Prawdopodobnie w tym tygodniu zostanie wszczęte postępowanie w sprawie wydania pozwolenia na budowę poziomego przejścia przez tory. Na tę decyzje mieszkańcy musieli czekać bardzo długo.
Kładka między halą targową a Metalowcem została postawiona w latach 70-tych. Wejście przez kręte schody na samą górę jest uciążliwe dla wielu mieszkańców, zwłaszcza starszych, matek z dziećmi, osób schorowanych i niemożliwe do pokonania przez niepełnosprawnych. Kilka lat temu władze miasta rozważały dwie ewentualności: przebudowę i montaż windy lub zamianę kładki na poziome przejście przez tory z rogatkami. Zdecydowano, że dużo korzystniejsze jest to drugie rozwiązanie. Jak się jednak okazało, załatwienie wszystkich formalności, a zwłaszcza dogadanie się z kolejarzami było sprawą bardzo skomplikowaną.
- Dostarczyliśmy do Urzędu Wojewódzkiego wszystkie uzgodnienia, wszystkie wymagane dokumenty dotyczące realizacji budowy poziomego przejścia przez tory i likwidacji, rozebrania starej kładki. Tutaj bardzo serdecznie dziękuję stalowowolskim parlamentarzystom, pani senator Janinie Sagatowskiej, panu posłowi Rafałowi Weberowi za zaangażowanie, za pomoc w ustaleniu tych szybkich terminów, tych uzgodnień- mówi Lucjusz Nadbereżny.
W sytuacji, kiedy będzie już wszczęte postępowanie w sprawie wydania pozwolenia na budowę, miasto będzie mogło przystąpić do opracowania ostatecznej specyfikacji przetargu. To będzie, oznaczać, że zakres uzgodnień nie będzie już modyfikowany. Ostateczna decyzja o ogłoszeniu przetargu będzie podjęta w momencie wydania pozwolenia na budowę.
Do Szyderca: Przekierowanie tego 1 z 4 pociągów do Warszawy przez Nisko i Stalową Wolę nie musiało dojść do skutku, ponieważ ono wydłuża czas jazdy z Rzeszowa do Warszawy z około 5:15 do 5:45 i pozbawia np. Tarnobrzega 1 z 4 bezpośrednich pociągów do Warszawy. To jest ukłon w kierunku pasażerów z Leżajska, Nowej Sarzyny, Rudnika nad Sanem, Niska i Stalowej Woli. Do tego zrobiono wielki ukłon dla Zaklikowa. Zgadnij, dlaczego. Nie chodzi bynajmniej o to, że tamtędy jadą te 4 pociągi dziennie do Warszawy, bo jechać, to jeżdżą tamtędy od kilku lat...
do aaa Czym podyktowany był ten ukłon? Bo dziwne wydaje się, aby ktoś poszedł po rozum do głowy, że ten postój w Pilchowie to niewypał i kpina z potencjalnych pasażerów. Być może to zapchajdziura i alibi na zasadzie, bedziecie jeździć to zostawimy, nie to zlikwidujemy.
nie podoba mi sie ten pomysl. kladka z lat 70? to taki jakby zabytek, bo niby z czego slynie stalowa? nic tu nie ma, przynajmniej kladka byla i moze bedzie.. mi sie kladka akurat podoba i nie tylko mi, duzom osobom sie podoba. moze przynajmniej zostawcie ta kladke ewentualnie naprawcie albo obok zbudujcie nowa ;)
do szyderca: Przekierowanie 1 z 4 pociągów do Warszawy na Leżajsk, Nisko i Stalową Wolę jest ukłonem dla pasażerów z tych miejscowości, którzy z powodu jechania składów pasażerskich do Warszawy przez Kolbuszową i Pilchów byli odcięci od kolejowego transportu do Warszawy. Jakim brakiem spalinówek? Przecież przez Stalową Wolę jedzie spalinówka, bo potem skręca na niezelektryfikowaną linię Stalowa Wola Rozw. - Lublin.
@szyderca
Bo Rzeszów nie chce jeździć do Warszawy przez Lublin. Stalowa Wola i jej węzeł kolejowy podlega pod zarząd lubelskiej sekcji eksploatacji. Niestety, sekcja lubelska jest o niebo lepiej zarządzana niż rzeszowska. Prędzej Darty Pesy pojadą przez Stalową Wolę do Przemyśla, niż przez Kolbuszową do Rzeszowa. Przetarg na elektryfikację linii kolejowej Lublin-Stalowa Wola Rozwadów już został ogłoszony, projekt ma priorytetowe finansowanie. Tymczasem Rzeszów-Ocice to dalej mokre sny.
Niestety dla Rzeszowa, linia stalowowolska jest głównym szlakiem towarowym na Podkarpaciu i to ona będzie realizowana jako priorytetowa. Właśnie że względu na planowane zwiększenie ilości pociągów towarowych o 40% na linii Lublin-Stalowa Wola Rozwadów po zakończeniu elektryfikacji, trzeba myśleć nad przejściem podziemnym. Przejazd pociągu potrwa wystarczająco długo, żeby zablokować ruch. Niestety, władze miasta wolą chwalić się "pomocą" partyjnych kolegów, zamiast dogadać się z właścicielem planowanej galerii na dworcu w sprawie finansowania budowy przejścia podziemnego
do aaa. Czy to przekierowanie nie jest czasem podyktowane brakiem spalinówek, co po elektryfikacji nie będzie miało znaczenia? A po drugie, to jak wytłumaczysz fakt, że ten odcinek znalazł się na tzw "liście rezerwowej"?
do szyderca: Informacje są z pewnego źródła. Pierwszym zwiastunem tego, że po tych 2 wspomnianych elektryfikacjach odcinek Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk będzie intensywnie wykorzystywany również w ruchu dalekobieżnym jest to, że od 12. czerwca 1 z 4 kursów do Warszawy, który był przez Kolbuszową został przekierowany na odcinek przez Leżajsk, Nisko i Stalową Wolę.
Do Szyderca: W ruchu dalekobieżnym linia Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów będzie też dużo intensywniej niż teraz wykorzystywana po tych dwóch wspomnianych elektryfikacjach.
do aaa "do szyderca: Tak, to są pewne informacje. Linia Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk po elektryfikacji linii Rzeszów - Ocice (koło Tarnobrzega) i po elektryfikacji linii Stalowa Wola Rozwadów - Lublin będzie intensywnie wykorzystywana w ruchu pasażerskim." w ruchu dalekobieżnym też? Jeśli wszystkie pociągi do warszawy mają jechać przez kolbuszowa?
do szyderca: Tak, to są pewne informacje. Linia Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk po elektryfikacji linii Rzeszów - Ocice (koło Tarnobrzega) i po elektryfikacji linii Stalowa Wola Rozwadów - Lublin będzie intensywnie wykorzystywana w ruchu pasażerskim.
do aaa"Nieprawdą jest, SZYDERCO, że po elektryfikacji linii Rzeszów-Ocice problem się rozwiąże, bo linia Rozwadów - Przeworsk podzieli los linii przez Mielec. Linia Rozwadów - Przeworsk będzie wielokrotnie mocniej używana pod względem przewozów pasażerskich niż teraz. Wiem, co piszę." Skąd te wiadomości, i czy to jest coś pewnego?
Z artykułu nie wynika, że już niedługo powstanie poziome przejście. Propaganda jak za Hitlera.
To tak jak ja ustalę z żoną, że za tydzień zaczniemy procedurę zakupu nowego mieszkania. Co z tego wynika? A no nic tak debatować i ustalać możemy przez kolejne 10 lat.
Tu bedzie cala prawda,firma chce sobie zabrac kladke na zlom i to jest cale zło.Glupie polski firmy.Kladka pozioma juz jest tylko bez sygnalizacji i to za darmo ,ludzie wyrwali plot i jest przejscie.Urzedasy chca zarobic i zalatwiaja pozwolenia,ktore nikopmu nie sa potrzebne.PKP nic nie ma do dodania ,bo to spalona firma i przezarta korupcja .
Podziemne przejście? Powodzenia w przechodzeniu przez to przejście wieczorami i nocą. Takie miejsca służą do szczania, ćpania, zaczepiania przypadkowych ludzi. Nikt z wyobraźnią nie powinien wydać pozwolenia na to rozwiązanie.
Do 12. czerwca przez Pilchów (miejsce zatrzymywania się) z ominięciem Stalowej Woli były dziennie 4 kursy poociągów do Warszawy i 4 kursy z Warszawy. Od 12. czerwca dziennie są już tylko 3 kursy poociągów do Warszawy i 3 kursy z Warszawy przez Pilchów z ominięciem Stalowej Woli, ponieważ dziennie 1 kurs tam i 1 z powrotem z powyższych 4 tam i 4 z powrotem do/z Warszawy przekierowano przez Nisko i Stalową Wolę. Miejsce zatrzymywania w Stalowej Woli, to Stalowa Wola Centrum (hala targowa) i Rozwadów, dlatego ten przekierowany poociąg tylko przejeżdża przez Pilchów, ale bez zatrzymywania się tam.
Do 12 czerwca przez Pilchów z pominięciem Stalowej Woli były dziennie 4 kursy poociągów do Warszawy i 4 kursy z Warszawy. Teraz 1 kurs tam i 1 z powrotem jest przez Nisko i Stalową Wolę. Korzystajmy!
Nieprawdą jest, SZYDERCO, że po elektryfikacji linii Rzeszów-Ocice problem się rozwiąże, bo linia Rozwadów - Przeworsk podzieli los linii przez Mielec. Linia Rozwadów - Przeworsk będzie wielokrotnie mocniej używana pod względem przewozów pasażerskich niż teraz. Wiem, co piszę.
Komentarze
Do Szyderca: Przekierowanie tego 1 z 4 pociągów do Warszawy przez Nisko i Stalową Wolę nie musiało dojść do skutku, ponieważ ono wydłuża czas jazdy z Rzeszowa do Warszawy z około 5:15 do 5:45 i pozbawia np. Tarnobrzega 1 z 4 bezpośrednich pociągów do Warszawy. To jest ukłon w kierunku pasażerów z Leżajska, Nowej Sarzyny, Rudnika nad Sanem, Niska i Stalowej Woli. Do tego zrobiono wielki ukłon dla Zaklikowa. Zgadnij, dlaczego. Nie chodzi bynajmniej o to, że tamtędy jadą te 4 pociągi dziennie do Warszawy, bo jechać, to jeżdżą tamtędy od kilku lat...
do aaa Czym podyktowany był ten ukłon? Bo dziwne wydaje się, aby ktoś poszedł po rozum do głowy, że ten postój w Pilchowie to niewypał i kpina z potencjalnych pasażerów. Być może to zapchajdziura i alibi na zasadzie, bedziecie jeździć to zostawimy, nie to zlikwidujemy.
nie podoba mi sie ten pomysl. kladka z lat 70? to taki jakby zabytek, bo niby z czego slynie stalowa? nic tu nie ma, przynajmniej kladka byla i moze bedzie.. mi sie kladka akurat podoba i nie tylko mi, duzom osobom sie podoba. moze przynajmniej zostawcie ta kladke ewentualnie naprawcie albo obok zbudujcie nowa ;)
do szyderca: Przekierowanie 1 z 4 pociągów do Warszawy na Leżajsk, Nisko i Stalową Wolę jest ukłonem dla pasażerów z tych miejscowości, którzy z powodu jechania składów pasażerskich do Warszawy przez Kolbuszową i Pilchów byli odcięci od kolejowego transportu do Warszawy. Jakim brakiem spalinówek? Przecież przez Stalową Wolę jedzie spalinówka, bo potem skręca na niezelektryfikowaną linię Stalowa Wola Rozw. - Lublin.
@szyderca
Bo Rzeszów nie chce jeździć do Warszawy przez Lublin. Stalowa Wola i jej węzeł kolejowy podlega pod zarząd lubelskiej sekcji eksploatacji. Niestety, sekcja lubelska jest o niebo lepiej zarządzana niż rzeszowska. Prędzej Darty Pesy pojadą przez Stalową Wolę do Przemyśla, niż przez Kolbuszową do Rzeszowa. Przetarg na elektryfikację linii kolejowej Lublin-Stalowa Wola Rozwadów już został ogłoszony, projekt ma priorytetowe finansowanie. Tymczasem Rzeszów-Ocice to dalej mokre sny.
Niestety dla Rzeszowa, linia stalowowolska jest głównym szlakiem towarowym na Podkarpaciu i to ona będzie realizowana jako priorytetowa. Właśnie że względu na planowane zwiększenie ilości pociągów towarowych o 40% na linii Lublin-Stalowa Wola Rozwadów po zakończeniu elektryfikacji, trzeba myśleć nad przejściem podziemnym. Przejazd pociągu potrwa wystarczająco długo, żeby zablokować ruch. Niestety, władze miasta wolą chwalić się "pomocą" partyjnych kolegów, zamiast dogadać się z właścicielem planowanej galerii na dworcu w sprawie finansowania budowy przejścia podziemnego
do aaa. Czy to przekierowanie nie jest czasem podyktowane brakiem spalinówek, co po elektryfikacji nie będzie miało znaczenia? A po drugie, to jak wytłumaczysz fakt, że ten odcinek znalazł się na tzw "liście rezerwowej"?
do szyderca: Informacje są z pewnego źródła. Pierwszym zwiastunem tego, że po tych 2 wspomnianych elektryfikacjach odcinek Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk będzie intensywnie wykorzystywany również w ruchu dalekobieżnym jest to, że od 12. czerwca 1 z 4 kursów do Warszawy, który był przez Kolbuszową został przekierowany na odcinek przez Leżajsk, Nisko i Stalową Wolę.
do aaa skąd te informacje? Bo nie chce mi sie w to wierzyć. żródło
Do Szyderca: W ruchu dalekobieżnym linia Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów będzie też dużo intensywniej niż teraz wykorzystywana po tych dwóch wspomnianych elektryfikacjach.
do aaa "do szyderca: Tak, to są pewne informacje. Linia Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk po elektryfikacji linii Rzeszów - Ocice (koło Tarnobrzega) i po elektryfikacji linii Stalowa Wola Rozwadów - Lublin będzie intensywnie wykorzystywana w ruchu pasażerskim." w ruchu dalekobieżnym też? Jeśli wszystkie pociągi do warszawy mają jechać przez kolbuszowa?
do szyderca: Tak, to są pewne informacje. Linia Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk po elektryfikacji linii Rzeszów - Ocice (koło Tarnobrzega) i po elektryfikacji linii Stalowa Wola Rozwadów - Lublin będzie intensywnie wykorzystywana w ruchu pasażerskim.
do aaa"Nieprawdą jest, SZYDERCO, że po elektryfikacji linii Rzeszów-Ocice problem się rozwiąże, bo linia Rozwadów - Przeworsk podzieli los linii przez Mielec. Linia Rozwadów - Przeworsk będzie wielokrotnie mocniej używana pod względem przewozów pasażerskich niż teraz. Wiem, co piszę." Skąd te wiadomości, i czy to jest coś pewnego?
Z artykułu nie wynika, że już niedługo powstanie poziome przejście. Propaganda jak za Hitlera.
To tak jak ja ustalę z żoną, że za tydzień zaczniemy procedurę zakupu nowego mieszkania. Co z tego wynika? A no nic tak debatować i ustalać możemy przez kolejne 10 lat.
Tu bedzie cala prawda,firma chce sobie zabrac kladke na zlom i to jest cale zło.Glupie polski firmy.Kladka pozioma juz jest tylko bez sygnalizacji i to za darmo ,ludzie wyrwali plot i jest przejscie.Urzedasy chca zarobic i zalatwiaja pozwolenia,ktore nikopmu nie sa potrzebne.PKP nic nie ma do dodania ,bo to spalona firma i przezarta korupcja .
Jakie podziemne poziome
Podziemne przejście? Powodzenia w przechodzeniu przez to przejście wieczorami i nocą. Takie miejsca służą do szczania, ćpania, zaczepiania przypadkowych ludzi. Nikt z wyobraźnią nie powinien wydać pozwolenia na to rozwiązanie.
Do 12. czerwca przez Pilchów (miejsce zatrzymywania się) z ominięciem Stalowej Woli były dziennie 4 kursy poociągów do Warszawy i 4 kursy z Warszawy. Od 12. czerwca dziennie są już tylko 3 kursy poociągów do Warszawy i 3 kursy z Warszawy przez Pilchów z ominięciem Stalowej Woli, ponieważ dziennie 1 kurs tam i 1 z powrotem z powyższych 4 tam i 4 z powrotem do/z Warszawy przekierowano przez Nisko i Stalową Wolę. Miejsce zatrzymywania w Stalowej Woli, to Stalowa Wola Centrum (hala targowa) i Rozwadów, dlatego ten przekierowany poociąg tylko przejeżdża przez Pilchów, ale bez zatrzymywania się tam.
Do 12 czerwca przez Pilchów z pominięciem Stalowej Woli były dziennie 4 kursy poociągów do Warszawy i 4 kursy z Warszawy. Teraz 1 kurs tam i 1 z powrotem jest przez Nisko i Stalową Wolę. Korzystajmy!
Nieprawdą jest, SZYDERCO, że po elektryfikacji linii Rzeszów-Ocice problem się rozwiąże, bo linia Rozwadów - Przeworsk podzieli los linii przez Mielec. Linia Rozwadów - Przeworsk będzie wielokrotnie mocniej używana pod względem przewozów pasażerskich niż teraz. Wiem, co piszę.
Po elektryfikacji linii Rzeszów-Ocice problem się rozwiąże, bo linia Rozwadów - Przeworsk podzieli los linii przez Mielec