Od dziś nowy rozkład jazdy pociągów
W województwie podkarpackim zmian jest niewiele, ale kilka z nich są istotne dla podróżnych.
Zlikwidowano kursy nierentowne i wprowadzono nowe, szybsze połączenia. Tanie Linie Kolejowe wprowadzają dodatkowe połączenia z Rzeszowa do Lublina i Warszawy.
Wszyscy miłośnicy gór teraz będą mogli skorzystać z nowego kursu Przewozów Regionalnych z Rzeszowa do Komańczy. Bieszczadzki Żaczek będzie jeździł tylko w weekendy, tj. będzie wyjeżdżał ze stolicy Podkarpacia w piątek i wracał w niedzielę.
Zlikwidowano dwa składy z Rzeszowa do Tarnowa, dodano jeden kurs z Przemyśla do Przeworska.
Dobrą wiadomością jest to, że skróci się czas podróży z Rzeszowa do Krakowa aż o 1 godzinę i 16 minut (kurs będzie trwał 2 godziny i 44 minuty).
Od poniedziałku z Podkarpacia wyjeżdżać będzie Pendolino. Z Rzeszowa będzie można dostać się nimi nad morze, do Gdyni. To inicjatywa PKP Intercity, która wprowadzi również kursy do Wrocławia.
Jeśli chodzi o Stalową Wolę zmiany dokonano (Przewozy Regionalne) na trasie Lublin – Kraśnik – Szastarka – Stalowa Wola- Rzeszów.
Dla Stalowej Woli na lepsze nic się nie zmieni. Pendolino będzie przez najbliższe lata na pewno omijać nasze miasto. Nie będziemy mieć też lepszych i szybszych połączeń chociażby z Gdynią czy Wrocławiem. Do Warszawy też nie dostaniemy się w krótszym czasie. Możemy w tym przypadku pojechać najpierw do Pilchowa, bo stamtąd 4 razy dziennie wyruszają bezpośrednie pociągi (średnio co 4 godziny) do Warszawy Centralnej. Niestety, gdy mamy potrzebę dojechania do stolicy Polski, nie będziemy szukać połączeń z odległych o około 6 km wsi, zwłaszcza, że w taką podróż wybieramy się na ogół z ciężkimi bagażami. Po co więc tłuc się nie wiadomo czym do gminy Zaleszany, gdy mamy pod nosem wygodne busy do Warszawy, które zawiozą nas na miejsce, nawet na lotnisko, jeśli sobie tego zażyczymy. Pociągiem raczej to niemożliwe. Ceny biletów kolejowych w tym przypadku to (cały bilet) 58 zł w klasie II i 76 zł w klasie I (trzeba jeszcze zorganizować sobie dowóz do wsi). Takich busów z naszego miasta wyrusza wiele (jeden tylko przewoźnik oferuje ich 5, w zależności przez jakie chcemy jechać miejscowości). Cena biletu to ok. 45-55 zł. Jest więc też taniej, a i znajdą się zniżki dla studentów.
[p] Jak czytamy na stronie przewozów regionalnych: Godziny kursowania pociągów (ponad 140 pociągów) zamówionych przez organizatora zostały ustalone na bazie potrzeb społeczeństwa z dostosowaniem do możliwości technicznych i organizacyjnych zarządcy infrastruktury kolejowej. Ograniczenia wynikające ze stanu infrastruktury (modernizacja, naprawy i remonty) oraz priorytetów w przydzielaniu tras pociągów przez zarządcę nie pozwoliły zrealizować wszystkich założeń organizatora przewozów. Rozkład jazdy stanowi więc kompromis, w ramach którego zabezpieczono realizację zdecydowanej większości zidentyfikowanych potrzeb pasażerów związanych z dotarciem do miejsc pracy i nauki. Ponadto wzięte zostały pod uwagę potrzeby wynikające z zapewnienia skomunikowań pociągów regionalnych z międzywojewódzkimi (TLK operatora PKP Intercity S.A.).
Komentarze
Można przejechać się rowerem po stalowowolskich ścieżkach. Wychodzi na to samo. Jedzie się jak pociągiem.
Stalowa Wola pipidówka...
A to wszystko przez głupotę do kwadratu, jaką remont linii przez Krzaklewo. Okreslenie Krzaklewo tłumaczy skąd się ta paranoja wzięła
@xxx
Pewnie rynek kolejowy. Albo zapowiedz władz samorządowych. PKP intercity nie udostępnia takich mżonek na swoim profilu.
do stalowiak
cytat;Ponieważ za kilka lat są takie plany, że wagony wszystkich pociągów relacji Przemyśl - Sandomierz będą dopinane w Sandomierzu do wszystkich pociągów relacji Rzeszów - Warszawa i dalej takie składy pojadą przez Ostrowiec Świętokrzyski i Radom do Warszawy po wyremontowanym torowisku, a na odcinku z Radomia do Warszawy z prędkością 160 km/h. To wszystko za 3 do 4 lat, gdy ukończą opóźniony remont linii Radom - Warszawa.
Skąd takie informacje o takich planach i na ile są realne?
@xxx
Ja nic takiego nie powiedziałem ;)
Stalowiak znajdz sobie dziewczyne. Postukasz i przejdzie ci pisanie bzdetow i spamowanie
Oraz toalecie...ARUN. Potrzeba jest cykliczności, stałych godzin przez wiele lat i większej ilości kursów dziennie...
Mają przyszłość i pociągi i szynobusy przez Stalową Wolę. Nie ogarniasz ARUN tematu. Szynobusy Rozwadów - Przeworsk oraz w stronę Lublina i Tarnobrzega to wielki potencjał dzięki większej szybkości i tańszym biletom niż za busy i autobusy
Pytanie do mankuna; skąd masz te wiadomości o planach łączenia pociągów w Sandomierzu?
puciongi w stalowej nie majum ekunumicznego synsu, pszyszłościom som busy-aronowozy
jako zapchajdziura jest jeden pociąg do Przemyśl-Warszawa przez Stalową Wolę kursuje tylko w piątki i niedziele, w jedną stronę nazywa się Banach w drugą Brukner
Może i są dobre te godziny, ale nie dla mnie.
Ile lat będą i czy w ogóle będą utrzymywane to nie wiadomo. Jest zbyt wcześnie, żeby o tym mówić.
Toć cały czas piszę, że kursy nieprzydatne, bo o złych godzinach. I co z tego, że tanio i szybko, jeśli nie ma zapotrzebowania.
Fakt, że oferta na trasie ze Stalowej do Niska jest atrakcyjna - bilet normalny 1,50zł i 12 minut jazdy - spoko. Chętnie bym jeździł tylko niestety godziny mi nie odpowiadają i trochę mało kursów.
Może Zarząd tego portalu zrobiłby coś z reklama w komentarzach pod każdym artykułem niejakiego ~stalowiak-a dotyczącą pociągów PKP.To już się zrobiło nudne i upierdliwe.
3 przejazdy na dobę to ma być dobra oferta? Kto niby z tego skorzysta? Nawet jakby darmo dawali, to będzie brakowało chętnych.
@jazda
Masz coś konstruktywnego do dodania, czy tak tylko plujesz jadem?
@stalowiak
Gdzie masz tych studentów w Stalowej Woli, którzy potrzebują dojazdów? Kto będzie dymał pieszo na dworzec, skoro może jechać samochodem. Wygodnie i mną miejsce.
Dopóki nie będzie dobrej oferty, nie będzie zainteresowania. Więc skończ ze spamem, bo tylko ludzi irytujesz.
Ten mankun się wszędzie wpieprzy i wygłasza swoje nieprzemyślane mądrości. Idz na jakiegoś doradze do pkp, bo widze, ze nie masz pojecia nawet co piszesz.
Idzie wszystko ku lepszemu i wiem, że wróci około 8 do nawet 10 par dziennie szynobusów ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska. Pasażerowie wrócą do szynobusów. Potrzeba tylko kilka rozwiązań jak w Wielkopolsce, Czechach czy na Węgrzech.
Co do zurbanizowania w Wielkopolsce, to ja piszę o liniach kolejowych o podobnej koncentracji ludzi u nas i w Wielkopolsce.
@stalowiak
Podziękuj Ortylowi za wycięcie kilku kursów na tej linii.
Podziękuj Nadbereżnemu, że zrezygnował z negocjacji z Ortylem.
Zresztą, w Wielkopolsce jest większe zurbanizowanie niż na Podkarpaciu. Nie oszukuj się.
@stalowiak
Podziękuj Ortylowi za wycięcie kilku kursów na tej linii.
Podziękuj Nadbereżnemu, że zrezygnował z negocjacji z Ortylem.
Zresztą, w Wielkopolsce jest większe zurbanizowanie niż na Podkarpaciu. Nie oszukuj się.
@Gienia:
Ty może nigdy nie zamienisz nawet ani razu auta na szynobus, ale pomyśl, że nawet na mniej znaczącej linii kolejowej w Wielkopolsce porównywalnej z linią Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk czy Jasło - Sanok, jest 10 par szynobusów dziennie, a u nas 3 pary na trasie Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk, a na trasie Jasło - Sanok 2 pary dziennie.
W Wielkopolsce dzięki wprowadzeniu tego, co w Czechach jest od dawna czy na Węgrzech, czyli 10 par dziennie na mniej znaczących liniach kolejowych zwiększyło to liczbę pasażerów kilkakrotnie. Ty, Gienia, nie musisz jeździć szynobusem, ale wystarczy, że parę % innych osób zacznie jeździć. Na tym polega cały pic, żeby parę % osób, które nie jeżdżą teraz koleją zacznie nią jeździć, bo tak się dzieje w Wielkopolsce czy w innych krajach. I nie wspominam o aglomeracjach, ale o mniej znaczących ośrodkach jak my.
@Gienia
Taka szybka kolej miejska na szansę w Stalowej Woli, pod warunkiem rozszerzania oferty o okoliczne miejscowości. Nie licząc Pysznicy i Jastkowic, że wszystkich możnaby dojechać koleją. Potrzeba jednak dynamicznego rozwoju miasta i stopniowo wprowadzać kolejne branże. Dodatkowo, dobrze skomunikować oddalone od torów obiekty generujące duży ruch pasażerów.
Prawie mnie przekonałeś stalowiak. Skuszę sie jak zrobicie przystanek koło Vivo
I pół składu będzie się trzeba pchać żeby kupić bilety. Genialne. Najpierw oferta, później szukamy klienta.
Hahaha, te 20k ludzi to ile kilometrów od dworca? Kto będzie szedł kwadrans pieszo, żeby wsiąść do pociągu i jechać 3 przystanki?
Skład to jednowagonowy Impuls Newagu więc znajdziesz konduktora szybko, a biletomaty na początku przyszłego roku.
Przy przystanku Stalowa Wola Centrum mieszka około 20 tys ludzi.