Rogatki zamiast kładki?

Image

W Stalowej Woli jest kilka dzikich przejść przez tory, z których korzystamy bez zahamowań. Mandaty sokistów nie pomagają, dlatego też trzeba było wymyślić inne rozwiązanie. Jakie? Sprawdź...

Nie jest niczym nowym, że przez tory przechodzimy tam, gdzie nam pasuje, bez zwracania uwagi na to, czy łamiemy przepisy, czy też nie. Co zrobić, by przekraczanie torów stało się bezpieczne? Pojawił się pomysł zamontowania rogatek zamykanych automatycznie. Trzy kosztowałyby tyle co budowa jednej kładki…

Miasto prowadziło swoistego rodzaju rozeznanie w sprawie samego funkcjonowania kładki. Padł pomysł, żeby zamiast kładki wykonać przejścia poziome. W tej sprawie zostało wystosowane pismo do kolejarzy, jednak odpowiedź z ich strony była negatywna. Ich życzeniem było, aby zarówno przy hali targowej, jak i przy Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II została postawiona nowa kładka.

- Będziemy rozmawiać na ten temat z kolejarzami, bo w Mielcu w bardzo wąskim odstępie są dwa przejścia, i że tak powiem, tam tej samej kolei nic nie przeszkadzało. Tutaj jest Lublin, tam administruje ktoś inny. To miałyby być takie przejścia z pełnymi szykanami, czyli pół zapory sygnalizowane światełkami– mówił w rozmowie z dziennikarzem Portalu StaloweMiasto.pl zastępca naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej Andrzej Wojtaś.

W cenie nowej kładki miasto mogłoby wykonać aż trzy przejścia. Byłoby to dużo dogodniejsze rozwiązanie, zarówno dla miasta, jak i dla pieszych. Jeśli powstałaby nowa kładka, to osoby niepełnosprawne miałby duże przeszkody w przemieszaniu się przez nią. Naprzeciw takim potrzebom miasto planuje zamontowanie tam windy. Wiązałoby się to z dodatkowymi kosztami, zarówno przy budowie, jak i przy późniejszej eksploatacji. Należy także pamiętać o tym, że w Stalowej Woli wiele miejsc jest dewastowanych, również winda mogłaby ulec celowemu zniszczeniu. Zachodzi także pytanie: czy w godzinach wieczornych niepełnosprawna osoba nie obawiałaby się skorzystać z takiej drogi?

- Przejście poziome można by doświetlić tanim kosztem. Jest to bardzo dobre rozwiązanie. Byłby w tym miejscu zamontowany monitoring. Mogłyby powstać trzy przejścia w miejscach najczęściej uczęszczanych. Jedno na pewno przy KUL-u. Byłoby wtedy tam na pewno bezpieczniej – mówi Andrzej Wojtaś.

Jak podkreślił nasz rozmówca, kolejarze nie zgadzają się na realizację przejść, jednak negocjacje na tym polu będą jeszcze prowadzone.

- Wykonanie tej jednej kładki, w tym samym miejscu co jest teraz, w żaden sposób niczego nie poprawi. Poprawi tylko funkcjonowanie na tej jednej kładce. Pojawią się windy, jednak dalej będzie to uciążliwe. Powiedzmy niepełnosprawni będą jeździć windą, jednak co z innymi osobami. Starsze osoby również mają problemy z chodzeniem. Z windy będą mogły najprawdopodobniej korzystać trzy osoby. W sobotę, kiedy jest w tym miejscu największy ruch, byłoby naprawdę ciężko – mówi zastępca naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej Andrzej Wojtaś.

Na dzień dzisiejszy jest około 10 nielegalnych przejść w Stalowej Woli. Przy samej hali targowej- około 3. Za wiaduktem tory są nieogrodzone, więc w na tym odcinku wielu pieszych przechodzi gdzie popadnie. Co ciekawe, w niektórych miejscach, gdzie tory są zagrodzone np. siatką, pojawiają się dziury, dzięki którym ludzie robią sobie skróty. Ilekroć w danym miejscu siatka, przęsło jest naprawiane, za kilka dni dziura znowu się pojawia. Wprowadzenie rogatek byłoby więc najlepszym rozwiązaniem i oby udało przekonać się do nich PKP.

[MagPie]

Przewiń do komentarzy









Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~kolejarz

Pociągi na TIRy!!!

~wredota

gosc2 napisał/a "Pewnie chodzi o to że przy stosunkowo duzym ruchu pociagów na linii od Przeworska do St.W" A jaki to wielki ruch jest w stalowej kilka kibli do przeworska i szynobusy do lublina. od grudnia i tego może nie być

~gość2

Pewnie chodzi o to że przy stosunkowo duzym ruchu pociagów na linii od Przeworska do St.W takie przejscia w poziomie nie sprawdzają sie albo nie zaleca sie takich rozwiązań. Pytanie kto lub co miałoby sterowac rogatkami, jedyna mozliwośc to kamery i tvprzemysłowa. Do tej sytuacji w StW i Mielcu powinien odnieść sie jakis specjalista z PKP

~wajdeloat

człowieku, co jest bezproblemowe? wysłów sie konkretniej, przestań pisać głupoty, w Mielcu kolej nie ma nawet na farbe żeby pomalować rdzewiejącą kładkę, gdyby na wszystkich lokalnych liniach kolejowych był taki ruch towarowy jak w Mielcu to byłoby super, jesli chodzi o samo przejscie przez tory to jest ono super pomyslane i super wykonane, własnie takie przydałyby sie w SW, ale jesli pan Wojtaś uważa że to kolej powinna wykonać za własne pieniadze takie same przejscia to juz wiadomo że takowe nie powstaną, wówczas wogóle nie powinien zaczynać tego tematu, no chyba że chce zaistnieć w mediach. Albo miasto sfinansuje albo takich przejśc nie będzie, przy tej ilośći przejazdów, wiaduktów i kładek w SW kolej nie ma żadnego obowiazku budować kolejnych. Inicjatywa nalezy teraz do miasta.

~wredota

gosc2 napisał/a "Panie Wojtku, http://www.miele(...)p?id=340 i wszystko jasne, niech się Pan nie ogląda na kolejarzy z Lublina tylko weźmie przykład z władz Mielca. "
W Mielcu jest bezproblemowo, bo tam nic nie jeździ. Aby reaktywować linie przez Kolbuszowa udupiono linie przez Mielec. Nastepne w kolejnosci do udupieniasa linie przez Stalowa.

~gosc2

Panie Wojtku, http://www.miele(...)p?id=340 i wszystko jasne, niech się Pan nie ogląda na kolejarzy z Lublina tylko weźmie przykład z władz Mielca.

~stalowiak

jaa napisał"~jaaa
"Co zrobić, by przekraczanie torów stało się bezpieczne?"
a) zmienić przepisy
b) w zamian z odpowiedź negatywną w sprawie rogatki kolejarzom podziękować i nie wpuszczać pociągów na teren miasta niech jadą na około, przecież i tak już nie wiele osób jeździ pociągami. Co trochę znikają kolejne połączenia więc po co to? Powiedzieć kolejarzom, że jak chcą to niech sami sobie zrobią gładkę i niech pociąki jeżdżą nad głowami przechodniów. "
o puszczanie pociągów na około sie nie martw. będą jeździć z Przemyśla na około przez Kolbuszową. O to zadbali "lukalni samorzundowcy"

~gość

Panie Wojtaś, prosze nie pomijać istotnych faktów. Przejscie tylko dla pieszych w poziomie torów zabezpieczone rogatkami oraz sygnalizacją dzwiekowa i świetlną zostało w całosci SFINANSOWANE przez UM w Mielcu

anna12

Są ogromne pieniądze unijne na modernizację kolei,gdyby więc opracowano rzeczywiście projekt zakładający,że w końcu na niewielkim odcinku,pociągi jechały by w tunelu,to moglibyśmy mówić o nowoczesności i modernizacji. Każde inne rozwiązanie,będzie tylko klajstrowaniem ,tej chorej sytuacji,gdzie tory przechodzące przez środek miasta,paraliżują ruch i utrudniają w sposób niewiarygodny życie mieszkańców. Kto odważy się to zrobić,będzie autentycznym zbawcą mieszkańców miasta.

~A moze ..

Aaaaa moze by tak taniej bylo pociagi puscic w wykopie a nad nim zbudowac kilka przejsc dla pieszych i dla pojazdow ? Mysle ze o wiele tansze i latwiejsze by to bylo w utrzymaniu w dobrym stanie, niz dotychczasowa kladka dla pieszych. A takze zlikwidowane zostalyby korki na przejazdach oraz wygodniejszy bylby sposob poruszania sie pieszych i rowerzystow.

~torowisko

Ja sie nie zgadzam z jakimiś rogatkami bo strasze panie czesto przechodze prez dziure,która jest w kierunku hali targowej i dla tych starszych Pan,jest to dobre czesto przechodze przez przejscie i widze jak te ludzie z trudem przechodzą przez te tory a co mówic o Kładce:-//, dobrze jest jak idziemy na głosowanie! i ostatnie co mam do dodania to i tak ludzi beda przechodzic i tak wiec nie wiem komu co to da, a sokiści stoja wtedy kiey chca zarobić premie

!!!!!!!!!!

~A TAK!

jurekII masz racje zgadzam się z Tobą!

jurekII

TE tory poprowadzone są przez środek miasta i są dla nas mieszkańców bardzo uciążliwe (np. zamknięte przejazdy na Mickiewicza i Popiełuszki: stoją na tych szlabanach i piesi i rowerzyści i kierowcy i marnują swój czas. Te strzeżone przejścia są bardzo oddalone od siebie i nie korzystając z dzikich przejść trzeba bardzo nadłożyć drogi i czasu. Na domiar młode, wyżarte i do tego stęsknione inteligencji "karki" w mundurach sokistów czają się na ludzi, żeby im mandat dolepić. To kolejarze powinni nam mieszkańcom płacić za niedogodności związane z torami, a nie my im mandaty. Niech oni się nie chowają po krzakach, tylko niech wyjdą i legalnie pomogą ludziom te tory przekroczyć.

~Bobi

Raz wydać a porządnie i przenieść tory na skraj miasta nie będzie problemów z przechodzeniem nie będzie korków na rogatkach same plusy i nawet fabryka Ikei się ucieszy...

~A TAK!

~mmmt dziecko co ty piszesz jakie 1000 tyś! Bzdury piszesz 200 osób zaledwie naucz się czytać!

~mmmt

za te 8mln powstanie blisko tysiac miejsc pracy, wiec chyba jest roznica. Jak wyda 8mln to zainwestuje firma ktora bedzie w podatkach placic ponad 3 mln rocznie

~~~~~~~

Na zywo 8 mln szlezak powiedział ze wyda na bocznice kolejową to czyli są pieniadze! To i na przejscie tez pieniadze by się znalazły! Szkoda że ten szlezak jest taki durny i skąpy nie liczy sie z ludzmi! Duzo na niego głosowało a on tych ludzi ma daleko w Dupi... wazne ze pierdzi w stołek i bieze kase za nic Najwieksze skandaly jakie w polsce powstały to pomnik o ktorego sie tak bił(Huzar) i podwyższenie opłat za przedszkola! Zniszczenie Strazy miejskiej i wiele by mozna było wymieniac!

~zyzytop

wszędzie, w calym cywilizowanym swiecie sa przejścia podziemnie, tylkow tej miescinie zawsze jest pod gorkę. Nie dosc ,że PKP wozi w wagonach już tylko niemal powietrze, to jeszcze robi problemy na terenie gruntow polozonych na terenie miasta i udaja,że się nic nie dzieje. Juz kilka osob na tych torach na terenie miasta straciło życie i zdrowie.

~jaaa

"Co zrobić, by przekraczanie torów stało się bezpieczne?"
a) zmienić przepisy
b) w zamian z odpowiedź negatywną w sprawie rogatki kolejarzom podziękować i nie wpuszczać pociągów na teren miasta niech jadą na około, przecież i tak już nie wiele osób jeździ pociągami. Co trochę znikają kolejne połączenia więc po co to? Powiedzieć kolejarzom, że jak chcą to niech sami sobie zrobią gładkę i niech pociąki jeżdżą nad głowami przechodniów.

~~~~~~~

Jakie Rogatki!??? Ja pier... czy tak cięzko jest wydać te 5 mln zł na przejście podziemne!??? Szok w jakim wieku my zyjemy!?