Dobre wyniki szóstoklasistów

Image

Sprawdziliśmy jak poszedł sprawdzian uczniom VI klas szkół podstawowych. Wśród wszystkich 896 zdających z powiatu stalowowolskiego najlepiej wypadli uczniowie ze Stalowej Woli i Pysznicy.

Matematyka, język polski i język obcy

Sprawdzian odbył się w kwietniu br. Składał się z 2 części. Obie były przeprowadzone w formie pisemnej. Pierwsza część zawierała zadania z języka polskiego i matematyki. Na rozwiązanie wszystkich zadań w arkuszu przewidziano 80 minut. Druga część zawierała zadania z języka obcego nowożytnego. Był to język, którego uczeń uczył się w szkole, jako przedmiotu obowiązkowego. Na rozwiązanie wszystkich zadań było 45 min. W całej Polsce pierwszą część sprawdzianu napisało 20 tys. 440 osób.

Egzamin w liczbach

W przypadku sprawdzaniu z języka obcego najwięcej uczniów wybierało język angielski (20 tys. 104), język niemiecki pisało 331 osób, natomiast jeden uczeń zdecydował się zdawać język rosyjski. W powiecie stalowowolskim do sprawdzianu przystąpiło 896 uczniów. Uśredniony wynik zdających z naszego powiatu to 69%. Uczniowie wypadli lepiej w pierwszej części sprawdzianu, średnio uzyskując 73%, w drugiej części średni wynik wynosi 63%. Uczniowie z powiatu niżańskiego uzyskali wyniki nieco gorsze, na poziomie 66%. Średni wynik w przypadku sprawdzianu z języka polskiego i matematyki to 72%, w przypadku języka obcego 60%. Do sprawdzianu w powiecie niżańskim przystąpiło 598 uczniów.

Powiat stalowowolski

W przypadku sprawdzianu z matematyki i języka polskiego wyniki w powiecie stalowowolskim były zbliżone (między 65 a 70%). Średni wynik 487 uczniów ze Stalowej Woli wyniósł 69%. Zdającym lepiej poszedł język polski (75%), wynik z matematyki to 63%. W Bojanowie, gdzie zdawało 83 uczniów, średni wynik wyniósł 67%, język polski 70%, matematyka 63%. Uśredniony wynik 93 uczniów z Pysznicy jest najwyższy w powiecie i wynosi 70%, z języka polskiego- 73%, z matematyki- 68%. W Radomyślu nad Sanem sprawdzian po szóstej klasie zdawało 69 uczniów. Średni wynik wynosi 65%, 70% to język polski i 60%- matematyka. W Zaklikowie na 69 osób uśredniony wynik to 66%, 70%- język polski, 62%- matematyka. W Zaleszanach zdawało 95 uczniów. Ich uśredniony wynik to 69%, 73%- język polski, 64%- matematyka.

W przypadku sprawdzianu z języka obcego średni wynik był na poziomie od 72 do 80%. Wyniki w poszczególnych powiatach wyglądają następująco: Stalowa Wola 80%, Zaleszany 79%, Bojanów 77%, Pysznica 77%, Radomyśl nad Sanem 73%, Zaklików 72%.

Powiat niżański

W powiecie niżańskim średnie wyniki uczniów oscylują między 69 a 61%. Najwięcej uczniów zdawało w Nisku- 188 i Jeżowem- 110. Do sprawdzianu w Harasiukach podeszło 66 osób, w Jarocinie 47 uczniów, w Krzeszowie 28, w Rudniku nad Sanem 87, a w Ulanowie 72.

W Harasiukach średni wynik to 64%, język polski 70%, matematyka 58%. W Jarocinie średni wynik to 65%, język polski 70%, matematyka 59%. W Jeżowym uczniowie wypadli najsłabiej, na 61%, język polski 69%, matematyka 53%. W Krzeszowie średni wynik uczniów to 68%, język polski 73%, matematyka 63%. W Nisku średni wynik uczniów wyniósł 68%, język polski 75%, matematyka 62%. W Rudniku nad Sanem średni wynik to 67%, język polski 72%, matematyka 63%. W Ulanowie uśredniony wynik uczniów to 69%, język polski 70%, matematyka 68%.

W przypadku drugiej części sprawdzianu wyniki wyglądały następująco: Krzeszów 82%, Rudnik nad Sanem 79%, Harasiuki 78%, Nisko 78%, Jarocin 75%, Jeżowe 65% i Ulanów 73%.

MP

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~nimfa

Sprawdżcie wyniki ze Szkoły Podstawowej w Majdanie Zbydniowskim-Wólce Turebskiej - wszystkie dużo powyżej 80% a jakoś nikt o tym nie pisze!!!!!

~tomek

co do testow to dzieci są przyzwyczajone ,bo mają co tydzien 1 lub 2 , a czasem wiecej, wiec nie robi to na nich wrazenia. mnie jednak zastanawia dlaczego testy tak daleko odbiegają od programu nauczania. wiem co pisze bo jestem ojcem szostoklasistki.

~pustynia

CYTAT
proszę Was jaki to sprawdzian wiedzy???nauczyciele w 6 klasie od początku roku straszą tymi testami na maksa,dzieciaki zamiast uczyć się na bieżąco materiału cały rok słyszą -będą testy!!


To co teraz te dzieciaki robia w szkole jesli nauczyciele tylko straszą je testami i na bieżąco ich nie uczą? Stosują jakąś poślizgową metodę edukacyją polegającą na paru miesiecach intesywnego straszenia bachorów, a kiedy bachory sa już pożądnie przestraszone, dopiero wtedy wkładają im do głów trochę szkolnego materiału, który będzie pozniej testowany zewnętrznym państwowm egzmianem?

Matematyka tradycyjnie nie leży jak należy w szarych komórkach, więc jest dużo miejsca na różne bezdety, które tak dobrze w zasranej pijacko - katolicko polsce sie rozwijają i rozprzestrzeniają.

~Kilof

@evik1223, brzmisz jakbyś zawsze chciała, a nigdy nie będziesz dyrektorem, bo do tego trzeba kwalifikacji.

~2344

~echo popieram w 100 %

~echo

proszę Was jaki to sprawdzian wiedzy???nauczyciele w 6 klasie od początku roku straszą tymi testami na maksa,dzieciaki zamiast uczyć się na bieżąco materiału cały rok słyszą -będą testy!!!to jest żałosne,może szkoła nie dostaje nagrody za dobry wynik ALE nauczyciele nie uczą a chcą ażeby wynik był jak najlepszy!!!ażeby było się czym chwalić,że ich szkoła wypadła najlepiej!!!!

~echo

proszę Was jaki to sprawdzian wiedzy???nauczyciele w 6 klasie od początku roku straszą tymi testami na maksa,dzieciaki zamiast uczyć się na bieżąco materiału cały rok słyszą -będą testy!!!to jest żałosne,może szkoła nie dostaje nagrody za dobry wynik ALE nauczyciele nie uczą a chcą ażeby wynik był jak najlepszy!!!ażeby było się czym chwalić,że ich szkoła wypadła najlepiej!!!!

~nutka

Do evik1223: dyrektorzy nie dostają nagród. Celem tych sprawdzianów jest zbadanie stopnia opanowania wybranych podstawowych umiejętności uczniów po II etapie edukacyjnym, porównywanie z wynikami w kraju. Jak wynik słaby to szkoły piszą program naprawczy i zastanawiają się, jak pomóc dzieciom by miały lepszy start w zycie. To nie wymysł dyrektora tylko ustawodawcy.

~Ania

Debilizm! Debilizm! Debilizm! Debilizm! Debilizm! Debilizm! Debilizm! Debilizm! Debilizm! Debilizm! Debilizm! Debilizm! ebilizm! Debilizm! Debilizm! Debilizm! Bez Komentarza!

evik1223

Po to sa te egzaminy zeby dzieci sie nie nudzily a dyrekcja za dobre wyniki dostaje nagrody.a biedne dzieci sie stresują

~Nacht

Dziękuję za odpowiedzi.

~pani

Nacht - po to, zeby wyciagnac wnioski i wiedziec, z jakim przygotowaniem wkraczaja do gimnazjum....

ilumi

niby rejonizacja obowiązuje ale przed rokiem szkolnym przybywa mieszkańców wokół gimnazjów uważanych za lepsze

~bob

Po to że są lepsze gimnazja i gorsze. Do lepszych jest selekcja a jak się dzieciaka nie przenosi to sobie można ten egzamin darować. Po prostu kapitalizm kolego....

~Nacht

Mnie coś zastanawiam. Skoro dzieci mają zagwarantowane prawo do nauki na poziomie gimnazjum, to po co robić egzaminy na koniec szkoły podstawowej ?