesień.
Czy warunkiem inwestora z TBG w partycypacji kosztów budowy faktycznie lepszego przejścia podziemnego pod torami koło dworca PKS nie jest przypadkiem budowa przez tego inwestora kilkupiętrowego centrum handlowego?
Czy to prawda, że nie ma on zgody miasta na galerię kilkupiętrową, a jedynie parterową, co ogranicza liczbę powierzchni handlowej i tym samym liczbę sklepów kilkukrotnie i dlatego nie chce budować parterowej galerii, ani tym bardziej przejścia podziemnego pod torami?
Co stoi na przeszkodzie wydania zgody inwestorowi z TBG na galerię kilkupiętrową w tym miejscu? Przecież kilkukrotnie większa powierzchnia handlowa pociągnie za sobą większą liczbę klientów i wygeneruje tym samym to, co jest ważne w wielu miastach na świecie budujących przy samych torach osiedla, firmy i galerie handlowe czy obiekty sportowe. Co? Pasażerski ruch kolejowy.
Tak się buduje na świecie albo np. w Krakowie czy Trójmieście.
Przy torach dla pobudzenia pasażerskiego ruchu kolejowego.
W takiej Gdyni są 2 wielkie galerie handlowe przy torach, a w Gdańsku Wrzeszczu przy samych torach są 2 wielkie galerie handlowe NAPRZECIWKO SIEBIE, z czego jedna z nich ma wybudowała specjalny peron dla siebie.
W Krakowie jest wielka Galeria Krakowska połączona z dworcem PKP.
Tylko brać przykład z nich i wtedy będzie bodziec np. na ożywienie kolejowego ruchu regionalnego na linii kolejowej ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska.
Dla slabo widzacych,stancie na gorze kładki i zobaczycie na koncu peronu przejscie poziome przez jeden tor.Wiec trzeba troche wysiłku i przedłuzyc to przejscie dalej przez dwa tory.Mozna dolozyc swiatlo z pobliskiego przejazdu i bedzie dobrze i tanio.Po co marnowac tyle kasy?Napewno da sie przedłuzyc to przejscie przez tory za jakies 15 tys plus przewod z przejazdu i swiatła.Chodnik Do przejscia nie bedzie potrzebny bo po drugiej stronie jest sciezka.
~aaaaaaaa: Czy masz jakieś źródła, że miasto nie zgodziło się na kilkupiętrową galerię? To dla nas, mieszkańców miasta, bardzo ważne. To świadczy o tym, że władza nie chce metropolii, gdzie będą powstawać nowoczesne kompleksy handlowe, nowe miejsca pracy; miasta, które będzie się rozwijać, a biednego prowincjonalnego miasteczka, skąd młodzi uciekają i gdzie zostaną tylko emeryci.
@Feniks
Bardzo dobry plan... marnowania publicznych pieniędzy.
Tymczasowo można było wynegocjować zlokalizowanie przejścia poziomego w miejscu, gdzie obecnie wchodzi się na peron. Wystarczy dołożyć rogatki, monitoring i nową nawierzchnię. Ćwierć mln zł by wystarczyło. Niestety, niedasie. Trzeba wydać sześciokrotnie więcej
Ludzie maja gdzies pomysly glupich urzednikow ,po co jakies przejscie?Sami sobie stworzyli przejscie wyrywajac przesło z płotu.WSZYSCY SOBIE PRZECHODZA .Tylko mogliby wyrwac ten płot caly zeby mozna latwiej przejsc przez tory.Ludzie nie potrzebuja przejscia wiec po co urzedasy chca wydawac kase?chyba tylko po to zeby zarobic na tym.Cos musza robic zeby brac kase co miesiac.
Przeznaczony ponad milion a wydadza 30 tysiecy reszta sie rozejdzie na koryto dla bydla z urzedu
Zróbcie zwykłe płaskie przejscie z zaporami. Prosto tanio i skutecznie. Niech coś raz będzie dla ludzi a nie tylko aby cokolwiek zrobić i przy okazji zarobić.
Przy okazji- proszę o kilkanaście ławek zwykłych nie takich badziewiastych w parku z fontanną. Niech to będzie miejsce dla ludzi .
@rap
Projekt jest źle przemyślany. Trzeba zburzyć 50m peronu, kładkę i kilkuset metrów toru kolejowego. Tor podnieść o jakieś 20-30 cm, co łącznie da nawet kilkanaście wagonów tłucznia. Następnie zbudować przejście w poziomie, które zlokalizowane na końcu peronu kosztowałoby pewnie połowę mniej. Ktoś się uparł na taką kosztowną lokalizację, która niewiele dobrego przyniesie. Jesteśmy bardzo bogatym miastem, jeśli stać nas na takie fanaberie
Ludzie jaki macie problem? Załóżcie firmę, kupcie sobie odpowiedni sprzęt(a zaręczam że taki do najtańszych nie należy),i działajcie ostro. Startujcie w przetargach-a wygrywa najtańsza oferta niemalże w każdym ogłoszonym przetargu. Zobaczymy jacy mądrzy jesteście.
do ~fryy i MiXXer,pomyślcie trochę.
Za 1 360 000 zł można wybudować dwa,dość duże domy jednorodzinne ( każdy po około 140 metrów kwadratowych),wykończone i gotowe do zamieszkania.
Gołym okiem widać,że są to obiekty nieporównywanie bardziej kosztowne niż
przejście dla pieszych przez tory.
Mają fundamenty,ściany,dach,stropy żelbetonowe,schody,drzwi,okna ,bramy garażowe,podłogi,kafelki,łazienki,instalację wodną,sanitarną,gazową,wentylacyjną,centralne ogrzewanie itd.
Tego wszystkiego nie ma scieżka przez tory ,a tyle samo kosztuje.
Ja rozumiem,że tam będą jeszcze jakieś barierki,szlabany i sygnalizacja świetlna,ale to są typowe, przemysłowe produkty, z seryjnej produkcji fabrycznej,wiec nie mogą być drogie.
Czy nie warto się zastanowić,co spowodowało,że prosta rzecz kosztuje nas tak wielkie pieniądze?
Ja mam swoje podejrzenia,ale co Wy na to?
Jeśli chodzi o koszt rozbiórki kładki,nie sadzę żeby to były duże pieniądze,bo odzyskany złom może mieć wartość od 20 do 40 tysięcy złotych.
Jakie prace ta firma wykonywała Nadbereżnemu,że twierdzi iż jest solidna? Bardzo dziwnie wygląda to poręczenie tej firmy przez włodarza.
Ale ci urzednicy sa glupi,ludzie od dawna chodza przez tory,wyrwali nie jeden raz plot i takie przejscie istnieje.Tylko ze jest nie zameldowane i SOK moga lapac.Trzeba te przejscia niezameldowane oznaczyc i zameldowac.Koszt bedzie prawie zerowy,bo znaki trzeba oplacic.Jakie miliony na przejscie?urzedasy sa pazerni na kase.Lepiej niech nic nie robia to miasto nie bedzie zadluzone.
A, co to takiego "przestrzeń kolejowa"?
Inwestor galerii handlowej chciał zbudować przejście podziemne. To byłoby znacznie lepsze i bardziej cywilizowane, niż likwidacja bezkolizyjnego przejścia przez tak naprawdę magistralę kolejową. To regres.
Tymczasem władze miasta w ramach "realizacji programu wyborczego" nie dość, że na siłę budują te bezsensowne przejście poziomie, skracają peron, to jeszcze blokują inwestora, który mógłbyby partycypować w kosztach nowego przejścia bezkolizyjnego. Niedasie, bo sympatyzuje z inną opcją polityczną. Więc w imię jedynej słusznej partii udupimy tak ambitny projekt.
@ Pipi nie no trzeba było dać to temu głupkowi Rap do wykonania. On za 36 tysięcy by to zrobił Może jeszcze jakiś upust dał
Mam nadzieje że w tym mieście nie ma więcej podobnych matołów?
Dlatego tak drogo, ze jak pisali w poprzednich artykułach to teren kolejowy i rządzi się swoimi prawami, wymaga wielu rozmów z kolejarzami i opłatami które trzeba uiscic, z kolejarzami rozmawia sie ciezko, czas zgłoszenia tego remontu od momentu gdy jest cala dokuemntacja wynosi cos ponad 100 dni! Tam sa ciezkie zasady, musza to robic w zasadzie firmy zwiazane z takimi zadaniami, ktore juz maja doswiadczenie w tym temacie, Miasto tez myslalo, ze za 800 tys da sie wszystko zrobic, a dopiero w praniu sie okazalo, ze po dwóch przetargach to maja takich chetnych ze trzeba dac 3 razy tyle, stad to tyle trwalo. Dali wiec ogłoszenia na kolejowe strony, gdzie takie firmy są. Szlezak juz próbował ugryzc temat ale sie mu nie udalo, Lucek tez sie o mordował z koleja zanim sie mu udalo...
@ Rap - czy ty będziesz tam miał kładzione 300 metrów kostki tylko?
Albo liczne prace nad dostosowaniem terenu do poziomu torów, albo podniesienie samych torów, rozbiórka kładki, wstawienie specjalnych barierek, etc...
Ja rozumem dobry z ciebie robol, na układaniu się znasz, ale ten temat ewidentnie ciebie i twoje możliwości umysłowe przerósł
Po co pisać tak kretyńskie komentarze, kompromitować jeśli na przykład nie wie się co to takiego dla kolejarzy jest przejazd Mirosław? (i nie jest to tania rzecz)
Proponuję wybrać się do Katowic na dworzec PKP. Jak coś robić to tak aby było na przynajmniej na dziesiątki lat .
A nie znowu prowizorka szkoda kasy i zachodu >
Trybunę na stadionie firma z Mielca rozebrała w dwa tygodnie ,posprzątała teren i bez względu na warunki atmosferyczne.Ale wszyscy na wyrost zaznaczali ze ma czas do przyszlego roku.A tu pare słupków i takie dyskusje.buuuuuuuuu
do ~Rap a myślisz że rozbiórka kładki nie będzie kosztować. Takie rzeczy tanie nie są.
Miała być nowoczesna galeria handlowa z dworcem PKS i PKP z przejściem podziemnym, a będzie parterowy przydworcowy park handlowy i przejście poziome przez tory... Czy to nie jest ośmieszanie miasta ?
Dlaczego tak kosmicznie drogo?
300 metrów kwadratowych kostki to około 36 000 zł i to jest podstawowa rzecz w takim przejsciu.
A na co reszta?
Może ktoś widział projekt i kosztorys?