Za nami "Mistrzowie w pasach"
W ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Mistrzowie w pasach” w wielu miastach Polski, w tym także w Stalowej Woli, mówiono na temat nawyku prawidłowego zapinania pasów bezpieczeństwa.
Jak ważny jest nawyk zapinania pasów bezpieczeństwa w prawidłowy sposób, można było dowiedzieć się m.in. w Stalowej Woli na stacji paliw przy Al. Jana Pawła II. Tego dnia eksperci edukowali także jak montować foteliki i bezpiecznie podróżować z dziećmi. Polska, niestety, należy do niechlubnej czołówki krajów o największym zagrożeniu uczestników wypadków ruchu drogowego. W ubiegłym roku odnotowano blisko 3,5 tys. wypadków z udziałem dzieci do lat 14, w których było blisko 3,9 tys. ofiar (w tym 90 śmiertelnych). W 45% tych wypadków pasażerami były dzieci, w 72% pasażerowie do 6 roku życia (stanowiący aż 58% ofiar spośród wszystkich dzieci uczestniczących w wypadkach). Ponadto, zarówno badania prowadzone przez instytuty badawcze, jak również kontrole dokonane przez Policję wskazują na duże nieprawidłowości w poprawności zapinania pasów bezpieczeństwa czy przewożeniu dzieci w fotelikach ochronnych.
Kampania „Mistrzowie w pasach” ma na celu przekonać do zmiany postaw tych, którzy w ogóle nie chcą zapinać pasów podczas jazdy ryzykując życie swoje i innych. Niezwykle ważnym przesłaniem kampanii jest dbałość o bezpieczeństwo dzieci przewożonych w samochodach, zarówno tych młodszych, które podróżują w fotelikach, jaki i starszych, którym wystarczają pasy bezpieczeństwa. Co istotne – już weszły w życie znowelizowane przepisy w tym zakresie.
Ambasadorem kampanii jest czterokrotny Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski Kajetan Kajetanowicz. Rajdowcy, a w szczególności Mistrzowie, zawsze podkreślają publicznie, że prawidłowo zapięte pasy bezpieczeństwa ratują życie. W poparcie idei kampanii angażują się także eksperci, patroni instytucjonalni oraz celebryci.
Nie umiemy prawidłowo zapinać pasów przez co narażamy życie. Wyniki w różnych zakątkach Polski nie są odmienne: tylko znikomy procent odwiedzających może pochwalić się swoimi umiejętnościami, reszta poległa w rankingu, za to wszyscy odjechali bogaci w wiedzę i przekonani, że od dziś będą umieli dbać o swoje bezpieczeństwo w tym zakresie.
Patronat nad kampanią objęły m.in. takie instytucje jak: Komenda Główna Policji, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, PIMOT- Przemysłowy Instytut Motoryzacji.
Komentarze