Wciąż nie ma chętnego, który podjąłby się budowy przejścia poziomego przez tory i rozbiórki starej kładki za 800 tys. zł. Radni będą musieli pomyśleć nad tym, co dalej…
Sprawa dotycząca budowy poziomego przejścia przez tory ciągnie się już od kilku lat. Rozmowy z kolejarzami trwały bardzo długo. Kiedy wszelkie formalności zostały załatwione i wydawało się, że wszystko zmierza ku finalizacji zadania, okazało się, że inwestycja będzie droższa niż zakładano.
Stalowowolski magistrat dwukrotnie ogłaszał przetarg na budowę przejścia przez tory wraz z rozbiórką starej, pordzewiałej kładki. Za każdym razem ceny oferowane przez firmy okazywały się zbyt wygórowane. Kosztorys inwestorski tego zadania opiewał na 1 mln 350 tys. zł, z kolei w miejskiej skarbonce na ten cel zabezpieczono tylko 800 tys. zł. Ceny proponowane przez oferentów są tak wysokie prawdopodobnie ze względu na to, że jest to inwestycja znajdująca się w pasie kolejowym, a to może oznaczać kłopoty.
Ze względu na to, że nie znalazł się wykonawca, który zechciałby zrealizować zadanie po cenach proponowanych przez miasto z poziomego przejścia przez tory nie będziemy korzystać, jak zakładano, w tym roku. Inwestycję trzeba będzie przenieść na rok 2017.
Prawdopodobnie temat kładki zostanie podjęty podczas najbliższej sesji Rady Miejskiej.
@szyderca
Czytaj dokładnie. Pisałem o wzrośnie ruchu pociągów. Dużo towarów z kruszywem przejedzie przy okazji budowy S19 i obwodnicy.
A kwestia pasażerskich - obecnie jeździ regio(4-5) do Przeworska i 1(!) TLK. Wystarczy, że przybędzie jeden pociąg - a na pewno pojedzie ich więcej z Przemyśla do Warszawy - żeby ruch był większy.
Dodatkowo na czas najbliższych remontów w Lubelskiem pociągi z Lublina na zachód pojadą przez Podkarpacie - bo przez Łuków przetrasowane będą pociągi na północ i to już zapcha ten jednotor - więc zostanie do wyboru albo linia Lublin - Rozwodów, albo Zamość-Rozwadów.
Dodatkowo w tym czasie będą remonty na liniach Rozwadów-Tarnobrzeg/Sandomierz, Tarnobrzeg-Dębica. Gdzieś pociągi z tych linii będą musiały zostać upchnięte - zostaje linia do Przeworska.
O sytuacji po tym całym zamieszaniu lepiej nie mówić, bo to kazuistyka przy obecnym burdelu na PKP. Po drodze jeszcze kilka zmian ekip rządzących, więc wszystko jest możliwe.
@szyderca
Tak jak piszesz, ruch pasażerski Rozwadów-Przeworsk praktycznie zaginie. Chociaż... jak będą elektryfikować Krzaklewo jak do tej pory, to szybciej doczekamy się Dartów z Lublina do Przemyśla ;)
I znów wychodzi głupota podkarpackiego.księcia i doradców. Zamiast budowy Łętownia - Rzeszów do obsługi relacji ekspresowych Zamość-Wrocław, Lublin-Kraków, Rzeszów-Warszawa oraz regio Zaleszany-Rzeszów i Lublin-Rzeszów, mamy linię do Krzaklewa. Czyli de facto donikąd...
@szyderca
Bo przez Krzaklewo jechać te kilkanaście kilometrów mniej się opłaca, nawet jadąc trzykrotnie droższą spalinówką. Przez Rozwadów już nie, chociaż linia dwutorowa i pod drutem. No ale zamiast te pół miliarda wydawać na reaktywacje trupa, można było zbudować nową linię z Rzeszowa do Łętowni. Przecież nie o to chodziło...
@szyderca
Lublin-Rozwadów jest na pierwszym miejscu listy podstawowej. Na liście rezerwowej jest odcinek Rozwadów-Przeworsk w nienajgorszym stanie
Powodów na zwiększenie liczby pociągów jest kilka. PKP intercity nie chce trasować pociągów liniami niezelktryfikowanymi - czyli po modernizacji pociągów Przemyśl-Lublin-Warszawa przybędzie. Do 2020 głównym połączeniem lubelskiego z resztą Polski będzie właśnie... Stalowa Wola - PKP zacznie wszystkie remonty reszty linii.
Jednocześnie linia mielecka jest wpisana do dwóch programów operacyjnych...
do manukuun Skąd ten optymizm, co do przyszłości tej linii, skoro (pewnie ktoś się bardzo o to postarał) znalazła się na tzw "liście rezerwowej" czyli ad Kalendas graecas lub jak kto woli na świętego dygdy
Jest jedno pytanie,po co rozbierac? jak moze sobie stac.Kraty wstawic i nikt nie bedzie korzystac,a bedzie to jak pomnik z PRL .Przeciez ludzie moga chodzic obok,co to przeszkadza.Prosze o nazwisko urzedasa ktory upiera sie ,ze to musi byc rozebrane.Moze niech sam sie rozbierze i lata z fajfusem po miescie.
Jestem w ciazy i ledwo idę przez ta kladke
Nie wyobrazam sobie jak niedlugo bede z wozkiem i zakupami chodzic chyba ze naokolo kolo policji ehh a tak liczylam na to przejście
Z ta kladka to raczej jakis przekret.Naprawde wystarczy byc srednio rozgarnietym aby zdac sobie sprawe ze ta kladka jest OK a jesli nawet nie spelnia przepisow(w co watpie bo takich a nawet gorszych kladek jest w calej polsce i Europie tysiace.Widzialem takie w Niemczech,Wloszech,Francji nie wspomne o Brytani.)U nas jaja sobie roba zamiast zwyczajnie ja eksplatowac i pozwolic ewentualnie budowac Kolkowi to co zamierzyl.Ale nie....co nam bedzie sie biznesmen panoszyl.Zenada.
Jedno pytanie,po co rozbierac kladke?Kto nakazuje rozbiorke.nazwisko?Kladka moze stac a przejscie bedzie obok,kase zaoszczedzi sie ,tylko pewnie nie bedzie łapowek za rozbiorke.
Po grzyba te przejście? Po elektryfikacji linii kolejowej do Lublina pojedzie nią coraz więcej pociągów.
Tym bardziej dziwi opór, bo inwestor galerii dworcowej chce budowy przejście podziemnego pod torami. Zamiast z nim zrobić bezkolizyjne przejście i mieć w środku miasta namiastkę dworca centralnego, stosuje się jakieś wiejskie rozwiązania...
Komentarze
@szyderca
A kto pisze o budowie dworca?
@szyderca
Czytaj dokładnie. Pisałem o wzrośnie ruchu pociągów. Dużo towarów z kruszywem przejedzie przy okazji budowy S19 i obwodnicy.
A kwestia pasażerskich - obecnie jeździ regio(4-5) do Przeworska i 1(!) TLK. Wystarczy, że przybędzie jeden pociąg - a na pewno pojedzie ich więcej z Przemyśla do Warszawy - żeby ruch był większy.
Dodatkowo na czas najbliższych remontów w Lubelskiem pociągi z Lublina na zachód pojadą przez Podkarpacie - bo przez Łuków przetrasowane będą pociągi na północ i to już zapcha ten jednotor - więc zostanie do wyboru albo linia Lublin - Rozwodów, albo Zamość-Rozwadów.
Dodatkowo w tym czasie będą remonty na liniach Rozwadów-Tarnobrzeg/Sandomierz, Tarnobrzeg-Dębica. Gdzieś pociągi z tych linii będą musiały zostać upchnięte - zostaje linia do Przeworska.
O sytuacji po tym całym zamieszaniu lepiej nie mówić, bo to kazuistyka przy obecnym burdelu na PKP. Po drodze jeszcze kilka zmian ekip rządzących, więc wszystko jest możliwe.
@szyderca
A to tylko pociągi pasażerskie jeżdżą po torach?
A dart będzie mógł jechać jak tylko zeletryfikują tor z Lublina. Przetarg już ogłoszony.
@szyderca
Tak jak piszesz, ruch pasażerski Rozwadów-Przeworsk praktycznie zaginie. Chociaż... jak będą elektryfikować Krzaklewo jak do tej pory, to szybciej doczekamy się Dartów z Lublina do Przemyśla ;)
I znów wychodzi głupota podkarpackiego.księcia i doradców. Zamiast budowy Łętownia - Rzeszów do obsługi relacji ekspresowych Zamość-Wrocław, Lublin-Kraków, Rzeszów-Warszawa oraz regio Zaleszany-Rzeszów i Lublin-Rzeszów, mamy linię do Krzaklewa. Czyli de facto donikąd...
@szyderca
Bo przez Krzaklewo jechać te kilkanaście kilometrów mniej się opłaca, nawet jadąc trzykrotnie droższą spalinówką. Przez Rozwadów już nie, chociaż linia dwutorowa i pod drutem. No ale zamiast te pół miliarda wydawać na reaktywacje trupa, można było zbudować nową linię z Rzeszowa do Łętowni. Przecież nie o to chodziło...
... remonty wszystkich linii kolejowych w woj. lubelskim. Dlatego też pociągi z Lublina do Krakowa czy Rzeszowa pojadą przez Stalową Wolę.
Ale główną przeszkodą będą pociągi towarowe, których już teraz jest dużo.
@szyderca
Lublin-Rozwadów jest na pierwszym miejscu listy podstawowej. Na liście rezerwowej jest odcinek Rozwadów-Przeworsk w nienajgorszym stanie
Powodów na zwiększenie liczby pociągów jest kilka. PKP intercity nie chce trasować pociągów liniami niezelktryfikowanymi - czyli po modernizacji pociągów Przemyśl-Lublin-Warszawa przybędzie. Do 2020 głównym połączeniem lubelskiego z resztą Polski będzie właśnie... Stalowa Wola - PKP zacznie wszystkie remonty reszty linii.
Jednocześnie linia mielecka jest wpisana do dwóch programów operacyjnych...
do manukuun Skąd ten optymizm, co do przyszłości tej linii, skoro (pewnie ktoś się bardzo o to postarał) znalazła się na tzw "liście rezerwowej" czyli ad Kalendas graecas lub jak kto woli na świętego dygdy
To na otałcie łez postaw nam kolejny śmietnik eko-ławkę lub złaszacz
za 1/4 z tej ceny sam moge ją rozebrac
Jest jedno pytanie,po co rozbierac? jak moze sobie stac.Kraty wstawic i nikt nie bedzie korzystac,a bedzie to jak pomnik z PRL .Przeciez ludzie moga chodzic obok,co to przeszkadza.Prosze o nazwisko urzedasa ktory upiera sie ,ze to musi byc rozebrane.Moze niech sam sie rozbierze i lata z fajfusem po miescie.
ZWRÓCIĆ SIĘ O POMOC DO PIERWSZEJ LEPSZEJ ZŁOMIARNI-ROZBIORĄ ZA 50% PROPONOWANEJ CENY!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dać menelom,rozbiorą w dwa dni na złom (całkiem nieodpłatnie)
Niemożliwe!!! to już nie jest wina Szlęzaka tylko pech??????
Łatwo robi się tylko igrzyska.
Poziome z autorogatką.
Prościej i taniej byłoby wybudować poziome przejście a starą kładkę pozostawić do rozbiórki złomiarzom;) 2-3 dni i po problemie.
ech, polska...
Pewnie znowu ogłaszali przetarg w Naszym czasie, to i pożądanego efektu brak.
To niech urząd Miasta założy firmę która to zrobi za mniej a ludzie będą mieli pracę
Dać imię "Bochatera"Smoleńskiego i kasa się znajdzie w 3 sekundy ...
Kto Wam takie głupoty powiedział? Nie macie numeru do prezydenta czy naczelnika żeby Wam powiedział że to nie jest prawdą co napisaliście?
Jestem w ciazy i ledwo idę przez ta kladke
Nie wyobrazam sobie jak niedlugo bede z wozkiem i zakupami chodzic chyba ze naokolo kolo policji ehh a tak liczylam na to przejście
Z ta kladka to raczej jakis przekret.Naprawde wystarczy byc srednio rozgarnietym aby zdac sobie sprawe ze ta kladka jest OK a jesli nawet nie spelnia przepisow(w co watpie bo takich a nawet gorszych kladek jest w calej polsce i Europie tysiace.Widzialem takie w Niemczech,Wloszech,Francji nie wspomne o Brytani.)U nas jaja sobie roba zamiast zwyczajnie ja eksplatowac i pozwolic ewentualnie budowac Kolkowi to co zamierzyl.Ale nie....co nam bedzie sie biznesmen panoszyl.Zenada.
a jak to co zrobic , ładke pomalowac i obok zrobic przejscie przez tory
Jedno pytanie,po co rozbierac kladke?Kto nakazuje rozbiorke.nazwisko?Kladka moze stac a przejscie bedzie obok,kase zaoszczedzi sie ,tylko pewnie nie bedzie łapowek za rozbiorke.
Po grzyba te przejście? Po elektryfikacji linii kolejowej do Lublina pojedzie nią coraz więcej pociągów.
Tym bardziej dziwi opór, bo inwestor galerii dworcowej chce budowy przejście podziemnego pod torami. Zamiast z nim zrobić bezkolizyjne przejście i mieć w środku miasta namiastkę dworca centralnego, stosuje się jakieś wiejskie rozwiązania...
no jak nie ma chętnego jak ten od "galerii dworcowej" Kołek(?) chcę takie coś wybudować, tyle jemu utrudniaja