PKP przeprowadziło wizytację

Image

W czwartek przyjechali do Stalowej Woli przedstawiciele PKP Lublin, którzy wraz z pracownikami Wydziału Gospodarki Komunalnej oceniali warunki lokalizacji przejść poziomych przez tory.

- Po uzgodnieniach PKP wyraziło zgodę na lokalizację dwóch przejść poziomych przez tory: pierwsze w sąsiedztwie istniejącej kładki na końcu peronu, drugie w okolicy dzikiego przejścia przez tory na wysokości akademików przy KUL-u. Ponadto jest także zgoda na poprowadzenie ścieżki rowerowej wraz z chodnikiem. Będzie ona biegła od ul. Popiełuszki do Mickiewicza, wzdłuż torów kolejowych. Na całej długości ścieżka ma być wygrodzona. Przejścia poziome mają być zabezpieczone zaporami oraz sygnalizacją świetlną. Długość ścieżki rowerowej to około 650 metrów, ścieżka będzie łączyć Popiełuszki i Mickiewicza. Jest jeszcze trzeci wariant, najbardziej kosztowny: to przejście poziome przez tory zlokalizowane najbliżej kładki. Jest korzystne ponieważ łączyłoby się ono z istniejącymi ciągami pieszymi - mówi rzecznik prezydenta miasta Joanna Szymczyk.

Komisja terenowa badała także warunki i zabezpieczenia dla osób niepełnosprawnych i dla pojazdów ratowniczych. Ustalono, że najprawdopodobniej w sąsiedztwie istniejącej kładki mają stanąć trzy zapory (nie jak to najczęściej wygląda dwie po obu stronach). Decyzja taka została podjęta ze względu na to, by miejsce to było bezpieczne, w szczególności dla osób niepełnosprawnych.

Prezydent postanowił zapoznać się z kosztorysami 2 wariantów przejść w sąsiedztwie kładki. W zależności od tego jaka będzie ocena prezydenta, taki zostanie dokonany wybór co do lokalizacji tego konkretnego przejścia poziomowego. Czas pokaże czy przejście poziome będzie znajdowało się na końcu istniejącego peronu czy na wysokości 60 metrów od końca peronu w stronę kładki.

Miasto ma pokryć wszystkie koszty związane z budową przejść poziomych. Przypominamy, że koszt budowy takich dwóch przejść będzie znacznie niższy niż jednej kładki naziemnej.

[MagPie]

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Polak Mały

W związku z rosnącą konkurencją w dziedzinie transportu, a tym samym spadającą rentownością wykonywanych przewozów osób i towarów, spółka PKP stawia na przychody uzyskiwane z tytułu mandatów i kar wystawionych przez Służbę Ochrony Kolei. Buhaha...

~SOK jabłkowy

W interesie spółki PKP nie jest finansowanie kładek, przejść itp. Dla tej chorej spółki najlepszym biznesem - po hasłami działań prewencyjnych i bezpieczeństwa - jest ustawianie na dwie zmiany sokistów, gdzie tylko się da. No i interes się kręci...

~stella

co ma tu tusk czy kto kolwiek inny?
Daj spokój i nie użalaj się na wszystko.

~~~~~~~

stella o madry sie znalazł ciekawe jak bedziesz stary co powiesz jesli dozyjesz emerytury albo TUSK ci wczesniej walnie zastrzyk z witaminkami! hahaha

stella

co z tego że są właścicielami ?
Jak masz swoje podwórko to masz obowiązek zrobić chodnik bo ja mam takie widzi mi się?;-)
Dobre sobie!
Ich teren ich sprawa !

~~~~~~~

Jaja sobie robi pkp z mieszkańców w stalowej woli! Łaski nie robią do ich obowiązku jest zrobienie kładek ,przejść i wiele inych rzeczy w końcu są właścicielami! Chamskie wybryki pkp jest już nie znośne dla wielu miast wystarczy podać pkp do sądu! Jeśli by miasto wygrało pkp musiało by na własny koszt zrobić Przejscia podziemne,przejscia nadziemne i inne!

~zibi

ciekawe kiedy juz bedzie mozna faktycznie tedy przejsc legalnie smiech2

~Norek

Wszystko czyli na dobrzej drodze umiech