Wschodni Szlak Rowerowy przez SW?

Image

Pojawiła się szansa na to, by Stalowa Wola została włączona do Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo.

To dobra promocja Miasta i okazja na zyskanie kilku ciekawych tras rowerowych, przystanków rowerowych, punktów informacyjnych.

- Pojawiła się szansa w ramach dużego projektu rowerowego, który łączy kilka województw Polski Wschodniej. W poprzednim okresie Stalowa Wola była pominięta na rzecz sąsiednich gmin. Wczoraj przystąpiliśmy do rozmów odnośnie tego, żeby Stalowa Wola była włączona w ten projekt. Po naszej stronie byłby obowiązek wykonania Miejsca Obsługi Rowerów (MOR). Jest to taki mały przystanek, gdzie można odpocząć, coś w rowerze naprawić, dopompować koła- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej Sylwester Piechota odbył już w tej sprawie spotkanie z Zarządem Dróg Wojewódzkich. Wprawdzie w Stalowej Woli w niektórych punktach miasta brakuje miejsca na wytyczenie bezpiecznych ciągów rowerowych, wszystko da się zrobić.

- Jest oferta ze strony wykonawcy, operatora i Urzędu Marszałkowskiego ażeby przez teren Stalowej Woli puścić swojego rodzaju bypass rowerowy w ramach projektu ścieżek rowerowych dla Polski Wschodniej. Szlak biegnie aż od wojewódzka warmińsko- mazurskiego przez podlaskie, lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Jest taka propozycja, żeby bypass szedł od Pysznicy, wzdłuż drogi powiatowej do bazyliki. Przy bazylice byłby taki punkt informacyjny, przy którym rowerzystów można by zainteresować Stalową Wolą. Ciąg można by poprowadzić w kierunku Rozwadowa i z Rozwadowa ulicą Brandwicką połączyć z główną ścieżką rowerową, która będzie szła przez Pysznicę, Jastkowice, Musików i będzie wychodziła w Rzeczycy Długiej- mówi Sylwester Piechota.

W związku z inwestycją Miasto musiałoby oznakować ścieżki, ustawić minimum 2-3 tablice informacyjne sfinansowane przez inwestora. Jedna z nich musiałaby znaleźć się przy dworcu PKP. Problemem jest też brak ciągu rowerowego komunikującego górkę rozwadowską i Rozwadów, który szedłby w stronę ul. Brandwickiej. Miasto musiałoby zdecydować, którędy ewentualnie szlak mógłby przebiec: czy przez Rynek, czy wzdłuż ulicy Dąbrowskiego do dworca kolejowego i Muzeum Regionalnego. Jak zauważa naczelnik Piechota część szlaku znajdować się będzie na terenie powiatu stalowowolskiego. Czy zatem powiat zdecyduje się na partycypację w kosztach?

Szlak przebiega z północy na południe. Bierze swój początek w Kępinach Wielkich k. Elbląga na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, a kończy się w Gatnikach k. Sielpi Wielkiej w województwie świętokrzyskim. Jego długość początkowo zaplanowano na 1980 km, a koszt całkowity miał wynieść 274 mln zł. Beneficjentami są województwa Polski Wschodniej. Podkarpacki odcinek liczyć będzie ok. 430 km i kosztować ok. 65 mln zł, z czego 85% pochodzi z programu Rozwój Polski Wschodniej, 10% z budżetu państwa, a 5% ze środków własnych samorządu. Realizacja projektu w imieniu samorządu województwa zajmuje się Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Szlak łączy 38 powiatów i 144 miast i gmin. W województwie podkarpackim szlak przebiegnie przez: Narol – Horyniec-Zdrój – Lubaczów –Wielkie Oczy – Radymno– Przemyśl – Dynów – Błażowa – Rzeszów – Łańcut – Leżajsk – Rudnik nad Sanem – Radomyśl nad Sanem –Zaleszany – Trześń. Teraz do całości ma szansę dołączyć dodatkowo Stalowa Wola.

[AB]

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~icek

Szlak rowerowy ze szlakiem chasydzkim przez Rozwadów.Będzie swojsko i zdrowo,bo mają otworzyć restaurację koszerna na Rynku u mońka. Ubój rytualny na miejscu,żarcie palce lizac,a i potańczyć w kólku można.

~kibic

hehek prezętuje kurs srania bez jedzenia. Panie prezydęcie czekamy na stadion

~hehek

orzywi elektorat pisuumiech hehe

~kibic

Nie szczekajcie lemingi, ta inwestycja orzywi nasz region, będą przyjeżdżali turyści zostawiali pieniądze. Brawo Panie Prezydencie to trafiona inwestycja, mieszkańcy są z Panem!!!

~olo

A co z panem Piasecki niema go już w Urzędzie jaki służby go zwerbowały?

~Mr. WHO

Ogólnikowe frazesy i kreska na mapie. Ujawnijcie szczegóły, oraz techniczne rozwiązania. Może pod przykrywką milionów (nie ważne jak ważne żeby je wsiąść czyż nie drodzy samorządowcy?)powstaje następny bubel jak ciąg pieszo jezdny przy tej właśnie Brandwickiej? Chodnik się zapada, kostka tak pięknie ułożona że jazda na wąskich szosówkach to murowana wywrotka, no i te zwyczaje gdy idą piesi całą szerokością, nie wiadomo kto kogo ma przepuścić (ustępują ci na rowerach bo to zwykły chodnik). Bubel a zwłaszcza brak kompetencji osób przygotowujących tą przebudowę.

~Justyna

Super.

~stl

Mogliby od Zamościa lecieć na nisko i stw, ominąć przemyśl i rzeszów, tam nic ciekawego nie ma.

~PanAdam

Super by było!

~???

a sukcesy naszych akordeonistów

~amen

jak skleimy carną dziurę z biała dziurą to powstanie stalowa dziura

~do fizyka

czarna dziura to ma murzina a biała dziura ma biała murzyna

~fizyk

Zróbce może sobie , Stalowowolską Czarną Dziurę /do takiej dziurki podobno wszystko wchodzi i nic nie ucieka /

~gołaprawda

Szlak przez skanseny i cmentarzyska gospodarcze

~nagaprawda

Wschodni Szlak Rowerowy przez Skanseny

~jas

jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi i kaskę /kilku koryciarzy i ich pociotkow zarobi niezła kasiore na stawianiu tabliczek i malowaniu kresek

~bronia

nieprawda czystosc powietrza sie pogorszy bo pedalisci puszczaja duzo BĄKÓW

~ania

poprawi sie czystosc powietrz bo z łancichow rowerowych kapie na ziemie bardzo malo smaru

~kierowca

Kolejni rowerzysci na ulicach ułatwia nam jazde

~shit

ale pocieszam sie za stalowiacy bedą musieli dołożyc z własnej kieszonki 5%

~shit

Szlak mnie trafił z zazdrości