Kolej dogadała się z miastem

Image

Zawarto wstępne porozumienie dotyczące budowy dwóch przejść przez tory. Kładka znajdująca się obok rynku zostanie usunięta, a na jej miejsce pojawi się przejście z rogatkami. Drugie przejście stanie przy KUL-u.

Rozmowy na temat zastąpienia kładki poziomym przejściem z rogatkami między Gminą a koleją trwały sporo czasu. Gmina proponowała budowę dwóch przejść dla pieszych, w poziomie szyn przez całe torowisko linii kolejowej nr 68 Lublin – Przeworsk. Pertraktacje dotyczyły miejsca, gdzie obecnie znajduje się kładka dla pieszych oraz przy nielegalnym przejściu, które łączy ośrodek dydaktyczny KUL z parkiem miejskim.

Po kilku tygodniach negocjacji w końcu udało się zawrzeć porozumienie. Kolej zgodziła się na proponowane przez miasto rozwiązanie. Dwa przejścia, które mają powstać będą zaprojektowane w taki sposób, by spełniały wszystkie normy bezpieczeństwa podróżnych oraz mieszkańców. W czasie kiedy będzie przejeżdżał pociąg przejście będzie zamykane za pomocą zapór, będzie to sygnalizowane zarówno świetlnie, jak i dźwiękowo.

Koszty związane z budową przejść ma pokryć gmina Stalowa Wola. Przejścia będą o wiele bardziej funkcjonalne niż kładka, zwłaszcza w stosunku do osób starszych jak niepełnosprawnych. Skorzystają także inni piesi i rowerzyści, którzy nie będą musieli wkładać dodatkowego wysiłku w przemieszczenie się przez kładkę. Obecnie wiele osób, często z lenistwa przechodzi przez tory narażając swoje życie. Należy także podkreślić to, że rozwiązanie na jakie przystała kolej będzie dużo tańsze. Szacuje się, że koszt postawienia nowej kładki równoważy się z kosztami wykonania trzech przejść poziomych. Być może miasto będzie starało się o to, by w przyszłości powstało kolejne poziome przejście. Jest to rozwiązanie, które ucieszy wielu mieszkańców, bowiem na dzień dzisiejszy jest około 10 nielegalnych przejść w Stalowej Woli (przy samej hali targowej około 3). Za wiaduktem tory są nieogrodzone, więc w na tym odcinku wielu pieszych przechodzi gdzie popadnie, narażając własne życie.

Często w niektórych miejscach, gdzie tory są zagrodzone np. siatką, pojawiają się dziury, dzięki którym ludzie robią sobie skróty. Ilekroć w danym miejscu siatka, przęsło jest naprawiane, za kilka dni dziura pojawia się znowu. Tego raczej nie uda się zmienić. Jednak fakt powstania dwóch poziomych przejść jest bardzo słusznym rozwiązaniem.

[Fab]

Obrazek Obrazek

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~~~~~~~

Co tu ma być fajnego korki bedą i to ma byc fajne!? Wole podziemne przejście!

~wert

Fajnie! Tylko wiadmo kiedy to powstanie? Za rok? Dwa? Czy osiem? Czy to też radni ustalili czy zapomnieli?

~lotr

co????? to juz wole ta kładke nic jakies strzeżone przejscie na ktorym trzeba bedzie czekac 10 min...porazka

~f16

No nareszcie ktos ruszyl glowa szkoda ze tak pozno, Przejscia robi zsie gdzie chodza ludzie a nie gdzie ktos durny zaprojektuje

~SOK

Ludzie spokojnie! I tak konserwator zabytków nie pozwoli na rozbiórkę starej kładki. Istnej perełki architektury i funkcjonalności...

~nijakt

Koło budowlanki powinno być przeście , tam więcej ludzi przechodzi o każdej porze dnia i nocy.

~hohoho

Allleeeeeeeeeeluja...

~MFW

Jednak można .... ruszyć głową.

~rekin

I po co bylo rok temu placic za odnawianie kładki? nie mogli odrazu robic rogatek, tak sie wywala pieniadze podatnikow w bloto

~Marek82

Super, szkoda tylko wydanych w poprzednich latach pieniędzy na remont kładki, która i tak wygląda jak sto nieszczęść.

~Miko

Wreszcie te przydupasy kolo KULU nie beda łapac smiech2

~czytelnik

świetna wiadomość dla mieszkańców, w końcu doszli do porozumienia