Rozwadowski dworzec do remontu

Image

Dworzec kolejowy w Rozwadowie przejdzie całkowitą modernizację. Jak zapowiada prezydent finał tej inwestycji najpóźniej zakończy się w 2020 roku.

Odnowa dworca PKP w Rozwadowie ma upływać wraz z rewitalizacją rynku. Będzie to możliwe dzięki środkom unijnym przewidzianym między innymi na remonty tego typu zabudowy dworcowej w Polsce.

- Chciałbym, aby w ogóle funkcjonowanie Rozwadowa zmieniło się z punktu widzenia gospodarczego. Tam jest potrzebny impuls gospodarczy. Myślę, że taki obiekt wspaniale by służył na nowe działalności gospodarcze, na start-upy, działalność informatyczną. To jest taki mój pomysł. Jesteśmy też w tym projekcie modelowej rewitalizacji miasta i tutaj w ramach konsultacji, które będą się odbywały i w Rozwadowie, i Stalowej Woli będę chciał się wsłuchać przede wszystkim w pomysły mieszkańców tego osiedla, całej Stalowej Woli, aby projekt modernizacji powstał przy udziale społecznym- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.

A już na początku nowego roku samorząd będzie rozmawiał z kolejarzami na ten temat. Chodzi o to, by wspólnie wypracować koncepcję i ustalić plan działania. W 2017 roku powinien powstać projekt techniczny. Prawdopodobnie w drugiej połowie 2018 roku ruszą prace związane z modernizacją. Przypuszczalnie prace w tym zakresie potrwają 2 lata.

Dwukondygnacyjny budynek dworca został wybudowany w 1887 r. Obiekt pokryty jest eternitem. Część dworca ma zostać rozebrana, ta, która została dobudowanej jeszcze w XIX w. i jest nieużywana od lat 90. XX w. Od 1 czerwca 2012 roku, zarówno na stacjach Stalowa Wola, jak i Stalowa Wola Rozwadów zniknęły kasy biletowe. Stało się tak za sprawą zbyt małych wpływów ze sprzedaży biletów. Utrzymywanie kas przestało się opłacać. Od czasu, kiedy klienci PKP przestali kupować bilety, budynek dworca właściwie przestał być użytkowany. Historyczny dworzec zamienia się w ruinę…

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~szyderca

@FAJNIE; A co wtym fajnego co piszesz 4 pociagi na dobę, to nikt z tego powodu nie bedzie dworca utrzymywał, jeżei przez stalową mają jechać tylko 4 pociągi a reszta przez chazewicr lubp ilchów

~anty

@FAJNIE; dla 4 pociągów dworzec będa utrzymywać?

~szyderca

po elektryfikacji linii zTarnorzega do Rzeszowa problem się sam rozwiąże, bo na obsugę kibli do przeworska i szynobusów do lublina wystarzy wiata i słupek z rozkładem. Cały ruch dalekobiżny będzie szedł przez kolbuszową

~anty

ktoś "mocny" z lobby kolbuszowskiego bardzo się postarał, żeby linia Przeworsk - Rozwadów znalazła się na tzw "liście rezerwowej", czyli praktycznie poszła do zaorania

~anty

@FAJNIE sam pomysł z Charzewicami to jest taki Pilchów-bis, czyli ominięcie, a ponawiam pytanie, gdzie te "oficjalne plany" zostały napisane i przez kogo?

~anty

@FAJNIE; czy te oficjalne plany to napisany w ministerstwie plan transportowy?

~FAJNIE

@anty:

Podane informacje są realne. To są oficjalne plany.

~anty

@~FAJNIE; skąd te wiadomości, czy one są realne, czy to zbiór pobożnych życzeń?

pluton2000

125 lat temu, gdy na stację w Rozwadowie wjeżdżał pierwszy pociąg, rozkład jazdy był mniej skomplikowany. Ludzie na początku z nieufnością patrzyli na parowozy, ale potem regulowali wedle ich jazdy zegarki. Węzeł kolejowy w Rozwadowie, dziś dzielnicy Stalowej Woli miał ogromny wpływ na rozwój Centralnego Okręgu Przemysłowego. Może dlatego warto pójść do Muzeum Regionalnego i poznać fragment historii tego regionu.

Historia kolei w Rozwadowie zaczęła się od koncesji wydanej w 1886 roku przez cesarza Franciszka Józefa. Niespełna rok później na miejscową stację wjechał pierwszy pociąg. Kolejarze wydali z tej okazji pamiątkowy bilet z okolicznościową pieczęcią. Ale jak wynika z przekazów wcale nie wzbudziło to entuzjazmu mieszkańców. Ale sytuacja szybko się zmieniła mieszkańcy Rozwadowa przestali się bać kolei a zaczęli z niej korzystać. W kolejnych latach liczba pracujących w Rozwadowie zwiększyła się do ponad tysiąca a miasto także po wojnie stało się jednym z ważniejszych węzłów kolejowych w tej części Polski. Niestety, czasy świetności minęły. Stacja w Rozwadowie opustoszała.To nie znaczy ze teraz trzeba ja zniszczyc,

~jacek1

Ja proponuje w przyszłych wyborach nie dac głosu na obecnego prezydenta ani na nikogo z PIS w razie nie dogadania sie z PKP w sprawie przejecia dworca przez samorzad.Napewno wiecej osob tak zrobi jak przejzy na oczy.W przypadku udanego przejecia dworca od PKP bez wyburzenia trzeba bedzie zaglosowac na prezydenta.Proste.

wyborca

baenaba, przeczytaj na forum wątek "Chcą zburzyć dworzec w Rozwadowie". Tam jest link do artykułu na Stalowym Mieście. O planach PKP wie tylko niewielu internautów. Zacznie się płacz, kiedy wjadą buldożery.

baenaba

wyborca a skąd masz tą informacje?

wyborca

baenaba, problem w tym, że na wyburzenie połowy dworca zgodził się konserwator zabytków.

~FAJNIE

Dworzec w Rozwadowie będzie potrzebny, ponieważ planowane są 2 pary pociągów z Zamościa do Wrocławia przez Stalową Wolę i 2 pary pośpiesznych z Przemyśla przez Leżajsk i Stalową Wolę do Warszawy przez Sandomierz. Czytaj dalej:

Większość pociągów pośpiesznych z Rzeszowa do Warszawy po remoncie linii Sandomierz - Ostrowiec - Skarżysko - Radom będzie JEDNAK planowana przez Charzewice, a nie przez Sandomierz. Jeśli jakiś pociąg czy 2 pociągi będą planowane z Rzeszowa do Warszawy przez Sandomierz, Ostrowiec, Skarżysko i Radom, to będzie on/będą one łączony/e z wagonami pociągów pośpiesznych jadących z Przemyśla przez Leżajsk i Stalową Wolę. To łączenie będzie w Sandomierzu.

Tak więc większość pociągów pośpiesznych z Rzeszowa do Warszawy przez Lublin będzie jechać przez Charzewice, a ten 1 czy 2 pozostałe planowane z Rzeszowa do Warszawy przez Sandomierz, Ostrowiec, Skarżysko i Radom i tak będą łączone z pośpiesznymi z Przemyśla przez Leżajsk i Stalową Wolę w Sandomierzu. Nic WIĘC naszego miasta NIE OMINIE, jeśli chodzi o ruch południe - północ z Rzeszowa do Warszawy czy Białegostoku.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Jak widzimy , w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego.

~Taki jeden

Czy w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego?

~Taki jeden

Czy w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego?

~Taki jeden

Czy w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego?

~Taki jeden

Czy w Polsce mozna pisac prace magisterskie , nie znajac dobrze jezyka polskiego?