W województwie podkarpackim zmian jest niewiele, ale kilka z nich są istotne dla podróżnych.
Zlikwidowano kursy nierentowne i wprowadzono nowe, szybsze połączenia. Tanie Linie Kolejowe wprowadzają dodatkowe połączenia z Rzeszowa do Lublina i Warszawy.
Wszyscy miłośnicy gór teraz będą mogli skorzystać z nowego kursu Przewozów Regionalnych z Rzeszowa do Komańczy. Bieszczadzki Żaczek będzie jeździł tylko w weekendy, tj. będzie wyjeżdżał ze stolicy Podkarpacia w piątek i wracał w niedzielę.
Zlikwidowano dwa składy z Rzeszowa do Tarnowa, dodano jeden kurs z Przemyśla do Przeworska.
Dobrą wiadomością jest to, że skróci się czas podróży z Rzeszowa do Krakowa aż o 1 godzinę i 16 minut (kurs będzie trwał 2 godziny i 44 minuty).
Od poniedziałku z Podkarpacia wyjeżdżać będzie Pendolino. Z Rzeszowa będzie można dostać się nimi nad morze, do Gdyni. To inicjatywa PKP Intercity, która wprowadzi również kursy do Wrocławia.
Jeśli chodzi o Stalową Wolę zmiany dokonano (Przewozy Regionalne) na trasie Lublin – Kraśnik – Szastarka – Stalowa Wola- Rzeszów.
Dla Stalowej Woli na lepsze nic się nie zmieni. Pendolino będzie przez najbliższe lata na pewno omijać nasze miasto. Nie będziemy mieć też lepszych i szybszych połączeń chociażby z Gdynią czy Wrocławiem. Do Warszawy też nie dostaniemy się w krótszym czasie. Możemy w tym przypadku pojechać najpierw do Pilchowa, bo stamtąd 4 razy dziennie wyruszają bezpośrednie pociągi (średnio co 4 godziny) do Warszawy Centralnej. Niestety, gdy mamy potrzebę dojechania do stolicy Polski, nie będziemy szukać połączeń z odległych o około 6 km wsi, zwłaszcza, że w taką podróż wybieramy się na ogół z ciężkimi bagażami. Po co więc tłuc się nie wiadomo czym do gminy Zaleszany, gdy mamy pod nosem wygodne busy do Warszawy, które zawiozą nas na miejsce, nawet na lotnisko, jeśli sobie tego zażyczymy. Pociągiem raczej to niemożliwe. Ceny biletów kolejowych w tym przypadku to (cały bilet) 58 zł w klasie II i 76 zł w klasie I (trzeba jeszcze zorganizować sobie dowóz do wsi). Takich busów z naszego miasta wyrusza wiele (jeden tylko przewoźnik oferuje ich 5, w zależności przez jakie chcemy jechać miejscowości). Cena biletu to ok. 45-55 zł. Jest więc też taniej, a i znajdą się zniżki dla studentów.
[p]
Jak czytamy na stronie przewozów regionalnych: Godziny kursowania pociągów (ponad 140 pociągów) zamówionych przez organizatora zostały ustalone na bazie potrzeb społeczeństwa z dostosowaniem do możliwości technicznych i organizacyjnych zarządcy infrastruktury kolejowej. Ograniczenia wynikające ze stanu infrastruktury (modernizacja, naprawy i remonty) oraz priorytetów w przydzielaniu tras pociągów przez zarządcę nie pozwoliły zrealizować wszystkich założeń organizatora przewozów. Rozkład jazdy stanowi więc kompromis, w ramach którego zabezpieczono realizację zdecydowanej większości zidentyfikowanych potrzeb pasażerów związanych z dotarciem do miejsc pracy i nauki. Ponadto wzięte zostały pod uwagę potrzeby wynikające z zapewnienia skomunikowań pociągów regionalnych z międzywojewódzkimi (TLK operatora PKP Intercity S.A.).
Ja zauważyłem ostatnio, ze liczba pasażerów pociągu Pilchow - Warszawa dzięki mojemu pisaniu tutaj o tym od półtora miesiąca, wzrosła ponad dwukrotnie.
Być może miasto zorganizuje miejskie autobusy do Pilchow, ale te mniejsze autobusy, które są tańsze w eksploatacji, dlatego ważna jest duża frekwencja na te 8 kursów pociągów z Pilchow do Warszawy.
A póki co, czyli przez najbliższe 3 do 4 lat do czasu ukończenia remontu odcinka Radom - Warszawa będzie tylko opcja z Pilchowem bez wjazdu do Rozwadowa, ponieważ przepinanie lokomotywy trwa 20 minut i wymaga etatu doglądającego przepinania lokomotywy. Być może miasto zorganizuje miejskie autobusy do Pilchow, ale te mniejsze autobusy, które są tańsze w eksploatacji, dlatego ważna jest duża frekwencja na te 8 kursów pociągów z Pilchow do Warszawy.
Ponieważ za kilka lat są takie plany, że wagony wszystkich pociągów relacji Przemyśl - Sandomierz będą dopinane w Sandomierzu do wszystkich pociągów relacji Rzeszów - Warszawa i dalej takie składy pojadą przez Ostrowiec Świętokrzyski i Radom do Warszawy po wyremontowanym torowisku, a na odcinku z Radomia do Warszawy z prędkością 160 km/h. To wszystko za 3 do 4 lat, gdy ukończą opóźniony remont linii Radom - Warszawa.
Skoro zależy im na pasażerach, to może lepiej puścić skład z Przemyśla przez Przeworsk do Rozwadowa i skomunikować go z pociągami, którymi spamujesz pod miesiący pomimo braku zainteresowania
Nie chodzi o fundowanie dojazdu do Pilchow ZMKS'em przez miasto na pociąg relacji Rzeszow - Warszawa. Wystarczy reklama w obecnych miejskich autobusach NA EKRANIE MONITORA przez dajmy na to 3 TYGODNIE, że miasto wprowadzi takie kursy i ludzie sami przekażą całemu miastu, że będzie dowóz na pociąg do Pilchow. Wtedy nie 5 osób jak ostatnio, GDY NIE BYŁO TAKIEJ REKLAMY, ale dużo więcej skorzysta z dowozu do Pilchow przez ZMKS na pociągi relacji Rzeszów - Warszawa. PROSTE I LOGICZNE.
To po jaką cholerę pchają się w remont linii z Rzeszowa do Tarnobrzega, zamiast podnieść szlakową z Przeworska do Stalowej Woli?
Mniejsze koszty uzyskania wysokich parametrów. Większe możliwości pasażerskie. W dodatku wariant przeworski jest zelektryfikowany w całości, tarnobrzeski od lat zapowiadany, a i tak się okaże, że szybciej drut zawiśnie na linii z Rozwadowa do Lublina.
reklama byla, pisano o tym we wszystkich mediach, tak ci trudno zrozumiec ze ludzi nie interesuje?
mowiono o tym na sesji rady miasta, pozniej w prasie telewizji bylo, na portalach..
tak trudno zrozumiec, ze mamy wlasne dojazdy ze stalowej do warszawy? pewnie to ty pisales do miasta i przez ciebie maisto ma teraz straty!
Widac ze tobie na tym zalezy bo z uporem maniak to wypisujesz wszedzie gdzie sie da
to sie nazywa spamowanie i powinno sie zglosic gdzie trzeba
Nie ma zainteresowania na przejazdy PKP. Miasto ma organizować nierentowne przejazdy do stacji na wsi? Kto za to zapłaci? Bo na pewno nie PKP intercity
PKP Intercity nie wjeżdża do Rozwadowa, ponieważ przepinanie lokomotywy zajmuje 20 minut i wtedy o te 20 minut dłużej jechaliby pasażerowie z Rzeszowa do Warszawy. O to tu chodzi. Chodzi też o etat osoby doglądającej przepinania lokomotywy. Dzięki brakowi takiej osoby PKP zaoszczędziło na pensji dla takiej osoby, ale głównie chodzi o te 20 minut.
Nie było reklamy ZMKS na pociągi z Pilchow, dlatego pojechało ZMKS'em przez parę miesięcy 5 osób na pociąg do Pilchow. Ludzie po prostu nie wiedzieli, że ZMKS dowozi na pociągi relacji Pilchow - Warszawa.
Obserwowałem kilka razy w lipcu i sierpniu oraz we wrześniu i widziałem wtedy, że podjeżdża dużo aut prywatnych, a nawet taksówek za 30 zł od kursu, a ZMKS za 3 zł odjeżdżał pusty.
Brak reklamy spowodował, że 5 osób w przeciągu kilku miesięcy pojechało ZMKS'em na pociąg z Pilchow do Warszawy. Brak reklamy ze strony ZMKS to główna przyczyna. Widzę, że bardzo wzrosła od miesiąca liczba osób jeżdżących z Pilchow do stolicy pociągami, mimo że nie ma od 2 miesięcy dowozu przez ZMKS na te pociągi, a teraz od 13 grudnia przy 4 kursach do Warszawy i 4 z powrotem, jeszcze bardziej wzrośnie liczba osób korzystających z tych obecnie aż 8 kursów, do czego namawiałem tutaj od dłuższego czasu.
Te pociągi zatrzymują się we wschodniej, centralnej i zachodniej części stolicy Polski, a busy czy autobusy wjeżdżają tylko do zachodniej części. Pociągi mają toaletę i a te 8 pociągów jedzie średnio pół godziny krócej niż najszybsze busy i autobusy. Więc co jest lepsze dla pasażera ze Stalowej Woli, nawet jeśli trzeba dojechać do Pilchów, a niedługo być może Miasto zapewni transport na te pociągi?
stalowiak na te 4 kursy ze stalowej i z warszawy? tzn wedlug cibie ma miasto zorganizowac do warszawy dojazdy zeby moc wrocic? buahahah
Ty to chyba jestes Pilchowiak a nie Stalowiak
dojazdy buahahaha a co ma miasto do tego? wez sie zastanow czlowieku, juz Szlezak o tym mowil podczas ostatniej konferencji ze to nieoplacalne, po co wozic mieszkancow do Pilchow ajk amy wlasne dojazdy z miasta, po co mamy pasc pociagowcow, jak mamyw alsnych lokalnych przewoznikow, co bedzie miasto dowozic jak miasto ma wlasny PKS????
Najprawdopodobniej MIASTO zorganizuje dojazd do PILCHOWA na te 4 bezpośrednie kursy pociągu do Warszawy i 4 z Warszawy, które kursują od dzisiaj, czyli od 13 grudnia, jeśli frekwencja na te pociągi dopisze, a mam nadzieję, że dopisze, bo wspominam o tych w sumie 8 kursach na tym portalu od bardzo długiego czasu.
Komentarze
Wzrosła dwukrotnie. Z 1 na 2 osoby?
Tak, na pewno Twój spam zwiększył frekwencję w pociągach.
Nie jest to przypadkiem efekt skrócenia czasu przejazdu i zwiększenia komfortu przejazdu? Jakie składy wysłano do obsługi tych połączeń?
Dlaczego nie spamujesz, że skrócono czas przejazdu Światowida? Rozwadów Kraków to już 4:05, a jeszcze ulegnie skróceniu.
Ja zauważyłem ostatnio, ze liczba pasażerów pociągu Pilchow - Warszawa dzięki mojemu pisaniu tutaj o tym od półtora miesiąca, wzrosła ponad dwukrotnie.
A teraz dzięki aż 8 połaczeniom...))
Na razie nie ma mniejszych autobusów. Nie ma nawet chętnych,żeby dojechać z/do miasta.
To niech PKP intercity zorganizuje pociąg skominikowany z ich ofertą. Na razie nie będzie chętnych na przesiadki w szczerym polu z autobusu.
To niech PKP intercity zorganizuje pociąg skominikowany z ich ofertą. Na razie nie będzie chętnych na przesiadki w szczerym polu z autobusu.
Być może miasto zorganizuje miejskie autobusy do Pilchow, ale te mniejsze autobusy, które są tańsze w eksploatacji, dlatego ważna jest duża frekwencja na te 8 kursów pociągów z Pilchow do Warszawy.
Jeśli skończą remont linii Radom Warszawa, to się będziemy zastanawiać. Magistrala E30 miała być gotowa na Euro2012 a dopiero wiadukty budują.
A póki co, czyli przez najbliższe 3 do 4 lat do czasu ukończenia remontu odcinka Radom - Warszawa będzie tylko opcja z Pilchowem bez wjazdu do Rozwadowa, ponieważ przepinanie lokomotywy trwa 20 minut i wymaga etatu doglądającego przepinania lokomotywy. Być może miasto zorganizuje miejskie autobusy do Pilchow, ale te mniejsze autobusy, które są tańsze w eksploatacji, dlatego ważna jest duża frekwencja na te 8 kursów pociągów z Pilchow do Warszawy.
I przez te 4 lata miasto ma płacić za wożenie powietrza? Komuś się w główce pomieszało
@Admin
Może do urwy nędzy usuniecie blokady w końcu?
Ponieważ za kilka lat są takie plany, że wagony wszystkich pociągów relacji Przemyśl - Sandomierz będą dopinane w Sandomierzu do wszystkich pociągów relacji Rzeszów - Warszawa i dalej takie składy pojadą przez Ostrowiec Świętokrzyski i Radom do Warszawy po wyremontowanym torowisku, a na odcinku z Radomia do Warszawy z prędkością 160 km/h. To wszystko za 3 do 4 lat, gdy ukończą opóźniony remont linii Radom - Warszawa.
Skoro zależy im na pasażerach, to może lepiej puścić skład z Przemyśla przez Przeworsk do Rozwadowa i skomunikować go z pociągami, którymi spamujesz pod miesiący pomimo braku zainteresowania
Nie chodzi o fundowanie dojazdu do Pilchow ZMKS'em przez miasto na pociąg relacji Rzeszow - Warszawa. Wystarczy reklama w obecnych miejskich autobusach NA EKRANIE MONITORA przez dajmy na to 3 TYGODNIE, że miasto wprowadzi takie kursy i ludzie sami przekażą całemu miastu, że będzie dowóz na pociąg do Pilchow. Wtedy nie 5 osób jak ostatnio, GDY NIE BYŁO TAKIEJ REKLAMY, ale dużo więcej skorzysta z dowozu do Pilchow przez ZMKS na pociągi relacji Rzeszów - Warszawa. PROSTE I LOGICZNE.
To po jaką cholerę pchają się w remont linii z Rzeszowa do Tarnobrzega, zamiast podnieść szlakową z Przeworska do Stalowej Woli?
Mniejsze koszty uzyskania wysokich parametrów. Większe możliwości pasażerskie. W dodatku wariant przeworski jest zelektryfikowany w całości, tarnobrzeski od lat zapowiadany, a i tak się okaże, że szybciej drut zawiśnie na linii z Rozwadowa do Lublina.
reklama byla, pisano o tym we wszystkich mediach, tak ci trudno zrozumiec ze ludzi nie interesuje?
mowiono o tym na sesji rady miasta, pozniej w prasie telewizji bylo, na portalach..
tak trudno zrozumiec, ze mamy wlasne dojazdy ze stalowej do warszawy? pewnie to ty pisales do miasta i przez ciebie maisto ma teraz straty!
Widac ze tobie na tym zalezy bo z uporem maniak to wypisujesz wszedzie gdzie sie da
to sie nazywa spamowanie i powinno sie zglosic gdzie trzeba
Nie ma zainteresowania na przejazdy PKP. Miasto ma organizować nierentowne przejazdy do stacji na wsi? Kto za to zapłaci? Bo na pewno nie PKP intercity
PKP Intercity nie wjeżdża do Rozwadowa, ponieważ przepinanie lokomotywy zajmuje 20 minut i wtedy o te 20 minut dłużej jechaliby pasażerowie z Rzeszowa do Warszawy. O to tu chodzi. Chodzi też o etat osoby doglądającej przepinania lokomotywy. Dzięki brakowi takiej osoby PKP zaoszczędziło na pensji dla takiej osoby, ale głównie chodzi o te 20 minut.
Nie było reklamy ZMKS na pociągi z Pilchow, dlatego pojechało ZMKS'em przez parę miesięcy 5 osób na pociąg do Pilchow. Ludzie po prostu nie wiedzieli, że ZMKS dowozi na pociągi relacji Pilchow - Warszawa.
Obserwowałem kilka razy w lipcu i sierpniu oraz we wrześniu i widziałem wtedy, że podjeżdża dużo aut prywatnych, a nawet taksówek za 30 zł od kursu, a ZMKS za 3 zł odjeżdżał pusty.
Brak reklamy spowodował, że 5 osób w przeciągu kilku miesięcy pojechało ZMKS'em na pociąg z Pilchow do Warszawy. Brak reklamy ze strony ZMKS to główna przyczyna. Widzę, że bardzo wzrosła od miesiąca liczba osób jeżdżących z Pilchow do stolicy pociągami, mimo że nie ma od 2 miesięcy dowozu przez ZMKS na te pociągi, a teraz od 13 grudnia przy 4 kursach do Warszawy i 4 z powrotem, jeszcze bardziej wzrośnie liczba osób korzystających z tych obecnie aż 8 kursów, do czego namawiałem tutaj od dłuższego czasu.
W imię czego miasto ma fundować PKP intercity? Jeśli nie zależy im na pasażerach ze Stalowej Woli, to niech się nie zatrzymują. Ich strata.
Te pociągi zatrzymują się we wschodniej, centralnej i zachodniej części stolicy Polski, a busy czy autobusy wjeżdżają tylko do zachodniej części. Pociągi mają toaletę i a te 8 pociągów jedzie średnio pół godziny krócej niż najszybsze busy i autobusy. Więc co jest lepsze dla pasażera ze Stalowej Woli, nawet jeśli trzeba dojechać do Pilchów, a niedługo być może Miasto zapewni transport na te pociągi?
Bo nie było reklamy ZMKS, dlatego pojechało 5 osób.
Warto dodać jeszcze, że oprócz ulg dla studentów i uczniów, PKP ICC oferuje jeszcze:
- bilet dla Seniora (30 % ulgi) dla każdego kto ukończył 60 lat
- ulgę ustawową tj. 37 %, dla emerytów, rencistów
- kartę Seniora
stalowiak na te 4 kursy ze stalowej i z warszawy? tzn wedlug cibie ma miasto zorganizowac do warszawy dojazdy zeby moc wrocic? buahahah
Ty to chyba jestes Pilchowiak a nie Stalowiak
dojazdy buahahaha a co ma miasto do tego? wez sie zastanow czlowieku, juz Szlezak o tym mowil podczas ostatniej konferencji ze to nieoplacalne, po co wozic mieszkancow do Pilchow ajk amy wlasne dojazdy z miasta, po co mamy pasc pociagowcow, jak mamyw alsnych lokalnych przewoznikow, co bedzie miasto dowozic jak miasto ma wlasny PKS????
miasto nic nie bedzie organizowac bo przez caly ten czas dojechalo tym dojazdem 5 osob..jak nie wiesz, nie odzywaj sie
no dokladnie
Najprawdopodobniej MIASTO zorganizuje dojazd do PILCHOWA na te 4 bezpośrednie kursy pociągu do Warszawy i 4 z Warszawy, które kursują od dzisiaj, czyli od 13 grudnia, jeśli frekwencja na te pociągi dopisze, a mam nadzieję, że dopisze, bo wspominam o tych w sumie 8 kursach na tym portalu od bardzo długiego czasu.
koniec swiata, kto bedzie na wiose jezdzil, zeby do warszawy sie dostac?
najgorsze co moze byc to są przesiadki,lepszy bus, proste
hej, hej