Umowa podpisana- będzie łącznik

Image

W piątek, 2.12.2016 r. Marszałek Województwa Podkarpackiego wraz prezydent St. Woli Lucjuszem Nadbereżnym podpisali umowę na dofinansowanie 10 mln zł budowy łącznika do obwodnicy.

Słowo stało się faktem, a obietnica znalazła realne odbicie w podpisie złożonym przez marszałka. Teraz już mamy czarno na biały. Łącznik będzie na pewno i na pewno dostaniemy do jego budowy niemal 10 mln zł dofinansowania. Powstanie między ul. Energetyków a ul. Grabskiego i Solidarności.

– Ten projekt dokona prawdziwej rewolucji komunikacyjnej na terenie Stalowej Woli– mówił Prezydent Miasta.

I to prawda, gdyż rozładuje korki w mieście i odciąży i tak zapchane ulice miasta. Projekt „Lepsza dostępność transportowa w ruchu drogowym na terenie Gminy Stalowa Wola poprzez stworzenie bezkolizyjnego dojazdu do kolejowego dworca pasażerskiego w sieci TEN-T” jest jednym z niewielu projektów dofinansowanych przez Podkarpacki Urząd Marszałkowski z zakresu infrastruktury drogowej dla dróg nie będących drogami wojewódzkimi, a jedyny dotyczący drogi miejskiej.

– Środków na drogi lokalne, drogi poza drogami wojewódzkimi jest w naszym Regionalnym Programie Operacyjnym niewiele, jest to jedna ze słabości tej perspektywy finansowej. W związku z tym, staranniej trzeba decydować się na te projekty, które rozwiązują sytuację, promują rozwój, zwiększają bezpieczeństwo, są istotne z punktu widzenia najistotniejszych obszarów i miejsc, które wpływają na rozwój gospodarki naszego województwa, bo to te miejsca będą świadczyły o tym jak się będziemy dynamicznie rozwijać– mówił Marszałek Województwa.

Przedstawiony projekt spełnia wymogi, które Zarząd Województwa brał pod uwagę. Jest to koncepcja infrastrukturalna, która rozwiąże wszystkie bieżące problemy komunikacyjne, ale także wybiega w przyszłość, bowiem nowe rozwiązanie będzie łączyć Stalową Wolę z jej obwodnicą i później z drogą S19 i Via Carpatia.

Jak podkreślił włodarz miasta, realizacja tego rozwiązania komunikacyjnego jest już w toku.

– Rondo przy dworcu kolejowym, turborondo przy Biesiadzie i wzmocnienie ulicy Solidarności to jest początek tego projektu– mówił prezydent.

Kolejnym etapem będzie budowa łącznika pod ul. Solidarności. Za 21, 4 mln zł przy blisko 10 milionowym dofinansowaniu z Urzędu Marszałkowskiego, od dworca kolejowego do ulicy Grabskiego, w pobliżu zakładu Uniwheels, powstanie nowe rondo, które będzie komunikować do zjazdu pod ulicą Solidarności i pod torami kolejowymi. Wyjazd będzie się kończył na ulicy Energetyków dwupasmowym rondem. Dalej będzie zjazd kierujący do obwodnicy Stalowej Woli i Niska na wysokości Elektrowni Stalowa Wola.

– Tory kolejowe, jak i ul. Solidarności nie zmieniają swojej obecnej płaszczyzny. Droga będzie zaniżona pod wiaduktem drogowym ul. Solidarności i pod wiaduktem kolejowym prowadzącym pomiędzy Przeworskiem a stacją Rozwadów– tłumaczył Lucjusz Nadbereżny.

Ogłoszony już został przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji. Roboty budowlane planowane są od połowy przyszłego roku do października 2018 roku. Miasto posiada już wszystkie pozwolenia. To nie jedyne dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Miasto tylko w tym roku dostało dofinansowanie w wysokości 47 750 344,96 zł.

Przewiń do komentarzy











Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Rafałek

Ludzie nigdy wam się nie dogodzi! Natychmiast budzę Hitlera żeby zrobił z wami porządek bo to co sobą reprezentujecie czyli nic to wyjątkowe dno! :*

~matematyk

Wielbłądy docierając do węzła Rudnik w ciągu DK 77 udawałyby się w dalszą podróż projektowaną drogą S 19 do węzła z projektowaną trasą S 74 - omijając strategicznie ważne: Wolinę, Racławice i Nisko oraz Stalową Wolę - za Sanem.

~1+1=2

W obwodnicy NISKA i Stalowej Woli chodzi także o odciążenie z ruchu samochodowego miejscowości Woliny, Racławic i NISKA. To nie jest tylko i wyłącznie obwodnica Stalowej Woli.

Drogą poza Sanem jeździłyby chyba wielbłądy, bo cały ruch TIRów przez Wolinę i Racławicę dalej jechałby starą DK77.

Obecny przebieg obwodnicy po tej samej stronie Sanu co Stalowa Wola i Nisko jest optymalny.

Żałować można tylko braku 2+1, ale zwykła dwupasmówka też dobra. Byle jeszcze miała chociaż np. asfaltowe pobocza. Ale to już szczegóły.

~do obatel

Masz rację obatel. Most, który miał powstać dzięki współpracy Marszałka Zygmunta Cholewińskiego i naszego Prezydenta Andrzeja Szlęzaka został zaprzepaszczony przez zdradliwe przejęcie władzy w sejmiku naszego województwa przez PiS. Pamiętacie?
Wiecie na co skierowano środki, za które miał powstać most w Stalowej Woli?

~tymczasowy

Popieram w 100% to co napisał ~obatel

~obatel

Nieprawdą jest, że droga wzdłuż Sanu odciąży ulice miasta. Ruch na Alejach pozostanie ten sam, tylko trochę tirów poleci bokiem. Była jedna uciążliwa droga w mieście, to niebawem będzie dwie. Duże osiedle Skarpa "zyska" super sąsiedztwo, jakże miło będzie przy niedzieli wyjść na balkon i posłuchać pseudoobwodnicy. Nowa droga na zawsze kasuje możliwość powstania terenów rekreacyjnych przy rzece. Chwalić to by się można było, ale budową obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S 74 z nowym mostem na Sanie, a nie uciążliwą miejską dróżką....

~olek

Czym sie tak podniecać ? Łacznikiem ? Płacimy podatki! Należy się to miastu jak buda dla psa.

~change

Kiedyś był kurs bez jedzenia. Teraz będzie obwodnica.

vielitz

~wojtek - to jakaś dziwna definicja? Obwodnice są różne, jednopasmowe czy dwupasmowe, istotna jest ich funkcja, czyli wyprowadzenie ruchu z miasta (obwodnica np. Leżajska, Kraśnika, Siedlec to jednopasmówki, czasami 2+1). Ani Szrek, ani Lucek nie mają nic do gadania, bo drogę robi generalna i ona robi to na co ma kasę - Szrek z tego co pamiętam, nie walczył o 2 pasmówkę, bo liczył na to, iż tańsza jednopasmówka w ogóle będzie mieć szansę na powstanie, a 2 pasmówka została by tylko bajką na dobranoc. Te 10 mln to dotacja na łącznik, a nie na obwodnicę, bo obwodnica nie jest finansowana z kasy miasta, więc nie wiem o czym wy piszecie. A na co Mielec dostał te 80 mln, nie mam pojęcia, może chodzi wam o budowę mostu?
Faktem jednak jest, że Mielec korzysta z lojalności/patriotyzmu Ortyla - my faktycznie na razie tej dobrej ręki Pisu mamy mało...

~igor

Ale jesteście tempi. Te 10mln to dofinansowanie łącznika pomiedzy strefą ekonomiczną a przyszłą obwodnicą. GDDKIA finansuje i buduje obwodnicę Stalowej Woli i Niska która była już w planach za Rzegockiego i wtedy wybudowano pierwszy odcinek od Chopina do Brandwickiej a za Szlęzaka od Brandwickiej do Agatówki. Później były prezio próbował wpłynąć na GDDKIA żeby zmienić przebieg przez Przemysłową i tereny huty i nic z tego nie wyszło.

~szacun

Wolność, postęp, demokracja. Brawo Panie Prezydencie.

~wojtek

Obwodnica- dwa pasy w jednym kierunku, tak jak na zrobionej dotychczas drodze z Agatowki kolego. Taka była pierwsza wersja, poźniej odchudzono ten pomysł do normalnej drogi. Liczyłem na, to że Nadbereżny majac taką niby pozycję to zmieni. Niestety realizuje koncepcję Szlęzaka, no ale o tym cicho.Komentator ma rację, środki przekazane na obwodnicę Mielca duuuuużo wieksze. Ciekawe dlaczego.

~Hahahaha

Ciemnota kupi wszystko :-)

~witek30

Duza strata pieniedzy,bo ruch na obwonicy ,to jest wlasciwie droga bis,bedzie niewielki.Jedynie TIRY beda mialy lepiej,mieszkancom to nic nie pomoze.Tylko kasa darowana i z podatkow wiec mozna wydawac na malo oplacalne projekty,kto ich rozliczy.Jezeli na tej drodze beda lapanki policji i inspekcji to tiry nie beda jezdzic.

vielitz

A wytłumacz mi jaka jest różnica między obwodnicą a zwykłą drogą jak piszesz - bo chyba nie wiem. Strzelam, że ty liczyłeś na drogę ekspresową tak? Ale taka NIGDY tu nie miała powstać, obwodnica to zwykle normalna droga, co najwyżej poza terenem zabudowanym kolego. I co znaczy Szlęzak zmienił? Co on mógł zmienić? Przecież to nie on budować miał tą drogę tylko generalna.

~komentator

No właśnie niedawno pisałem, co się stało że jeszcze nikt nie obwieścił podpisania dofinansowania na łączniki do "obwodnicy" ( tak na marginesie to nie jest obwodnica tylko zwykła droga, bo nikt o tym nie przypomina ale Szlęzak zmienił trasę z dwupasmowej na normalną, a Nadbereżny tego nie odkręcił) w kwocie 10 mln?????
Chyba wstyd bo Mielec dostał dofinansowanie z RPO do obwodnicy 80 mln i wychodzi na to że dostajemy tylko ochłapy. Normalne, wszak marszałek jest z Mielca. A miało być tak pięknie umiech

~siwy

hehe, czyli stalowa się nie zwija???

Miast0wy

na kredyt? moze w providencie?