Bliżej modernizacji linii Lublin-St.Wola

Image

Elektryfikacja i skrócenie czasu przejazdu o kilkanaście minut - to główne cele modernizacji trasy z Lublina do Stalowej Woli. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za kilkanaście miesięcy przygotują studium, które pozwoli na przeprowadzenie modernizacji linii kolejowej.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przygotowanie studium wykonalności, które jest niezbędnym dokumentem potrzebnym do modernizacji linii kolejowej łączącej Stalową Wolę z Lublinem. Elektryfikacja i wymiana torów pozwoli głównie na usprawnienie ruchu towarowego w południowo – wschodniej części Polski. Dzięki elektryfikacji nie będzie potrzeby wymiany lokomotyw w pociągach towarowych jadących np. z Lublina do Przemyśla. Remont linii będzie oznaczał też korzyści dla połączeń pasażerskich. Wymiana torów pozwoli na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120km/h dzięki czemu czas przejazdu po trasie liczącej ok. 100 km skróci się o kilkanaście minut.

Modernizacja trasy Lublin – Stalowa Wola jest jednym z 9 projektów, które PLK planuje sfinansować w ramach programu operacyjnego polska wschodnia. Pozwoli to na uruchomienie wschodniej magistrali kolejowej łączącej Rzeszów – Stalową Wolę – Lublin – Białystok i Olsztyn. Zarządca sieci kolejowej planuje rozpoczęcie prac budowlanych w 2017 roku.

Wartość umowy na opracowanie studium to blisko 1,8 mln zł. Prace mają się zakończyć do końca września 2016 r. Wykonawca, konsorcjum WYG Consulting Sp. z o.o. – Lider i WYG International Sp. z o.o. – Partner

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~gość

pytanie do PLK "linie na podkarpaciu zarabiaja, Lubin-Stw-Przeworsk nie ma problemów. Tylka ten nieszczęsny zgrzyt z Rzeszowskim "objazdem" gotuje krew. Trzeba cos z tym zrobić."
Troche więcej szczegółów, jakich problemów nie ma linia Przeworsk-SW-Lublin. Przecież linia Przeworsk -SW idzie do zaorania, bo ważniejsza jest Kolbuszowa.

~michał

zróbcie lepiej kase w rozwadowie , bo miasto drugie pod wzgledem wielkosci na podkarpaciu a niemozna kupic ngdzie biletu w stalowej wszystkie kazy pozamykane i wyremontujcie dworzec poczekalnie i otworzcie w koncu bo wstyd i uruchomcie jakes polączenie latem do gdańska

~asok

Głupota w czystej postaci. Wydawać pieniądze żeby podnieść prędkość o 20 km/h...
Za te pieniądze należałoby coś zrobić z dworcem w Rozwadowie żeby jakoś wyglądał i przywrócić etat paniom kasjerkom! Takie miasto i ani jednej kasy biletowej. Jak chcieliśmy jechać nad morze, to musieliśmy jechać do Rzeszowa (drugi do wyboru Lublin). Śmiech na sali!

wyborca

Niedawno wyremontowano linię kolejową między Rzeszowem a Tarnobrzegiem. Na całej trasie pociągiem miota na wszystkie strony. Przechyla gwałtownie w lewo, w prawo, lewo, prawo, lewo, prawo, jakby miał za chwilę wykoleić się. Prawdopodobnie niedokładnie wyszlifowano spawy szyn i pociąg kiwa się, przejeżdżając przez nie. Możliwe także wady konstrukcyjne torów lub samych pociągów. Czy na odcinku Lublin - Stalowa Wola PKP też odstawi taką fuszerkę?

~PLK

linie na podkarpaciu zarabiaja, Lubin-Stw-Przeworsk nie ma problemów. Tylka ten nieszczęsny zgrzyt z Rzeszowskim "objazdem" gotuje krew. Trzeba cos z tym zrobić.

~kolejarz

ha ha ha ja się pytam gdzie 120 na gdz.chyba z Lipy do Zaklikowa bo tam z górki i nawet ciuchcie tam zapier....lały....wolniej było jak kolejarze wysiadali na rogatkach do Ireny

~gugjok

prezesi pkp to durnie,na przewozach pasazerow nie da sie zarobic ,zawsze trzeba doplacac,jedynie na przewozie towarow mozna zarobic dlatego koleje musza byc jednym zakladem,bes tylu prezesow pasozytow.

~hmmm

stare wygi ale przynajmniej jak zrobia to kiedys sie przyda