Źle wypełniłeś deklarację?

Image

Od środy 18 grudnia w magistracie rozpoczęło się przyjmowanie nowych deklaracji śmieciowych. Do dyspozycji mieszkańców jest 6 pracowników UM (w obu budynkach przy ul. Wolności 9 oraz Wolności 7), którzy pomogą załatwić tę formalność na miejscu…

Poprzednio aż 3/4 mieszkańców miasta błędnie wypełniło deklarację, dlatego też wzywani byli do magistratu po to, by nanieść korektę. Korzystając z pomocy urzędników, można było tego uniknąć. Deklarację klient wydrukuje ze strony www.odpady.stalowawola.pl lub może ją wziąć sobie z magistratu. Wnioski ponownie muszą składać właściciele domów jednorodzinnych, firmy oraz instytucje. Z tego obowiązku zwolnieni są mieszkańcy bloków, bo za nich zrobią to zarządcy budynków. Wiele osób pyta dlaczego po raz kolejny trzeba dopełnić tej formalności?

- Od stycznia wchodzą nowe stawki podjęte uchwałą Rady Miejskiej. Wejście nowych stawek powoduje zmianę danych zawartych w poprzedniej deklaracji i w takim przypadku ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przewiduje bardzo prosty mechanizm- złożenia ponownie deklaracji. Deklaracje już są przyjmowane w tym tygodniu i będą cały czas przyjmowane do 31 grudnia. Jeśli chodzi o ten okres przedświąteczny, zachęcamy przede wszystkim te osoby, które przyjechały w okresie przedświątecznym do Stalowej Woli, albo ewentualnie w nowym roku wyjeżdżają, żeby mogły te formalności na spokojnie załatwić- mówi Witold Tutak, kierownik Referatu Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta.

W sumie 9 tys. deklaracji

Na terenie Stalowej Woli jest złożonych 8,7 tys. wniosków. Referat Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska w ciągu ostatnich trzech tygodni wysłał około 500 wezwań do złożenia deklaracji. Urzędnicy spodziewają się, że druków według starych wzorów będzie około 9 tysięcy. Tyle samo ma być nowych.

- Spodziewamy się, że część mieszkańców, a przede wszystkim firm, złożyło deklaracje zerowe. Oni zostali wezwani, albo zgłosili się do urzędu. Wykazali, że w miejscu prowadzenia działalności jest tylko sam adres, tam fizycznie nie jest prowadzona działalność. Tych deklaracji mamy grubo ponad 1000. Oni nie będą już drugi raz składali deklaracji zerowych, dlatego że są już w naszych danych, więc w związku z tym nie będziemy ich fatygować– mówi Witold Tutak.

Najczęściej popełniane błędy

- Większość dotyczyła sposobu obliczania wysokości stawki. Mieszkańcy np. zaznaczali, że zbierają w sposób selektywny, a wypisywali stawkę tak, jakby zbierali odpady nieselektywnie lub odwrotnie, zaznaczali sposób nieselektywny i mylili się co do wysokości. Czasem były to problemy związane z mnożnikiem mieszkańców razy stawka opłaty. Były pomijane podpisy na końcu deklaracji, niepełne dane adresowe. Staraliśmy się wzywać mieszkańców w miarę możliwość, dlatego, że jest to dokument rangi podatkowej i musi być wypełniony rzetelnie i kompletnie– mówi Witold Tutak, kierownik Referatu Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta.

Przypomnijmy, że od stycznia za wywóz śmieci będziemy płacić mniej- 7 zł od osoby w przypadku segregowania odpadów oraz 10 od osoby w przypadku śmieci zmieszanych. Dotychczas opłaty „śmieciowe” były droższe i wynosiły odpowiedni 12,85 zł i 15,42 zł.

Materiał video


Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =