Bilet przez telefon za kilka dni

Od 1 kwietnia będzie można zakupić bilet jednorazowy za pomocą telefonów komórkowych. ZMKS w pn. zaprasza na prezentację systemu sprzedaży biletów jednorazowych za pomocą telefonu komórkowego.
W lipcu ubiegłego roku pisaliśmy na temat tego, że Zakład Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Stalowej zamierza wprowadzić bilet, który będzie można nabyć przez telefon.
Bilet telefoniczny zapewnia łatwe, szybkie i bezpieczne pobieranie opłat za przejazdy w sytuacji gdy nie ma w pobliżu przystanku punktu sprzedaży biletów lub jest on nieczynny, a to co najważniejsze, jego cena jest taka sama co biletu jednorazowego zakupionego w kiosku. Jedyny dodatkowy koszt to koszt połączenia aparatu telefonicznego z Internetem. Koszt ten, biorąc pod uwagę dzisiejszą ofertę operatorów sieci komórkowych jest niewielki, a w niektórych przypadkach żaden, ze względu na bezpłatny dostęp do Internetu w ramach zróżnicowanych ofert operatorów sieci komórkowych.
Dlaczego warto kupować bilet przez telefon?Od niedawna bilety u kierowców można kupić tylko o pełnym nominalne, nie można nabyć biletów ulgowych, zabieg ten został wprowadzony, żeby nie robić z kierowcy kiosku, którego rolą jest przecież punktualna jazda, a nie sprzedaż biletów. Na terenie Stalowej Woli jest coraz mniej puntów z prasą, znikają one regularnie, dlatego gdy się śpieszymy, lepiej jest po prostu zakupić bilet przez komórkę, a jest to bardzo proste.
Bilet telefoniczny działa na wszystkich telefonach z dostępem do Internetu. Sprzedaż biletów telefonicznych odbywa się na zasadzie systemu pre-paid i przypomina działanie telefonu na kartę. Pasażer posiada indywidualne konto, które musi „doładowywać” przelewem bankowym, za pomocą telefonu komórkowego innego użytkownika czy też w niektórych sklepach sieciowych. Następnie ze swojego konta użytkownik dokonuje zakupu wybranego biletu. System taki funkcjonuje już w dużych ośrodkach miejskich, a zaletą przygotowywanej przez ZMKS oferty jest to, że po zainstalowaniu aplikacji na telefonie komórkowym, możemy wykorzystać ją do zakupu biletu w innych miastach, m.in. Rzeszowie, Lublinie czy Warszawie.
Jak założyć konto?W zakładaniu kont do różnych portali większość osób ma już niezłą wprawę. To czynność prosta, łatwa i nie wymagająca specjalnych umiejętności. Aby założyć konto, które umożliwi nam zakup biletów przez komórkę, również nie trzeba posiadać jakiś specjalnych umiejętności, ani co najważniejsze, spisywać żadnych umów. Założenie konta odbywa się przez komórkę. Trzeba wejść na stronę operatora www i zarejestrować się. Kilka chwil i aplikacja znajduje się na naszym telefonie.
PrezentacjaW poniedziałek 26.03.2012 r. o godzinie 12:30 w sali konferencyjnej Inkubatora Technologicznego w Stalowej Woli, przy ul. Kwiatkowskiego 1 odbędzie się prezentacja systemu sprzedaży biletów jednorazowych za pomocą telefonu komórkowego, który zacznie działać w Stalowej Woli od 01.04.2012r. Prezentacji systemu dokona przedstawiciel operatora systemu SKY-CASH, Adam Krypel oraz pracownicy ZMKS.
Podczas prezentacji nastąpi zakup pierwszego w Stalowej Woli biletu jednorazowego za pomocą telefonu komórkowego. Celem prezentacji jest przedstawienie zasad działania systemu oraz udzielenie odpowiedzi na pytania gości, dotyczące zasad sprzedaży biletów przez telefon komórkowy.
Na łamach naszej strony zdamy Państwu relację z tego wydarzenia, wyjaśniając krok po kroku w jaki sposób będzie to wyglądało.
Komentarze
Należy odwołać prezesa ZMKS za dyskryminację ludzi starszych. Wiele starszych osób nie ma komórek, nie ma kont w bankach, nie mówiąc już o tym, że nawet rejestracja w jakimkolwiek serwisie internetowym to dla nich rzecz praktycznie niewykonalna.
Yhym, czyli pana prezesa nie interesuje, że nie ma gdzie kupić biletów? To nie jego sprawa? On tylko wymaga, żeby go mieć. Drodzy obywatele emeryci, uprawnieni do ulgowego przejazdu, niestety w autobusie już biletu ulgowego nie kupicie, w kiosku też nie, bo kioski znikają, biletomatów nie ma, więc droga 70 letnia babciu Krystyno, koniecznie ściagnij sobie na iphone'a apkę z artykułu, później sobie tylko zasilisz konto przez neta np. z multibanku, czy gdzie tam babciu masz internetowego konto, i już. Wsiadasz do MKSU i poprzez swojego smartfona kupujesz bilecik. No bajer! A to, że za połączenie z internetem też trzeba zapłacić i taki bilet będzie nas kosztował nieco więcej niż powinien (choć i tak jest monstrualnie drogi) to pewnie też ZMKSU nie interesuje. Kpina, olałem już dawno ZMKS i słusznie. Taniej mi jest jeździć samochodem do pracy niż MKSem, to jest absurd.
Proszę to wytłumaczyć p. Sokołowskiemu ! Bo to on myśli że pozjadał wszystkie rozumy i potencjalni pasażerowie posłusznie będą jezdzić jego wiecznie spóznionymi MKS-ami! A on będzie dyktował wszystkim warunki.
Stalowa jest tak malym miastem że trzeba się zastanowic nad sensem istnienia takiej firmy jak zmks ,a tym bardziej w dobie kryzysu,odległości są wrecz smieszne i mozna bez problemu wszedzie dojechac rowerem ,no chyba ze to dla kogos jakas ujma i status społeczny mu nie pozwala.
W Krakowie też są automaty w tramwajach i autobusach, na większych przystankach również i dobrze to działa. Niestety w Stalowej Woli na eksponowanych stanowiskach są osoby, które nie mają pojęcia jak wygląda życie gdzie indziej i jak coś można ułatwić.
Np. W takiej Warszawie są automaty w autobusach i to jest super sprawa. Niestety "nasz" pan dyrektor jeszcze do tego nie dorósł i kombinuje jak koń pod górę! Zresztą już niedługo nie będą potrzebne ani automaty ani bilety na komórkę ponieważ ZMKS już w bardzo szybkim tempie chyli się ku upadkowi. Jeszcze nie weszły nowe ceny za przejazd a już pojawiła się konkurencja i nawet swoje rozkłady wiesza na tych nowych przystankach! Nie mówię tu o tych rozkładach które już były ale dziś na własne oczy widziałem jak facet wieszał swój rozkład jazdy. Na moje pytanie o cenę biletu do Niska odpowiedział że normalny to 2.50 a ulgowy 1.50. Niech ZMKS dalej sobie robi jaja z klientów!
Warto też wiedzieć, że w tych większych miastach działają strony z informacjami przekazywanymi na sms o tym gdzie są kanary. Użytkownicy dzielą się informacjami za pomocą serwisu internetowego. Jeden wysyła sms z informacją gdzie jest kontrola, a pozostali użytkownicy otrzymują tę informację i w razie potrzeby kupują bilet. Podobno działają znacznie sprawniej niż serwisy jak ten opisany w artykule
Przypuszczam, ze w Stalowej tez się coś takiego pojawi.
Jeśli jest obawa o zdemolowanie automatu na przystankach, to warto zastanowić się nad ustawieniem go w dyliżansach. Przecież i tak są one monitorowane (podobno) więc może nikt by ich nie uszkodził.
Kupując bilet otrzymamy sms-em potwierdzenie zakupu w postaci kodu, który rewizor odczyta za pomocą specjalnego urządzenia. Będzie wiedział kiedy bilet został zakupiony, na jaki numer autobusu.
Ciekawi mnie na jakiej podstawie ktoś stwierdzi, że mój bilet jednorazowy kupiony w ten sposób został wykorzystany?
chyba sobi kpicie automat w 2 dni byłby zdemolowany a moze tego samego dnia co go załozyli by, nie w naszych warunkach to nie anglia ze mozna takie rzeczy robic.
Automat to chyba jedyne rozwiązanie jak na Stalową. a pytanie do pana Antka, czy będzie Wi-fi w autobusach w takim razie? Bo przez internet to ładnie brzmi, ale czy wychodzi naprzeciw ludziom jeszcze.
a nie lepiej przy każdym przystanku postawić automat w którym można kupić bilet? starsi pasarzerowie raczej nie kożystają z internetu w telefonie bo to dla nich czarna magia, o ile w ogóle posiadają telefon. osobiście uważam że ten pomysł w naszym mieście nie wypali.